Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään muulla seborroista ekseemaa korvakäytävissä?

Vierailija
23.02.2024 |

Käytävät pakkautuvat kauheaan karstaan, että vaikuttaa jo kuulemiseen. Joudun pesemään niitä sebamedilla, mutta ei ikinä lähde pois ja vuorokauden kuluttua jo kauheat karstat korvissa ja kutina.

Millä kannattaisi hoitaa? Laitan kortisonialkoholiliuosta silloin tällöin. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help

Vierailija
2/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä bro. Ite sain päänahasta pois kun lopetin shampoon käyttämisen ja otin tilalle vaahtoamattoman, hajusteettoman pesunesteen. Korvakäytätkin parani vähän sillä. Pääsi loppumaan ja nyt taas alkanut uudestaan. 

Toinen mikä auttaa on ruisjauhomaskit, siis vedestä ja jauhoista sellainen kauneudenhoitomönjämaski. En viitsi tunkea sitä korvakäytäviin, mutta auttaa korvalehtiin joihin toi myös mulla leviää. Se sisältää saponiinia, joka myös pesee. Tietysti pesuneste on helpompi ratkaisu.

Pääasia lienee, että välttää tiettyjä ainesosia, sekä myös pelkkää vesipesua joka ei auta tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Joku on saanut avun Ceridalin öljystä. Minä sain aikoinaan apua Hydrolanin voiteesta. Se valitettavasti lopetettiin.

Vierailija
4/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa päänahassa Selukos-shampoo, en kyllä korvista valitettavasti tiedä, joskus sitä on ollut korvalehdessä ja olen laittanut topspuikolla samaa shampoota kuin päähänkin. En kyllä korvakäytäviin laittaisi...?..... Sen tiedän että kyseessä on riehaantunut hiiva-ja bakteeri-infektio. Mulla nämä oireet yleensä ilmestyvät joko stressaantuessa tai kesähelteellä. 

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00245

Vierailija
5/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmaa, että ei oikeasti olekin syyhy?

Vierailija
6/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sibicort rasvaa. 

Vierailija
7/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi myös Selukos, mutta se on poistunut myynnistä, enkä ole löytänyt mitään toimivaa tilalle. 

Vierailija
8/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Joku on saanut avun Ceridalin öljystä. Minä sain aikoinaan apua Hydrolanin voiteesta. Se valitettavasti lopetettiin.

Sama. terveyskeskuksessa putsattiin korvat ja käskettiin käyttää Ceridalia. Korvat pysyivät hyvinä niin kauan kuin öljyä käytin. Siitä on vuosia ja nyt taas kaivelen korvia, kun en saa aikaiseksi toistaa tuota kuviota.

Vierailija
9/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahkaan olen laittanut käsidesiä, korvat olen pessyt myös hilseshampoolla (System4), korviinkin laitan välillä käsidesiä aivan pikkuisen kerrallaan, lisäksi käytän nykyään Dermosilin Hydrogeeliä myös korviin. Hydrolan oli tuossa käytössä ennen.

Iho kokonaisuudessaan pysyy mulla parhaimpana kun pesuun käytän ihan tavallista, hajusteetonta nestesaippuaa.

Vierailija
10/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selukos valitettavasti on lopetettu, mutta vastaavat apteekin hilseelle tarkoitetut pesunesteet käyvät. Kannattaa kysyä farmaseutilta niin hän neuvoo samaa vaikuttavaa ainetta sisältävän shampoon. Se ei ole Nizoral vaan olisiko ollut tuo aikaisemmin mainittu system 4. 

Seborrea johtuu hiivojen liikakasvusta, joten millään ruisnaamiolla ei sitä hillitä.

Vierailija
11/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selukosin vaikuttava aine on seleenisulfidi, eikä Suomen markkinoilta löydy enää sitä sisältäviä tuotteita.

Vierailija
12/12 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi auringonvalo ja talveksi ostin pöytämallisen solariumin. Valoa korviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä