Mitä uskot kuoleman jälkeen tapahtuvan
Eli kysymys hyvin tiivistettynä otsakkeessa, mitä uskot että meille tapahtuu kuoleman jälkeen? Kysymys kumpuaa omasta pelostani. Luulen että kuoleman jälkeen ei ole mitään, toki toivon muuta. Jos olet samalla kannalla kun minä, miten jatkatte päivästä toiseen? Tämä ajatus kalvaa minua, että joskus ei ole mitään, ei tietoisuutta ei mitään. Ja koskee jokaista elävää olentoa universumissa. Eli joskus kaikki on vaan olematta. Ymmärrän että ei tämä huoli silloin paina, mutta ahdistaa niin että kouristaa rinnasta. Ettei meitä ketään, ei yhtään rakasta tai mitään, joskus vain ole. Kävin joskus psykologilla asti juttelemassa asiasta, ja hänen suhtautumisensa asiaansa oli käsien levittely. Toiset löytävät uskonnoista vastauksen, minä koen ne oljenkorsiksi joihin ihmisten on hyvä tukeutua elävän elämänsä ajan saadakseen sisälleen rauhan. En halua loukata ketään, kunnioitan ja arvostan heitä jotka niistä löytävät omat tiensä.
Kommentit (130)
Minä kuolin kertaalleen, olin sairaalassa vehkeissä 5vrk. Ei tapahtunut mitään, se on vain kuin nukahtais paitsi ettei ole unia.
Siirrymme osaksi luontoa ja elämme vain läheisten muistoissa.
Synnyt uudelleen. Jos huonosti elit, päädyt Gazaan.
Toivon että minut haudataan. Sitten se on siinä.
Päädyn hautaan tai krematorioon.
Ruumis mätänee, mutta sielu siirtyy vielä syntymättömään uuteen ihmiseen. Kuolemaa ei tarvitse pelätä siksi, koska tulemme tähän maailmaan uudestaan toisessa ihmisessä.
Maatuminen jos työnnetään mullan alle.
Madot ja kaikenlaiset sittisontiaiset syövät. Kierrätystä.
On sulla kyllä ongelmat.