Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä aina haukutaan lihavia, miksei ajatella miksi se lihava ihminen alunperin on lihava?

Vierailija
19.05.2024 |

Mikä aiheutti että alkoi syödä liikaa, traumoja lapsuudesta yms?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt samaa. Moni ei ilmeisesti tajua, että monen ihmisen lihavuuden takana on juuri traumoja. Esimerkiksi seksuaalinen hyväksikäyttö lapsena tai raiskaus johtaa monella lihavuuteen. Siinä onkin sitten kiva yrittää toipua, kun muut ihmiset vielä pilkkaavat. 

Ja ei, en tarkoita, että kaikkien kohdalla on näin. 

Näin. Itselläni on lapsuuden trauma. 

Vierailija
42/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina haukutaan laihoja? Kaikenmaailman kelkannaruiksi ja anorektikoiksi?

-- ai niin... Kehopositiivisuus koskee vain läskejä. 

Kehopositiivisuus on yhteiskunnallinen liike, jonka tavoitteena on saada kaikenlaisille kehoille tasa-arvoisesti kunnioitusta ja oikeuksia.

Kehopositiivisuuden avulla pyritään parantamaan marginalisoitujen ja syrjittyjen kehojen, kuten lihavien, vammaisten ja transihmisten, ihmisoikeuksia.

Kehopositiivisuudessa on kyse ihmisen oikeudesta siihen, että hänen kehonsa saa kunnioitusta vaikka ei vastaisikaan kauneusihanteita. Siinä ei ole käsitteenä kyse painonhallinnasta, hyvinvoinnista tai fyysisestä terveydestä.

Minua ottaa päähän se, että tällä palstalla se yksi taukki jankuttaja on tehnyt tästäkin kehopositiivinen- sanasta haukkumasanan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukulana oli karkkipäivä ja tavallista kotiruokaa.

Omilleen muuttaessa painoa ei tullut heti, ei vaikka tuli leivottua ja karkkipäiväkin oli milloin itselle sopi. Olin 30-vuotias kun liikakiloja oli vasta 3 ja ne oli helppo karistaa pois. Myös 40-vuotiaana olin ihan normaalipainoinen, mutta sen jälkeen räjähti käsiin.

Kun ikää tulee ja saisi syödä xx määrän päivässä. Jos siihen xx määrään ei ikinä mahdu muuta kuin tarkasti tuijotettua terveysruokaa, niin siinähän tulee hulluksi. Ei ikinä saisi jäätelöä, karkkia, suklaata, perunalastuja, limppareita, vaaleaa leipää ja muita viljahöttöjuttuja. Ei ikinä, koska ne menevät yli kalorirajan. Ja kun pääkoppa tykkää kun se saa hyvää. Se on palkitsevaa. Mikä palkinto on kylmät kädet ja kurniva vatsa ja jatkuva makeanhimo jos sille ei voi tehdä mitään. Sitten vain herkutellaan ja kärsitään siitä että jokainen syöty herkku tuo kiloja.

N48

Vierailija
44/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä me sillä tiedolla tehdään? Lihavuus on epäterveellistä ja rumaa.

Vierailija
45/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten halu kaataa oma paha olo toisen niskaan. Lihavat ovat hyviä kohteita, koska heidän "vikansa" näkyy päälle päin. Sitten voi selittää, että "halusin vain auttaa, olen itskein joskus laihduttanut kolme kiloa ja tiedän miten vaikeaa on olla ylipainon kanssa".

😁

Vierailija
46/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lihavien ei tarvitse ottaa enää vastuuta mistään vaan voi laittaa lihomisen traumojen yms piikkiin. On se ihme juttu että 70% aikuisista on joku trauma minkätakia ovat lihoneet.

Olet ihmeen tyhmä ja tietämätön juntti.

Vierailija
47/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu,nyt on traumoja ja hormooneja, mutta missä nuo oli sitte 20v sitte ? tai 30v sitte?  

Yhtäkkiä puolella suomea trauma ja kilpirauhanen sekasin.

Idiooti. Ne traumat oli olemassa ennenkin, ne vaan purettiin toisiin ihmisiin. 

Vierailija
48/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lihavien ei tarvitse ottaa enää vastuuta mistään vaan voi laittaa lihomisen traumojen yms piikkiin. On se ihme juttu että 70% aikuisista on joku trauma minkätakia ovat lihoneet.

Mene pois. Mene johonkin toiseen ketjuun haukkumaan joitakin muita. Teet itsestäsi vain pöljän.

Vierailija
49/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene pois. Mene johonkin toiseen ketjuun haukkumaan joitakin muita. Teet itsestäsi vain pöljän.

Juurikin näin!

Vierailija
50/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosoimaton ADHD väärine masennus- ja psykoosilääkkeineen aiheuttivat mulle helvetillisen ruokahalun. Niin, ja ne traumat päälle. Syöminen auttoi hetkeksi.

Vierailija
51/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kehittynyt lapsuudentrauma kun en ole ehtinyt liikkua ja olen syönyt liikaa roskaa.

Vierailija
52/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu,nyt on traumoja ja hormooneja, mutta missä nuo oli sitte 20v sitte ? tai 30v sitte?  

Yhtäkkiä puolella suomea trauma ja kilpirauhanen sekasin.

tsernobylin ydinlaskeuma varmaan vaikutti suomalaisten kilpirauhasiin

Vierailija
53/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene jo muualle. 

Vierailija
54/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi huomasi 12-vuotiaana ettei koko maailma rakastakaan häntä. Teininä tulee syömishäiriö ja kiltin tytön syndrooma, parikymppisenä erityisherkkyys, kolmekymppisenä syrjitään äitiyden takia, nelikymppisenä tyhmä aviomies ei arvosta kristallikurssilla löytynyttä sisäistä jumalatarta, viisikymppisenä ei päästetä pörssiyhtiön hallitukseen ja kuusikymppisenä miehet syrjivät, kun eivät tarjoa leffarooleja. Seitsemänkymppisenä naista vasta syrjitäänkin. Koska miehet sovinistisuuttaan kuolevat ja vievät parhaat hautapaikat nuorempina kuin naiset ja vanhustenhoidon ongelmat koskevat enemmän naisia, koska miehet kuolevat liian aikaisin ja jättävät toksisuuttaan naiset kuolemaan  Esperi Caren siivoshuoneen lattioille.

Naiset näyttelevät mediassa uhreja, koska siitä on hyötyä. Menestyvät naisjulkkikset ovat onnistuneet kaupallistamaan surkean elämänsä. Itse he eivät tiehenkään tee pienintäkään virhettä. Heitä kohdellaan huonosti synnytysosastolta Terhokotiin. Vielä vanhainkodissa he tulevat kokemaan sovinistista syrjintää, vaikkei koko paikassa olisi yhtään naista eikä miestä.

Vierailija
55/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten halu kaataa oma paha olo toisen niskaan. Lihavat ovat hyviä kohteita, koska heidän "vikansa" näkyy päälle päin. Sitten voi selittää, että "halusin vain auttaa, olen itskein joskus laihduttanut kolme kiloa ja tiedän miten vaikeaa on olla ylipainon kanssa".

Lihavat ei tunnista itsestään käytöstä josta syyttävät muita? 

Vierailija
56/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnosoimaton ADHD väärine masennus- ja psykoosilääkkeineen aiheuttivat mulle helvetillisen ruokahalun. Niin, ja ne traumat päälle. Syöminen auttoi hetkeksi.

Mullakin varmasti taustalla oikeasti ADHD, ja olenkin limbossa jossa joko tupakoin ja pysyn hoikkana, tai lopetan polttamisen ja silloin aina lihon (ja masennun). Terveydenhuollosta kuittaillaan siis joka tapauksessa, oikein loistavaa!

Vierailija
57/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene jo muualle. 

Ensimmäinen kommenttini ko. ketjuun.

Vierailija
58/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene jo muualle. 

Ensimmäinen kommenttini ko. ketjuun.

Mene jo muualle.

Vierailija
59/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö sinä syitä sille miksi minä olen paskiainen?

Vierailija
60/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua ottaa päähän se, että tällä palstalla se yksi taukki jankuttaja on tehnyt tästäkin kehopositiivinen- sanasta haukkumasanan.  "

Kyllä se on isossa maailmassa ollut pilkkasana jo pidempään, koska se perustuu samaan nykysössötykseen jossa asioille annetaan eri nimiä, jotta ikävät asiat mukamas katoaisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan