Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku? Onko noloa pitää jotain H&M laukkua tms?

Vierailija
07.05.2024 |

Tyyliin ja varallisuuteen kuuluu minusta merkkilaukut vai voiko pitää merkitöntä laukkua, jos olet varakas? 

Kommentit (250)

Vierailija
241/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, on jollakin taas murheet.

Vierailija
242/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun matkustamaan tosi paljon mun töiden takia ympäri Eurooppaa, mutta missään muualla mua vastaan ei ole tullut samankaltaista laukkuraivoa kuin Suomessa. Se on ilmiönä ihan käsittämätön. 

N27

Itse en ole kohdannut sitä edes Suomessa muualla kuin täällä palstalla. Oikeassa elämässä ketään ei tuolla kiinnosta mikä laukku kenelläkin on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain naiset voi olla niin pösilöitä että kiinnostaa joku vı..tun laukku!

Miehillä kellot täyttävät saman tarpeen.

Mulla on neljä mekaanista kelloa, mutta käytän päivittäin Garminin urheilukelloa ))

Vierailija
244/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.savespendsplurge.com/why-do-people-without-means-buy-high-e…

Valtaosa luksustuotteiden ostajista on alempaa keskiluokkaa ja alaluokkaa. Jos ihmettelet miten tämä on mahdollista, siten että esim. jätetään lainoja maksamatta, tai jos ihminen on rehellinen, syö kaurapuuroa, riisivelliä vaikka kaksi vuotta jotta saa sen yksittäisen tonnien laukun hankittua.

Ihminen jolla on tilillä satoja tonneja sijoittamatta lillumassa tyhjän panttina ei näitä merkkejä käytännössä osta. Brändit eivät ole heille suunnattuja. Esim. Prada ja Gucci markkinoivat avoimesti köyhemmille mustille naisille.

En ole varmaan missään nähnyt kerralla niin paljon logotuotteisiin pukeutuneita, kovaan ääneen huutavia tummaihoisia ihmisiä kuin Fort Lauderdalen Guccilla 😅 Meni vähän maku koko hommaan.

Rasisti päätti ilmoittautua, mutta unohdit laittaa nimesi alle.

Vierailija
245/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan laukkuni yleensä italialaisista nahkaliikkeistä, niissä ei ole useinkaan mitään näkyvää merkkiä tai logoa ja ovat laadukkaita. 

On mulla on muutama arvokas merkkilaukkukin, yhden olen ostanut itse ja muut ovat olleet lahoja tai mummolta peritty.

T: varakas nainen

Vierailija
246/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole muuta mietittävää kuin jotkin laukut tälläkään tyypillä, voi hyvä luoja mitä väliä.

Siis tarkoitatko, että sinun päähäsi mahtuu vain yksi ajatus?

Vierailija
247/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole varakas mut kuitenkin ylimmässä tulodesiilissä. Mulla on juhlalaukkuna joku 20 vuotta sitten H&M:lta hankittu polyesterilaukku. Tuollaiselle pienelle juhlalaukulle on käyttöä sen verran harvoin eikä mua jaksa kiinnostaa, niin aion mennä tuolla niin kauan et se hajoaa 😀

Vierailija
248/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole varakas mut kuitenkin ylimmässä tulodesiilissä. Mulla on juhlalaukkuna joku 20 vuotta sitten H&M:lta hankittu polyesterilaukku. Tuollaiselle pienelle juhlalaukulle on käyttöä sen verran harvoin eikä mua jaksa kiinnostaa, niin aion mennä tuolla niin kauan et se hajoaa 😀

Suomessa kalliisiin juhlavaatteisiin ja -asusteisiin rahankäyttö on tuhlausta. Sitä juhlaa on niin vähän, että tuotteen hinta/käyttökerta jää turhan suureksi. Fiksu sijoittaa rahaa arjen tuotteisiin kuten kestävään ja käytännöllisen laukkuun tai reppuun, hyviin kenkiin ja hyvään ulkotakkiin sekä luonnonkuituisiin vaatteisiin.

Suomessa laitetaan vain 5% ostetusta tavarasta kiertämään. Olisi ekologisestikin fiksumpaa ostaa ja myydä niitä juhlavermeitä eteenpäin eikä hillota niitä kotonaan jos niille ei ole käyttöä. Etenkin poikien juhlavaatteista ja -kengistä on huutava pula. Ymmärrän, ettei niitä myydä marketeissa siksi, että ne viedä suositummilta kengiltä hyllytilaa. Jotkut perusmallin nahkakengät ovat melkein ikuiset jos niitä hoidetaan eikä pidetä lattialämmitetyllä lattialla pitkiä aikoja, koska lattialämmitys saa kengänpohjien liimat pettämään.

Vierailija
249/250 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, on jollakin taas murheet.

Jaa, onko, enpä huomannutkaan.

Vierailija
250/250 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nämä varattomat räppärit, bb-julkkikset ja muut turhat ulosotossa olevat naiset ostelevat velaksi niitä merkkilaukkuja.

Valtaosalla ns. vanhan rahan naisista tai sellaisista jotka perineet todella rikkaat vanhempansa tms. on jotain ihan perus Guessin, H&M:n jne. laukkuja.

Ensimmäinen kappale pitää paikkansa kirjoituksessasi, mutta ei tuo alempi. Olen itse vanhan rahan sukuun kuuluva ja ystävät myös. Kyllä kaikilla on pääsääntöisesti merkkilaukku, mutta huom! Ei näkyvää tai ainakaan kovin erottuvaa logoa. Ei haluta pröystäilyä. 

Miksi merkkilaukku? Ovatko ne oikeasti niin paljon laadukkaampia ja kestävämpiä, vuosikymmenestä toiseen?

Onko nahkalaukku kestävämpi kuin muovilaukku? On. Onko yksikään laukku yli 500€ arvoinen? Ei. 

Nämä eurooppalaiset varakkaat tai rikkaat eivät kävele H&M muovilaukun kanssa. Mutta joku Furla, Polene tai Coccinelle heillä kyllä vähintään on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä