Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku? Onko noloa pitää jotain H&M laukkua tms?
Tyyliin ja varallisuuteen kuuluu minusta merkkilaukut vai voiko pitää merkitöntä laukkua, jos olet varakas?
Kommentit (250)
En ole varakas mutta mun mies on, joten vastaan silti, koska noita laukkuja on mulla laidasta laitaan. On viiden tonnin laukkua, Chanelia, Mulberryä ym mutta myös halpoja ei merkkilaukkuja. Eli juu, ihan normaalia on. Tosin en kyllä mitään hm tekonahkalaukkuja ostaisi koska kestävät niin huonosti ja muutenkin pikamuotia ym. Eli mielellään laukku saa olla ihan nahkaa, mutta niitä nyt saa jollain satasella tai allekin.
Olen varakas ja kantelen kangaskassia. Mulle on tärkeää näyttää köyhältä, ettei mua ryöstettäisi.
Tuota noin. Minulla on vanha Marimekon olkalaukku, Ratian suunnittelema Urbaani. Tämän värjäsin juuri, koska mustana se vähitellen alkanut haalistua. Tällainen laukku on ollut nuoresta saakka, pidän vain mallista ja siitä että on puuvillaa. Harmittelen kyllä, etten aikoinaan ostanut myös nahkaista versiota.
Kesällä käytän pientä Kånkenin olkalaukkua.
En ole jaksanut yleensäkään kiinnostua laukuista, eikä niitä monia ole. Kunhan ovat siihen tarpeeseen sopivia, mihin haluan. Ei kiinnosta laukun hinnat, kunhan se muuten kestää, on yksinkertainen ja ajaton.
Minulla on kuukausitulot vähän alle 9000 euroa netto ja Kiplingin kolme vuotta vanha käsilaukku joka maksoi noin 100 euroa. En omista yhtä ainoaa ns. merkkituotetta.
No ei minua kyllä kukaan tyylikkäänä voikaan pitää. 😀
Omituista keskustelua. Myös varakkaat ovat yksilöitä, joilla on erilaisia makuja, arvomaailmoita, ajattelutapoja. Persoona vaikuttaa laukkuvalintaan vielä enemmän kuin varakkuus. Ainoastaan ihan kaikkein köyhimmillä rahattomuus voi estää merkkituotteiden ostamisen, mutta muuten riippuu lähinnä siitä, mitä arvostaa. Varakkaissa on niin merkkituotteiden shoppailijoita kuin nuukailijoitakin, toisaalta on sellaisia, jotka vaan sattuvat tykkäämään jostain muunlaisista kuin merkkilaukuista. Joku varakas käyttää vaikka muumilaukkua, toinen isoäitinsä perintölaukkua ihan vaan tunnesyistä. Joku käyttää itsetehtyä. Joku sitten jotain halpoja tai keskihintaisia. Ja jotkut niitä kalliita.
Ei raha velvoita olemaan klooni tai toimimaan jotenkin tietyllä tavalla. Eivät varakkaat ole mitään käveleviä stereotyyppejä, joihin kaikkiin pätee samat määritelmät. Aikuinen ihminen osaa ihan itse ajatella ja miettiä, mikä on juuri HÄNEN mielensä mukainen laukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pitää. Ei kaikki varakkaat ole tyylikkäitä.
Merkkilaukku ei tarkoita tyylikkyyttä, valitettavan usein päinvastoin. Nahkalaukutkin onnistuvat näyttämään värjätylle muoville, lisänä "kultaketjuja" ... bling, bling. 🤢
Jotkut merkkilaukut ovat kieltämättä aika mauttoman näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että varattomilla on just niitä merkkilaukkuja
Ainakin Guess on wanna be rikkaan laukkumerkki.
Usko tai älä niin joku saattaa käyttää Guessin laukkua ihan sen hinnan tai ominaisuuksien takia.
Sitä kun voi olla varakas, eikä siltikään pröystäile tavaroillaan.
Sellaiset yleensä ovatkin oikeasti äveriäitä, joiden ei tarvitse merkkitavaroin sitä varakkuuttaa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että varattomilla on just niitä merkkilaukkuja
Jossain merkkilaukkujutussa oli kerran että ne tehdään presiis samassa tehtaassa Kiinassa, samoista kaavoista, toisiin ei leimoja, toiseen leimat. Ne on tarkoitettu köyhemmille jotka haluavat leuhkia hienoilla kalliilla kasseilla.
No, kai ne henkkamaukka, marimekko kassit on noloja, mieluummin ei merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkailla nimenomaan on hm-laukku.
Siksi ovat varakkaita, kun osaavat käyttää rahansa oikeisiin asioihin.
Hurskastelua. Ei niitä rahoja ole saatu säästämällä laukkukuluissa, eikä köyhä rikastu jättämällä laukun ostamatta.
Minä ostan aina nahkalaukun, koska tekonahkaiset eivät kestä yhtään mitään. Tarjouksista ja alennusmyynneistä löytää 100 - 300 eurolla todella kestäviä laukkuja. Minulla on Furlan, Marc Jacobsin, Coachin ja jopa Stockmannin edullisia A + more -laukkuja. Kasseina Marco Polon ja Longchampin kasseja. Aidot nahkalaukut kestävät ja kestävät. Ei niistä eroon pääse. Joskus olen ostanut tonnin Burberryn laukun. Tummaa pehmoista suklaanväristä nahkaa ja sisällä Burberryn kangas. Se on niin iso, että on jäänyt vähälle käytölle.
On nimenomaan muita kuin merkkilaukkuja.
Ostan yleensä matkoilta nahkalaukkuja, joita ei voi jäljittää mihinkään valmistajaan, ovat neutraaleja eivätkä kiinnitä huomiota.
Jokainen pitää mitä haluaa. Pääasia, että itseä miellyttää eikä osta kertakäyttölaukkuja, ts. huonolaatuisia.
Noloa on! Laukun pitää olla kallis koska menstyjä.
Mulla ei oo merkkilaukkuja, muttei halpistakaan se mistä tykkään eniten on nahkaa ja maksoi noin 100 e, ei 1000 e. Muutkin on ostettu laukkuliikkeestä, eikä ole isoja merkkejä. Enemmän olen kyllä keskituloinen kuin varakas, mutta ostan laukkuni käyttöä, en jälleenmyyntiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Minun käsitykseni on, että varakkaat naiset eivät käytä merkkilaukuja, vaan niitä käyttävät wannabet. Oma laukkuni on ostettu 8 eurolla Temusta.
T. Varakas nainen
Ostin oman nahkalaukkuni ihan marketista. Hoidan sitä Varustelekan valjasrasvalla ja pesen välillä sen vuorin sappisaippualla, kuten laukkujen ja asusteiden kunnossapitoblogissa neuvotaan. Valjasrasvaa tarvii noin 3 grammaa laukkuun ja pakkauksesta riittää muidenkin nahka-asusteiden, vaatteiden ja kenkien huoltoon rasvaa ainakin viideksi vuodeksi.
Olen piensijoittaja. Pidän myös vaatteita ja asusteita siinä mielessä sijoituksina, että niistä pitää pitää hyvää huolta jos haluaa niistä iloa pitkäksi aikaa. En halua tekonahkaisia tuotteita siksi, että ne alkavat hilseillä jos niiden pintaa ei ymmärrä hoitaa apteekin kevyimmällä kosteusvoiteella pinnan hilseilyn estämiseksi. Tekonahkatuotteen pintakin ja alkaa hilseillä ajan, lämmön, valon ja pesemisen aiheuttaman kuivumisen myötä.
Sitä en tiedä, että mitä tällä foormumilla pidetään varakkaana. Viime viikolla pankkiasioilla virkailija totesi, että olen velaton ja säännöllisesti tuottaviin rahastoihin sijoittava ja säästäväiseltä vaikuttava ihminen. En ole pihi. Priorisoin asioita ehkä toisin kuin muut. Laukku on minulle väline, jossa kuljetan tavaroitani. Ei mikään näyttelyesine.
Ei, kyllä varakkaiden kuuluu sääntöjen mukaan käyttää vain varakkaiden laukkuja.
Itse virkattu kassi ja sadesäällä juhlamokkapaketeista tehty kassi.
Merkkilaukku ei tarkoita tyylikkyyttä, valitettavan usein päinvastoin. Nahkalaukutkin onnistuvat näyttämään värjätylle muoville, lisänä "kultaketjuja" ... bling, bling. 🤢