Nuoruuden holtiton riskikäyttäytyminen kaduttaa nyt aikuisena
Muita jotka katuvat nuoruuden holtitonta riskikäyttätymistä?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenki miehenä naurattaa ku naisilla on "mulla oli nuorena huono itsetunto niin siks mulle kerty irtosuhteita niin paljon". Sukupuolet elää täysin erilaisissa maailmoissa ku jos nuorena miehenä on huono itsetunto niin sillon ei kyllä pääse panemaan yhtään ketään.
Juurikin näin, ja tämä tuhoaa lopun elämän pysäyttämättömästi. Kun nämä ihmisenä kasvamisen ja nuoruuden kulmakivet jäävät täysin kokematta, eipä ole paljoa intoa edetä työelämässä, kuntoilla tai sosialisoida ihmisten kanssa. Kokematon mies on tarkoitettu jäämään aina porukoiden ulkopuolelle.
No en ole kyllä kasvanut yhtään paremmaksi ihmiseksi sillä, että herää hikisenä darrassa jonkun puolijuopon vierestä. En vaikka niin kävi useammankin kerran. Myöskään hyvä muistoja ne eivät ol
Hmm, itselleni on lähes pelkästään hyviä muistoja myös ns. kännipanoista. Jokunen vähän väsähtänyt jyystö myös toki, kun molemmat oli vähän liikaa kännissä ettei tahtonut tulla millään. Mutta aivan ihania kokemuksia paljon. Ehkä en sitten ole ollut NIIN kännissä enkä hakenut niin kännistä seuraa, vaan alkoholi on ollut lähinnä sellainen mauste ja pieni estojen poistaja siinä, mutta ei nautinnon tuhoaja ja turruttaja vielä.
En nyt erityisemmin hurjastellut, kun ei sellainen ollut luonteeni mukaista edes nuorena. Hieman varomaton olin kyllä, mutta se kuuluu nuoruuteen. Eniten harmittaa, kun kokeilin jotain hölmöjä juttuja, kuten kruunukorkkien aukaisua hampaillani. Tein sitä jonkin aikaa, kunnes poikaystäväni sanoi, että lopeta. Homma kostautui vuosia myöhemmin, kun hampaat alkoivat lohkeilla juuri niistä kohdista, mitä olin tähän hölmöilyyn käyttänyt. Joo, älkää tehkö perässä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta voisi tehdä lehtijutun. Vinkatkaa tämä keskustelu lehtitaloille.
Esim mihin
Mitäpä tuota murehtimaan.... Ei se järvi soutamalla kulu
Piirsin yläasteella Homerin kuvan pulpetinkanteen lyijykynällä. Siinä kaikki nuoruudenhurjasteluni.
Mulla on päinvastainen fiilis. Harmittaa etten ottanut enempää riskejä. Hyvin olisi voinut sijoittaa kesätyörahat, mutten tajunnut silloin eikä kukaan lähipiirissä neuvonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että vamhempani antoivat minun seurustella. 15 veenä 21v miehen kanssa. Mitä liikkuu tuollaisien vanhempien päässä?!? Tämä altisti myöhemminkin liian vanhoille miehille. Pitkän aikaa tuo hävetti, mutta kun ymmärsin että olin uhri, ja vanhempani kelvottomia(vaikka naureskelivat vain että itsepä läksit) niin pääsin häpeästä.
Ah, iän ikuinen uhrimentaliteetti. Sillä kaikki korjaantuu 2020-luvulla
Nykyään onneksi lapset on uhreja eikä vastuullisia💪
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia naisten seksuaalisuutta on kontrolloitu abrahamisissa uskonnoissa jo yli 2000 vuotta. Suojeltu naisia omalta itseltään.
On ne ollu viisaita ihmisiä kun ovat tuon jo ammoin tajunneet. Nyt sitten saadaan sisältä rikki menneitä mt-potilaita.
Eipä ne tytöt ole lesboilleet, vaan kyllä ihan halukkaat pojat, ja jopa aikuset miehet ovat olleet hyväksikäyttäjinä, tai muuten vastapuolena. Asia ois varmaan eri jos miehiä olisi joku kontrolloinut, ja suojellut täten naisiä heiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkillistä, että sitä saa katua ja harmitella jälkeenpäin kuinka on valinnut väärän alan itselleen tai kuinka meni kimppaan väärän miehen kanssa tai jopa sitäkin, että meni tekemään lapsia. Ihan ok, että harmittaa ja tsemppiä satelee. Sekin on sallittua, että katuu kännissä auton rattiin lähtemistä tai seinään piirtämistä ja tappeluun osallistumista muiden painostuksesta.
Sen sijaan sitä ei saisi katua ja harmitella, että oli nuorena turhankin estoton humalapäissään ja antoi kroppansa ihan kenen tahansa käyttöön ihan vain siksi, että tunsi edes hetken olevansa suosittu.
Miten niin sitä ei "saa" katua. Tuohan on tän langan yleisin vastaus varmaan 95% naisista katuu juuri tuota.
Onnistuneesti sitten ohitit kaikki nämä keskustelijat, jotka tuli kiistämään moisten tuntemusten oikeellisuuden ja kertomaan ettei itsekään kadu mitään, koska ei järvi soutamalla kulu ja jälkeenpäin on vain ihanaa muistella kaikkea kuumaa seksiä. Lisäksi osa on ykskantaan todennut kuinka menneisyyttään harmittelevat/katuvat naiset on moraalikäsityksiltään kivikautisia joilla nuttura on liian kireällä.
Nämä ei ilmeisesti kykene lainkaan käsittämään ettei kaikki ihmiset (naisetkaan) ole samanlaisia ja kuinka siinä on jo melkoisen merkittävä muuttuja millä motiivilla noita yhdenyönpanoja on harrastanut. Varmasti sellaista kaduttaa ja harmittaa ihan eri tavalla, joka on kuvitellut olevansa suosittu tai saavansa vihdoin hyväksyntää jne kun poika/mies on kertonut kuinka ihana tyttö/nainen on ja voitaisko vaikka panna kuin sellaista joka on ollut itsevarma ja osannut kunnioittaa itseään ja harrastanut irtoseksiä vain siksi, että on tehnyt mieli seksiä ja on jopa ihan itse pokannutkin mieluisan petikaverin.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä harrastaneiden takia niin moni mies on syrjäytynyt, yksin, katkera ja ulkona yhteiskunnasta sekä työelämästä. Yksiössä asutaan eikä mitään viitsitä tehdä.
Ei, tuolla on villi maailma ulkona, josta kannattaa jokaisen käydä hakemassa oman osansa eikä jäädä kotiin itsekseen.
Omituista että nämä tyttöjen sekoilut on lähes poikkeuksetta jotain kikkelikarusellijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
"Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi sellainen elämä olisi elämätöntä, joka on rauhallista ja seesteistä? Toinen samanlainen fraasi on "Et tiedä oikeasta elämästä mitään", jos sattuu olemaan ihminen, joka on välttynyt pahemmilta traumoilta, alkoholismilta, huumeiden käytöltä, vankilalta... ? Tasainen, harkitusti kiltti elämä on ihan yhtä o i k e a a elämää kuin kaikki muutkin tyylit elää. "
Varmaan se koetaan usein aika tylsäksi tavaksi elää. Ja tosiaan moni katuu sitten vanhempana ettei tullut tehtyä asioita nuorena. Itse ainakin tällaisiin jatkuvasti törmään. Mutta jos sinulle toimii niin hyvä juttu, jokainen eläkööt niinkuin haluaa.
Ja harva oikeasti mitenkään pahasti traumatisoituu, alkoholisoituu, saati joutuu vankilaan. Ihminen on aika sopeutuva olio vaikka nykyisin kaikesta yritetäänkin vääntää väkisin trauman ja terapian tarvetta
Olen vähän eri mieltä. Ihan ns. tavallisten työssäkäyvien ihmisten päihdeongelmat (ja traumat niiden takana) on hyvin yleisiä. Suurin osa siitä kaikesta vaan tapahtuu suljettujen ovien takana.
Vierailija kirjoitti:
Omituista että nämä tyttöjen sekoilut on lähes poikkeuksetta jotain kikkelikarusellijuttuja.
Eikö ne ole tarpeeksi traumaattisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitten olette tehneet? Moni nuori tekee tyhmyyksiä...
Harrastin seksiä suurinpiirtein kaikkien kanssa, ketkä tajusi vain ehdottaa.
Eikö moni nuori tee noin? Varsinkin jos on traumataustaa tai päihteidenkäyttöä...
Ei tee tervejärkiset nuoret.
Jäit sentään henkiin ja sait pillua/kullia.
Vierailija kirjoitti:
Jäit sentään henkiin ja sait pillua/kullia.
Mahtava saavutus
Yksi vaihtoehto on opiskella nuorena itselleen hyvä ammatti. Perustaa perhe, rakentaa omakotitalo, ostaa kesämökki ja hankkia osakkeita. 50-vuotiaana voi sitten jäädä pois työelämästä osinkotulojen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on opiskella nuorena itselleen hyvä ammatti. Perustaa perhe, rakentaa omakotitalo, ostaa kesämökki ja hankkia osakkeita. 50-vuotiaana voi sitten jäädä pois työelämästä osinkotulojen varaan.
Parempi vaihtoehto kuin kerätä kukkakaaleja.
"Nuoruuden voi elää monella tavalla, ei mikään pakko elää ns.hurjaa nuoruutta. Eikä tarkoita että alkaisi myöhemmin oireilla "elämättä jäänyttä" nuoruutta.
Itse nuorena uskoin että pitää kokeilla alkoholia, pitää käydä ravintoloissa kun niihin pääsee...koska ympäröivä yhteiskunta sanoi niin. Vaikka tuntui itsestä tervanjuomiselta, alkoholia joinkin ekan kerran vasta täysi-ikäisenä. Myöhemmin olen tajunnut ettei pidä tehdä mitään mitä ei halua. "
Totta on. Minä tunsin paljon sellaisia vähän introverttejä "nörttityyppisiä" nuoria, jotka ei koskaan olleet kiinnostuneita alkoholista, festareista, yökerhoista, bileistä. Ei heidän elämästä sen takia ole tullut mitenkään huonoa, koska he tekivät sitä mitä itse halusivat. Heistä aidosti joku pelaaminen tai koodailu oli hauskempaa kuin bileet. Älytöntähän se olisi ollut väkisin mennä johonkin minkä kokee äärettömän tylsäksi.
Toisaalta tässä ketjussahan on lähinnä syyllistetty enimmäkseen meitä, jotka emme olleet sen luontoisia että olisi halunnut kotona viettää jo nuorena seesteistä, tyyntä elämää kirjojen ja muun parissa. Meille olisi yhtä älytön ajatus ollut tukahduttaa itsemme väkisin sellaiseksi kuin ne ihan erilaiset ihmiset, ja jos tällainen ihminen joka kaipaisi kovasti menemistä tukahduttaa itsensä, aika usein se purkautuu jossain 40-55-vuotiaana sitten aikuisen bilekautena tai isoina repivinä elämänmuutoksina. Koska se kaipuu kokea jotain muuta kuin hiljaista normielämää on niin kova, ettei sitä sitten enää pysty pidättelemään, varsinkaan kun iän myötä välittäminen siitä mitä muut sinusta ajattelee yleensä vähenee.
Eli ongelma on se oman aidon itsen ja sen halujen tukahduttaminen, ei niinkään se onko nuorena kotoileva kilttis vai bilettäjä'pahis' tai jotain siltä väliltä.