Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvisruoka, kun maha ei siedä palkokasveja?

Vierailija
16.05.2024 |

Kokeilin taas: herne, papu tai linssit ja paksusuoli ärtyy. Aivan pienet määrät käy. Pähkinöihin ei ole rahaa, ovat kalliita. Quonit ja härkikset maksaa myös liikaa. Mistä siis proteiini kasvisruokaan?

Jos joku nyt naukaisee jostain sosekeitosta, niin pahastun. Ei niitä kukaan koko ajan jaksa vetää.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi väkisin noudattaa kasvisruokavaliota, joka ei edistä ihmisen terveyttä ja josta ihminen ei saa kaikkea tarvitsemaansa? Enkä puhu nyt vain B12-vitamiinista. Johan sinun kehosi kertoo, ettei esim. palkokasvien syöminen ole ihmiselle tervettä! Vatsakivut, ilmavaivat, ripuli ym. ovat luontainen vastareaktio haitallisille aineille, joita palkokasvit ja kasvikset sisältävät.

Syö munia, kalaa ja äyriäisiä, lihaa ja maitotuotteita. Jos eettisyys mietityttää, suosi pien- ja luomutiloilta hankittua lihaa, riistaa, munia ym.

Vierailija
22/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurekset ovat yleensä hyvin siedettyjä ainakin keitettyinä. Niitä kun syö tarpeeksi, niin tarvitsee vain vähän jotain  proteiinipitoisempaa. Äkkiseltään ei kannata aloittaa, vaan ensin totuttaa mahansa uuteen ruokaan. Ei pähkinöitä tarvitse paljon mättää, 30 grammaa on sopiva päiväannos, niin ei kovin kalliiksi tule.

Kaura on yleensä hyvin siedetty ainakin leipänä.

Mää siedän linssejä ja kvinoaa, mutta en papuja.

Itse teen usein pihvejä tai mureketta kasviksista, niihin voi upottaa kaikenlaista, sipuleita, purjoa, porkkanaa ym ja jos sietää niitä linssejä, munia, kaurajauhoa. Oikeastaan mistä tahansa sietämästään aineksesta niitä voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä voi ottaa proteiinin esim. kananmunista. Kasvissyöjähän on eri asia kuin vegaani. 

Vierailija
24/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menee palkoruuvista vatsa kipeäksi :)

Vierailija
25/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa kaiken tarvitsemansa ja suurin osa ihmisistä pystyy käyttämään palkokasvejakin. Johan 1/2 ihmiskunnasta kuolisi nälkään, jos pitäisi lihaa syödä joka päivä.

Vierailija
26/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vatsa kestä niin minkä ihmeen takia pitää rajoittaa syömistään vielä enemmän?

Vierailija
27/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurekset ovat yleensä hyvin siedettyjä ainakin keitettyinä. Niitä kun syö tarpeeksi, niin tarvitsee vain vähän jotain  proteiinipitoisempaa. Äkkiseltään ei kannata aloittaa, vaan ensin totuttaa mahansa uuteen ruokaan. Ei pähkinöitä tarvitse paljon mättää, 30 grammaa on sopiva päiväannos, niin ei kovin kalliiksi tule.

Itse teen usein pihvejä tai mureketta kasviksista, niihin voi upottaa kaikenlaista, sipuleita, purjoa, porkkanaa ym ja jos sietää niitä linssejä, munia, kaurajauhoa. Oikeastaan mistä tahansa sietämästään aineksesta niitä voi tehdä.

Mitäs niistä kypsytetyistä juureksista sitten saa? Muuta kuin hiilihydraattia. Ei ainakaan vitamiineja, joita aina niin kovasti mainostetaan.

Vierailija
28/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisten lisäksi hapanmaitotuotteet? Hapanmaitotuotteita on erilaiset juustot, rahkat, jogurtit ja piimä. Terveellisempiä kuin hapattamattomat.

Vierailija
29/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seesaminsiementahna.

Vierailija
30/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka kananmunilla ja maitotuotteilla.  Kaikki ravintoaineet, kevyttä, terveellistä.

Vierailija
31/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokailijalle, jonka maha ei kestä, vinkki

Knorrin lihaliemi

Ei lihaa ja on makua, mitä voi itse säätää 

Vierailija
32/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokailijalle, jonka maha ei kestä, vinkki

Knorrin lihaliemi

Ei lihaa ja on makua, mitä voi itse säätää 

Miten tuo auttaa proteiinin tarpeeseen?

Vierailija
33/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskasviksia uuniin/wokkina pannulle ja mieluinen lisäke. Salaattia - voi varioida. Juurespihvejä, kasvispizzoja/piirakoida, sienikastikkeet, keitot. 

Tänään söin keitettyä tankoparsaa, yrttikastike ja uuden sadon perunat. Salaatti oheen -nam.

Vierailija
34/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palautin punaisen lihan ruokavalioon. Iho, hiukset, suolisto ja mieliala kiittävät. 

Ei enää veganismia minulle. Tofua vatsani kestää, ja sitä syön silloin tällöin. Samoin tuoreita herneitä. 

Vierailija
35/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juureksissa ei ole proteiinia juuri lainkaan. Munat ovat todella hyvä ajatus ja ainoa mainitsemasi todellinen proteiinin lähde. No kvinoasta voi jotain saada. 

Vierailija
36/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummus mainittu. Tosi täyttävää ja hyvää vaikka leivällä.

Vierailija
37/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit ei ole sama kuin pavut vaan sulaa helpommin

Vierailija
38/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuressosekeitto, leipää, piimää 

Vierailija
39/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tofu. Reseptejä on tuhottomasti ja toisin kuin luullaan, kyllä siitä hyvää saa. Halvinta tofua löytyy etnisistä ruokakaupoista.

Hän sanoi, että vatsa ei siedä palkokasveja.

Kuule, tofussa se soijapapu on niin pitkälle käsitelty, että se ei ole lainkaan sama asia. En ole koskaan kuullut, että tofu aiheuttaisi kenellekään vatsavaivoja. Pavut sellaisenaan taas aiheuttavat niitä jossain määrin kaikille, piereskelyä vähintään. 

EIk' aiheuta! Kunnolla liottaa ja kunnolla kypsentää ja aloittaa varovasti!

Uskomusjuttuja ja sitte ältellään!

Pötyä!

Vierailija
40/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä palautin punaisen lihan ruokavalioon. Iho, hiukset, suolisto ja mieliala kiittävät. 

Ei enää veganismia minulle. Tofua vatsani kestää, ja sitä syön silloin tällöin. Samoin tuoreita herneitä. 

Oletpa aika huonosti syönyt. Minä en ole syönyt punaista lihaa varhaislapsuuden jälkeen koskaan. Nyt olen 60-v eikä ole edes hiukset alkaneet harmaantua vielä.