Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä uskot kuoleman jälkeen tapahtuvan

Vierailija
08.05.2024 |

Eli kysymys hyvin tiivistettynä otsakkeessa, mitä uskot että meille tapahtuu kuoleman jälkeen? Kysymys kumpuaa omasta pelostani. Luulen että kuoleman jälkeen ei ole mitään, toki toivon muuta. Jos olet samalla kannalla kun minä, miten jatkatte päivästä toiseen? Tämä ajatus kalvaa minua, että joskus ei ole mitään, ei tietoisuutta ei mitään. Ja koskee jokaista elävää olentoa universumissa. Eli joskus kaikki on vaan olematta. Ymmärrän että ei tämä huoli silloin paina, mutta ahdistaa niin että kouristaa rinnasta. Ettei meitä ketään, ei yhtään rakasta tai mitään, joskus vain ole. Kävin joskus psykologilla asti juttelemassa asiasta, ja hänen suhtautumisensa asiaansa oli käsien levittely. Toiset löytävät uskonnoista vastauksen, minä koen ne oljenkorsiksi joihin ihmisten on hyvä tukeutua elävän elämänsä ajan saadakseen sisälleen rauhan. En halua loukata ketään, kunnioitan ja arvostan heitä jotka niistä löytävät omat tiensä.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että "välittömästi" kuoleman jälkeen henkiolentoina elelevät edesmenneet läheisemme tulevat meitä vastaan, ja elelemme yhdessä aineettomassa muodossa määrittämättömän ajan. Kristittynä ajattelen, että ehkä joskus luvassa voi olla ihan aineellisenkin ruumiin ylösnousemus, jonkinlainen uusi keho.

Uskon, että tämä nykyinen elämänmuotomme on olemassa siksi, koska jos ei olisi kuolevaisuutta, sairautta, pahaa ym., niin kuolemattomuudella, rakkaudella ja ikuisella autuudella ei olisi arvoa ja merkitystä. Vähän niin kuin "jos ei ole arkea, ei ole myöskään juhlapyhiä", jos joku saa ajatuksesta kiinni. Tämän elämän tarkoitus on opettaa tiettyjen asioiden arvo, näyttää, että on olemassa muutakin kuin ikuinen onni, eikä se ole itsestäänselvää. Uskon, että sielu ei edes tajuaisi olevansa pohjattoman onnellinen, jos ei tietäisi, mi 

Niin varmasti riittää, toisin kuin ne "paremmat" uskovaiset väittävät. 

Vierailija
82/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ystävät. Jos olet pelastamaton tai epävarma pelastutko tai luulet, että pelastumiseen on muitakin tapoja kuin uskominen Jeesuksen Kristukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillistä omahyväisyyttä opetetaan esim. Helluntaisrk:ssa ja Rauhanyhdistyksessä. Taivaaseen mennään vain me omalla porukalla.

Vierailija
84/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen taivaaseen. 

-----------------

Kyllä, taivaaseen pääsee jos on ottanut sen armon vastaan, joka on kaikille jo valmistettu. Jos taas ei ota sitä vastaan, se on sama kuin joku olisi testamentannut mielettömän kokoisen omaisuuden testamentin saajalle mutta tämä ei suostu ottamaan sitä, koska ei usko koko asiaa. 

Raamatun uusi testamentti kertoo juuri tästä armosta. Vanhan testamentin armon merkki oli sateenkaari, uuden testamentin Jeesuksen risti. 

Sateenkaari on vedetty lokaan. Hedonistien seksin symbolikeen nostamana. Ilman symboli"arvoa" se on ihana, raikas valon heijastus; "jalokivi" sateen jälkeen. T. uskonnoton.

Vierailija
85/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan kuollessa kuollaan. Herätään vasta sitten kun tulee Jumalan valtakunta.

Kerettiläiset uskoo sitten kaikenlaisiin "sielu taivaaseen" juttuihin. Raamatussa ei niin sanota.

Raamattu ei opeta ns kuolinunta. Useat Raamatunkohdat osoittavat sen. Ja mitä Jeesus itse sanoi ristin ryövärille; vielä tänään olet kanssani paratiisissa/ Taivaassa.

Ja mitä Jeesus sanoi muille. "Vielä teidän eläessänne Jumalan valtakunta..." Jotekin ei sovi yhteen. Ja mistä keksit tuon "taivaan" tuohon?

Se yksi salaliittoteoria kertoo, että opetuslasten oli tarkoitus tulla yöllä hakemaan Jeesus pois ristiltä.

Ehkäpä jotkut opetuslapset, apostolit, ovat yhä keskuudessamme. 

Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan.

- Markuksen evankeliumi 

Vierailija
86/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä omahyväisyyttä opetetaan esim. Helluntaisrk:ssa ja Rauhanyhdistyksessä. Taivaaseen mennään vain me omalla porukalla. 

Tuon takia en halua liittyä helluntaihin, vaikka olen jo jonkin aikaa käynyt heidän tilaisuuksissaan. Mukavia ihmisiä siihen asti kunnes liittyy virallisesti. Sitten alkaa painostus ja vaatimukset.

Vierailija
87/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa omahyväistä toiveajattelua ne kaikki uskonnot edustavat. Ihan sama onko kyse sadantuhannen vai miljardin kristityn "pelastumisesta". Aina pelastuvat vain he, jotka tiettyihin juttuihin uskovat. En usko mihinkään uskontoihin, joten uskovaisten mielestä joudun helvettiin tms. Mutta en usko siihenkään. 

Vierailija
88/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en halua liittyä helluntaihin, vaikka olen jo jonkin aikaa käynyt heidän tilaisuuksissaan. Mukavia ihmisiä siihen asti kunnes liittyy virallisesti. Sitten alkaa painostus ja vaatimukset. 

Noinhan ne ajattelevat kaikissa lahkoissa. Se on minä-minä uskontoa. Ev.lut. kirkko taas on niin liberaali, että siellä saa touhuta ihan mitä lystää ja näyttää lystäävän! 

Uskon iankaikkiseen elämään, mutta en enää ihmisten kyhäämiin seurakuntiin. 

Vierailija
89/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään minun uskomisellani ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Tiedän asiasta sen verran, että kuolemani jälkeen minut tuhkataan ja sirotellaan ravinnoksi maaperään. Ellei toiveeni mukaisesti jostain syystä menetellä, niin sitten erilaiset hyönteiset ja biohajottajat tekevät selvää jälkeä kalmostani. En siis lähde mitään valoa kohti tai matkaa johonkin alakerran kuumuuteen. Kun kuolen, olen todellakin kuollut.

Vierailija
90/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perin outoa ja ristiriitaista, että puhutaan Jumalan rakkaudesta ja Jeesuksen armosta. 

Samalla kuitenkin ollaan tuomitsemassa muita kadotukseen.

Siis jotka eivät noudata heidän Raamatun tulkintaansa.

Vierailija
91/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nämä pilven reunalla asuvaan ukkoon uskovat muuta väittää, elämä loppuu, palataan tilaan jossa oltiin ennen syntymään, lakataan olemasta.

Ei lopu. Sielu säilyy ikuisesti.

Ensin pitäisi varmaan jotenkin voida osoittaa tuollaisen sielun olemassaolo ennen kuin voidaan spekuloida sen mahdollisista ominaisuuksista. 

Kaiken teoriaa odotellessa...

Ihmiseen tosiaan pätee Newtonin lait. Mutta myös kvanttifysikaaliset. Jälkimmäiset elossaolon kannalta tärkeämmät. Millä tutkisit? Hermosto, sydän, aivot, toimii ylläpitävinä järjestelminä, mutta myös toiminnan ohjaajina (mikrotason). Fotonit ja elektronit. Kolikon kaksi puolta.

Vaikka tiedetään paljon, niin tiedetään, kuinka vähän tiedetään. On epätarkkuusperiaatetta, Paulin kieltosääntöä, lomittumista jne.

Materiaalivalmistamisessa esim. voidaan hyödyntää jo jotenkin. Esim. maskit, joissa oli koronan aikana metallilankoja (ionisia), eikä niitä saanut pestä anionisilla pesuaineilla. Että säilyy hylkimiskyky. (sydänkin pysähtyisi, ellei olisi Kaliumia ja natriumia). Nanomateriaalit vielä erikseen. Nekin atomitason rakenteita, ei hiukkastason.

Vaikka olisi mielivaltainen kasa kvanttimekaanisia "osia" (hiukkaset/kvarkit), ja jotka tunnistat, joista rakentaa "sielu", niin luuletko, että parhaimmatkaan siihen kykenisi, vaikka ne osat sisältäisi tarvittavat osat? Ei pysty. Edes, vaikka kaiken teoria joskus keksittäisiinkin. Ja pitää muistaa, mikä on teoria. Se on parhaimpaan tietoon perustuva teoreema kulloisenakin aikana, kunnes mahdollisesti uusi tieto/kokeellinen tutkimus sen osoittaa vääräksi/osatotuudeksi.

Vierailija
92/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen kuolee, niin hän joutuu käymään elämänsä läpi yhdessä oppaidensa kanssa. Ihminen joutuu kokemaan kaiken mitä toisille teki, kuin olisi itse se toinen. Jokainen julma ja paha teko pitää kokea omissa nahoissaan ja käydä läpi. Sitten kun elämä on käyty läpi, niin valmistaudutaan seuraavaan reinkarnaatioon.

Jokaisella meillä on paaljon opittavaa ja yksi elämä ei kenellekään riitä asioiden oppimiseen, vaikka ylimieliset kristitys niin kuvittelevatkin. On ihan säälittävää miten joku voi tosissaan luulla, että on ansainnu ikuisen nautinnon, vaikka on eläissään ollu inhottava ja raaka toisille eläville olennoille. Tuhansia elämiä pitää jokaisen sielun käydä läpi, ennen kuin voi haaveillakaan, että voisi jäädä lomailemaan mihinkään taivaaseen.

On naurettava ja sairas ajatus että joku yksi juutalainen voisi muka lunastaa vapaalipun jokaiselle tekopyhälle hölmölle, ketä ei kiinnosta ja hotsita ottaa vastuuta omista teoistaan.

Vierailija
93/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot vapauttavat DMT-annoksen ja sitten pääsee tripille, jossa tuntuu menevän taivaaseen. Sitten pikku hiljaa haihtuu pois.

Vierailija
94/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uskon meille siis tapahtuvan kuoleman jälkeen?

Uskon että kun me kuolemme, meidän tietoisuutemme jää elämään hengen tasolle. Uskon että minä voin kuolemani jälkeen nähdä muita ihmisiä mutta he eivät voi nähdä minua sillä tavalla kuin nyt. Uskon että jo edesmenneet ovat ympärillämme jollakin tavalla energian muodossa. Emme pysty näkemään heitä normaalisti elämässämme mutta joskus meille näytetään näkyjä heistä.

Vierailija
95/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perin outoa ja ristiriitaista, että puhutaan Jumalan rakkaudesta ja Jeesuksen armosta. 

Ristiriitaisuus ja epäjohdonmukaisuus esimerkiksi lasten kasvatuksessa on asia minkä takia en halua olla missään tekemisissä uskovaisten ihmisten kanssa. En edes äitini kanssa. En halua heitä lähelleni koska ovat lopulta erittäin pahansuopaa porukkaa. 

Vierailija
96/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaisuus ja epäjohdonmukaisuus esimerkiksi lasten kasvatuksessa on asia minkä takia en halua olla missään tekemisissä uskovaisten ihmisten kanssa. En edes äitini kanssa. En halua heitä lähelleni koska ovat lopulta erittäin pahansuopaa porukkaa. 

Vaikka noin on, olen päättänyt antaa heille anteeksi. Usein he ovat vain uhreja, jotka eivät muusta ymmärrä. Tulee enemmänkin sääli.

Vierailija
97/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan ne ajattelevat kaikissa lahkoissa. Se on minä-minä uskontoa. Ev.lut. kirkko taas on niin liberaali, että siellä saa touhuta ihan mitä lystää ja näyttää lystäävän! 

Uskon iankaikkiseen elämään, mutta en enää ihmisten kyhäämiin seurakuntiin. 

Ihminen koostuu viimekädessä atomeista, jotka ovat miljardeja vuosia vanhoja, ja tulevat pyörimään tässä universumissamme miljardeja vuosia kuolemamme jälkeen. Tähtipölyksi päädymme joskus kaikki. Ei tarvi uskoa, koska asia on fakta. 

Vierailija
98/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että olemme täällä oppiaksemme. Se, mitä emme tässä kierrossa opi, on edessämme seuraavissa elämissä, tavalla tai toisella. 

Tämän elämän haasteellinen tyttäremme voi reinkarnaation jälkeen olla vaikka tiukka äitimme, ja jollakin tapaa epälojaali ystävämme tässä kierrossa voi esiintyä vastustajanamme seuraavassa elämässä. 

Kaikki kiertyy yhteen. 

Vierailija
99/130 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan kuollessa kuollaan. Herätään vasta sitten kun tulee Jumalan valtakunta.

Kerettiläiset uskoo sitten kaikenlaisiin "sielu taivaaseen" juttuihin. Raamatussa ei niin sanota.

Raamattu ei opeta ns kuolinunta. Useat Raamatunkohdat osoittavat sen. Ja mitä Jeesus itse sanoi ristin ryövärille; vielä tänään olet kanssani paratiisissa/ Taivaassa.

Ja mitä Jeesus sanoi muille. "Vielä teidän eläessänne Jumalan valtakunta..." Jotekin ei sovi yhteen. Ja mistä keksit tuon "taivaan" tuohon?

Se yksi salaliittoteoria kertoo, että opetuslasten oli tarkoitus tulla yöllä hakemaan Jeesus pois ristiltä.

Ehkäpä jotkut opetuslapset, apostolit, ovat yhä kesku

Olet tyhmä ihminen jos luulet kenenkään elävän kaksituhtatta vuotta.

Vierailija
100/130 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suunnitellut mennä vanhaan kartanoon kummitukseksi.

Ihana suunnitelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän