Miksi et koskaan matkustele? Onko syynä raha vai huono kielitaito?
Kommentit (153)
En viihdy ulkomailla. Ennen matkustelin ihan vain siksi, että sain elvisteltyä vähävaraisille tutuille. Kuitenkaan millään reissulla ei ollut oikeasti hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
En viihdy ulkomailla. Ennen matkustelin ihan vain siksi, että sain elvisteltyä vähävaraisille tutuille. Kuitenkaan millään reissulla ei ollut oikeasti hauskaa.
No olitpa harvinaisen idiootti. Kaikkea sitä kuuleekin.
Ei kiinnosta muut kulttuurit. Olen enemmänkin retkeilijä ja retkeilyn voi tehdä kotimaassa. Oletan, että tarkoitettiin ulkomaille matkustelua.
Vierailija kirjoitti:
Laivalla Saksaan,Ruotsin kautta pääsee myös vaikka minne. Hyvin siellä selviää myös vanhemmat ihmiset. Jos innoistaa reippaasti vaan reissuun.
Juuri niin. Eläkeläisille on oma interrailkin nykyään.
Raha ja se, ettei ole ketään kenen kanssa matkustella. Yksinäni eksyn jo kotikaupungissanikin, niin ei ole sitten uskallusta lähteä kokeilemaan, kuinka pahasti eksyn vieraassa maassa enintäänkin kohtalaisella englannin kielen taidollani. Vahvin veikkaukseni on, että meinaisin jo lentokentällä mennä väärään lentokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan matkailu ja mökkeily on miljoona kertaa ihanampaa! Onneksi omaa maailmankuvaa voi laajentaa muutenkin kuin luontoa tuhoamalla.
No mekin mökkeillään mutta "mökki" ei ole Suomessa. Onneksi
Taitaa olla rysälän Karjalassa.
Mulla ei ole aikaa matkustella. Lentäminen on epäekologista ja junalla ja autolla matkailu on hidasta. Lähikohteet on koluttu niin moneen kertaan, että olen mieluummin kotona. Myös koira rajoittaa, sillä luonteensa puolesta hoitola ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Reppureissaaminen oli upeaa 90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussa. Sitten tuli turistimassat, internet, älypuhelimet ja kaupallisuus räjähti käsiin. Luontoa on tuhottu monessa kaukomaassa niin paljon 20 vuodessa, ettei ole paljon jäljellä.
Viimeisin kaukomaan reissuni oli etäiselle Indonesialaiselle saarelle Aasian reissulla. Sademetsässä kävin oppaan kanssa, ja tuntui siltä että oppaalla oli haasteena löytää alueita joita ei olisi osittain jo pistetty maan tasalle.
Samalla reissulla kuljin maateitse veneillä, busseilla ja junalla Thaimaahan. Oli järkyttävää, ettei paikallisten sekaan oikein enää pääse eikä aitoa thaimaalaisruokaa mausteineen ja tulisuuksineen edes saa vaikka pyytää.
Onhan tuo reppureissaus kulttuuri aika tekopyhää touhua. Varsinkin nykypäivänä somessa hehkutetaan koskemattomia rantoja yms. ja sitten ihmetellään kun turistin pilaavat paikat.
Lähinnä itse matkan stressaavuus.
En nykyään enää viitsi maksaa siitä että saan ylimääräistä stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Syynä on kolme koiraa, kuusi kissaa, kahdeksan kanaa ja viisi vuohta.
Sinulla on hyvät perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä itse matkan stressaavuus.
En nykyään enää viitsi maksaa siitä että saan ylimääräistä stressiä.
No mikä siinä sinua stressaa?
Ei vaan kiinnosta. Rahaa on ja käytän sitä ennemmin johonkin muuhun. Kielitaitoakin on se verran, että pärjäisin kyllä. En koe mitään tarvetta tai syytä matkustella muualla kuin Suomessa.
Olen nähnyt jo ne itselle "must see" -paikat. En ole koskaan matkustanut mennäkseni vain jonnekin, vaan aina on ollut joku juttu, jonka olen halunnut nähdä. Tästä syystä en ole esim. koskaan käynyt Kanarialla, Aurinkorannikolla tai Kreikan saarilla, jotka ovat suosittuja matkakohteita. Safarille vois vielä joskus mennä, kun koirasta aika jättää.
Osaan ainakin seitsemää kieltä hyvin ja rahaakin olisi mutta ei ole mitään vetoa minnekään. Elämä on vauhdikasta ilmankin. Vasta erittäin pitkästyneenä voisin kuvitella lähteväni jollekin huvimatkalle jos sittenkään.
Liian pitkä ketju lukea tyhjänpäiväistä höpöä,menkää selittämään valheenne muualle.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt jo ne itselle "must see" -paikat. En ole koskaan matkustanut mennäkseni vain jonnekin, vaan aina on ollut joku juttu, jonka olen halunnut nähdä. Tästä syystä en ole esim. koskaan käynyt Kanarialla, Aurinkorannikolla tai Kreikan saarilla, jotka ovat suosittuja matkakohteita. Safarille vois vielä joskus mennä, kun koirasta aika jättää.
Kanarialla on hienot maisemat patikointiin. Minä matkustan nykyään vain katsomaan maisemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanarialla on hienot maisemat patikointiin. Minä matkustan nykyään vain katsomaan maisemia.
Just katoin, että La Palman -saarelle voisi lähteä ja osallistua patikointiretkille.
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkä ketju lukea tyhjänpäiväistä höpöä,menkää selittämään valheenne muualle.
Luuletko sinä ressukka, että jokainen ketju tällä palstalla pitäisi lukea alusta loppuun? 😂
Raha