IL: Tämän takia naiset kiinnostuvat itseään merkittävästi vanhemmista miehistä
Tiktokissa trendaavat videot, joissa parikymppiset naiset kertovat viehättyvänsä itseään reilusti vanhemmista miehistä, niin kutsutuista hopeaketuista.
Kumppanien välinen ikäero on tavallinen ilmiö ympäri maailman.
Yleensä mies on vanhempi osapuoli ja nainen nuorempi.
Evolutionaarisesta näkökulmasta katsottuna nuorempi nainen on hedelmällisempi mikä taas selittäisi miehen kiinnostusta nuorempaan naiseen.
Mieskeho taas säilyy hedelmällisenä iän karttumisesta huolimatta.
Hopeakettu on tunnetusti myös hyvä rakastaja.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/649a15e6-3338-46f5-ae6f-10b449f5e38c
Kommentit (251)
Kopioin tähän eilisen Iltalehden jutun aiheesta:
"
Nuoret naiset kertovat: Tällaista vanhempien miesten lähestyminen on
Nuorten naisten mukaan on yleistä, että yli 10 vuotta vanhemmat miehet lähestyvät baarissa tai sosiaalisessa mediassa.
Keskustelu vanhempien miesten hakeutumisesta nuorten naisten seuraan yökerhoissa on ollut esillä, vaikka ilmiö ei ole uusi tai ennennäkemätön.
Kysyimme naisilta, millaisia kokemuksia heillä on erilaisista lähestymisyrityksistä baarissa, sosiaalisessa mediassa tai kadulla.
Minua lähestyivät vanhemmat miehet niin kauan kuin muistan, jopa silloin kun olin vielä nuori tyttö. Kun olin 14-vuotias, jolloin en itse vielä ollut kiinnostunut edes pojista, todella monet miehet tuntuivat kiinnostuvan minusta. Silloin en vielä ymmärtänyt, mutta jälkikäteen tajusin, että paljon ehdottelua tuli kadulla, netissä ja muualla. On hurjaa ajatella, että niin moni mies on valmis makaamaan lapsen kanssa, se on huolestuttavaa. Kun tulin täysikäiseksi ja pääsin baariin, ei siellä baarissa lähestynyt minua ikinä kukaan minun ikäinen. Se oli lähinnä nämä setämiehet, jotka jostain syystä halusivat nuorta naista vaikka olivat varattuja. Likka81
Nimimerkki Pululla on samankaltaisia kokemuksia:
Paljon on tällaisesta kokemusta (erityisesti baareissa) ja sanoisin, että 100 prosenttia on negatiivista. Tupataan porukkaan kysymättä, että sopiiko liittyä seuraan. Jos sattuukin kysymään, niin vastaus ei kiinnosta, eli jäädään siihen notkumaan, vaikka sanottaisiin, että seura ei kelpaa tai kielteisestä vastauksesta loukkaannutaan ja aletaan uhriutua. Vanhempia miehiä ei kiinnosta, mitä nuorilla naisilla on sanottavaa. Tullaan pitämään sitä omaa monologia, jossa korostetaan omaa asemaa, paremmuutta, elämänviisautta ja -kokemusta, taloudellista tilannetta tms. On niin lannistavaa, kun ystävien kanssa suunniteltu ja odotettu hauska illanvietto menee heti piloille, kun nauretaan omassa pöydässä jollekin hauskalle jutulle ja siihen tulee joku keski-ikäinen setämies kyselemään, että "mikäs se nyt niin tyttöjä naurattaa?". Tunnelma lässähtää välittömästi. Tulee mieleen, että eikö tällaisilla miehillä ole ylpeyttä vai onko heillä niin ylikorostunut itsetunto, että eivät ymmärrä, että heidän seuransa ei ole arvokasta tai kiinnostavaa tuntemattomille nuorille naisille.
Pulu jatkaa, että hän on kiinnittänyt huomiota tiettyyn porukkaan miehiä, jotka haluavat erotella itsensä muista.
Kaikkein ällöttävintä on, kun jotkut ovat heti alkuun kertoneet, että eiväthän HE ole mitään limaisia setämiehiä, kun heillä on itsellään meidän ikäisiä tyttäriä. Ja sitten hetkeä myöhemmin yrittävät puristaa pakarasta tai leperrellä jotakin ällöttävää. He ikään kuin tiedostavat, että lähtökohtaisesti keski-iän ylittäneet, nuoria naisia lähestyvät miehet ovat limaisia setämiehiä ja tuovat tämän ilmi yrittäen vaikuttaa jotenkin poikkeuksellisen "tiedostavilta" ja lisäksi kertomalla omista tyttäristään he haluavat vaikuttaa siltä kuin heillä olisi puhtaat jauhot pussissa. Ihan tietoista ja tarkoituksellista harhaanjohtamista.
artikkeli jatkuu:
"
Moni nykyinen tai entinen nuori nainen tunnistaa miesten taktiikan tarjota juomia.
Vanhemmat miehet tarjoavat hanakammin juomia ja odottavat vastineeksi seuraneitinä toimimista. Heidän on myös hankalampi ottaa torjuntaa vastaan. Ajatus tuntuu olevan, että naiset lähtevät baariin vain näyttäytymään ja/tai etsimään seuraa, joten seurasta kieltäytyessä ei viesti tahdo mennä perille. Eniten seuraan lyöttäytyviä ukkoja oli 1820-vuotiaana, mikä näin hieman jälkikäteen tuntuu melko vastenmieliseltä. Valotpäällejavaimonluo
Selvästi vanhemmat 4055-vuotiaat miehet lähestyivät baareissa vain ostamaan juoman. Jos suostuit tarjoukseen, niin mies omisti sinut koko loppuillan. Kun 18-vuotiaana opin tämän, en antanut kenenkään ostaa yhtään mitään. Sitten sai olla enimmäkseen rauhassa. Hyvääpäivää
Pelko miesten epämiellyttävästä lähestymisestä ulottuu osalla naisista myös baarin ulkopuolelle.
Hah, parikymppisenä näitä vanhoja miehiä sai hätistellä joka viikonloppu baarissa. Lähestymisiä oli riesaksi asti ja suurin osa niistä oli kännisiä yrityksiä asiattomalla kielenkäytöllä. Nuorena ei saanut olla rauhassa bussissa tai kadulla. Näiden takia nuoret naiset liikkuvat porukassa. Koska nämä tyypit ovat pelottavia. Kämppis hankki minulle laittoman kyynelkaasun turvaksi, kun yötöistä kotiutuessa joudun säännöllisesti ahdistelluksi. Lili
Vanhempien miesten lähestyminen ihan missä vain on pelottavaa ja erittäin vastenmielistä. Erityisesti baareissa jo pelkästään kun näkee, että joukko vanhempia miehiä istuu nurkkapöydässä ja vain tuijottaa, tulee kylmät väreet. Ikinä kun ei tiedä, mitä niillä voi olla mielessään. Minua ei onneksi ole lähestytty muuta kuin somessa, mutta pelkään kävellä myöhään kaupungilla. 21v tamperelainen
Yksi Iltalehden lukijoista kertoo, kuinka oli saanut neuvon siskoltaan jo ennen täysi-ikää:
Sisko opetti jo ennen laillista baari-ikää, että jos joku tulee juomia tyrkyttämään ja jos se ei ole suoraan baarimikolta saatu, ei sitä tule ottaa ollenkaan vastaan. Ja sitten on se minä käyn vessassa -pakoreitti.
Isänikäisiä henkilöitä
Häirintä ja asiattomat lähestymiset ulottuvat myös sosiaaliseen mediaan.
Ja vielä loput:
"
Moni perheellinen isä tykkäilee postaamistani sometarinoista, joissa selkeästi ulkonäkö korostuu ja reagoi niihin esimerkiksi liekki-emojeilla. Sama postausten kohdalla, mutta niihin ei esimerkiksi kommentoida kommenttikenttään, vaan reaktiot lähetetään nimenomaan yksityisviestein. Voisin kuvitella, ettei tuo ole sellainen asia, josta kehtaisi yksikään niistä miehistä kertoa puolisolleen. Vertailuna esimerkiksi koirakuviin ei tule samanlaisia reaktioita ollenkaan kyseisiltä henkilöiltä. Isiensalaisuudet
Lähes aina, kun reippaasti minua vanhempi mies lähestyy, yleensä netissä/somessa, keskustelusta puuttuu alusta alkaen vilpittömyys. Taktiikka näillä ukoilla on yleensä se, että yritetään imarrella, lässytetään kuin vähä-älyiselle ja jossain kohtaa vedetään "mutta ei tämmöinen vanha ukko varmaan noin nätille nuorelle naiselle kelpaa..." -kortti. Tulee olo, että yritetään manipuloida, mitä se tietysti onkin.
Jotkut tarjoavat rahaa vastineeksi seksistä tai vaikka alastonkuvista, osa kirjoittaa pitkät pätkät fantasioitaan kysymättä etukäteen, haluaako toinen osapuoli kuulla niitä. Ikinä näissä ei ole kyse siitä, että mies nyt vain sattuisi viehättymään juuri nuorista naisista ja pyrkisi aidosti tutustumaan kiinnostavan oloiseen ihmiseen, vaan vallankäytöstä: nuori nainen nähdään saavutuksena tai palkintona siitä, että vanhempi mies saa manipuloitua tai lahjottua naisen harrastamaan kanssaan seksiä. Kaisa
Lukijat ovat jakaneet rohkeasti rankkoja kokemuksiaan.
Kokemuksistani osa on traumaattisia, osa tragikoomisia, osa vain ällöttäviä. Olen ollut teini-ikäinen 60-vuotiaan miehen lähestyessä minua valokuvien kera ja hän kertoi mm. rakastavansa hymyäni ja masturboivan kuvien kanssa. Kaduilla ollessani menossa kotiin pitkän työpäivän jälkeen eräs mies lähestyi minua vaatien menemään hänen kanssaan viettämään iltaa, kun olin selkeästi irtioton tarpeessa. Eli ei, en koe asiaa imartelevana. QP
Katu on edelleen yleinen paikka
Minua yrittivät lähestyä kadulla yli 50-vuotiaat miehet, kun olin yläasteella. Ensimmäiset taisivat yrittää jo ala-asteen lopulla. Ne jättivät jälkiä omaan suhtautumiseen kehostani.
Näin kertoo nimimerkki En tunnista itseäni. Myös moni muu kertoo häirinnän olleen suurinta yläkouluiässä.
Olin 15, kun ensimmäistä kertaa yli 10 vuotta vanhempi mies lähestyi minua. Parikymppisenä lähestyjien ikähaarukka oli noussut jo 4050-vuotiaisiin. Olen vasta iän myötä ymmärtänyt, että monelle vanhemmalle miehelle kyse on valta-asemasta. Alle 23-vuotiaana aivot eivät ole vielä edes kehittyneet täysin, jolloin on helpommin myös manipuloitavissa. Moni mies on myöntänyt, että ei pidä oman ikäisistä naisista, koska he ovat itsetietoisia ja heillä on rajat, jolloin he ovat kuulemma "hankalia". Nainen
Kaikenlainen huutelu ja vislailu oli huipussaan, kun olin 1318-vuotias. Nykyään olen kolmikymppinen ja saan kulkea kadulla ja odottaa bussia pysäkeillä pääsääntöisesti aivan rauhassa. Huutelijat olivat yleensä noin 3050-vuotiaita miehiä. Ei sitä 14-vuotiaana oikein kunnolla tajunnut, miten iljettävää tuollainen käytös on, vaikka se saikin aikaan epämukavan olon. Mikä kumma saa aikuisen miehen vislailemaan lapsen perään. Ellu
Seksuaalisen ahdistelun määritelmä laajeni rikoslaissa vuoden 2023 alussa. Nykyään koskettelun lisäksi myös muunlaiset seksuaaliset teot, joilla loukataan toisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta, ovat tuomittavia tekoja. Muun muassa seksuaalisesti räikeiden viestien tai kuvien lähettäminen ei-yhteisymmärryksessä voi olla seksuaalista ahdistelua.
Kaikenlaisesta epäasiallisesta käytöksestä esimerkiksi baarissa voi ilmoittaa henkilökunnalle tai virkavallalle.
Minä myös tykkään vähän itseäni nuoremmista naisista, olen 34 vuotias ja alle 25 vuotiaat naiset on mieleeni koska niistä ei niin moni ole vielä lihonnut ja rumentunut. Naisilla iho jotenkin huononee iän myötä ja keho vaan lässähtää.
Aika karuja nuo tyttöjen ja nuorten naisten kokemukset. Vaikea tajuta, miten nuo miehet kehtaavat. Täydellinen kyvyttömyys asettua toisen ihmisen asemaan sen kai selittää. En tiedä. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös tykkään vähän itseäni nuoremmista naisista, olen 34 vuotias ja alle 25 vuotiaat naiset on mieleeni koska niistä ei niin moni ole vielä lihonnut ja rumentunut. Naisilla iho jotenkin huononee iän myötä ja keho vaan lässähtää.
Voit lukea yläpuolelta kuinka toivottavaa lähentelysi on niiden himoitsemiesi nuorten naisten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että olet jo setämiesikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että olet jo setämiesikäinen.
Ja keho ja iho jo lässähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Nämä totuudet tuntuvat olevien joillekkin naisille erityisen hankalia, joten helpompaa vain kieltää ja pysyä omassa turvallisessa kuplassa peilit peitettynä.
Nämä ikäerototuudet tulevat naisten suusta jotka ovat jo ison ikäerosuhteen kokeneet ja todenneet ettei se vaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta hopeaketut. Olen taloudellisesti itsenäinen enkä suunnittele lisääntymistä. Arvostan esteettisiä arvoja. En kaipaa kumppanin eletyn elämän mukanaan tuomaa painolastia, lapsia, eksiä jne. Minua kiinnostavat nuoret miehet.
Jos pelkkä paneskelu kiinnostaa, niin mikäs siinä. Jos toisesta puuttuu eletyn elämän mukanaan tuoma elämänkokemus, jäljelle ei jää juurikaan muuta kuin pantava liha.
Ei, vaan samankaltainen kokemusmaailma, tietyn ajanjakson kulttuuritausta ja kiinnostuksen kohteet kuin itsellä. Nuoret miehet on ihania.
Niin mies on siitoskykyinen koko elämänsä ajan.Ei tietenkään kaikki mutta noin yleensä.
https://www.iltalehti.fi/jaakiekon-mm-2024/a/3ec21df3-53f3-4404-912d-ff…
Jaromir Jagrilta ronskia puhetta 28-vuotiaasta mallirakkaastaan Tšekkiläisnaisilta tyly tuomio
Tšekissä mietityttää, leikkiikö Jaromir Jagr tyttöystävänsä tunteilla.
Jagr on 52 vuotias herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestissä on totuus. Täydennyksenä vielä, me setämiehet emme ole kiinnostuneita täti-ihmisistä.
Miksi kuvittelet, että täti-ihmiset olisivat yhtään sen kiinnostuneempia teistä setämiehistä? Kyllä miehen pitää olla vähintään 10 vuotta nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta hopeaketut. Olen taloudellisesti itsenäinen enkä suunnittele lisääntymistä. Arvostan esteettisiä arvoja. En kaipaa kumppanin eletyn elämän mukanaan tuomaa painolastia, lapsia, eksiä jne. Minua kiinnostavat nuoret miehet.
Lyön vetoa, että sinä et kiinnosta nuoria miehiä.
Ja sinä et kiinnosta nuoria naisia, vaikka miten täällä aamusta asti trollaat.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/jaakiekon-mm-2024/a/3ec21df3-53f3-4404-912d-ff…
Jaromir Jagrilta ronskia puhetta 28-vuotiaasta mallirakkaastaan Tšekkiläisnaisilta tyly tuomio
Tšekissä mietityttää, leikkiikö Jaromir Jagr tyttöystävänsä tunteilla.
Jagr on 52 vuotias herrasmies.
Vertaatko sinä itseäsi ja saavutuksiasi häneen?
Vierailija kirjoitti:
Niin mies on siitoskykyinen koko elämänsä ajan.Ei tietenkään kaikki mutta noin yleensä.
Mitä ihmeen väliä sillä nyt on? Lisääntyminen on vanhanaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin 22-32 vuotias niin seurustelin itseäni 28 vuotta vanhemman miehen kanssa. Miehellä oli jo lapset tehtynä ja itse olen aina ollut vela. Tämä on vain minun kokemukseni, joten ei voi yleistää, mutta omalla kohdallani vanhempi mies näki vaivaa minun vuokseni sekä sängyssä että muutenkin, mitä ei ollut tapahtunut oman ikäisteni miesten kanssa. Oli tietysti kivaa myös se että miehellä oli rahaa ja omaisutta joten sain lahjoja ja lomia joihin harvalla oman iläiselläni olisi ollut varaa. Suhde päättyi sitten siihen kun tulin vahinkoraskaaksi ja halusin abortin ja mies yllättäen olisikin halunnut pitää lapsen (!!) vaikka oli koko sihteen ajan sanonut että ero tuler sitten kun minulle tulee vauvakuume koska hän on lapsensa jo tehnyt. Ja ei siis uskonut sitä kun sanoin ettei vauvakuumetta minulle tule ikinä.
Nyt tästä on aikaa jo 15 vuotta, ja yhä muistelen tätä suhdetta lämmöllä, paitsi niitä loppuaikoja.
Niin, se henkinen yhteys ja tunnetaidot on samalla tasolla kun ikäeroa on noin paljon. Miehet kehittyy henkisesti niin paljon hitaammin. Tosin jotkut miehet eivät kehity koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa, että sinä et kiinnosta nuoria miehiä.
Ja sinä et kiinnosta nuoria naisia, vaikka miten täällä aamusta asti trollaat.
Laitetaan riita poikki:
Kukaan ei ole kiinnostunut kummastakaan teistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen väliä sillä nyt on? Lisääntyminen on vanhanaikaista.
Kovin se tuntuu naisia ärsyttävän kun ovat siinäkin miehiä huonompia.
Eri- Ja nuorille pariskunnille voi syntyä myös vammainen lapsi. Rakas se silti on ja nuorena jaksaa haasteita paremmin.