Omituiset omakanta-merkinnät ketju!
Ap aloittaa:
"Ei katso silmiin,mumisee" kun menin migreenissä oksennusvati kainalossa pyytämään parempaa lääkettä. Juu luulltavasti mumisin,hyvä kun tiesin oman nimeni!
Kommentit (191)
"Ruoka maistuu. Ei ole laihtunut"
Potilas kokee olevansa tulessa.
Potilas kertoi, ettei halua pitää punaista takkia, sillä silloin tuntuu "kuin olisi tulessa" (vertauskuva)
Vierailija kirjoitti:
Pälyilevä katse kun etsin seinäkelloa huoneesta, katsoakseni, paljonko kello on.
Kumma,kun ei vielä kirjoittanut sinun näkevän harhoja. :D
Muistakaa sitten vain kysyä kelloa etsiessänne, että
Missä kello on tai suoraa. paljonko kello on?
"tyylikäs mies", ton kirjotti melkoinen prototyyppi h-mies lekuri.
Mutta tottahan tuo on , edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Rikollista on se ettei sinne kirjata juuri mitään oikein tai kirjataan vähätellen . Kun vähätellen kirjataan ei tarvetta tutkimuksille. Näiden väärien kirjauksien perusteella sit mukamas hoidetaan ihmisiä tai siis ei hoideta.
Siis joo väärin kirjoitukset ovat ikävä ongelma, varsinkin liittyen kieroiluun.
"Puhuu asiallisen rauhallisesti, mutta ei ilmeile eikä elehdi."
Mikä pointti olisi huitoa ympäriinsä kuminaamana?
Ulkomaalainen lääkäri oli merkinnyt omakantaan että olen alkoholisti. Ei osannut kunnolla suomea eikä englantiakaan
"Potilas antaa itsestään jonkin verran ikäistään nuoremman vaikutelman". Olen 38 v nainen ja eloisa luonteeltani. Jäi epäselväksi onko kuvaus negatiivinen vai positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
-on vakuuttunut että sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Todellisuudessa minä en uskonut että olisi sitä. Vaan lääkäri itse!!! Tämä jaksaa mua ihmetyttää vuosienkin jälkeen koska oli niin absurdi,
Mulle kirjasi psykiatri "on diagnosoinut itselleen dissosiaatiohäiriön". Kysyin siis voisikohan siihen dissosiaatioon saada apua jos se diagnosoitaisiin, se on välillä sietämätöntä. Lääkäri melkein huutaen totesi "ei me mitään aleta diagnosoidaan, keskitytään nyt näihin mitä on!!! 😳
Jostain syystä oli myös kirjannut "ikäistään nuoremman oloinen nainen joka istuu jalat puolittain tuolilla" (???). Oli myös kirjannut jotain että "on epäillyt seksuaalisuuttaan nuorempana, nykyään hetero". En muista yhtään että tämmöistä olis multa kysytty?
Kaveri on ollut vuosikausia selvinpäin lääkitystensä takia. Hänelle kirjattiin "muiden päihteiden käytön kieltää".
Joskus teininä luki "melko terve tyttö" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli nämä. "Vaikuttaa ikäistään nuoremmalta." Pitäisikö nuorena vaikuttaa sitten vanhalta muumiolta? "Puhe syrjähtelee." Lekuri kysyi itse kummallisesti kysymykset, ei tarkentanut ja tilanne oli asiakkaalle pelottava. Yritti saada aikaan jotain todistusta että tyyppi on sairas ja hullu, ilmeisesti kun ihmisten pitää hakea tukia ja todistuksia. Yksi sanoi ilkeästi että "olet ihan pihalla" ja oli itse todella pihalla puheidensa perusteella. Käytti valtaansa väärin, kuten monet muutkin.
Tuota puhe syrjähtelee kirjataan usein silloinkin, kun ihminen esimerkiksi on ujo ja puhuu hiljaa tms. Pahimmillaan kirjataan skitsofrenia epäily, vaikka on kyseessä vain ujo ihminen, jolla on vaikeuksia kommunikoinnissa.
Juu, totta. Nämä oli myös jäävuoren huippu vain, olen kuullut paljon muutakin ja kokenut, nuorena ei osannut varoakaan. Oli ehkä liian totteleva. Myös ihmeellisiä raportteja jotkut tekevät ihmisistä sote-alalla, osa vielä jatkuvasti. Eikä ihmisiltä kysytä että haluaako hän että selän takana kokoustetaan tai rankaisuja keksitään jos ihminen on luokiteltu "tottelemattomaksi". Esimerkiksi osalla voi olla rajoitteita tai perussairauksia. Joita ei saisi olla tietenkään.
Liian vähän vaatetta päällä sääolosuhteisiin nähden.
Puhe polkeilevaa.
Identiteetti varastettu useita kertoja.
Asunto myrkytetty.
Diabetesarvot hengenvaarallisen korkeat. Potilas sairaudentunnoton ja näinollen psykoosissa. Määrätään pakkohoitoon.
Jk. Todistetusti asumisterveysjuttua ja ihan tavallisia varkauksia, joiden yhteydessä mahdollisesti tapahtunut identiteettivarkaus. Lääkäri ei pysynyt asiassa ja vaati nopeita, hoitoon liittymättömiä vastauksia.
Mitä vaatetukseen tulee, on oma asiani mitä päälläni kannan. En ole lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lukee vaivan laatu määräaikainen, on siis lonkkien nivelrikko. No ens kerralla kysyn lääkäriltä että milloin tämä menee ohi kun määräaikainen.
Mua kiinnostais kanssa et mitäs toi "määräaikainen" ptsd ja lapsuudessa alkanut "ei elimellinen unettomuus" kun ei niitä mitenkään hoideta edes. Koska menee ohi kun alkaa nää oikeasti väsyttämään.
Menin gynekologille. Kirjaus alkaa: Obeesi. Ylipainoa silloin 5kg painoindeksin ylärajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli nämä. "Vaikuttaa ikäistään nuoremmalta." Pitäisikö nuorena vaikuttaa sitten vanhalta muumiolta? "Puhe syrjähtelee." Lekuri kysyi itse kummallisesti kysymykset, ei tarkentanut ja tilanne oli asiakkaalle pelottava. Yritti saada aikaan jotain todistusta että tyyppi on sairas ja hullu, ilmeisesti kun ihmisten pitää hakea tukia ja todistuksia. Yksi sanoi ilkeästi että "olet ihan pihalla" ja oli itse todella pihalla puheidensa perusteella. Käytti valtaansa väärin, kuten monet muutkin.
Pitää laittaa terveyskeskuksen/sairaalan palautelaatikkoon samanlaista tekstiä. "Lääkäri kysyy kysymyksiä oudosti. Vaikea saada selkoa. Homssuinen. Kommentointi epäasiallista."
Se olis kiva, jos saisi itse kommentoida lääkärin kirjaamia asioita suoraan sinne omakantaan.
Vierailija kirjoitti:
"Puhuu asiallisen rauhallisesti, mutta ei ilmeile eikä elehdi."
Mikä pointti olisi huitoa ympäriinsä kuminaamana?
😂😂😂😂😂
Tuli mieleen, että autismin kirjoilla olevat ei ilmeisesti juuri elehdi, siis sitä normaalia pientä ihmisen "eloisuutta" vaan saattavat näyttää vakavalta ja tunteiden sanaton ilmaisu ja lukeminen on vaikeita.
Tai sit se on tottunut siihen, kun nykyään oireita täytyy vähän suurennella saadakseen hoitoa.
Mihin tää nyt liittyi sit? 😂
Vierailija kirjoitti:
"Potilas antaa itsestään jonkin verran ikäistään nuoremman vaikutelman". Olen 38 v nainen ja eloisa luonteeltani. Jäi epäselväksi onko kuvaus negatiivinen vai positiivinen.
Mulla oletettavasti ainakin negatiivinen kerran kun oli tajuttoman nuiva ja tuomitseva lääkäri, joka ei kuunnellut mua ollenkaan vaan oli tehnyt "tuomionsa" jo mut nähdessään. Kantateksteistä huokui hänen kohdallaan semmonen nenää pitkin katsominen.
Hoikka lähes kakaktinen,lapsena ollut lihavahko n.63
Vierailija kirjoitti:
"Ruoka maistuu. Ei ole laihtunut"
Mitä omituista tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää laittaa terveyskeskuksen/sairaalan palautelaatikkoon samanlaista tekstiä. "Lääkäri kysyy kysymyksiä oudosti. Vaikea saada selkoa. Homssuinen. Kommentointi epäasiallista."
Se olis kiva, jos saisi itse kommentoida lääkärin kirjaamia asioita suoraan sinne omakantaan.
Mun mielestä tää olis ihan potilaan oikeus lisätä sinne oman näkemyksensä onko kirjailut oikein.
Ja kummallista, että vieläkään tuolla ei voi laittaa viestiä koskien hoitoa vaan edelleen täytyy soitella ties minne? Kuitenkin vahva tunnistautuminen.
Rikollista on se ettei sinne kirjata juuri mitään oikein tai kirjataan vähätellen . Kun vähätellen kirjataan ei tarvetta tutkimuksille. Näiden väärien kirjauksien perusteella sit mukamas hoidetaan ihmisiä tai siis ei hoideta.