IL: Tämän takia naiset kiinnostuvat itseään merkittävästi vanhemmista miehistä
Tiktokissa trendaavat videot, joissa parikymppiset naiset kertovat viehättyvänsä itseään reilusti vanhemmista miehistä, niin kutsutuista hopeaketuista.
Kumppanien välinen ikäero on tavallinen ilmiö ympäri maailman.
Yleensä mies on vanhempi osapuoli ja nainen nuorempi.
Evolutionaarisesta näkökulmasta katsottuna nuorempi nainen on hedelmällisempi mikä taas selittäisi miehen kiinnostusta nuorempaan naiseen.
Mieskeho taas säilyy hedelmällisenä iän karttumisesta huolimatta.
Hopeakettu on tunnetusti myös hyvä rakastaja.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/649a15e6-3338-46f5-ae6f-10b449f5e38c
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisellä miehellä on jo varallisuutta työura johtoportaassa. Hän on nuorille naisille herkku ja mahdollistaja.
Miksi nämä keskustelut menee aina tähän, että molemmat osapuolet stereotypisoi ikäerosuhteita ja niissä olevia ihmisiä. Kun tosiasiassa ei tietenkään ne kaikki ole mitään tällaisia rahan perässä menemisiä, tai naisella "daddy issues" tms. Jokainen ikäerosuhdekin on yksilöllinen ihmissuhde kahden aikuisen välillä, jossa on omanlaisensa dynamiikka. Niitä on hyviä suhteita ja huonompia, pinnallisempia ja syvempiä.
Itse en osaa ilmiötä kauhistella, koska olen kasvanut perheessä, jossa isä on 17 vuotta äitiä vanhempi. Ja mitä nyt on ihmisten parisuhteita katsellut, heillä on kyllä sieltä paremmasta päästä aina ollut suhde. Nyt jo naimisissa yli 30 vuotta. Isällä tulee 80 täyteen ensi vuonna, äiti on pian jäämäss
Mukava välillä kuulla joku järkeväkin kommentti tässä kurassa. Oma havaintoni tosin on ollut, että tuo noin 10 vuotta eroa iässä on (useimmille) liikaa. Tarkoitan tällä sitä, että maailma ehtii muuttua 10 vuodessa aika paljon. Muutama vuosikymmen sitten ei ongelma ollut vielä kovin suuri. Sopivalla taustalla ihmiset saattoivat tulla hyvinkin toimeen tuolla 17 vuodenkin erolla. Mutta miettikääpä nykymaailmaa. 5 vuotta riittää jo siihen, että kasvoiko some-Suomessa vai ei - 10 vuotta on jo valtava ero. En väitä että suuri ikäero olisi automaattisesti este edes nykyään, mutta äärimmäisen harva siihen enää kykenee sopeutumaan.
Jaa, en lukenut yhtäkään viestiä ketjusta, mutta otsikon perusteella aprikoin, että mikäli nuoret naiset aidosti ovat kiinnostuneita vanhemmista miehistä (eivät parantuneesta elintasosta miegen takia), niin syynä lienee se, että he kokevat mieletöntä ihailua näiltä vanhemmilta miehiltä. Vanhemmat miehet ihailevat nuorten naisten kauneutta. Mutta onko tämäkään aitoa rakkautta, vai lopulta narsistista puolin ja toisin? Molemmat pänkittävät egoaan, vanhempi mies ja nuori nainen.
T. N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa suuren ikäeron suhteet ovat käsittääkseni harvinaisempia, kuin länsimaissa keskimäärin. Googlen mukaan länsimaissa keskimäärin n. 8 % romanttisista (hetero)suhteista on sellaisia, jotka voidaan luokitella "suuren ikäeron" suhteiksi, ja näistä suhteista valtaosa on nuorempi nainen/vanhempi mies -pareja.
Eli vaikuttaa siltä että noi Tiktokit sinänsä edustaa ihan todellista yhteiskunnallista ilmiötä, mutta Suomessa tuota vaan ilmenee vähemmän kuin muualla. Eli suomalaisen hopeaketun mahdollisuus saada nuorempi nainen lienee hieman huonompi, kuin esim. ranskalaisen hopeaketun :)
Melkoista kehäpäättelyä. Sun "käsityksestä" tulikin yhtäkkiä fakta. Näin se naisen logiikka toimii. Keksitään omasta pienestä päästä jokin ajatus, höpötellään lisää oman pienen pään tuotosta ja sitten meillä onkin käsissä faktatietoa. :D
&
Trolli onneksi pysyy trollina, vaikka voissa paistaisi.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en lukenut yhtäkään viestiä ketjusta, mutta otsikon perusteella aprikoin, että mikäli nuoret naiset aidosti ovat kiinnostuneita vanhemmista miehistä (eivät parantuneesta elintasosta miegen takia), niin syynä lienee se, että he kokevat mieletöntä ihailua näiltä vanhemmilta miehiltä. Vanhemmat miehet ihailevat nuorten naisten kauneutta. Mutta onko tämäkään aitoa rakkautta, vai lopulta narsistista puolin ja toisin? Molemmat pänkittävät egoaan, vanhempi mies ja nuori nainen.
T. N44
Toisaalta molempien itsetunto paranee, joten onko sekään huono asia?
T. N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N44
Toisaalta molempien itsetunto paranee, joten onko sekään huono asia?
T. N44
Jotenkin ihanaa olla sen ikäinen, että miehet eivät preferoi.
T. Sama edelleen
Vierailija kirjoitti:
Nämä totuudet tuntuvat olevien joillekkin naisille erityisen hankalia, joten helpompaa vain kieltää ja pysyä omassa turvallisessa kuplassa peilit peitettynä.
Tämä.
Ei kiinnosta hopeaketut. Olen taloudellisesti itsenäinen enkä suunnittele lisääntymistä. Arvostan esteettisiä arvoja. En kaipaa kumppanin eletyn elämän mukanaan tuomaa painolastia, lapsia, eksiä jne. Minua kiinnostavat nuoret miehet.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta hopeaketut. Olen taloudellisesti itsenäinen enkä suunnittele lisääntymistä. Arvostan esteettisiä arvoja. En kaipaa kumppanin eletyn elämän mukanaan tuomaa painolastia, lapsia, eksiä jne. Minua kiinnostavat nuoret miehet.
Lyön vetoa, että sinä et kiinnosta nuoria miehiä.
Tässä nuorten naisten mielipiteitä setämiehistä:
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/2f1118c0-407e-45ef-9aee-fdba79d0e142
Lukiko kukaan tuota artikkelia? 😃
Siinähän nimenomaan todetaan, että valtaosassa suhteita hyvin pieni ikäero.
Saa olla vanha, saa olla ruma, saa olla lihava...kunhan on pätäkkää. Kaikki muut selitykset on täyttä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi mies on varmempi valinta. Nuori mies saattaa helpostikin lopettaa suhteen, mutta vanhempi mies tuskin niinkään. On siten turvallisempaa tehdä lapsia vanhemman miehen kanssa.
Paitsi jos haluaa terveen lapsen.
Yhtä terveitä lapset ovat, vaikka ne saisi vanhemman miehen kanssa. Tiedän paljon yli 50v. isäksi tulleita/lapsia saaneita miehiä ja kaikki lapset terveitä. Toki tiedän, että hieman kohoaa riski joihinkin poikkeamiin, mutta riski on hyvin pieni, eikä tosiaan ole toteutunut tuntemissani tapauksissa. Olen myös itse syntynyt silloin, kun isäni oli jo lähemmäs 50v. Olin jopa pieni ihmelapsi, koska aloin puhua jo puolivuotiaana.
Aloitus: parikymppiset naiset kertovat viehättyvänsä jne.
Kommentointi: mitä ne miehet taas väittävät!
Tuleeko noin kieroille laskoksia vartaloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näin otsikon, olin aika varma että tämä ketju tulee sisältämään valtavasti viestejä (vanhemmilta?) naisilta, joissa todetaan että nuoret naiset eivät missään nimessä koskaan halua itseään vanhempaa miestä, ja koko juttu on puhdasta valetta alusta loppuun.
En joutunut pettymään.
No vanhemmat naiset ovat olleet joskus nuoria naisia, joten tietänevät varmaan paremmin kuin sinä, mitä mieltä nuoret naiset ovat setämiehistä, n'est ce pas?
On kuitenkin mielenkiintoista, että vanhat naiset rientävät sankoin joukoin kiistämään ilmiötä, jossa heillä ei ole mitään roolia :)
Mikä on motiivina näin kärkkäästi kommentoida aihetta. Happamat marjat?
Mitä ilmiötä sinä tarkoitat? Se, että van
"Mitä ilmiötä sinä tarkoitat?"
No sitä ilmiötä mitä se AP:n postaama Iltalehden juttu käsitteli. Vai mitä oikein luulit?
Vierailija kirjoitti:
Jos pelkkä paneskelu kiinnostaa, niin mikäs siinä. Jos toisesta puuttuu eletyn elämän mukanaan tuoma elämänkokemus, jäljelle ei jää juurikaan muuta kuin pantava liha.
Itse rakastuin palavasti 20-vuotiaana 43-vuotiaaseen mieheen. Oli pitänyt itsensä kunnossa. Vieläkin haikailen häntä, en seksuaalisesti mutta muuten.
On täysin luonnollista että nuori nainen rakastuu itseään huomattavasti vanhempaan mieheen ja toisinpäin. Näin luonto on meidät tarkoittanut.
Jotkut naiset pitävät itseään vanhempia miehiä viehättävänä. Tiedän itsekin muutaman pariskunnan, joissa mies on 10-15 vuotta vanhempi kuin nainen. Kohtuullisen harvinaisiahan tuollaiset pariskunnat toki on, se on selvää.
En tiedä miksi nuorempi nainen+vanhempi mies suhteet voi mennä näin pahasti tunteisiin joillain ihmisillä. Vinkkinä heille: mitä jos keskittyisitte enemmän omaan onnellisuuteenne, kuin siihen kenen kanssa joku muu halua seurustella?
Vierailija kirjoitti:
Tiktokissa ilmeisesti uudeksi rahasammoksi ovat osoittautuneet nuorten kauniiden naisten sadut, joissa he kertovat haluavansa reilusti vanhempia miehiä. Naiset saa katsojia ja rahaa, miehet valheeseen perustuvaa pönkitystä hauraalle egolleen.
Eihän miehet edes tiktokkia käytä.
Nämä totuudet tuntuvat olevien joillekkin naisille erityisen hankalia, joten helpompaa vain kieltää ja pysyä omassa turvallisessa kuplassa peilit peitettynä.