Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et koskaan matkustele? Onko syynä raha vai huono kielitaito?

Vierailija
18.05.2024 |

Miten on?

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että turismia ollaan karsimassa monessa maassa. Vaikka se tuo rahaa niin kyllä siitä on haittaakin paikallisille ihmisille. Esim. Ibizan älämölö yöelämä alkaa riittämään siellä asuville, venetsialaiset suorastaan vihaavat turisteja. Paikallinen kulttuuri on monessa maassa kärsinyt massaturismista. 

Venetsia voitaisiin tyhjentää paikallisista asukkaista ja muuttaa kokonaan turistikohteeksi. Eihän se oikeasti ole kuin muutaman neliökilometrin saari. Hirvittävä raha reikä sille todelliselle kaupungille ja valtiolle. 

Vierailija
142/153 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä köyhä, mutta en matkustelisi usein vaikka olisin rikaskin. Minulla on parempaakin tekemistä kuin lentokoneessa istuminen.

Lentokoneessa istuminen? Just kävin reissussa ja istuin lentokoneessa kolme tuntia suuntaansa. Huh huh olipa pitkä aika istua lentokoneessa. Siinä tuli kuunneltua äänikirjaa ja rentouduttua. 

Siinä on rentoutuminen kaukana, kun edessä istuva hakkaa selkänojalla polvet mustelmille ja takana istuva kakara potkii selkään. Kiitos ei. Matkustan mieluummin kotimaassa joko autolla tai junalla. Viimeksi lentokoneessa olin 2019. Seuraavasta ei ole tietoa. 

No eipä ole koskaan noin tapahtunut vaan ihan rauhassa on aina saanut istua ja aika monta kertaa on tullut lennettyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas koira jota ei haluta jättää hoitoon. Siksi ulkomailla ei tule nykyään käytyä. 2 v sitten viimeksi. Nyt sitten yritetään keksiä jotain reissun tapaista minne voi ottaa koiran mukaan.

Kotimaanmatkailu on vaan niin tylsää pidemmän päälle. Jokaisella maalla on omanlainen tunnelma ja itse kaipaisin vaihtelua jo ihan vaikka maisemiin.

Meillä täällä etelä-Euroopassa oli tänään koira kylässä. Hän matkustaa autolla Euroopan halki pari kertaa vuodessa ilman ongelmia 

Vierailija
144/153 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys ja sosiaalinen fobia. Mulla ei ole ketään kenen kanssa lähteä matkalle. Yksin taas en uskalla, koska mua jännittää sosiaaliset tilanteet jo kotimaassakin, en pärjäisi milään ulkomailla ja vieraissa paikoissa.

Vierailija
145/153 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys ja sosiaalinen fobia. Mulla ei ole ketään kenen kanssa lähteä matkalle. Yksin taas en uskalla, koska mua jännittää sosiaaliset tilanteet jo kotimaassakin, en pärjäisi milään ulkomailla ja vieraissa paikoissa.

Mitkä sosiaaliset tilanteet? Eihän sinun yksin matkustaessa tarvitse sosialisoida kenenkään kanssa. 

Vierailija
146/153 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha

Vierailija
147/153 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin rrrraha.

Vierailija
148/153 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana käynyt jo noin 20 eri massa ja totesin ettei kiinnosta enää, ei se matkustaminen niin hienoa tai antoisaa ole. Mistä useammassa maassa kävin, sitä enemmn opin arvostamaan Suomea ja pohjoismaita/lähinaapureita.

Olen nyt 36v ja ajattelen että innokkaimmat matkustajat juuri niit joilla ei paljon kokemusta ulkomaista, eli amatöörejä.

No mä olen varmaan sellainen "amatööri" sinuun verrattuna - 43 maata ja suunnilleen 110 reissua. Tuossa toki työmatkat mukana mutta ei esim Tallinnan piipahdukset. 

Reissussa 2. kerta tänävuonna, nyt 9 vkoa ja syksylle jää saman verran. Muita reissuja ei ole vielä mietitty

Vierailija
149/153 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemani mukaan sosiaalisten tilanteiden vaikeus helpottaa ulkomailla. Siellä on täysin anonyymi, kukaan ei tiedä kuka olet. Olet väkijoukossa, mutta tavallaan et koe niitä ympärillä olevia ihmisiä samalla tavalla "tärkeiksi" kuin kotikaupungin ihmisiä. Auttaa sekin, että menee johonkin maahan, jonka pääkieltä et ymmärrä. Tuntuu, että olet verhon takana. Paikallisia asiakaspalvelijoita saa huijattua että hihhih sorii, bääd enklish änd I don't know your local social customs, jos jossain tilanteessa jäädyt ja käyttäydyt oudolla tavalla.

Vierailija
150/153 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemani mukaan sosiaalisten tilanteiden vaikeus helpottaa ulkomailla. Siellä on täysin anonyymi, kukaan ei tiedä kuka olet. Olet väkijoukossa, mutta tavallaan et koe niitä ympärillä olevia ihmisiä samalla tavalla "tärkeiksi" kuin kotikaupungin ihmisiä. Auttaa sekin, että menee johonkin maahan, jonka pääkieltä et ymmärrä. Tuntuu, että olet verhon takana. Paikallisia asiakaspalvelijoita saa huijattua että hihhih sorii, bääd enklish änd I don't know your local social customs, jos jossain tilanteessa jäädyt ja käyttäydyt oudolla tavalla.

Niin, ja asiakaspalvelijana täällä Suomessakin on tottunut siihen, että turistit ovat vähän outoja paikallisiin verrattuna, mutta ei siis huonolla tavalla. Sitä vaan ymmärtää täysin, jos turisti ei käyttäydy aivan suomalaisen sosiaalisen käyttäytymismallin mukaan :)

Vierailija
151/153 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää.

Vierailija
152/153 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu aiheuttaa turhaa stressiä. Puhun siis lähinnä ulkomaille matkustelusta. Kotimaan matkailu sen sijaan on hauskaakin. Ulkomailla on aina se stressi lennoista, hotelleista, ravintoloista. Miten käytäntö sujuu, mitä jos lento on ylibuukattu ja en pääsekään mukaan, mitä jos hotelli on täynnä luteita ja torakoita, eikä hotellin respa puhu kuin välttävää englantia, mitä jos en löydä ruokavaliolleni sopivaa sopivan hintaista ravintolaa, mitä jos taksikuski viilaa silmään ja vaatii nelinkertaista maksua matkasta tms.

Kotimaassa matkailu on paljon helpompaa, kun on tutut käytännöt ja yhteinen kieli ja moraali. Olen kai tullut vanhaksi, kun matkailuautolla Suomen kiertely kuulostaa all-inclusive rantalomaa ulkomailla paremmalta.

Vierailija
153/153 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen kyllä. Lähden joka lomalla jonnekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi