Miksi et koskaan matkustele? Onko syynä raha vai huono kielitaito?
Kommentit (153)
Olen liian väsynyt, ruumiillisesti ja henkisesti. Haluaisin kyllä matkustella, rahaa olisi vaikka useampaan maailmanympärimatkaan, puhun hyvää englantia ja kohtalaista ruotsia, saksaa, viroa ja portugalia - mutta tiedän, että en nauttisi matkasta, koska suurimman ajan vain makaisin uupuneena hotellihuoneen sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Raha, opintolainat ja muut on maksettava takaisin ja korkoihin menee älyttömästi rahaa, ei jää rahaa matkusteluun. Mitä tarkoitat huonolla kielitaidolla? Kuinka montaa eri kieltä on puhuttava sujuvasti jotta voi matkustaa ulkomaille? Käytätkö aina matkakohteessa maan paikallisia kieliä?
Kävin Kiinassa kiertomatkalla ja ihan hyvin pärjäsi vaikka välillä ei ollut yhteistä kieltä. Ravintoloissa sai tilattua sapuskaa kuvien perusteella ja välillä tarjoilija hihitti ja puisteli päätään, joten tilasin sitten jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian väsynyt, ruumiillisesti ja henkisesti. Haluaisin kyllä matkustella, rahaa olisi vaikka useampaan maailmanympärimatkaan, puhun hyvää englantia ja kohtalaista ruotsia, saksaa, viroa ja portugalia - mutta tiedän, että en nauttisi matkasta, koska suurimman ajan vain makaisin uupuneena hotellihuoneen sängyssä.
Oletko käynyt lääkärissä, että miksi olet noin väsynyt? Eihän tuo nyt normaalilta kuulosta.
Kansainvälisyys on tullut Stadiin,ei tarvi enää lähteä minnekkään.
Paha agorafobia. Ja on siis ihan lääkärissä diagnosoitu.
Mä matkustan ulkomailla, mutta en kotimaassa. Käyn Helsingissä ehkä 4 vuoden välein. Lapsissa ehkä joka toinen vuosi, mutta siinä se. Suomessa on hyvin vähän kivoja paikkoja ja kaikki kallista. Pääsen kotikaupungistani tukholman kautta kätevästi vaikka minne nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan matkailu ja mökkeily on miljoona kertaa ihanampaa! Onneksi omaa maailmankuvaa voi laajentaa muutenkin kuin luontoa tuhoamalla.
Onneksi mökkeily ei tuhoa lainkaan luontoa? Kaikki ne rakentamiset, raivaamiset ja teiden rakentamiset?
Jos arvostaisit luontoa niin valitsisit teltan ja vaeltamisen.
Meillä mökki on rakennettu oman metsän puista. Käsin veistettyä hirttä. Kaikki tavarat on hakittu muutenkin läheltä. Emme aja edestakaisin koko ajan vaan olemme jopa kuukauden yhtä jaksoisesti.
Tietä ei ole rakenneltu. Olemassa olevia metsäautoteitä on käytetty.🙄
Vierailija kirjoitti:
Mä matkustan ulkomailla, mutta en kotimaassa. Käyn Helsingissä ehkä 4 vuoden välein. Lapsissa ehkä joka toinen vuosi, mutta siinä se. Suomessa on hyvin vähän kivoja paikkoja ja kaikki kallista. Pääsen kotikaupungistani tukholman kautta kätevästi vaikka minne nopeammin.
Siis lapissa 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan matkailu ja mökkeily on miljoona kertaa ihanampaa! Onneksi omaa maailmankuvaa voi laajentaa muutenkin kuin luontoa tuhoamalla.
Onneksi mökkeily ei tuhoa lainkaan luontoa? Kaikki ne rakentamiset, raivaamiset ja teiden rakentamiset?
Meillä vaatimaton hirsimökki 30-luvulta. Ei sähköä, kantovesi ja vain kesäkäytössä. Metsän keskellä, ei nurmikkoa ja perille vie pitkä polku. Auto jää tien varteen joka on muussakin käytössä. Ei ole raivattu, rakennettu tai mitään muutakaan vuosikausiin. Tietysti pieni ylläpito, mutta se on pientä. Ihan eri asia kuin käytännössä kakkoskotina toimiva mökki.
Tämä on ihan kunnioitettavaa mökkeilyä, mutta tuo
Eiköhän nuo ole yleensä niitä rikkaiden mökkejä. Tuollainen täydellinen tilan raivaaminen on jo niin kallistakin. Saaristossa kun veneellä ajelee, tuollaisia näkee todella vähän ja ne on aina niitä miljonäärien mökkejä. Siihen pitää käsittääkseni saada joku "erityislupa" että niin saa edes tehdä. Eli rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt lääkärissä, että miksi olet noin väsynyt? Eihän tuo nyt normaalilta kuulosta.
Olen käynyt useat kerrat lääkärillä ja makaillut viikkokausia sairaalassakin, ja on diagnosoitu krooninen perinnöllinen sydänsairaus. Henkinen väsymys taas johtuu siitä, että jouduin vuosikaudet huolehtimaan muistisairaasta omaisesta. Eipä näille lääkäri voi mitään.
Laivalla Saksaan,Ruotsin kautta pääsee myös vaikka minne. Hyvin siellä selviää myös vanhemmat ihmiset. Jos innoistaa reippaasti vaan reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä köyhä, mutta en matkustelisi usein vaikka olisin rikaskin. Minulla on parempaakin tekemistä kuin lentokoneessa istuminen.
Moni istuu sen pari tuntia joka päivä töllön edessä tekemättä mitään, sekö ei ole hukkaan heitettyä?
Mä lennän 2,5h, olen perillä yli 2kk ja lennän taas 2,5h.
Vierailija kirjoitti:
No mekin mökkeillään mutta "mökki" ei ole Suomessa. Onneksi
Liian lapsentahtista. Päiväreissut kotimaassa riittää tällä hetkellä ihan hyvin. Legolandiassa käydään sitten joku tuleva vuosi. Nämä riittävät mainiosti. Nuorempana tuli matkustelua jonkin verran. Ihan riittävästi jopa.
Menkään sadiin valittamaan ,siellähän on luonto kukkeimillaan,löytyy ehkäpä pari neliötä luontoa.
Tarkoitetaanko ulkomaille matkustamista? Kuukausittain tulee matkustettua kyllä kotimaassa.
Ulkomaille en jaksa enää lähteä kun ensin pitäisi matkustaa satoja kilometrejä Helsinki-Vantaalle, jossa pitäisi odotella monta tuntia ennen lennon lähtöä, mahdollisesti vaihtaa konetta, jolloin pitäisi odotella lisää kentällä, tai matkustusaika on niin pitkä että menee vuorokausi matkatessa. Tuollainen matkustelu ei sovi minulle vaikka perillä olisi pari viikkoa miten kivaa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana käynyt jo noin 20 eri massa ja totesin ettei kiinnosta enää, ei se matkustaminen niin hienoa tai antoisaa ole. Mistä useammassa maassa kävin, sitä enemmn opin arvostamaan Suomea ja pohjoismaita/lähinaapureita.
Olen nyt 36v ja ajattelen että innokkaimmat matkustajat juuri niit joilla ei paljon kokemusta ulkomaista, eli amatöörejä.
Ei 20 maata ole paljon. Itse olen käynyt 45 maassa eikä sekään nyt niin paljon ole. Viidessä maanosassa. Eli et nyt niin kovin kokenut matkasja ole.
Kaikille se maiden lukumäärä ei ole se itseisarvo, voidaan käydä samassa maassa monta kertaa, ehkä eri kaupungeissa.
Esim itsekin käynyt noin 20 maassa, näistä vain 3-4 maassa kerran, muissa useampia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana käynyt jo noin 20 eri massa ja totesin ettei kiinnosta enää, ei se matkustaminen niin hienoa tai antoisaa ole. Mistä useammassa maassa kävin, sitä enemmn opin arvostamaan Suomea ja pohjoismaita/lähinaapureita.
Olen nyt 36v ja ajattelen että innokkaimmat matkustajat juuri niit joilla ei paljon kokemusta ulkomaista, eli amatöörejä.
Ei 20 maata ole paljon. Itse olen käynyt 45 maassa eikä sekään nyt niin paljon ole. Viidessä maanosassa. Eli et nyt niin kovin kokenut matkasja ole.
Kaikille se maiden lukumäärä ei ole se itseisarvo, voidaan käydä samassa maassa monta kertaa, ehkä eri kaupungeissa.
Esim itsekin käynyt noin 20 maassa, näistä vain 3-4 maassa kerran, muissa useampia kertoja.
Jep olen käynyt Italiassa ainakin 10 kertaa ja Ranskassa toiset saman verran. Molemmat maat on tullut koluttua tosi hyvin.
Rahaa ja kielitaitoa löytyy, mutta muita syitä kyllä riittää: masennus, väsymys, yksinäisyys, lentopelko, yleinen stressi matkustamisesta, viihtyminen kotona. No olen kuitenkin jonkun verran matkustellut ja yksinkin jopa, mutta en viimeseen kymmeneen vuoteen pahemmin. Toisaalta toivon, että vielä joskus repäisisin ja lähtisin jonnekin kauas - saas nähdä.
Tavallisin*