Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupa olla tyttö -kirja kertoo ahdistelevien suomalaismiesten maailmasta, jossa jokaista tyttöä haukutaan ja kouritaan

Vierailija
17.05.2024 |

Naapurin äijä kävi kerran käsiksi, kun pyysin häntä hakemaan minulle tupakkaa. Olin 14-vuotias.

Festareilla tuntematon aikuinen mies kävi takaapäin kiinni. Olin 15-vuotias.

Mies lähti pyörällä perääni, kun olin lenkillä yläasteikäisenä. Olin 14-vuotias.

Junassa edessäni ollut mies laski käden reidelleni. Oli pakko vaihtaa paikkaa. Olin 20-vuotias.

Puolituttu yli 20-vuotias mies alkoi iskeä ihan tosissaan. Olin 13-vuotias.

Tuntematon mies kouraisi rintaani kulkiessaan ohitseni baarissa. Olin 18-vuotias.

Tuntematon mies tuli luokseni ja yritti työntää sormensa hameeni alta pim@@aan. Olin 37-vuotias. Edes ikä ei siis ikävä kyllä ole muuttanut tilannetta.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeri, perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra kehottaa jakelemaan pimpsaa inselleille.

Tuosta että ei saanut seksiä -motiivista vielä.Siinä olisi Sisäministeriölle uusien virkojen paikka. Palkata tällaisia turvallisuusperäisiä valtiotason huor... virkanaisia, joiden tehtävänä olisi esim. verkkopohjaisesti etsiä näitä sukupuolellisilta arvoiltaan heikommassa asemassa olevia, aggressiivisia rasisteja. Ja sitten niiqu antaa niille. Voitaisiin vaatia myös hieman pidempiä suhteita, tarjottaisiin vaarallisen työn lisää, raportointi tapahtuisi paitsi poliisiin päin myös Viljaselle jne. Virkanaiset siis "riisuisivat aseista" nämä tulevat nuorisoterroristit antamalla pimpsaa, kehumalla maskuliinisia ominaisuuksia ja ylifeminisoimalla itsensä. Projekti tiettyyn uhkaan olisi päättynyt, kun pojalla olisi niin hyvä itsetunto, että hän saisi pimpsaa ihan muutenkin. Samalla kaikkinainen väkivalta olisi jo kohdistunut vain uroslauman hedelmällisyydestä taisteleviin jäseniin.Kaikki hyötys!Samalla eskorteerauskin saisi uutta, yhteiskunnallista perspektiiviä!

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b…

Vierailija
102/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille uhriutuminen on tyypillistä, jopa kannustettavaa. Ja naiset RAKASTAVAT keksiä omasta mielikuvituksestaan asioita, joita ei ole koskaan tapahtunut (Enkeli-Elisa). Siksi naisten omiin kertomuksiin ei voi luottaa.

Aika sairas kommentti. Koita nyt vaan uskoa, että kanssaveljesi tykkäävät ahdistella naisia ja NUORIA TYTTÖJÄ! 

Totta kai uskon, että jotkut ihmiset tekevät kauheita tekoja. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että jokainen nainen puhuu vain ja ainoastaan totta, kun hän kertoo kokemastaan ahdistelusta. Jotkut puhuvat totta, toiset valehtelevat. Jos pystyisit rauhoittumaan ja ajattelemaan järjellä tunteiden sijaan, olisit varmaan samaa mieltä kanssani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sitä on naisena pitänyt *normaalina pakollisena* tapahtumana että miehet kourii ja kopeloi vähintään.

Siis normaalina pahana asiana. Josta ei pääse eroon.

Nyt keväällä joku iäkäs äijä tuijotti röyhkeästi 12-vuotiaita tyttöjä kaupassa. Tytöillä tiukat trikoot ja mies oikein röyhkeästi tuijotti.

Tuli itselle jotenkin paha olla kun tytöt kasvamassa aikuisiksi ja sitten on nämä hirvitykset kuolaamassa perään.

Toisten ihmisten silmänliikkeiden vartiointi menee jo ehkä vähän yli. Tytöillä oli siis takapuolen esittelyhousut julkisella paikalla kuten monilla aikuisilla. Toki moni saattaa sellaista katsoa vähän ihmeissään tai myötähäpeästäkin. Katsominen ei tarkoita himoa ja katse häiritsee vain silloin, jos kohde sen huomaa ja vielä häiriintyykin siitä. 

Tässä taitaa olla kyse siitä, että rumien miesten käytöstä yritetään kontrolloida naurettavuuksiin asti. Katse on pahasta. Kohta ehkä kuuleminen tai haistaminenkin on pahasta ja sitten tulee mikrosiru, millä tarkkaillaan aivoissa olevia ajatuksia?

Vierailija
104/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sitä on naisena pitänyt *normaalina pakollisena* tapahtumana että miehet kourii ja kopeloi vähintään.

Nyt keväällä joku iäkäs äijä tuijotti röyhkeästi 12-vuotiaita tyttöjä kaupassa. Tytöillä tiukat trikoot ja mies oikein röyhkeästi tuijotti.

Tuli itselle jotenkin paha olla kun tytöt kasvamassa aikuisiksi ja sitten on nämä hirvitykset kuolaamassa perään.

Erityisesti silloin kun on kasvamassa aikuiseksi ei pidä esiintyä julkisilla paikoilla alusvaatteissa. Se on sopimatonta ja häirintää sekin.

Taas on pakko kysyä eikö äiti ole opettanut mitään?

Vierailija
105/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valitettavasti" ihminen on seksuaalinen eläin, kyse ei ole kulttuurista joka hyväksyy ahdistelun vaan siitä että olemme perinpohjaisesti vain pelkkiä eläimiä. Siitä olen kyllä samaa mieltä että tietyissä maissa sosiaalinen paine ei ole verrattavissa pohjoismaitten tasa-arvoiseen ajattelutapaan. Uskon että tulevaisuudessa teknologia tulee auttamaan tässä, siinä vaiheessa kun kaikki hengataan jossain virtuaalitodellisuudessa kaikentyyppinen ahdistelu, raiskaus ja väkivalta siirtyy kokonaan toiseen ulottuvuuteen fyysisen maailman sijaan.

Empatiaa, sympatiaa ja ymmärrystä minulla on miehenä mutta mikään ei ole näin mustavalkoista. Pidän sitä vähän outona kuinka paljon toitotetaan siitä kuinka kategorisen vaikeaa on olla nainen sellasella perin negatiivisen linssin läpi katsottuna. Joskus olisi kiva myös kuulla jotain positiivista :)

t: Kommodoori (merivartiosto ja kansainväliset tehtävät)

Vierailija
106/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja miksei sitä ole järjestelmällisesti yritetty kitkeä jo ennen vuotta 2015, jos ongelma on ollut olemassa jo 100 vuotta siinä kohtaa? Miksi tästä tuli miesten silmissä ongelma vasta silloin, kun osasta tekijöitä tuli muun värisiä? Miten luulet, että pystytään puuttumaan muiden kulttuurien tekemisiin, kun ei pystytä puuttumaan edes omien tekemisiin? Miksei rangaistukset ole jo pitkään olleet sillä tasolla, että ne "vääränkin" väriset voidaan tuomita tarpeeksi kovilla rangaistuksilla?"

Sinun pitää kysyä tuosta vasemmistolta, Paasikiven-Kekkosen ajasta alkaen maassa istui vasemmistojohtoisia hallituksia aina vuoteen 1987 saakka. Käytännössä NL vaikutus suomalaiisin päättäjiin päättyi vasta 1991 josta eteenpäin maahantulo on kasvanut. 

Vasemmistolaiseen ideologiaan kuuluu lyhyet vankeustuomiot ja syvä ymmärrys rikoksentekijöitä kohtaan. Yhä edelleen rangaistuksien kir

"En minä kysy sitä vasemmistolaisilta, vaan teiltä miehiltä. Päättäjät ovat olleet pääosin miehiä ihan kaikissa puolueissa. Miten selität sen, että Suomen oikeistolaisin puolue perussuomalaiset ovat järjestelmällisesti äänestäneet vastaan kaikissa aloitteissa, jotka ovat aihetta koskettaneet, ihan viime vuosikymmenenäkin?"

Sinä voit vapaasti syyttää miehiä, jos haluat kieltää sen tosiasian, että hallitus johtaa maata ja sen linjauksiin eduskunnan päätökset enemmistössä pohjautuvat. Laita siis toki muutama esimerkki lainsäädännön kiristyksiin tehdyistä hallitusaloitteista joita kokoomus ja perussuomalaiset ovat oppositiossa ollessaan vastustaneet, sillä minä en erityisesti profiloidu minkään tietyn puolueen äänestäjäksi vaan valitsen ehdokkaani hieman toisin.

Vierailija
107/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää samanlainen kirja pojista, kuinka moni heistä on kokenut väkivaltaa.

Vierailija
108/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kirja joku vastaisku muslimimiesten tekemille lukuisille 

rais kauksille? Yhtään siis en puolustele noita miehiä mutta mietin vaan. 

Olen nainen 50v enkä voi sanoa että mitenkään järjettömästi olisi ahdisteltu nuorena eikä ikinä enkä ole mikään variksenpelätin. 

Mut ra iskas ihan kantasuomalainen perheenisä. Fiksu ja pidetty mies. Niinkuin luultavasti suurin osa ra iskauksista on vastaavien tekijöiden tekemiä.

Minä olin 13-vuotias, kun jostain syystä ajauduin internetin ihmeelliseen maailmaan ja päädyin tällaisille chat-sivustoille. Kävin 2 kertaa treffeillä (vanhemmiltani salaa toki) lähes 30-vuotiaan perheellisen miehen kanssa. Siinä sitä sitten oli, ajoi sivutielle, jossa pyysi tekemään vaikka mitä. Sain myös lukuisia ehdotuksia ihan isäni ikäisiltä miehiltä. Muutenkin elämäni oli aika sekavaa ja tuntui, ettei oikein kukaan välittänyt... 

Vierailija
109/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua suuteli meidän 19-vuotias sukulaismies meillä kotona. Äiti tiesi, mutta poistui paikalta! Eli jätti mut hyväksikäytettäväksi mun omassa huoneessa. Olin siis itse ihastunut häneen, MUTTA OLIN 12-VUOTIAS. Jälkikäteen oksettanut monesti, miten sairas tilanne. Ja suututtanut, ettei edes oma äiti suojellut.

Baarissa kerran joku Tapparan huoltojoukkoihin kuuluva ukko löi (!) mua takapuoleen täysillä, kun olin tiskillä. Vihaan Tamperetta. Ja Tapparaa. KUKAAN ei sanonut mitään tuossa tilanteessa.

Tapailumiehen kanssa oltiin intiimisti. Tökki mua oudosti ja pelkäsin koko ajan, että laittaa peniksen tahallaan kakkoseen. Tekikin niin, täysillä. Lähdin välittömästi pois, itkemään vessaan. Toi mulle kylmään veteen kastellun pyyhkeen sinne; jälkeenpäin tajusin, että tuo oli raiskaus.

Monta muuta pienempää ahdistelukohtausta vuosien saatossa. Tosiaan, ysärillä oli normaalia ja olen itsekin kerran puristanut (!) miestä takaapäin; meillä oli ollut silmäpeliä jo tovin. Ei suuttunut tilanteessa, mutta eihän tuokaan multa oikein ollut.

Vierailija
110/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että on kouraistu jostain tai muuta. En ihmeemmin järkyttynyt, otin sen oikeudenloukkauksena siinä missä muunkin loukkauksen,  joita voi tulla naisiltakin ja kaikilla sektoreilla. On vaan olemassa ihmisiä jotka tajuaa ja on niitä jotka ei. Unohdin. Oikea vaara tulee näiltä joilla väkivalta ei ole poikkeavaa, ennakoitavaa käytöstä,  vaan kuuluu kulttuuriin.

Vierailija
111/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kouri isä ja isovelikin.

Aika iso osa miehistä on paskoja. 

Naiset vielä paskempia, koska ovat tyhmempiä. Tyhmyys on pahuutta sanoi jo filosofi Sokrates aikoinaan.

Etpä sinäkään järin fiksulle kuullosta, tosin siitä sinun "tyhmästä" eli naisesta sinäkin olet tullutkin niin... 

Vierailija
112/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille uhriutuminen on tyypillistä, jopa kannustettavaa. Ja naiset RAKASTAVAT keksiä omasta mielikuvituksestaan asioita, joita ei ole koskaan tapahtunut (Enkeli-Elisa). Siksi naisten omiin kertomuksiin ei voi luottaa.

Aika sairas kommentti. Koita nyt vaan uskoa, että kanssaveljesi tykkäävät ahdistella naisia ja NUORIA TYTTÖJÄ! 

Totta kai uskon, että jotkut ihmiset tekevät kauheita tekoja. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että jokainen nainen puhuu vain ja ainoastaan totta, kun hän kertoo kokemastaan ahdistelusta. Jotkut puhuvat totta, toiset valehtelevat. Jos pystyisit rauhoittumaan ja ajattelemaan järjellä tunteiden sijaan, olisit varmaan samaa mieltä kanssani. 

Missään ei olla väitetty, että JOKAINEN. Mutta TODELLA moni ja se on fakta. Ja juu, on valehtelijoita ja kyllä niitä valehtelijoita löytyy myös miehistä.

Vierailija
113/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allahin mielestä nainen on koiraakin alhaisempi olento.

Vierailija
114/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Allanin mielestä?

Vierailija
115/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpsötystä? Kyllä silloin oli tapana "vähän taputella", kommentoida 12-vuotiaan LAPSEN kasvaneita tissejä, r aizkaus avioliitossa ei ollut rikos jne."

Tämä on mielenkiintoinen kommentti ja kuvastaa hienosti sekä naisia että feminismiä laajemmin. Kommentin kirjoittaja uhriuttaa naiset, koska vaimo raiskaamisesta tuli rikos vuonna 1994. Hän ei tiedä, että miehen raiskaamisesta tuli rikos vasta vuonna 1998, oli mies naimisissa tai ei. Miksi hän ei tiedä sitä? Koska feministit ovat uhriuttaneet vain naiset. Ei heitä kiinnosta lain muuttaminen siinä tilanteessa, kun se ei hyödytä naisia. 

Vierailija
116/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kouri isä ja isovelikin.

Aika iso osa miehistä on paskoja. 

Hyi hitto, sairaita paskoja!

Vierailija
117/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkoitatko tällä kommentilla, että kaikki Suomessa asuvat miehet ovat muslimeja ja harjoittavat islaminuskoa?

Vierailija
118/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Höpsötystä? Kyllä silloin oli tapana "vähän taputella", kommentoida 12-vuotiaan LAPSEN kasvaneita tissejä, r aizkaus avioliitossa ei ollut rikos jne."

Tämä on mielenkiintoinen kommentti ja kuvastaa hienosti sekä naisia että feminismiä laajemmin. Kommentin kirjoittaja uhriuttaa naiset, koska vaimo raiskaamisesta tuli rikos vuonna 1994. Hän ei tiedä, että miehen raiskaamisesta tuli rikos vasta vuonna 1998, oli mies naimisissa tai ei. Miksi hän ei tiedä sitä? Koska feministit ovat uhriuttaneet vain naiset. Ei heitä kiinnosta lain muuttaminen siinä tilanteessa, kun se ei hyödytä naisia. 

Tässä ketjussa puhuttiin nyt naisten kokemasta ahdistelusta. Sopii kyllä, että keskustellaan myös toisesta tärkeästä asiasta eli seksuaalivähemmistöjen tasa-arvosta. 

Vierailija
119/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti silloin kun on kasvamassa aikuiseksi ei pidä esiintyä julkisilla paikoilla alusvaatteissa. Se on sopimatonta ja häirintää sekin.

Taas on pakko kysyä eikö äiti ole opettanut mitään?

Nuorisolle nuo ei ole enää mitään ihmeellistä eikä aiheuta kuolaamista. Kätevämmät kuin ne leveät joihin kompastelee kävellessään. 

Vierailija
120/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 15-vuotias kun kadulla tuntematon keski-ikäinen mies käveli vastaan ja kouraisi haaroväliäni. 

Mulla sama mut persettä kouras niin lujaa et sattu. Ja olin jo 25v.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi