Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupa olla tyttö -kirja kertoo ahdistelevien suomalaismiesten maailmasta, jossa jokaista tyttöä haukutaan ja kouritaan

Vierailija
17.05.2024 |

Naapurin äijä kävi kerran käsiksi, kun pyysin häntä hakemaan minulle tupakkaa. Olin 14-vuotias.

Festareilla tuntematon aikuinen mies kävi takaapäin kiinni. Olin 15-vuotias.

Mies lähti pyörällä perääni, kun olin lenkillä yläasteikäisenä. Olin 14-vuotias.

Junassa edessäni ollut mies laski käden reidelleni. Oli pakko vaihtaa paikkaa. Olin 20-vuotias.

Puolituttu yli 20-vuotias mies alkoi iskeä ihan tosissaan. Olin 13-vuotias.

Tuntematon mies kouraisi rintaani kulkiessaan ohitseni baarissa. Olin 18-vuotias.

Tuntematon mies tuli luokseni ja yritti työntää sormensa hameeni alta pim@@aan. Olin 37-vuotias. Edes ikä ei siis ikävä kyllä ole muuttanut tilannetta.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että miehenä en kyllä ymmärrä miten joku voi käyttäytyä näin. On vain tosi surullista että monelle jää sit sellainen "KAIKKI miehet on sikoja" käsite näistä kun se ei todellakaan ole niin.

Ei kaikki, mutta oikeasti todella moni. Tunnen ihan lähipiiristäkin useamman miehen, jotka ovat naisia kohtaan ihan kamalia ja ahdistelevat.

Vierailija
62/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se islam teettää. Musut on sairaita elukoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se islam teettää.

Sitä se y-kromosomi teettää.

Irakilainen mies  r a i s k a a  40 kertaa herkemmin kuin kantismies. Nyt hei, eihän tosiasioilla ole tällä palstalla väliä.

Kukaan muu täällä ei kiistä tosiasioita kuin te, jotka olette aina osoittelemassa sormella muita. Vittuako sen väliä mitä muut kansallisuudet tai eläinlajit tekee, kun ette pysty omiakaan miehiänne pitämään kurissa, ja teidän kanssa me täällä asutaan. 

No mikset sinä pidä niitä miehiä ahdistelevia naisia kurissa? Olet ihan yhtä paljon vastuussa ahdistelevien naisten teoista, kun ulkoistat muille miehille vastu

Tosiasiahan on se, että mielisairaat, rumat akat ahdistelevat miehiä toistuvasti, mutta valheellinen kulttuuri pyhittää tämän toiminnan, eikä siitä edes puhuta. Mielisairaat akat ovat kaikkein pahimpia tapauksia.

Vierailija
64/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille uhriutuminen on tyypillistä, jopa kannustettavaa. Ja naiset RAKASTAVAT keksiä omasta mielikuvituksestaan asioita, joita ei ole koskaan tapahtunut (Enkeli-Elisa). Siksi naisten omiin kertomuksiin ei voi luottaa.

Vierailija
65/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islam? 😂 itsellä (ja niin monella muullakin) on kuule kokemusta ihan supisuomalaisista Ismoista... Jo kauan ennen kuin edes täällä ollaan mistään Islameista tiedetty mitään.

Vierailija
66/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai sellaiseen puutun, jos sellaista näen. Kukaan ei ole väittänyt, etteivätkö muutkin ihmiset ole pahoja. Sinä sen sijaan osoittelet sormella sekä naisia, ulkomaalaisia että elefantteja, ettei vain tarvitsisi myöntää, että suomalaiset miehet ahdistelevat tyttöjä, poikia, naisia ja muita miehiä. Voisit miettiä, mistä tuo puolustautumisreaktio tulee, että pitää tulla heti viemään huomio heti pois omanlaisista ja vähättelemään ihmisten kokemuksia. "

Ahaa, no mitenkäs jo lähdettäisiin siitä liikkeelle, että ahdisteluita ja raiskailuita on ollut vuodesta 1917 alkaen, eli niin pitkään kuin Suomi on ollut itsenäinen valtio, mutta jostain syystä seksuaalirikosten kasvu lähti räjähdysmäiseen kasvuun v. 2015 jälkeen? Tästä on olemassa tutkittua tietoa. Korostan, seksuaalirikoksia oli ennen, mutta nyt niitä on suhteessa saatuun vielä huomattavasti enemmän? 

En vähättele mitään, mutta en myöskään ummista si

Vielä 90-luvulla raiskaus avioliitossa oli laillista. Ja kautta aikain tuttujen tekemistä seksuaalirikoksista on vaiettu. Tuntemattoman tekemästä tehdään helpommin ilmoitus. 

Kun kysytään naisilta moniko on joutunut raiskatuksi, luku on moninkertainen rikostilastoihin verrattuna. 

Vierailija
67/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -96 sain vakituisen työpaikan sairaalasta, 24-vuotiaana. Silloin oli vielä työasuna valkoinen mekkoasu. Ette voi edes uskoa, kuinka monta kertaa minua kourittiin kun yritin tehdä työtäni, ihan suomalaisten, yleensä keski-ikäisten miesten toimesta. Kourittiin rinnasta, takapuolesta, puhuttiin rasvaisia juttuja. Se oli aivan jokaviikkoista. Siis seksuaalista häirintää sairaalan osastolla olevien, oletettavasti sairaiden/toimenpiteessä olleiden, miesten toimesta. Miettikää, kuinka absurdia. 

Onneksi ikä on korjannut asiaa ja toisaalta se, etten ole mikään arkalainen enää kuten nuorempana. Uskallan kyllä sanoa hyvinkin napakasti vastaan jos tuollaista vielä yritetään. Nuorempia ahdistellaan silti edelleen, työtehtävissään, muuallakin kuin sairaalassa. Ihan vaikka koulussa tai kadulla, kaupassa, julkisissa kulkuvälineissä. 

Mikä näitä ahdistelijamiehiä oikein vaivaa? Halu alistaa toista, sehän se on. Näytetään nais

Ja sua pitäisi uskoa? Eihän naiset valehtele, ja keksi juttuja omasta päästään. Raiskaussyytöksetkin ovat aina ihan totta.

Vierailija
68/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin ahdistelua enemmän oman ikäisiltä pojilta teininä 2000-luvun puolivälissä. Aikuiset miehet saattoivat joskus vislata ja katsoin heitä takaisin näyttäen siltä kuin pidättelisin oksennusta tai näytin keskaria. Kyllä miehiltä hymy hyytyi :D 2010-luvulle tultaessa aikuistuessank kaikki tuommoinen onneksi loppui. Ihan asiallisesti ovat miehet sitten lähestyneet. Mikä siinä on että teiniä eli lasta kyllä ahdisteltiin? Onko helppo kohde vai onko moni mies pedofiili?

Vierailija
69/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai sellaiseen puutun, jos sellaista näen. Kukaan ei ole väittänyt, etteivätkö muutkin ihmiset ole pahoja. Sinä sen sijaan osoittelet sormella sekä naisia, ulkomaalaisia että elefantteja, ettei vain tarvitsisi myöntää, että suomalaiset miehet ahdistelevat tyttöjä, poikia, naisia ja muita miehiä. Voisit miettiä, mistä tuo puolustautumisreaktio tulee, että pitää tulla heti viemään huomio heti pois omanlaisista ja vähättelemään ihmisten kokemuksia. "

Ahaa, no mitenkäs jo lähdettäisiin siitä liikkeelle, että ahdisteluita ja raiskailuita on ollut vuodesta 1917 alkaen, eli niin pitkään kuin Suomi on ollut itsenäinen valtio, mutta jostain syystä seksuaalirikosten kasvu lähti räjähdysmäiseen kasvuun v. 2015 jälkeen? Tästä on olemassa tutkittua tietoa. Korostan, seksuaalirikoksia oli ennen, mutta nyt niitä on suhteessa saatuun vielä huomattavasti enemmän? 

En vähättele mitään, mutta en myöskään ummista si

Ja miksei sitä ole järjestelmällisesti yritetty kitkeä jo ennen vuotta 2015, jos ongelma on ollut olemassa jo 100 vuotta siinä kohtaa? Miksi tästä tuli miesten silmissä ongelma vasta silloin, kun osasta tekijöitä tuli muun värisiä? Miten luulet, että pystytään puuttumaan muiden kulttuurien tekemisiin, kun ei pystytä puuttumaan edes omien tekemisiin? Miksei rangaistukset ole jo pitkään olleet sillä tasolla, että ne "vääränkin" väriset voidaan tuomita tarpeeksi kovilla rangaistuksilla?

Vierailija
70/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 39v aika ruma eli tavallisennäköinen mies; average is the new ugly. Alaikäisenä yksi tyttö kouraisi ja baarissa sen jälkeen on kouraistu ainakin kerran. 

Ikinä en ole itse kourinut. Pahimmat miehet ovat kovempia kourimaan kuin pahimmat naiset, mutta naisilla on matalampi kynnys kouria vähän, koska seurauksia ei käytännössä ole. Sama juttu lähisuhdeväkivallassa; naiset ovat useammin väkivaltaisia, mutta hautaan päätyy enemmän naisia. 

Miehillä ei ole koskemattomuudensuojaa siten kuin naisilla. Penis voidaan nylkeä dildoksi ympärileikkauksella ja rinta pitää paljastaa silloin, kun naislääkäri sitä haluaa ja hoitaja katsoo vieressä ilman lupaa. Jos mies repii naisen vaatteita, se on raiskauksen yritys mutta ei päinvastoin. Jos naisen mielestä on seksikästä tehdä aloite etumuksesta repimällä, miehen on pakko asiakaspalvella tai jää ilman seksiä, jos ei ole miesmalli. 

Heikoimpana hetkenä olin itse

Naisille sanotaan kyllä pahempiakin asioita kuin mitäs akka. Sitä ihmettelen, mitä sinä lääkäristä valitat. Lääkärin edessä kaikki joutuvat riisumaan, jos lääkäri näin käskee ja pahimmillaan siinä on kyllä enemmänkin väkeä katsomassa kuin yksi hoitaja, Naisille rintakehän paljastaminen on taatusti pahempi asia kuin miehelle, mutta niin vaan on otettava vaatteet pois esim. rintakehän röntgenkuvauksessa. Itselleni osui vielä kivasti mieshoitsu.  Paha siinä on sanoa mitään. Tuosta naisten lääppimisestä sanoisin, että naisille on opetettu, että on seksikästä tehdä tuollaisia eleitä. Kannattaisi jokaisen miehen kieltää moinen heti, kun sitä tapahtuu. Miehet eivät vaan tohdi, kun saattaa seksin saaminen vaarantua. 

Vierailija
71/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen nainen ja jo kolme kertaa olen joutunut näkemään itsensä paljastajan, joista kaksi vain näyttänyt munaansa ja yksi tehnyt itselleen muutakin.

Parikymppisenä olin sellaisessa asiakaspalvelutyössä, jossa humalaiset miehet kourivat jatkuvasti.

Vielä nykyäänkin joudun silloin tällöin työssäni kuuntelemaan seksuaalissävytteisiä ehdotuksia. Onhan tämä nyt ihan perseestä.

Vierailija
72/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 1950- luvulla syntyneet. Jopa 1980- luvulla paljon korkeammassa asemassa oleva mies suuteli työhuoneessaan keskellä päivää,  vaikka olin raskaaa. Mitenkään asiaan ei siihen aikaan voinut puuttua. 

Vierailija
73/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pukeudutte julkisilla paikoilla, onko niin kireät housut että näkyy perseen reikäkin?

Oletko sitä mieltä,  että tietyllä tavalla pukeutuessaan pitää hyväksyä kourinta? 

Vierailija
74/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islam? 😂 itsellä (ja niin monella muullakin) on kuule kokemusta ihan supisuomalaisista Ismoista... Jo kauan ennen kuin edes täällä ollaan mistään Islameista tiedetty mitään.

Islam: naisen on alistuttava miehen tahtoon täysimääräisesti ilman kyseenalaistamista.

Vierailija
75/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Leena Härkönen kasvoi 1960-luvun ilmapiirissä, jossa käpälöinti oli huomionosoitus eikä tekijän mieltä saanut pahoittaa tekemällä asiasta numeroa.  

https://seura.fi/viihde/julkkikset/anna-leena-harkonen-joutui-teinina-a…

Vierailija
76/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kouri isä ja isovelikin.

Aika iso osa miehistä on paskoja. 

Asenteesi johtuu isäongelmista. Miehiä vihaavilla naisilla ei koskaan ole kunnollista isää.

Kunnollisen isän omistavista tytöistä kasvaa henkisesti terveempiä naisia.

Ja tämä ei ole lapsen vika. Mutta monien miesten mielestä kaikki paha tulee naisista.

Etköhän nyt hieman liioittele.

Naisissakin muutamia todella pahoja yksilöitä jotka pilaavat kaikkien naisten maineen.

Vierailija
77/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sairas islam pedofiili"uskonto" taas asialla. Oli täällä ennenkin ongelmia raiskareiden kanssa mutta muslimit raiskailee 100% varmuudella.

Vierailija
78/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille uhriutuminen on tyypillistä, jopa kannustettavaa. Ja naiset RAKASTAVAT keksiä omasta mielikuvituksestaan asioita, joita ei ole koskaan tapahtunut (Enkeli-Elisa). Siksi naisten omiin kertomuksiin ei voi luottaa.

Aika sairas kommentti. Koita nyt vaan uskoa, että kanssaveljesi tykkäävät ahdistella naisia ja NUORIA TYTTÖJÄ! 

Mielisairaat, rumat akat ovat kaikkein pahimpia tapauksia.

Vierailija
79/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istuin junassa ja olin 10-vuotias. Joku äijä tuli viereen ja laittoi käden reidelle. Oli järkyttävä kokemus.

Murtosiässä muistan kun kaveri oli jo muodokas niin uimarannalla äijät kävi kaverin kimppuun ja käpälöi julkisilla paikoilla. 

Vierailija
80/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -96 sain vakituisen työpaikan sairaalasta, 24-vuotiaana. Silloin oli vielä työasuna valkoinen mekkoasu. Ette voi edes uskoa, kuinka monta kertaa minua kourittiin kun yritin tehdä työtäni, ihan suomalaisten, yleensä keski-ikäisten miesten toimesta. Kourittiin rinnasta, takapuolesta, puhuttiin rasvaisia juttuja. Se oli aivan jokaviikkoista. Siis seksuaalista häirintää sairaalan osastolla olevien, oletettavasti sairaiden/toimenpiteessä olleiden, miesten toimesta. Miettikää, kuinka absurdia. 

Onneksi ikä on korjannut asiaa ja toisaalta se, etten ole mikään arkalainen enää kuten nuorempana. Uskallan kyllä sanoa hyvinkin napakasti vastaan jos tuollaista vielä yritetään. Nuorempia ahdistellaan silti edelleen, työtehtävissään, muuallakin kuin sairaalassa. Ihan vaikka koulussa tai kadulla, kaupassa, julkisissa kulkuvälineissä. 

Mikä näitä ahdistelijamiehiä oikein vaivaa?

Ei mulla ole mitään tarvetta keksiä omasta päästäni näitä juttuja. Mutta kun kertoo kokemuksistaan, heti joku (kenties kerrotulla tavalla toimiva) älähtää ja väittää valehtelijaksi. Oikein rankasti yleistäen vieläpä.

On se niin rankkaa katsoa sinne peiliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi