Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoruuden holtiton riskikäyttäytyminen kaduttaa nyt aikuisena

Vierailija
13.05.2024 |

Muita jotka katuvat nuoruuden holtitonta riskikäyttätymistä?

Kommentit (266)

Vierailija
1/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Luulen että olisin oireillut myöhemmin jos en olisi päässyt kokemaan itse aikanaan.

Vierailija
2/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun. Käyn terapiassa vielä 20 vuoden jälkeen ja noista teemoista keskusteltu siellä lähes 20 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaduttaa, kymmeniä vuosia jälkeenpäinkin ajatuksissa joka kuukausi käy. Vaikka tiedänkin ettei siitä mitään hyötyä ole miettiä, mutta minkäs teet kun ajatuksiin tulee, miksi en osannut elää oikein.

Vierailija
4/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaduttaa, kymmeniä vuosia jälkeenpäinkin ajatuksissa joka kuukausi käy. Vaikka tiedänkin ettei siitä mitään hyötyä ole miettiä, mutta minkäs teet kun ajatuksiin tulee, miksi en osannut elää oikein.

Mitä tuli tehtyä.?

Vierailija
5/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, voisipa mennä ajassa taaksepäin. Pilasin elämäni 15-vuotiaana.

Vierailija
6/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta, mutta joskus ihmettelen miten olen vielä hengissä.

Vierailija
7/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa. Likainen olo vielä 25 vuoden jälkeenkin. Piti vaihtaa paikkakuntaakin.

Vierailija
8/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten olette tehneet? Moni nuori tekee tyhmyyksiä...

Vierailija
9/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni v tuttaisi enemmän, mikäli olisin viettänyt lapsuuteni, nuoruuteni ja aikuisuuteni lässyttämällä shittiä netissä. Hox ap.

Vierailija
10/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu. Luulen että olisin oireillut myöhemmin jos en olisi päässyt kokemaan itse aikanaan.

Voin vahvistaa omalta osaltani tätä käsitystä. Oma nuoruuteni ja varsinkin se tärkein teini-ikä meni liiallisen pelon vallassa. Ei uskaltanut ottaa riskejä, mennä paikkoihin, tavata ihmisiä ja lähestyä tyttöjä. Se kaduttaa tosi paljon vieläkin.

Vierailija
11/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kaduttaa, vaikka hölmöilyistä on pian 30 vuotta. Join alaikäisenä paljon alkoholia ja oli todella paljon irtosuhteita. Olin tosi ruma ja hain kai jonkinnäköistä hyväksyntää sillä touhullani. Oikeasti mulle vain naurettiin.

Nyt olen kunnollinen perheenäiti, ja tunnen valtavaa ahdistusta kun muistelen tuota aikaa. Voi kunpa sen saisi vain pois, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Vierailija
12/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtosuhteita, alkoholia;(

Vierailija
13/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastin seksiä suurinpiirtein kaikkien kanssa, ketkä tajusi vain ehdottaa.

Vierailija
14/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun joitain nuoruuden kännitoilailuja. Sattui kaatumisia, tapaturmia ja vaikka mitä. Paljon pahemminkin olisi voinut käydä. Toisaalta, mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän nuo tapahtumat menettävät merkitystään. Olisi pitänyt olla juomatta, mutta toisaalta se kännääminen oli oire jostakin (masennus, koulukiusaaminen). Nykyään tunnen rajani alkoholin suhteen. 

Vierailija
15/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös samoja keloja, vaikka en mitään äärimmäisen tyhmää edes sillloin tehnyt. Muutin kuitenkin jo nuorena omilleni ja rajoja ei oikein ollut senkään vuoksi. Omassa perheessä saatu malli alkoholin käyttöön jne. Jälkikäteen ajateltuna olin niihin aikaan masentunut enkä myöskään oikein osannut käsitellä tai tunnistaa tunteitani, mietin sitä etten koskaan kelpaa kellekään jne. Sen vuoksi sitten etenkin yliipistoaikoina tuli juotua jatkuvasti ja ihan liikaa, ja kaikki humalassa tehdyt noloudet aiheuttavat yhä häpeää. 

Ainoa lohtuni on se, että silloin ei oikein ollut älypuhelimia jne joten dokumentaatiota näistä ajoista ei onneksi ole niin paljoa kuin esim nykynuorilla 😊

Lisäksi koitan lohduttaa itseäni sillä, että kukaan tuskin muistaa olemassaoloani, enkä toisaalta tehnyt koskaan mitään mikä olisi käsittääkseni mitään kovin vakavaa aiheuttanut muille ihmisille, eli olen ollut lähinnä itseäni satuttamassa. Mutta on häpeä ja paha omatunto varmaan loppuelämän jo sellaisista jutuista että olen esim varattua kaveripoikaa yrittänyt suudella muiden ihmisten edessä jne, seksuaalista ja epätoivottua ahdisteluahan se on, ja asia on tosi vaikea itselleni myöntää ja se painaa. 

Vierailija
16/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä luulet.

Vierailija
17/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooo! Nämä ihmiset alkaa sitten joskus 40-50v oireilla sitä elämättä jäänyttä nuoruutta. Menevät gang bängiin Himokselle, seikkailevat dildo-metsässä, tai jossain mummotunnelissa. Jossain vaiheessa ne höyryt on pakko päästellä pihalle, joko nuorena tai vanhana. Onneksi itse sen teki jo silloin nuorempana.

Vierailija
18/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastin seksiä suurinpiirtein kaikkien kanssa, ketkä tajusi vain ehdottaa.

Sama enkä yhtään peitellyt sitä. Päinvastoin ylpeilin sillä.

Vierailija
19/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilta löytyy nuoruudesta huumeita, rikoksia ja väkivaltaa. On oltu vankilassa, saatu sukupuolitauteja, ehkä jouduttu raiskatuksi. On teiniäitejä ja abortteja.

Olkaa onnellisia, jos teillä on mennyt paremmin.

Vierailija
20/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilta löytyy nuoruudesta huumeita, rikoksia ja väkivaltaa. On oltu vankilassa, saatu sukupuolitauteja, ehkä jouduttu raiskatuksi. On teiniäitejä ja abortteja.

Olkaa onnellisia, jos teillä on mennyt paremmin.

Harrastin irtosuhteita pienellä paikkakunnalla.. 10 saldo ;(