Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä olet säästänyt viime aikoina?

Vierailija
13.05.2024 |

Minä en osta enää kuin pakolliset elintarvikkeet kaupasta, kaikki muu kirpputoreilta. Ruoasta olen tarkka, ei enää mitään ylimääräisiä herkkuja, vain peruselintarvikkeita, en katso kotimaisuutta enää, vain hintaa. En syö ulkona enää, enkä käy kahvilla. Leikkaan itse perheen hiukset, huikea säästö. Meillä oli isot sukujuhlat; kaikki tehtiin itse, ennen olisi otettu pitopalvelu, vaikka se tarkoittikin sitä, että nyt osa vieraista huhki keittiössä. Porukka on ihan keski-tai hyvätuloisia, mutta säästämään alkavat hekin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tankannut silloin kun halpa hinta.  Näkyy bensan hinta heittelevän 17snt/litra.

Vierailija
2/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä. Minä olisin voinut kirjoittaa tuon kaiken juuri päinvastoin, vaikka olen virallisesti myös (vain) keskituloinen. Laitan rahaa mielelläni liikkumaan, se tekee ympäristölle hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden sähköauton niin säästää polttoainekuluissa.

Vierailija
4/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä säästellyt missään. Ehkä pitäisi, väittävät että nyt olisi hyvä hetki sijoittaa osakkeisiin kun kurssit ovat alhaalla. 

Vierailija
5/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En impulssishoppaa esim kosmetiikkaa enää nettikaupoista. Ei tuohon valtavia rahoja mennyt mutta pääsin tavasta eroon. Samoin lopetin fiksuruoka/matsmart- koluamisen, koska postikuluineen ne alennetut hinnat eivät ole välttämättä ihan niin kummoisia kuin mitä voi ilta-aleista ja kauppojen päiväysvanhoista tehdä löytöjä. 

Moni pikaruokala nostanut kahvimukin hintaa, jota en maksa (yli 2e pieni muki). Kampissa käyn silloin tällöin supermarketin euron kahvin nauttimassa jos siellä liikun. Samalla tutkin ilmaiskirjatarjonnan läheisen suutarin edustalla. 

Vierailija
6/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän joka päivä ostamatta kaksi purkkia redbullia. Siinä säästyy vuodessa yllättävän paljon.

Vierailija
7/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt lemmikkien ruuista koksa toinen vaihtoehto oisi ollut säästää kaljasta ja tupakasta.

Vierailija
8/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenleikkuu. Lykkään ja lykkään.

Samoin kuin silmälasien uusimista, vaikka pinnat jo naarmiutuneet.

Vierailija
9/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostoksilla katson hintalappua paljon tarkemmin kuin ennen ja jätän kokonaan ostamatta kalliit tuotteet, joita ennen ostin jopa viikoittain. Ja olen hyvätuloinen, mutta tämä on nykyään pakon sanelemaa.

Vierailija
10/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaskinut ostaa 400€ lentolippuja kesälomareissulle vaikka budjetti olisi periaatteessa riittänytkin, silti liian kova hinta

Vierailija
11/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa vain kerran viikossa. En tee täydennysostoksia kalliista lähikaupasta, vaan niillä on pärjättävä, mitä on. Aluksi oli opettelussa ja totuttelemista, mutta nyt toimii. Säästöä syntyy.

Vierailija
12/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän joka päivä ostamatta kaksi purkkia redbullia. Siinä säästyy vuodessa yllättävän paljon.

Jee.  Olen säätänyt jo 60 vuotta, kun en ole yhtään niitä ostanut.

Vierailija
13/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kosmetologilla ja leikkaan hiukset ulkomailla, kampaajat ainakin tekevät parempaa jälkeä halvemmalla. En käy enää kahviloissa, ravintoloissakin vain harvoin - ennen tuli käytyä joka viikko. Nyt työttömäksi voi joutua kuka vaan, koska tahansa. Turvaverkkoja tai terveydenhuoltoa ei ole enää olemassa, kiitos hallituksen. Viisas säästää sukan varteen ja etsii työtä ulkomailta. Tämä laiva uppoaa, kun kipparina on EK ja Purra.

TulevaEkonomi
14/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt opintojen loputtua ja "aikuisten" tulojen alettua olen käynyt kaikki menoni läpi sekä karsinut turhat (esim. suoratoistot, takeaway-kahvit sekä lounaat). Kyse ei ole pakosta vaan halusta sijoittaa tulevaisuuden turvaksi. En koe menettäväni mitään, sillä teen kaiken haluamani. Juuri varattiin kylpyläloma kavereiden kanssa.

Vierailija
15/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin Lidliä ja ostan kaikkea muuta paitsi suomalaista. Suomen Yrittäjät on vastuussa tästä kurjistamisesta. Tulkoon toimeen omillaan itse kukin, kaikki solidaarisuus on jo mennyttä. Jos persu putoaa kännissä mereen, varmistan, että se ehtii hukkua sinne ennen kuin apua kutsun. Ja voin myös työntää muutaman perssian mereen, jos paatissani ei ole muita.

Vierailija
16/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suomesta vain ihan välttämättömät tuotteet. Enkä suosi suomalaisia kalliita tuotteita. Muut ostan suoraan ulkomailta jonne myös alvit menevät. Hiukset värjätään ja leikataan kotona. Se nyt RIP Suomi ja syypäät löytyvät arkadianmäeltä

Vierailija
17/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin säästämään vedestä (vesimittari on), vessapaperista, kahvi mustana (ennen join kauramaidon kanssa), ruokaa ostan tarjouksesta, kampaajalla harvemmin, loman vietto minibudjetilla. Vaatteita ja tavaroita en osta, pyrin myymään ja luopumaan kaikesta tarpeettomaksi käyneestä tavarasta. Joku halpa harrastus vielä on ja kahviloissa saatan tavata kavereita. Mutta tiukkaa on rahan kanssa. Nautin kuitenkin tulevasta kesästä, lämmöstä ja mukavien ihmisten seurasta!

Vierailija
18/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää suomalaisia elintarvikkeita. Ja teen kaiken ruoan itse. Ennen käytiin paljon ravintoloissa mutta nyt sekin on loppu

Vierailija
19/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pitkän viikonloppureissun Eurooppaan maalis-,huhti- ja toukokuussa. Kesäkuussa olen viikon vielä Kreikassa, mutta sitten heinäkuun lomailen Suomessa.

Vierailija
20/35 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ruoasta, teen itse ruoat, en osta eineksiä, käytän tarjoukset hyväksi. En osta muuta kuin perusruokaa ei mitään kalliita smoothieita ym

Pariin vuoteen en ole ostanut uusia vaatteita, jos tarvitsen jotain, ostan kirppiksiltä

En ole meikannut vuoteen, enkä ostanut uusia meikkejä. 

En käytä Wolt/foodoraa en syö ravintoloissa, en käy baareissa tai kahviloissa. En syö roskaruokaa. 

En ole kotiin ostanut mitään vuosiin, siis sisustusjuttuja, huonekaluja, astioita, liinavaatteita yms. 

En harrasta mitään maksullista. En käy lomamatkoilla esim kylpylät, risteilyt tai ulkomailla. 

En käy teattereissa, elokuvissa, konserteissa.