Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupa olla tyttö -kirja kertoo ahdistelevien suomalaismiesten maailmasta, jossa jokaista tyttöä haukutaan ja kouritaan

Vierailija
17.05.2024 |

Naapurin äijä kävi kerran käsiksi, kun pyysin häntä hakemaan minulle tupakkaa. Olin 14-vuotias.

Festareilla tuntematon aikuinen mies kävi takaapäin kiinni. Olin 15-vuotias.

Mies lähti pyörällä perääni, kun olin lenkillä yläasteikäisenä. Olin 14-vuotias.

Junassa edessäni ollut mies laski käden reidelleni. Oli pakko vaihtaa paikkaa. Olin 20-vuotias.

Puolituttu yli 20-vuotias mies alkoi iskeä ihan tosissaan. Olin 13-vuotias.

Tuntematon mies kouraisi rintaani kulkiessaan ohitseni baarissa. Olin 18-vuotias.

Tuntematon mies tuli luokseni ja yritti työntää sormensa hameeni alta pim@@aan. Olin 37-vuotias. Edes ikä ei siis ikävä kyllä ole muuttanut tilannetta.

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi ahkeroija.

Snapchat-saalistajan tuomio muuttui hovissa

Turun hovioikeus korotti Jesse Erkkosen vankeusrangaistuksen mitaksi 11 vuotta.

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000010408170.html

Vierailija
122/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaista miesvihapropagandaa julkaisee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa eukoista tykkää pienestä yllätyskourimisesta, vaikka muodon vuoksi kieltääkin.

Vierailija
124/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole suomimies kaukana venäläisestä miehestä, samat itägeenit kummallakin...

Joka kolmas
 nainen Suomessa on kokenut parisuhteessa fyysista vakivaltaa, fyysisen vakivallan uhkaa tai seksuaalivakivaltaa. Euroopan unionin perusoikeusviraston tutkimuksen mukaan Suomi on EU:n toiseksi turvattomin maa naisille.

99 prosenttia suomalaisista miehistä on kokenut syyllistämistä Euroopan unionin perusoikeusviraston kyselystä.

Vierailija
125/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten kokemukset ovat sinusta miesvihapropagandaa?

Vierailija
126/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että on kouraistu jostain tai muuta. En ihmeemmin järkyttynyt, otin sen oikeudenloukkauksena siinä missä muunkin loukkauksen,  joita voi tulla naisiltakin ja kaikilla sektoreilla. On vaan olemassa ihmisiä jotka tajuaa ja on niitä jotka ei. Unohdin. Oikea vaara tulee näiltä joilla väkivalta ei ole poikkeavaa, ennakoitavaa käytöstä,  vaan kuuluu kulttuuriin.

Vai oikea vaara... Väität, ettei kantaväestöön kuuluva tee seksuaalirikoksia? Aika monesti kyllä, kun on lukenut pieniin lapsiin kohdistuvista rikoksista, niin tekijä löytyy ihan läheltä.

Vierailija
127/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sitä on naisena pitänyt *normaalina pakollisena* tapahtumana että miehet kourii ja kopeloi vähintään.

Siis normaalina pahana asiana. Josta ei pääse eroon.

Nyt keväällä joku iäkäs äijä tuijotti röyhkeästi 12-vuotiaita tyttöjä kaupassa. Tytöillä tiukat trikoot ja mies oikein röyhkeästi tuijotti.

Tuli itselle jotenkin paha olla kun tytöt kasvamassa aikuisiksi ja sitten on nämä hirvitykset kuolaamassa perään.

Erityisesti silloin kun on kasvamassa aikuiseksi ei pidä esiintyä julkisilla paikoilla alusvaatteissa. Se on sopimatonta ja häirintää sekin.

Taas on pakko kysyä eikö äiti ole opettanut mitään?

Sekö oikeuttaa kopeloinnin ja häirinnän, miten toinen pukeutuu? Sulle ei ainakaan vanhemmat opettaneet käytöstapoja. Ja nimenomaan isä. 

Vierailija
128/157 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla isojen karvaisten nahkaremmihomojen jengi, jotka sitten jo ävisi kourimaan ja raiskuttelemaan miejiä. Sanoisivat sitten että se halusi sitä, katso nyt miten se pukeutuikin, suorastaan aneli parrua takaluukkuun

Vierailija
129/157 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille uhriutuminen on tyypillistä, jopa kannustettavaa. Ja naiset RAKASTAVAT keksiä omasta mielikuvituksestaan asioita, joita ei ole koskaan tapahtunut (Enkeli-Elisa). Siksi naisten omiin kertomuksiin ei voi luottaa.

Aika sairas kommentti. Koita nyt vaan uskoa, että kanssaveljesi tykkäävät ahdistella naisia ja NUORIA TYTTÖJÄ! 

Totta kai uskon, että jotkut ihmiset tekevät kauheita tekoja. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että jokainen nainen puhuu vain ja ainoastaan totta, kun hän kertoo kokemastaan ahdistelusta. Jotkut puhuvat totta, toiset valehtelevat. Jos pystyisit rauhoittumaan ja ajattelemaan järjellä tunteiden sijaan, olisit varmaan samaa mieltä kanssani. 

Missään ei olla väitetty, että JOKAINEN. Mutta TODELLA moni ja s

Missään ei olka väitetty että jokainen? Lue nyt vaikka ketjun otsikko ihan alkuun. 

Vierailija
130/157 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä yleistyksiä taas, suomalaista miestä saa yleistää ahdistelijaksi kaikki muut ovat hyviä.

Itse olen puuttunut ahdisteluun ja puutun jatkossakin, huonoa käytöstä ei pidä sietää. Kaikilla ei ole riittäviä fyysisisiä ominaisuuksia ahdisteluun puuttumiseen, mutta metelin voi ainakin nostaa.

Vierailija
131/157 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten kokemukset ovat sinusta miesvihapropagandaa?

Intersektionaalisen feminismin agendaan on sisäänleivottu uskomus miesten pakkomielteestä ahdistella naisia. Ei haittaa yhtään vaikka kaikki miehet saataisiin näyttämään tähän syyllisiltä. Pääasia että nainen pääsee uhrin paikalle ulvomaan ja saa tästä vaikka kokonaisen tarkoituksen tyhjälle elämälleen.

Miesten kokemukset väkivallasta eivät jostain syystä herätä samanlaista kiihkoa sukupuolentutkimuksessa.

Vierailija
132/157 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se perseestä että tuollaista tapahtuu, mutta valitettavasti aina tulee olemaan vähintään joku vakioprosentti häiriintyneitä miehiä, joita eivät sosiaaliset normit tai edes lait pidättele, koska päästä puuttuu pari ruuvia. Tai käytetään päihteitä jotka vievät tolkun pois.

Joillakin on myös ihmeellinen käsitys siitä, että kaikki me miehet kuuluisimmme yhteiseen veljeskuntaan ja jos me vain sanoisimme toisille miehille että ei saa tehdä noin, niin se loppuisi. Ei se toimi niin, koska miehet ovat yksilöitä siinä kuin naisetkin ja sairaat ovat aina sairaita.

Siksi me tavalliset miehet yritämme antaa neuvoja että miten kannattaa toimia että tuollainen touhu saataisiin minimoitua, mutta se neuvominenkin on väärin koska sitten kuulemma "syyllistämme uhria".

Vierailija
133/157 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä, että kukaan kokee tällaiselle kirjalle olevan tarvetta.

Koska tällainen kuitenkin on kirjoitettu, se lienee kirjoittajan ja kirjan tekemiseen osallistuneiden todellisuutta

1960-syntyneenä voin todeta, että aikalaiseni eivät tällaista ongelmaa tunnistaneet. Mutta kaikenlaista itsensäpaljastelua olen joutunut lapsena näkemään ja pakoon juoksemaan. Suuresti halveksin miehiä, jotka omaa fyysistä.ylivoimaansa osoittavat naisia ja lapsia ahdistelemalla. Hyvä, että asiasta puhutaan. Oman arvonsa tuntevat miehet ovat mukana keskustelussa ja ymmärtävät, että kaikki miehet eivät ole sovinisteja.

Hyvä, että kissa on pöydällä. Ongelmista pitää puhua rohkeasti.

Vierailija
134/157 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tällainen kuitenkin on kirjoitettu, se lienee kirjoittajan ja kirjan tekemiseen osallistuneiden todellisuutta

1960-syntyneenä voin todeta, että aikalaiseni eivät tällaista ongelmaa tunnistaneet. Mutta kaikenlaista itsensäpaljastelua olen joutunut lapsena näkemään ja pakoon juoksemaan. Suuresti halveksin miehiä, jotka omaa fyysistä.ylivoimaansa osoittavat naisia ja lapsia ahdistelemalla. Hyvä, että asiasta puhutaan. Oman arvonsa tuntevat miehet ovat mukana keskustelussa ja ymmärtävät, että kaikki miehet eivät ole sovinisteja.

Missä lienet asunut. 70- ja 80-luvun Porissa oli ihan tavallista että yläasteen pojat kouri rinnoista ja kokeili sormellakin sieltä. Kaikkeen piti tottua koska oli tyttö. 

Vierailija
135/157 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa eukoista tykkää pienestä yllätyskourimisesta, vaikka muodon vuoksi kieltääkin.

Mikä saa sinut kuvittelemaan noin? Olet täysin väärässä. Kouri vain omaa naistasi jos sellaisen ikinä saat elämääsi. Kukaan muu ei yllätyskourimisesta tykkää.

Vierailija
136/157 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset eivät koskaan ahdistele miehiä. Heh.

Voit kertoa oman kokemukseni. Mekin täällä kerromme omista. 

Vierailija
137/157 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIESVIHA NÄKYVÄKSI!!!.

Vierailija
138/157 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lienet asunut. 70- ja 80-luvun Porissa oli ihan tavallista että yläasteen pojat kouri rinnoista ja kokeili sormellakin sieltä. Kaikkeen piti tottua koska oli tyttö.&nbsp

No Pori nyt on Pori, kuulemma ainakin joskus ollut oikea toksisen maskuliinisuuden mekka Suomessa.

Vierailija
139/157 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pukeudutte julkisilla paikoilla, onko niin kireät housut että näkyy perseen reikäkin?

80- luvulla oli pussivaatteet muotia. Ei näkynyt muotoja ja tytöt ja pojat oli saman näköisiä takaapäin moni poika varmaan sai saman kohtelun kuin tyttö, mutta vahingossa.  

Vierailija
140/157 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kouri isäpuoli äidin katsellessa. Tuntematon on tarttunut kadulla rintoihin ja halunnut suudella. Töissä ahtaissa kierreportaissa miespuolinen työntekijä ahdisti fyysisesti seinää vasten, pelotti. Eno repi pyyhkeen päältä väkisin ja katseli. Tuntemattomat pojat huorittelivat. Nuorisotyöntekijä laski käden reidelle ja piti siinä. Nämä kaikki ollessani n. 10-12-vuotias tyttö 2000-luvun alussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi