Nyt se myrkyn lykkäs :(:(:(:(
Mieheni on jo muutaman vuoden ehdottanut parinvaihtoa ja nyt sitten 4kk sitten sitä kokeiltiin. Kokemus ei ollut mitenkään kummoinen ja myöhemmin mies totesikin että sen olisi voinut jättää väliin. No, nyt olen sitten luultavasti raskaana tälle toiselle miehelle. Oma mieheni on sterilisoitu. Mulla on vielä toistaiseksi ollut kuparikierukka jota menin poistattamaan viime viikolla ja siellä sitten todettiin tämä raskaus. Olen nyt aika sekaisin enkä tiedä mitä ajatella. Ultra olisi ensi viikolla missä selviää lopullisesti miten pitkällä ollaan, aika pitkällä kuitenkin. Miehelle en uskaltanut kertoa vielä mitään, meillä jo 4 lasta ja siksi se sterilisaatio tehtiin 6kk sitten ettei lapsia enää enempää. Nyt mietin että mitä teen? Onko mahdollista pitää kuitenkin lapsi niin että biologiselle isälle ei kerrota ja pidämme tämän omanamme? Olen aivan totaalisesti shokissa!! Auttakaa!
Kommentit (90)
on ap mahdollista edelleen, että se parinvaihto panosi onkin lapsen isä... onnee vaan ;)
Siis mun laskujen mukaan se ei voi pitää paikkaansa että tää toinen oliskin isä?? Eihän ne siittiöt nyt kahta viikkoa voi mun sisällä elää?
ap
Jos nimittäin oli sikiön ikä niin hedelmöityit juuri 14+3 viikkoa sitten, mutta jos oli raskauden kesto niin 12+3 viikkoa sitten. Eikä ne ultrat niin tarkkoja enä ole noilla viikoilla...
Miten ois isyystesti sit kun lapsi syntyy?
Kyllä toi mun mielestä kuulostaa siltä, että parinvaihto kumppani voi olla isä. Jos noita raskausviikkoja ajattelee... Kannattaa varmaan varmistaa jostain, jos tiedät tarkan päivän jolloin olit sen toisen miehen kanssa. Ei se ultra nyt parilla viikolla heitä tai siittiöt elä sun sisällä kahta viikkoa!
Hedelmöittyminen tapahtuu ovulaation aikoihin eli yleensä noin puolessa välissä kiertoa. Eli hedelmöittyminen on tapahtunut tn. noin 12 viikkoa sitten (=3 kk sitten) ja parinvaihto ap:n mukaan oli 4 kk sitten. Eli vieras ei ole isä.
Mut jos siis on niin kyllä miehesi on viikkojen mukaa ainut mahdollinen isä, eli onneksi olkoon siitä :) Ei siittiöt montaa viikkoa sisälläsi elä eikä ultralla ole tapana montaa viikkoa heittää missään nimessä, korkeintaan muutamia päiviä!!
Ehkä tämä lapsi on siunaus teille, ajatelkaa niin ja iloitkaa siitä :)
Onneksi olkoon raskaudesta ja pienestä masuasukkaasta :) Kanna sitä rakkaudella ja huolenpidolla sydämesi alapuolella :)
Onnellista odotusaikaa koko perheelle!! Kyllä kaikki järjestyy:)
Sitä ajattelinkin että mun laskujen mukaan ei tuo toinen mies voi olla lapsen isä. Pitää nyt sulatella tätä asiaa rauhassa ja valmistautua tulevaan. Mies ei ole vielä kommentoinut asiaa, haluaa nyt rauhassa hiukan ajatella. Sen verran kuitenkin sanoi että aborttia hän ei missään nimessä halua ja näillä viikoillahan se ei ole mahdollistakaan enää. :)
ap
Tästähän sais jonkun hyvän elokuvan/sarjan tehtyä.... No, jos oli ihan oikeasta elämästä niin onnea vaan Ap:lle ja tämän miehelle tulevasta lapsesta! Älkääkä enää koskaan ryhtykö mihinkään noin typerään :(
Näillä tiedoilla en todellakaan sulkisi pois kummankaan mahdollista isyyttä
itselläni laskettu aika muuttui ultrassa 2 viikolla aikaisemmaksi, kuin mitä kuukautisten ja keskiverto ovulaation mukaan oli oletus
Ei ole ihan selvä et miehesi on isä. Teksin kyllä isyystestin varmuuden vuoksi.
Vasektomian jälkeen annetaan aina ohje käyttää lisäehkäisyä, kunnes spermanäytteestä on todettu, ettei siittiöitä enää ole. Joko koko juttu on Porvoosta tai sitten on pahaa vikaa ymmärtämisessä. Ohjeet annetaan kirjallisina ja suullisina.
Kerropa ap., millaisia jälkiä vasektomia jäti miehesi vehkeisiin (heti ja myöhemmin havaittavat). Millainen oli toimenpide? Miten miehesi sai ajan? Vai toimitaanko Porvoossa toisin kuin muualla?
Terveisin vaimo, jonka miehelle on tehty vasektomia
Ap:llä oli siis kierukka, jonka poiston yhteydessä raskaus huomattiin. Lisäehkäisy oli siis käytössä, ja mies varmaankin sen tiesi, eikä siksi enää varmuuden vakuutukseksi vielä kumia käyttänyt!
mieheni kanssa ja päätimme ettemme kerro tälle parinvaihtopariskunnalle mitään raskaudesta. Ensinnäkin koska mieheni on todennäköisin isä ja asumme eri paikkakunnilla, tuskin tulemme koskaan enää törmäämään heihin. Emme ole tapahtuneen jälkeen olleet yhteyksissä.
ap
Laskin huvikseni Oulun gynekologisen raskauskiekon avulla, että Ap:n hedelmöitymisaika olis 29.10.2006 +/- 3 pvää (eli aikaisintaan 26.10.) (jos tiistaina oli rv:t 14+3 ja tänään 15+0). Jos parinvaihto oli yli viikko ennen tätä, se toinen äijä ei voi olla isä. Mites on, Ap?
hän odottaa kaksosia 6v sterilisaation jälkeen eli todellinen tuplaylläri :)
Mahdollista toki on se asia että sterilisaation jälkeen voi tulla raskaaksi vaikka pieni onkin se mahdollisuus. Nimittäin työkaverilleni on tehty sterilisaatio ja hän tuli raskaaksi 43 vuotiaana. Nyt hänen kuopuksensa on 2,5 vuotias.