Meinaatko laittaa ylioppilaslakin päähän vappuna?
Kommentit (293)
En meinaa. Yhden ainoan kerran lakkiaisten jälkeen käyttänyt ja nyt en edes aio mennä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti! Vähän on likanen mutta silti parempi kuin näitten kouluttamattomien pellehatut yms.
Miksi sinulla on likainen? Minulla on tasan 40 vuotta vanha ja lumivalkoinen. Missä sinä olet rypenyt, Vornasen kanssa ryyppäämässä?
Minunkin lakkini on jo 40 vuotta vanha ja ihan kuin uusi vielä.
Laitatteko lunta paskamakin katolle?
Vierailija kirjoitti:
Porukalla Vappua vietetään ja juhlitaan, joten kyllä yo-lakit ovat päässä niin Vappuaaton iltana, kuin Vappu päivänäkin torilla ja herkullisella lounaalla
Odotan niin aattoillan boolia, ja herkullista Vappulounasta buffet-pöydästä.
Sinulla oli kyllä äidinkieli improbatur.
Vierailija kirjoitti:
Olen amis, en omista lakkia. M30
Ja heti ylimieliset korkeasti koulutetut naiset on alapeukuttamassa. Minä olen ylpeä amis. M30
Vierailija kirjoitti:
Nykyään omistavat.
Jos olisi sellainen, niin laittaisin. ABBI-rivillä ei sellaista saa. Mutta onneksi on valkoiset opiskelija haalarit, joissa muutama merkki, jotka voin pukea päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti! Vähän on likanen mutta silti parempi kuin näitten kouluttamattomien pellehatut yms.
Miksi sinulla on likainen? Minulla on tasan 40 vuotta vanha ja lumivalkoinen. Missä sinä olet rypenyt, Vornasen kanssa ryyppäämässä?
Ei isojen kaupunkien lakituksissa selvinnyt puhtaalla lakilla ainakaan mun opiskeluaikoinani.
No minä en niissä käynytkään, olen aina ollut introvertti. Ehkä juuri siksi minulla onkin puhdas lakki eikä ryvetetty. Mutta kukin tallaa tavallaan, toiset rypevät, toiset eivät. Ei se koulutuskaan kaikkea takaa, jos alkuperäiseen tekstiin tässä viittaan.
Jos on kylmä niin laitan pipon ja jos on lämmin niin en mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään omistavat.
Ne on törkeitä ne kaikkien muiden tutkintolakit.
Ei mahdu päähäni. Ei edes se uusi versio jonka ostin kun alkuperäinen lakki oli äitini vaatimuksesta niin pieni ettei pysynyt edes päässä
Asun ulkomailla ja kun kerran laitoin, kysyttiin, olenko ex merimies.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt yo-lakkia omin lakkiaisten jälkeen, enkä nyt 30 v myöhemmin ajatellut aloittaakaan.
Sama. Mutta pipokeli on kyllä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt yo-lakkia omin lakkiaisten jälkeen, enkä nyt 30 v myöhemmin ajatellut aloittaakaan.
Sama, mutta pistän puolta pidemmäksi: 45 vuotta lakkiaisista.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, lakki jäi lapsuuden kotiin, jo yli 40 v sitten. En ole lakki tai hattuihmisiä en hankkinut tohtorinhattuakaan vaikka FT tutkinnon suoritin 30 vuotta sitten.
En todellakaan laita. Säälittävää. Myötähäpeän ihmisten puolesta, jotka niin tekevät. Ja kyllä, olen itse myös ylioppilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään omistavat.
Ne on törkeitä ne kaikkien muiden tutkintolakit.
Ja taas solvataan... M30
Tykkään lakkiperinteestä, mutta mun mielestä nämä kaikki nykyajan uudet värikkäät lakit on vähän liikaa. Niiden syntymisen ideahan on vain se, ettei kukaan vaan jäisi ilman omaa päähinettä ja tuntisi oloaan jotenkin erilaiseksi ja syrjityksi.
Yo- ja teekkarilakeilla on pitkä historiansa ja perinteensä, siksi pidän vain niistä.