Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku? Onko noloa pitää jotain H&M laukkua tms?
Tyyliin ja varallisuuteen kuuluu minusta merkkilaukut vai voiko pitää merkitöntä laukkua, jos olet varakas?
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nämä varattomat räppärit, bb-julkkikset ja muut turhat ulosotossa olevat naiset ostelevat velaksi niitä merkkilaukkuja.
Valtaosalla ns. vanhan rahan naisista tai sellaisista jotka perineet todella rikkaat vanhempansa tms. on jotain ihan perus Guessin, H&M:n jne. laukkuja.
Ensimmäinen kappale pitää paikkansa kirjoituksessasi, mutta ei tuo alempi. Olen itse vanhan rahan sukuun kuuluva ja ystävät myös. Kyllä kaikilla on pääsääntöisesti merkkilaukku, mutta huom! Ei näkyvää tai ainakaan kovin erottuvaa logoa. Ei haluta pröystäilyä.
Voi olla joku Goyard, jota suurin osa suomalaisista ei tunnista tai Diorin Cannage tai nahkainen Saddle bag, jotka ovat laadukkaita, mutta eivät pröystäileviä. YSL:llä ja Pradalla on myös ok ei logoja kirkuvia laukkuja, samoin Hermès:llä, mutta toki eri
Käyttäisin Saddle bagia vain, jos omistaisin hevostallin.
Yksikään laukuistani ei ole merkkilaukku.
Suomessa merkkilaukun käyttäjistä suurin osa lienee ilman statusta (koulutukseen perustuvaa) tai vieraasta kulttuurista, jossa kalliit merkkitavarat eivät ole noloja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta minua ei yhtään kiinnosta merkkilaukut. Olen varmaan hämmästyttänyt tuttavapiiriäni kun en huomioi heidän ilmeisesti merkkilaukkujaan, enkä puhu niistä. Muutenkaan en ole kiinnostunut merkeistä vaatteissa yms. Kyllä minä kuitenkin kauniista pidän, ilman merkkejä.jos
Varmaankin se tekee sinusta sitten astetta paremman ihmisen. Luulen silti, että tämänkin ketjun 70K-100K vuodessa ansaitsevat tuhlaavat ainakin osan rahoistaan mun mielestä jonninjoutavaan, vaikka kantavatkin kamppeensa kirpparikasseissa. Se on ihan ok, enkä minä arvota heidän ihmisyyttään sen perusteella.
Mulla on ainakin ihan tavallinen laukku. t. miljonääri
Mä itse ostan yleensä simppeleitä nahkalaukkuja Italiasta, inhoan isoja logoja.
Mulla ois varmaan varaa ostaa kalliihko laukku, mutta en ymmärrä mitä iloa siitä olisi. Mulla on kyllä periaatteessa merkkilaukku, koska käytän kirpparilta noin 10 vuotta sitten ostettua Marimekon olkalaukkua. Olen pari kertaa jo pesukoneessa värjännyt sen, kun se jotenkin on haalistunut. Mulla on lisäksi joskus vuonna 2000 Petroskoista torilta ostettu siistimpi nahkainen käsilaukku hautajaisiin jne tilaisuksiin, jonne ei kehtaa olkalaukun kanssa mennä. Se ei ole mikään feikkilaukku siis, vaan ihan joku merkitön veska. Nuorena käytin "käsilaukkuna" jotain armeijan vanhaa kaasunaamarikassia, joten Marimekko ja venäläinen käsilaukku on siihen nähden huomattavasti porvarillisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkailla nimenomaan on hm-laukku.
Kliseiden klisee eikä totta. Varakkailla yleensä on kohtuulaadukkaita laukkuja vaikka ei mitään merkkiä näkyisikään. HM:ltä tuskin harvempi viitsii ainakaan laukkuja ostaa. Koska on varaa ostaa muualta. Ns. merkkilaukut on eri asia kuin laadukas.
Varakas ei edes katso HM:n päin, hyvänen aika. Vähän eri laatuisia vaatteita ja niitä laukkuja ostetaan.
Vaatteita varmaan monikin ostaa, mutta ne laukut ovat jo ihan surkeita.
Rikkaat eivät osta vaatteita HM:stä.
Kyllä vaan ostavat. Lähes kaikki vaatteeni ovat henkkamaukan alerekistä. Jotkut ovat Tokmannilta ja Newyorkerista. Merkkilaukkuja ei ole. Ostan myös Sheinista ja Temusta. Ostan joka paikassa aina halvinta, oli kyse ruuasta tai vaatteista tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kliseiden klisee eikä totta. Varakkailla yleensä on kohtuulaadukkaita laukkuja vaikka ei mitään merkkiä näkyisikään. HM:ltä tuskin harvempi viitsii ainakaan laukkuja ostaa. Koska on varaa ostaa muualta. Ns. merkkilaukut on eri asia kuin laadukas.
Varakas ei edes katso HM:n päin, hyvänen aika. Vähän eri laatuisia vaatteita ja niitä laukkuja ostetaan.
Vaatteita varmaan monikin ostaa, mutta ne laukut ovat jo ihan surkeita.
Rikkaat eivät osta vaatteita HM:stä.
Ostaa ja Zarasta myös
En kanna laukkua mukanani. Puhelin mahtuu taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain naiset voi olla niin pösilöitä että kiinnostaa joku vı..tun laukku!
Miehillä kellot ajavat saman asian.Minulla on neljä mekaanista arvokelloa laatikossa pölyttymässä ja ranteessa urheilukello 😂
Sukelluskello on ihan maailman paras kello. Voi käydä suihkussa ja uimassa kello ranteessa.
Tosin nykyisin en käytä enää kelloa, kun sen voi katsoa kännykästä tms. Ja ökykellot on out.
Sporttikello tekee samoja asioita kuin Oura, mutta lisäksi voi seurata urheilu- ja muita aktiviteettejä. Kännykkässä ei ole yhtä laajoja toiminnallisuuksia. Urheilukelloni kestää saunaa ja uimista ja on siellä laatikossa Subikin, joka on kyllä ihan hyvä arkikello, mutta pidän urheilukellosta enemmän. Se ei myöskään herätä muissa ihmisissä mitään tunteita.
Varakkaalla on just joku kirpparilta, Prismasta tai Tokmannilta ostettu laukku :)
Mä ostan laukkukaupasta kotimaisen laukun sitten kun entinen on rikki. En maksa siitä että joku vittoni hakee Kiinasta paikan päälle orjatyövoiman ja sitten mätkäistään keskinkertaiseen veskaan joku merkki kylkeen . Nää mun jounit ja vastaavat on edullisempia ja laadukkaita. Olen varakas juuri siksi etten tuhlaa typeryyksiin enkä käy liikaa aikaa shoppailuun. Tämäkin viesti on turha mutta istun tyhjentämässä suoltani juuri nyt.
HalpamuotIvaatteita en ikinä osta. Ostan vähän ja katson läpi kankaan saumat. Valmistusmaa pitää olla läntinen Eurooppa tai USA. Viro myös kelpaa. jiskus.
Sijoitan ne tonnit mieluummin johonkin tuottavampaan, kuin merkkilaukkuun. Merkkilaukussa maksaa vaan nimi. En halua olla ilmainen mainos liikkuessani kaupungilla. Voi pukeutua laadukkaasti ilman, että vaatevalmistajan logo loistaa kullatuilla kirjaimilla takkini rinnuksella.
Nettopalkkani on yli 8k/kk ja vaikka omistan Chanelin, Louis Vuittonin ja Givenchyn laukkuja käytän myös Uniqlosta ostamaani crossbody laukkua :)
Oikeasti varakkaalla on Baltic.
Omituista ajatella, että yhtään kenelläkään olisi jokin velvollisuus ostaa juuri joku tietynlainen laukku.
Vierailija kirjoitti:
Siksi ovat varakkaita, kun osaavat käyttää rahansa oikeisiin asioihin.
Varakkaalla on laadukas laukku aidosta materiaalista. Se kestää vuosikymmeniä. Merkillä ja hinnalla ei ole merkitystä.
Tiedättehän, mitä naisen käsilaukku symbolisoi? Naisen p i m p s a a.
Naurattaa aina, kun joku puhuu rakkaudestaan isoihin laukkuihin. Tai kun puhutaan naisista jotka hankkivat laukkunsa seksiä vastaan. Jne jne.