Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoruuden holtiton riskikäyttäytyminen kaduttaa nyt aikuisena

Vierailija
13.05.2024 |

Muita jotka katuvat nuoruuden holtitonta riskikäyttätymistä?

Kommentit (266)

Vierailija
201/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sellainen ujo kilttityttö nuorena.

En harrastanut irtosuhteita mutta mua kaduttaa se että suostuin kumppanini kanssa seksissä yli omien rajojen vain miellyttääkseni häntä. Toki en nyt ihan kaikkeen pystynyt.

Eron jälkeen kuulin hänen kerskailevan asioista julkisesti ja minua pidettiin likaisena.

Oli pakko muuttaa pois, asia hävetti ja ahdistaa välillä vieläkin.

Muutto kuitenkin oli yksi parhaista päätöksistä.

Vierailija
202/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet pääsee helpommalla, ei tarvitse katua kännipanoja nuoruudesta. ne oli kaatoja vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrastanut irtosuhteita mutta mua kaduttaa se että suostuin kumppanini kanssa seksissä yli omien rajojen vain miellyttääkseni häntä. Toki en nyt ihan kaikkeen pystynyt.

Eron jälkeen kuulin hänen kerskailevan asioista julkisesti ja minua pidettiin likaisena.

Olipa kelju kaveri.

Vierailija
204/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kaduttaa, vaikka hölmöilyistä on pian 30 vuotta. Join alaikäisenä paljon alkoholia ja oli todella paljon irtosuhteita. Olin tosi ruma ja hain kai jonkinnäköistä hyväksyntää sillä touhullani. Oikeasti mulle vain naurettiin.

Nyt olen kunnollinen perheenäiti, ja tunnen valtavaa ahdistusta kun muistelen tuota aikaa. Voi kunpa sen saisi vain pois, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Sinulla ei ollut muuta vaihtoehtoa silloin. Anna itsellesi armoa.

Vierailija
205/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehet pääsee helpommalla, ei tarvitse katua kännipanoja nuoruudesta. ne oli kaatoja vaan.

Höpö höpö.

Vierailija
206/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta, tulipa koettua. Jälkikäteen ajateltuns käytökseni toki oli noloa. Paljastui vähän aikaa sitten, että kaveri oli luullut minun vaihtaneen kaupunkia sen takia, että hävetti. En kyllä vieläkään oikein tajua hävetä. Olin silloin nuori, tyhmä ja huonolla itsetunnolla varustettu, mutta jos en olisi hölmöillyt, olisi jäänyt harhakuvia elämättömästä villistä nuoruudesta. 

Vierailija
207/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta, tulipa koettua. Jälkikäteen ajateltuns käytökseni toki oli noloa. Paljastui vähän aikaa sitten, että kaveri oli luullut minun vaihtaneen kaupunkia sen takia, että hävetti. En kyllä vieläkään oikein tajua hävetä. Olin silloin nuori, tyhmä ja huonolla itsetunnolla varustettu, mutta jos en olisi hölmöillyt, olisi jäänyt harhakuvia elämättömästä villistä nuoruudesta. 

Moni muistaa nuo kavereiden sekoilut ikuisesti. aina tulee olemaan se huono tyttö heidän silmissä.

Vierailija
208/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kaduttaa, vaikka hölmöilyistä on pian 30 vuotta. Join alaikäisenä paljon alkoholia ja oli todella paljon irtosuhteita. Olin tosi ruma ja hain kai jonkinnäköistä hyväksyntää sillä touhullani. Oikeasti mulle vain naurettiin.

Nyt olen kunnollinen perheenäiti, ja tunnen valtavaa ahdistusta kun muistelen tuota aikaa. Voi kunpa sen saisi vain pois, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Sinulla ei ollut muuta vaihtoehtoa silloin. Anna itsellesi armoa.

Aina on vaihtoehtoja, ja tuossa vaihtoehtona oli elää keskittyen koulunkäyntiin ja normaaliin lapsen elämään.

Vierailija
209/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ääliö tässäkin jutussa on se aivoton kerskailija etkä sinä, silloin nuori ja kokematon ihminen. Joka kerta kun ahdistaa, ajattele että olipas kammottava ja typerä tyyppi, onneksi pääsin eroon siitä.

Vierailija
210/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ysärilläkin naisia jotenkin halveksuttiin siitä että hekin haluavat seksiä. Olisi pitänyt esittää siveää ja odotella sitä oikeaa sulhasmiestä. Jos avoimesti nautti seksistä ilman vakituista partneria oli heti "ullihaukka "uora. Onneksi tästäkin on vähän päästy eteenpäin. Moni nainen tuntee häpeää ihan turhaan vain siksi ettei tukahduttanut itseään. Jokainen tietenkin tyylillään, en tarkoita että sitoutumattomuus on jokaisen juttu.

Vierailija
211/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehetkin joitain juttuja katuu, ja mieskin voi olla hyväksikäytetty tai jossain oudon kierossa suhteessa pyöritettävänä.

Vierailija
212/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni muistaa nuo kavereiden sekoilut ikuisesti. aina tulee olemaan se huono tyttö heidän silmissä.

Moni kasvaa aikuiseksi ja ymmärtää maailmaa paremmin eikä tuomitse jonkun nuoren ihmisen toilailuja. Itse en muistele yhdenkään toisen ihmisen törttöilyä, tai jos muistan välillä jotain niin ajatus on ihan neutraali.

Vierailija
213/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu nyt olevan joitakin melko huonosti naamioituja lahkolaisten synnintunnon herättely-yrityksiä. Minkähän vuoksi?

Monia on ELÄMÄ opettanut että kun JUMALA on herättänyt synnintunnon, on nauru totaalisesti hyytynyt. 

Miksi ihmeessä jumalasi tuomitsee jotain minkä on itse kuulemma luonut? Outo jumala sulla, ihme pelle.

Vierailija
214/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutakin riskikäyttäytymistä voi olla kuin pano ja vielä paljon pahempia tekoja.

Vierailija
215/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä minun mielestäni naistenkaan tarvitse hävetä känni- tai muitakaan panoja sen enempää nuoruudesta kuin eilisillastakaan.

Se on tietysti pyllystä, jos joutuu kuuntelemaan toisten supinaa ja syyllistämistä. 

Vierailija
216/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein paljon holtitonta ja vaarallista, esim. liikuin yksin tai tuntemattomassa seurassa ulkomailla suurkaupunkien epämääräisillä alueilla öisin. Liftasin, kiipeilin, hypin sillalta jokeen, kävelin heikoilla jäillä. Ihmetyttää, että tuurilla selvisin kaikesta naarmuitta, mutta mikään näistä ei varsinaisesti kaduta.

Sen sijaan se kaduttaa, että sain ajokortin heikoilla ajotaidoilla, ja ajoin pahasti ulos motarilta vain kuukausi kortin saatuani, paras ystävä kyydissä. Tuurilla osuin puun ja pylvään väliin, auton molemmat kyljet meni lyttyyn, mutta minä ja ystäväni selvisimme ilman vammoja. Tätä tapausta kadun suuresti, vaikka kyse ei ollut tyhmyydestä vaan taitamattomuudesta, mutta asetin ystäväni vaaraan 😔

Vierailija
217/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä paska temppu klopilta. Tulivatko muut ihmiset ihan lällättelemään siitä likaisuudesta, vai oliko se enemmänkin sinun pelkosi? 

Vierailija
218/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu. Luulen että olisin oireillut myöhemmin jos en olisi päässyt kokemaan itse aikanaan.

Jooo! Nämä ihmiset alkaa sitten joskus 40-50v oireilla sitä elämättä jäänyttä nuoruutta. Menevät gang bängiin Himokselle, seikkailevat dildo-metsässä, tai jossain mummotunnelissa. Jossain vaiheessa ne höyryt on pakko päästellä pihalle, joko nuorena tai vanhana. Onneksi itse sen teki jo silloin nuorempana.

Näin minäkin ajattelin, mutta kyllä se siitä eletystä nuoruudesta huolimatta iski siinä nelinymppisenä uudestaan.

Vierailija
219/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut liiallisia riskejä, joten ei ole kaduttavaa. Vaikka olin nuori ja tyhmä sentään onneksi tunsin itseni riittävästi tältä osin jo silloin. En kuitenkaan tuomitse muita (pl. vakavia rikoksia tehneet); teineinä valitettavasti ihmiset ovat ihan pihalla eikä se varsinaisesti ole heidän oma syynsä varsinkaan jos ei kukaan ole auttanut mm. terveen itsetunnon kehittämisessä pienestä pitäen. Itselleen on syytä olla armollinen varsinkin jos mitään oikeasti todella kamalaa ei ole tullut tehtyä.

Toivoisin silti, että riskeistä puhuttaisiin nykyäänkin enemmän. Faktat eivät ole mielestäni pelottelua ja on parempi tehdä päätöksiä kun ne ovat edes tiedossa. Moni "diginatiivi" nuori ei todellakaan ole tiedonetsinnän mestari (ja se olisikin turhan paljon vaadittu). Esimerkiksi iltapäivälehdestä voi nytkin lukea vakavaa kohdunkaulan syöpää sairastavasta nuoresta naisesta eikä tätä riskiä mielestäni ole tuotu riittävästi esille seksikäyttäyttäytymiseen liittyen. Esimerkiksi kuolema tai rankat hoidot ovat kertakaikkiaan liian suuri hinta mistään eikä moni taida tietää millaisia riskejä on ottanut. Enkä tarkoita, että pitäisi olla mikään "siveyden sipuli" mutta riskien tiedostaminen ja niiden huomiointi esim. riittävän nuorena (yhteiskunta on tässä valitettavasti myöhässä) syöpäseulonnassa käymällä tai rokotteen ottamalla voisi pelastaa monen elämän.

Vierailija
220/266 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilta löytyy nuoruudesta huumeita, rikoksia ja väkivaltaa. On oltu vankilassa, saatu sukupuolitauteja, ehkä jouduttu raiskatuksi. On teiniäitejä ja abortteja.

Olkaa onnellisia, jos teillä on mennyt paremmin.

Harrastin irtosuhteita pienellä paikkakunnalla.. 10 saldo ;(

Tuo nyt ei ole mitään vakavaa, ellet saanut hiviä. Aika mennä eteenpäin.

"ELÄ KATTO TAAKSEPPÄIN, ET OO SINNE MENOLLAAN" Veikko Huovinen