Omituiset omakanta-merkinnät ketju!
Ap aloittaa:
"Ei katso silmiin,mumisee" kun menin migreenissä oksennusvati kainalossa pyytämään parempaa lääkettä. Juu luulltavasti mumisin,hyvä kun tiesin oman nimeni!
Kommentit (191)
Yksi tuttu ortopedi kertoi kirjoittavansa miltei jokaiseen potilaskertomukseen "obeesi", kun hänen mielestään miltei kaikki potilaat ovat lihavia. Hoitokeinona on tietysti ensisijisesti painon pudottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli nämä. "Vaikuttaa ikäistään nuoremmalta." Pitäisikö nuorena vaikuttaa sitten vanhalta muumiolta? "Puhe syrjähtelee." Lekuri kysyi itse kummallisesti kysymykset, ei tarkentanut ja tilanne oli asiakkaalle pelottava. Yritti saada aikaan jotain todistusta että tyyppi on sairas ja hullu, ilmeisesti kun ihmisten pitää hakea tukia ja todistuksia. Yksi sanoi ilkeästi että "olet ihan pihalla" ja oli itse todella pihalla puheidensa perusteella. Käytti valtaansa väärin, kuten monet muutkin.
Pitää laittaa terveyskeskuksen/sairaalan palautelaatikkoon samanlaista tekstiä. "Lääkäri kysyy kysymyksiä oudosti. Vaikea saada selkoa. Homssuinen. Kommentointi epäasiallista."
Se olis kiva, jos saisi itse kommentoida lääkärin kirjaamia asioita suoraan sinne omak
Kannatetaan.
Kuka niitä lukisi ja moni tinkaisi diagnoosistaan ja vaatisi reseptejä?
Jotta potilaiden oikeudet toteutuisivat.
"Ei kättele". Lääkäri kirjannut tuon, vaikka sitten kuitenkin hänellekin oli kirjoituksen laatimista pitänyt selvitä, että se käsi jolla yleensä kätellään, oli solisluusta murtunut. Ja vasemmassa kädessä oli lompakko.
Eli "ei kättele".
Nauraa!
Minulla oli puhelinaika. Lääkäri oli kirjannut, että ääni käheä, puhuu lauseita, ei muuta poikkeavaa. Tuli vaan mieleen, että hankala puhelinsessio mahtaa olla potilaan kanssa, joka ei puhu lauseita. Ja kuka nyt ei muutenkaan puhuisi lauseita? Yksivuotias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli nämä. "Vaikuttaa ikäistään nuoremmalta." Pitäisikö nuorena vaikuttaa sitten vanhalta muumiolta? "Puhe syrjähtelee." Lekuri kysyi itse kummallisesti kysymykset, ei tarkentanut ja tilanne oli asiakkaalle pelottava. Yritti saada aikaan jotain todistusta että tyyppi on sairas ja hullu, ilmeisesti kun ihmisten pitää hakea tukia ja todistuksia. Yksi sanoi ilkeästi että "olet ihan pihalla" ja oli itse todella pihalla puheidensa perusteella. Käytti valtaansa väärin, kuten monet muutkin.
Pitää laittaa terveyskeskuksen/sairaalan palautelaatikkoon samanlaista tekstiä. "Lääkäri kysyy kysymyksiä oudosti. Vaikea saada selkoa. Homssuinen. Kommentointi epäasiallista."
Olis niin paljon palautetta. Lääkäri ei vaikuta osaavan suomea. Hammashoitajakin oli kiusaantunut hammaslääkärin epäasiallisista kommenteista jne. jne.
"Epäsiisti." Olisi siihen voinut lisätä että kerroin auttaneeni matkalla vanhuksen ylös kuraisesta ojasta. Ei nyt mikään big deal, mutta jäänyt mieleen huvittamaan :D
Mulla lukee että 39 vuotias kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava, terve nainen.
Kerroin että olen ns.lukutoukkakka, lääkäri kirjoitti että olen vastikään opetellut lukemaan.
"Puhuu kokonaisia lauseita hengästymättä"
t. kolmekymppinen urheilija
Käväisin lukemassa: "Toimenpidekelpoinen".
Tuo "epäsiisti habitus" on jäänyt ikuisesti mieleen siitä, kun urani alussa tilasin sängystä pudonneelle asiakkaalle ambulanssin kun oli pahassa asennossa ja sen verran kivulias ettei uskallettu kollegan kanssa alkaa edes yrittämään nostamista. Henkilö oli siis ollut oletettavasti tunteja lattialla yöpaidassa ja virtsatkin ehtineet tulla alle, pahasta asennosta johtuen ei tullut mieleenkään alkaa kuivittaa ja siistiä vaan nostettiin vain varovasti ensihoitajien kanssa hänet suoraan paareille. Lääkäri oli sitten statukseen kirjoittanut ensimmäiseksi toteamukseksi "epäsiisti habitus". Joo. Mitä muuta voi odottaa, jos ihminen on maannut useamman tunnin märkänä ja kylmissään lattialla?
Liukastui. Ei kaatunut, käveli kotiin uskollisesti
"Kaatunut nyt yöllä pyörällä, humalassa ollut. Sai väistettyä pyörällä koirankakkaa ja sitten kaatui, onneksi ei kakkaan osunut
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän vaatetta päällä sääolosuhteisiin nähden.
Puhe polkeilevaa.
Identiteetti varastettu useita kertoja.
Asunto myrkytetty.
Diabetesarvot hengenvaarallisen korkeat. Potilas sairaudentunnoton ja näinollen psykoosissa. Määrätään pakkohoitoon.
Jk. Todistetusti asumisterveysjuttua ja ihan tavallisia varkauksia, joiden yhteydessä mahdollisesti tapahtunut identiteettivarkaus. Lääkäri ei pysynyt asiassa ja vaati nopeita, hoitoon liittymättömiä vastauksia.
Mitä vaatetukseen tulee, on oma asiani mitä päälläni kannan. En ole lapsi.
Se että ei huomaa että on kylmä tai ei palele vaikka on kylmä, voi kuitenkin olla oire sairaudesta, siksi se todennäköisesti on kirjattu ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Lääkäreillä harvoin on minkäänlaista tilannetajua tai kykyä asettua toisen asemaan. Käytännön järki uupuu.
Totta. Mutta nämä tavat toimia on ihan saneltu myös lääkäreille ja muille, eivät kyseenalaista sitä. Ja jos asiakas sanoo vähänkään väärin vaikka yrittää olla vain kohtelias, ilmeisesti heidän pitää räyskiä ja korjata asia. Joka sanaan tartutaan kuin terrieri, myös terkkarit. Ehkä yksityisellä vähemmän, jos itse maksaa.
ei potilas ole asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen huvittaa se että potilas ei suostu puhumaan puoliso tulkkaa :D kun miulta ei vaan ääntä irronnut.
Noloja nämä puolisot ja eksät.
"Potilas haisee"
En mitenkään haissut, peseydyin perusteellisesti ja laitoin deodoranttia sekä hajuvettä. Vaatteet vastapestyt.
Nesteenpoistolääke turvotuksen takia ollut jo vuosia.
Lääkärin diagnoosi essentiaalinen verenpainetauti, what ???
Kun ei tarkasteta potilaan aiempaa historiaa...
Kuka niitä lukisi ja moni tinkaisi diagnoosistaan ja vaatisi reseptejä?