Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku? Onko noloa pitää jotain H&M laukkua tms?

Vierailija
07.05.2024 |

Tyyliin ja varallisuuteen kuuluu minusta merkkilaukut vai voiko pitää merkitöntä laukkua, jos olet varakas? 

Kommentit (250)

Vierailija
61/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi ikinä mitään merkkilaukkuja. Tienaan 100kE vuodessa. Sen verran käytän rahaa järkevästi että vältän mitään halpaa ja huonolaatuisen ostamista, joka hajoaa heti ja kuluttaa luonnonvarat. Panostan siis siihen että saumat on kunnolliset ja materiaali samoin. Mitään merkkejä ei saa olla näkyvissä, ne ovat mauttomia. Siis voin käyttää tuotteeseen satasesta pariin sataan mutta en todellakaan mitään useita satasia tai tonneja. Sama pätee myös vaatteisiin. En muutenkaan koreile vaatteilla, kuljen ehkä vähän räsyisen hipin näköisenä. 

Vierailija
62/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No merkkilaukku ei minulle yksin riittäisi, laatu ratkaisee sillä se vaikuttaa siihen laukun ulkonäköön. 

Sama, siksi en osta henkkamaukkalaukkuja, koska ne on yleensä sellaisia muovisia ja hajoavat helposti. En kyllä osta ns. merkkilaukkujakaan, riittää että on riittävän laadukas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat ei esittele merkkejä, köyhillä pitää merkit näkyä 

Vierailija
64/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää "näyttää" niin mittatilaustyönä uniikkia ja sehän maksaa, mutta silloin ei saa wannabe tai attention whore leimaa jos se laukku on edes jotenkin erilainen kun kaupasta saatavat.

Vierailija
65/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti rikkaat ajaa 20 v. vanhalla autolla Tokmannille ja ostaa laukkunsa sieltä.

Laukun saatan ostaa Tokmannilta, jos löytyy sellainen, mistä pidän, mutta autolta haluan kyllä mukavuutta ja hyviä ajo-ominaisuuksia, joita 20v vanhoista autoista ei löydy. Mutta autonkin valitsen muiden ominaisuuksien perusteella, en merkin.

t. Varakas 

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c1ab23bf-51b8-4c1b-bffe-c92dc08b…

https://www.hs.fi/autot/art-2000006251562.html

https://kaasujalka.fi/2020/05/19/honda-accord-kay-yha-kuin-sveitsilaine…

Se on vissiin vanha Honda jostakin löydettävä?

Vierailija
66/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on menestyneenä yrittäjänä melko varakas, mutta ei ole ikinä varmaan hänellä mitään merkkilaukkuja ollut. Pitää halveksuttavana sellaista varoilla pröystäilyä. Hän tykkää ostaa hyvää laatua, usein käsityötä, mutta hillittyä ja sellaista mistä ei mitkään merkit paista ohikulkijan silmään.

Aika kovaa puhetta halveksua jotakuta pelkän laukun perusteella. Muutenkin täällä tuntuu olevan käsitys, että merkkilaukkujen omistaminen tarkoittaisi automaattisesti pröystäilyä, mauttomuutta ja yli varojen elämistä. Esimerkiksi itselleni merkkilaukut ovat mielenkiintoinen keräilykohde, harrastus tavallaan:) 

Vierailija
67/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on menestyneenä yrittäjänä melko varakas, mutta ei ole ikinä varmaan hänellä mitään merkkilaukkuja ollut. Pitää halveksuttavana sellaista varoilla pröystäilyä. Hän tykkää ostaa hyvää laatua, usein käsityötä, mutta hillittyä ja sellaista mistä ei mitkään merkit paista ohikulkijan silmään.

Aika kovaa puhetta halveksua jotakuta pelkän laukun perusteella. Muutenkin täällä tuntuu olevan käsitys, että merkkilaukkujen omistaminen tarkoittaisi automaattisesti pröystäilyä, mauttomuutta ja yli varojen elämistä. Esimerkiksi itselleni merkkilaukut ovat mielenkiintoinen keräilykohde, harrastus tavallaan:) 

Hänhän halveksui varoilla pröystäilyä.

Vierailija
68/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi rahaa, ostaisin uuden Marimekon laukun. Ovat kestäviä ja kivan näköisiä. 

Ei muuten kestä. Mihinkään en ole ollut viime aikoina pettyneempi kuin Marimekon nahkalaukkujen laatuun. Mulla on kolme. 

Yksi on käynyt jo kaksi kertaa korjattavana ja toinenkin on sillä hilkulla.

Paras laukku mulla on omien toiveiden mukaan Italiassa käsityönä tehty. Se kestää ja näyttää uudelta vuodesta toiseen. 

Vierailija
69/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän halveksui varoilla pröystäilyä.

"Pitää halveksuttavana SELLAISTA varoilla pröystäilyä." Käsittääkseni sellainen-sanalla viitattiin nimenomaan laukkuihin. 

Vierailija
70/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu, että varattomilla on just niitä merkkilaukkuja

Ainakin Guess on wanna be rikkaan laukkumerkki.

Guess ei tod ole merkkilaukku ellei merkiksi lasketa kaikkia merkkejä. 

Vierailija
71/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti rikkaat ajaa 20 v. vanhalla autolla Tokmannille ja ostaa laukkunsa sieltä.

Laukun saatan ostaa Tokmannilta, jos löytyy sellainen, mistä pidän, mutta autolta haluan kyllä mukavuutta ja hyviä ajo-ominaisuuksia, joita 20v vanhoista autoista ei löydy. Mutta autonkin valitsen muiden ominaisuuksien perusteella, en merkin.

t. Varakas 

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c1ab23bf-51b8-4c1b-bffe-c92dc08b…

https://www.hs.fi/autot/art-2000006251562.html

https://kaasujalka.fi/2020/05/19/honda-accord-kay-yha-kuin-sveitsilaine…

Se on vissiin vanha Honda jostakin löydettävä?

Vaikka se vanha Honda käy ja kukkuu edelleen, se ei silti ole yhtä mukava ja helppo ajaa kuin uusi auto hyvillä varusteilla. Lisää turvallisuutta ja jää enemmän kapasiteettia seurata oleellisia asioita kun ei tarvitse huolehtia esim. vaihteiden vaihdosta tai onko siellä auton kuolleessa kulmassa joku.

Vierailija
72/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin toimeentuleva/varakas. En ole koskaan omistanut merkkilaukkua. Ostan laukun josta tykkään, ja joka on kohtuuhintainen. Se on kuitenkin vain laukku.  Kesällä on  äidin virkkaama kesälaukku, ollut jo monet vuodet.

Vierailija
73/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain naiset voi olla niin pösilöitä että kiinnostaa joku vı..tun laukku!

Miehillä kellot ajavat saman asian.

Vierailija
74/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt vaan on suomimammoja vastailemassa. Kyllä on varakkailla merkkilaukkuja (Chanel, Hermes jne) tai sitten muuten laadukas laukku. Tyylikkään nahkaisen saa jo noin 400 e, ei suurikaan sijoitus pitkässä juoksussa. Halvan näköiset laukut ovat todella masentavan näköisiä ja tekevät käyttäjästäänkin halvan näköisen. Kannattaa panostaa kunnon asusteisiin.   

Vierailija
75/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt vaan on suomimammoja vastailemassa. Kyllä on varakkailla merkkilaukkuja (Chanel, Hermes jne) tai sitten muuten laadukas laukku. Tyylikkään nahkaisen saa jo noin 400 e, ei suurikaan sijoitus pitkässä juoksussa. Halvan näköiset laukut ovat todella masentavan näköisiä ja tekevät käyttäjästäänkin halvan näköisen. Kannattaa panostaa kunnon asusteisiin.   

Höpö höpö. Esim. Louis Vuitton laukkua en ottaisi ilmaiseksikaan. Näyttää niin muoviselta ja halvalata.

Vierailija
76/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käsitykseni on, että varakkaat naiset eivät käytä merkkilaukuja, vaan niitä käyttävät wannabet. Oma laukkuni on ostettu 8 eurolla Temusta.

T. Varakas nainen

Jos olet varakas, sinun ei tarvitse ostaa Temun riistomuotia.

Vierailija
77/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ole koskaan ymmärtänyt, että MIKSI joku tietty merkki olisi ns. hienoa tai upeeta. Täysin ihmiskeksintöä, joku vain päättänyt, et nyt pitää olla tämän ja tämän merkkisiä juttuja, jos haluat olla jotakin... Niin mitä? Minusta nolo ihminen.

Minä en tänä päivänä ymmärrä miksi pitä olla laukku? Se on ihan turha ketale ja hankala roikottaa mukana. Avaimet, pankkikortti ja nenäliina mahtuvat taskuihin. Lopettaisikohan maailma pyörimisen, jos naiset lakkaisivat käyttämästä laukkuja?

Vierailija
78/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Esim. Louis Vuitton laukkua en ottaisi ilmaiseksikaan. Näyttää niin muoviselta ja halvalata.

Oletko käynyt katsomassa niitä ihan liikkeessä? 

Vierailija
79/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nämä varattomat räppärit, bb-julkkikset ja muut turhat ulosotossa olevat naiset ostelevat velaksi niitä merkkilaukkuja.

Valtaosalla ns. vanhan rahan naisista tai sellaisista jotka perineet todella rikkaat vanhempansa tms. on jotain ihan perus Guessin, H&M:n jne. laukkuja.

Ensimmäinen kappale pitää paikkansa kirjoituksessasi, mutta ei tuo alempi. Olen itse vanhan rahan sukuun kuuluva ja ystävät myös. Kyllä kaikilla on pääsääntöisesti merkkilaukku, mutta huom! Ei näkyvää tai ainakaan kovin erottuvaa logoa. Ei haluta pröystäilyä. 

Voi olla joku Goyard, jota suurin osa suomalaisista ei tunnista tai Diorin Cannage tai nahkainen Saddle bag, jotka ovat laadukkaita, mutta eivät pröystäileviä. YSL:llä ja Pradalla on myös ok ei logoja kirkuvia laukkuja, samoin Hermès:llä, mutta toki eri hintaluokassa.

Itse miehenä pidän esimerkiksi Tumin duffle bag -tyyppisistä rennoista laukuista ja rullalaukuista, jotka ovat laadukkaita, mutta perus business tyyliä eivätkä varsinaisesti mitään merkkilaukkuja.

Vierailija
80/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkailla nimenomaan on hm-laukku.

jep

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi