Meinaatko laittaa ylioppilaslakin päähän vappuna?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laita. Säälittävää. Myötähäpeän ihmisten puolesta, jotka niin tekevät. Ja kyllä, olen itse myös ylioppilas.
Miksi ihmeessä se on säälittävää käyttää ansaittua lakkia? Ihmeellinen juntti-suomalainen asenne, ettei saavuttamistaan ansioista saisi olla ylpeä perinteikkäällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti! Vähän on likanen mutta silti parempi kuin näitten kouluttamattomien pellehatut yms.
Yo-lakin saa todella helposti, ei paljon älyä vaadi.
En. Ei kuulu työläisten juhlaan mitkään mitättömät lakkipäät. Ei mitään tekemistä vapun ajatuksen kanssa. Vappu on nykyään työläisten juhla. Turhanpäiväiset, mitään saavuttamattoneet ylioppilaat voivat juhlia sitten kesän korvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laita. Säälittävää. Myötähäpeän ihmisten puolesta, jotka niin tekevät. Ja kyllä, olen itse myös ylioppilas.
Miksi ihmeessä se on säälittävää käyttää ansaittua lakkia? Ihmeellinen juntti-suomalainen asenne, ettei saavuttamistaan ansioista saisi olla ylpeä perinteikkäällä tavalla.
Onhan se nyt säälittävää, jos pitää ylioppilaslakkia edelleen niin suurena saavutuksena, että sillä pitää keulia. Ymmärrän, että 1800-luvulla ja vielä 1900-luvun alkupuolellakin ylioppiluus oli hieno juttu. Nykyisin se on niin tusinatutkinto, ettei siinä ole mitään ihmeellisempää kuin peruskoulun päättämisessäkään.
t. ylioppilas 2003
Arvotan eniten tupsulakkia. Teekkarit on valmistuttuaan tärkeitä ihmiskunnalle, kun kehittävät korkeaa teknologiaa ja kaiken se minkä parissa elämme.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti! Vähän on likanen mutta silti parempi kuin näitten kouluttamattomien pellehatut yms.
Ja taas solvataan... Mikä saa korkeasti koulutetuista naisista näin ylimielisiä? M30
Vierailija kirjoitti:
En. Ei kuulu työläisten juhlaan mitkään mitättömät lakkipäät. Ei mitään tekemistä vapun ajatuksen kanssa. Vappu on nykyään työläisten juhla. Turhanpäiväiset, mitään saavuttamattoneet ylioppilaat voivat juhlia sitten kesän korvalla.
Miten niin nykyään? Vappu on aina ollut työväen juhla. Sitä vartenhan sitä on alettu viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukkaan meni sekin koulutus, kun et edes tiedä, minkä takia vappua vietetään. Vinkki: se ei ole mikään akateemisten ylioppilaiden juhla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on likainen? Minulla on tasan 40 vuotta vanha ja lumivalkoinen. Missä sinä olet rypenyt, Vornasen kanssa ryyppäämässä?
Silloin oli jo kaikien materiaali kellastumatonta materiaalia. Tuttuni vireä nainen on 87v ja hänen lakkinsa on kellastunut täysin. Materiaali oli sellasta silloin kun kirjoitti. Minunkin lakkiaisestani on hieman yli 40v ja lakki on ihmeen valkoinen, joitain pieniä tahroja on joita ei juuri huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt säälittävää, jos pitää ylioppilaslakkia edelleen niin suurena saavutuksena, että sillä pitää keulia. Ymmärrän, että 1800-luvulla ja vielä 1900-luvun alkupuolellakin ylioppiluus oli hieno juttu. Nykyisin se on niin tusinatutkinto, ettei siinä ole mitään ihmeellisempää kuin peruskoulun päättämisessäkään.
t. ylioppilas 2003
Onhan se nykyään tusinatutkinto, totta. Mutta silloinhan sen pitäminen keulimista oli, kun niitä oli harvoilla. Jos yo-tutkinto on nykyään joka toisella, niin mitä keulimista se lakin pitäminen enää on?
Sama kun väittäisit, että Skoda-lippis on keulimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on likainen? Minulla on tasan 40 vuotta vanha ja lumivalkoinen. Missä sinä olet rypenyt, Vornasen kanssa ryyppäämässä?
Hah! Olen eri vastaaja, mutta vastaan, että yo-lakkini on pileitä nähnyt ja sen on näköinenkin. Kuuluu asiaan ja tahroilla on tarinansa. Ylpeänä kannan lakkiani, se on ollut monessa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukkaan meni sekin koulutus, kun et edes tiedä, minkä takia vappua vietetään. Vinkki: se ei ole mikään akateemisten ylioppilaiden juhla
No eihän tuossa edellä ollut mitään puhetta vapun alkuperästä, vaan siitä, että yo-lakin käyttämisellä vappuna on jo pitkät perinteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ylioppilas 2003
Onhan se nykyään tusinatutkinto, totta. Mutta silloinhan sen pitä
Miten se määrä liityy siihen, että esittelee lakkia suurena saavutuksena? Itse en laita lakkia vappuna päähän, koska minulle se lakki ei ole niin merkityksellinen, että kokisin tarpeelliseksi sitä kaikelle kansalle esitellä. Mutta jos sinä koet, siitä vaan. Saahan sitä itsetuntoaan kai niinkin pönkitettyä.
Kyllä vappuna saa laittaa lakin päähänsä. Sanon, että pitääkin laittaa. Milloin muulloin voi pitää yo. lakkiaan? Ei ole mitään hävettävää laittaa yo lakkia päähänsä vappuna. Onhan se juuri ylioppilaiden ja työväen ainoa juhla vuodessa. T. N 77v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko säälittävää käyttää jouluna punaista tonttulakkia? Sillä eihän sillä ole suomalaisen joulun alkuperän kanssa mitään tekemistä, vaan on amerikkalaisen kulttuurin tuotos.
Katsos kun ajat muuttuvat ja perinteet ja kulttuurit kehittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuossa edellä ollut mitään puhetta vapun alkuperästä, vaan siitä, että yo-lakin käyttämisellä vappuna on jo pitkät perinteet.
Hukkaan meni sinullakin koulutus, kun et edes ymmärrä lukemaasi. Juuri se oli pointti, että ylioppilaslakin käytäminen vappuna on junttia ja merkki siitä, ettei henkilö tiedä, miksi vappua juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko säälittävää käyttää jouluna punaista tonttulakkia? Sillä eihän sillä ole suomalaisen joulun alkuperän kanssa mitään tekemistä, vaan on amerikkalaisen kulttuurin tuotos.
Katsos kun ajat muuttuvat ja perinteet ja kulttuurit kehittyvät.
Nyt on kyllä TODELLA heikot argumentit. Säälittävää :D
En, epämukava ja kiristää. En ole käyttänyt vuosikymmeniin.
Hassu ajatuskuvio sinulla. Mun mielestä on nimenomaan junttia käyttää sitä lakkia.
Emme omista. Ei kaikki osta lakkia.
t. 2021 valmistunut amis