Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et koskaan matkustele? Onko syynä raha vai huono kielitaito?

Vierailija
18.05.2024 |

Miten on?

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkä ketju lukea tyhjänpäiväistä höpöä,menkää selittämään valheenne muualle.

Ei se aina mene niin että jokainen jolla on rahaa ja kielitaitoa tykkäisi matkustella. Ehkä on tullut jo nähtyä ja koettua ja nyt on aika tehdä esimerkiksi luovaa työtä. Ja kielitaidolle on muutakin käyttöä kuin turistina oleminen. Maailman tylsimpiä asioita monelle on olla turistina. 

Vierailija
102/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn kotonani. Kävin kyllä tänä vuonna poikkeuksellisesti työmatkalla Saksassa ja puhuin koko matkan saksaa ihan sujuvasti, vaikka en ole ikinä ennen puhunut. 14 vuotta olen tosin aktiivisesti opiskellut kieltä.

Minulla on sellainen harvinainen kyky, että kun katson kuvia nähtävyyksistä ja paikoista, pystyn elämään niissä kuvissa ja astumaan niiden maailmaan mielessäni kuin olisin itse paikan päällä. Luulin pitkään tätä normaaliksi asiaksi, mutta ilmeisesti suurin osa ihmisistä ei pysty samaan. Usein mielikuvissa kokemus on jopa miellyttävämpi kuin oikeassa elämässä on ollut, koska oikeassa elämässä noista kauniista paikoista löytyy vaikka äänekkäitä turistiryhmiä, ahdistelevia rahankerjääjiä tai huijareita, sää on huono, viime yö on tullut nukuttua huonosti hotellihuoneen puutteellisten pimennysverhojen takia, tai sitten osa näkymästä on pilattu jollain rakennusteilneillä tai pop up -kaljoitteluterassin aurinkovarjoilla. Kotoa käsin voin välita tarkalleen, milloin "matkailen" ja minne.

Rahastosalkussa minulla on reilut 160 000 euroa eli voisin kyllä halutessani lopettaa työt ja reppureissata viisikin vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä köyhä, mutta en matkustelisi usein vaikka olisin rikaskin. Minulla on parempaakin tekemistä kuin lentokoneessa istuminen.

Lentokoneessa istuminen? Just kävin reissussa ja istuin lentokoneessa kolme tuntia suuntaansa. Huh huh olipa pitkä aika istua lentokoneessa. Siinä tuli kuunneltua äänikirjaa ja rentouduttua. 

Siinä on rentoutuminen kaukana, kun edessä istuva hakkaa selkänojalla polvet mustelmille ja takana istuva kakara potkii selkään. Kiitos ei. Matkustan mieluummin kotimaassa joko autolla tai junalla. Viimeksi lentokoneessa olin 2019. Seuraavasta ei ole tietoa. 

Vierailija
104/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mielestä tyhmä syy mutta en lähde koska mulla on ihanat löytökissat joita ei voi viedä hoitoon ja ovat ihmisarkoja. Rahaa olisi kyllä mennä. Tiedän että jos sitten lähtisin ja joku niitä hoitaisi miettisin ja ikävöisin niitä niin paljon enkä nauttisi yhtään. Ja olen kyllä aikoinaan ne paikat jo nähnyt mitkä kiinnostaa. Niinpä teen päivän reissuja ja kylläpä muuten löytyy kivoja paikkoja läheltäkin. 

Vierailija
105/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on menneitten sukupolvien juttua. On epäekologist matkustella....j superjunttia.

Vierailija
106/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan, nuorena sitä jaksoi matkustella pitkiäkin matkoja erikoisemmissa maissa varsin pienellä budjetilla, mutta ei todellakaan kiinnosta 2 päivää lomasta käyttää lentokentällä jonottamiseen ja muihin viivästyksiin, mitä usein tapahtuu.

Ja kun on kerran jossain käynyt, niin kyllä se on nähty, jos ei sitten omatoimimatkaile.

Vierailija
107/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun juttuni. Olen ollut ulkomailla viimeksi vuonna 2007, hinkua ei ole ollut vaikka olisi ollut tilaisuuksiakin lähteä. Harrastukset vievät kaiken rahani ja aikani. Ehkä joskus sitten, mutta ainakaan nyt vielä 17 vuoden aikana ei ole mieli muuttunut. Tykkään olla Suomessa. En jaksa näin vanhemmiten 36vnä enää puhua kielillä vaikka osaankin. 

Toivottasti turismi hiipuu. Mietityttää matkustelun lieveilmiöt kuten matkatavaroiden mukana leviävät torakat, antibioottiresistenttien tautien leviäminen (Thaimaa), paikallisten ahdistus kotiseutunsa tärvelemisestä ja heille asuntojen kalleus ja niiden puute, luonnon haaskaaminen ja eläinten häiritseminen safareilla, turistikrääsä jne.

Vierailija
108/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa, mitä siitä saa, ihmisiä vaan jokapuolella. Jonotellaan jossain lentokentillä, hyi hitto mitä "huvia". 

Viihdyn eniten kotona. Ja jos matkustan, kotimaa riittää hyvin sellaiseen. 

Vierailija
109/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just matkustin taannoin bussilla Kokemäeltä Nakkilaan. Ei mitään vaikeuksia kielitaidon kanssa ja rahaakin jäi vielä paluumatkaan.

Vierailija
110/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva käydä mutta en jaksa lähteä. Työlästä pakata ja ostaa vaatteita. En mahdu kunnolla istumaan lentokoneeseen. Olen pitkä ja lisäksi ylipainoa.

Vierailija
111/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on ja kielitaitoakin on mutta olen kotikissa. En halua matkustaa edes naapurikaupunkiin täällä Suomessa.

Vierailija
112/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E o hynää (lue: käytän hynäni muihin asioihin). Matkustelu ei kiinnosta. Kielitaito on todennäköisesti parempi kuin aloittajalla.

Vierailija
113/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että matkustelu on tylsää ja vaivalloista 

Vierailija
114/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan mökkeilyä ja matkustan mökille sitten kesällä taas 

Vierailija
115/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielekäämpääkin tekemistä kuin matkailu 

ehkä eläkeläisenä on aikaa pieneen matkaankin mutta nyt käytän lomani muuhun mistä tykkään enemmän 

Vierailija
116/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan Lappiin,  jos matkustan. Ei ole koskaan liian kuuma. Sairauden vuoksi en voi olla auringossa. Kuumuus saunassa ei haittaa,  kun ei ole liian pitkään kerrallaan löylyssä. Lisäksi Lapissa voi nauttia niistä asioista,  joista tykkään, kesällä patikointi ja talvella laskettelu/hiihto. Lisäksi pitkälle ihmiselle lentokoneessa istuminen on tuskaa

Vierailija
117/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja töissä 5-7 pv/viikossa ympäri vuoden.

En matkustele, koska ei ole aikaa.

Vierailija
118/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt jo ne itselle "must see" -paikat. En ole koskaan matkustanut mennäkseni vain jonnekin, vaan aina on ollut joku juttu, jonka olen halunnut nähdä. Tästä syystä en ole esim. koskaan käynyt Kanarialla, Aurinkorannikolla tai Kreikan saarilla, jotka ovat suosittuja matkakohteita. Safarille vois vielä joskus mennä, kun koirasta aika jättää.

Kanarialla on hienot maisemat patikointiin. Minä matkustan nykyään vain katsomaan maisemia. 

Kun on käynyt täällä kesällä patikoimassa, niin näitä maisemia on aika vaikea hakata https://www.jungfrau.ch/en-gb/

Vierailija
119/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tein kuukauden reissun ulkomaille, enkä pitänyt kokemuksesta. Reissussa olosta nautin, kaikki sujui ongelmitta ja tein tuossa ajassa asioita, joista pidän, enemmän kuin koskaan elämässäni, mutta ei se ollut lopulta kaiken sen vaatiman etukäteistyön arvoista. En ole koskaan pitänyt lyhyistä pyrähdyksistä mihinkään vaan jos menen edes kotimaassa johonkin, menen vähintään viikoksi tai en mene ollenkaan. Jos joku muu tekisi kaiken etukäteistyön, voisin harkita. Tuon jälkeen tajusin myös, että voisin tehdä monia mieluisia asioita ihan asuinkaupungissani, mutta en ole tähän mennessä saanut aikaan. Tänä keväänä olen tosin alkanut tosissaan selvittämään, mitä kaikkea on meneillään tai tulossa ja mitä voisi tänä kesänä tehdä ja mitä voisi jättää syksylle ja talvelle, jolloin ilmat ovat kurjemmat.

Vierailija
120/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt jo ne itselle "must see" -paikat. En ole koskaan matkustanut mennäkseni vain jonnekin, vaan aina on ollut joku juttu, jonka olen halunnut nähdä. Tästä syystä en ole esim. koskaan käynyt Kanarialla, Aurinkorannikolla tai Kreikan saarilla, jotka ovat suosittuja matkakohteita. Safarille vois vielä joskus mennä, kun koirasta aika jättää.

Kanarialla on hienot maisemat patikointiin. Minä matkustan nykyään vain katsomaan maisemia. 

Kun on käynyt täällä kesällä patikoimassa, niin näitä maisemia on aika vaikea hakata https://www.jungfrau.ch/en-gb/

Tässä vielä kesäkuvaa... https://www.jungfrau.ch/en-gb/summer-sport/hiking/#filter=r-fullyTransl…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme