Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin röyhkeä pyyntö. Mitä vastaisitte?

Vierailija
28.04.2024 |

Olen jo vuosia asunut Tukholmassa ja yllätyin tänään, kun vanhalta kaverilta tuli puhelimeen viesti. Oltiin ennen paljonkin tekemisissä mutta nyt ei olla nähty tai kirjoiteltu vuosiin.

Kaveri kyseli kuulumisia ja kertoi, että on tulossa heinäkuussa Tukholmaan toisen kaverinsa häihin. Vastasin että sehän on kiva, voitaisiin yrittää tavata joku päivä vaikka kahvittelun merkeissä. Siihen hän vastasi, että "itse asiassa budjetti on aika tiukilla, niin mietin voisiko sun luona majoittua 4 yötä tuolla viikolla?"

Nyt on vähän typertynyt olo. Itse en kehtaisi vuosien hiljaisuuden jälkeen pyytää ilmaista majapaikkaa keskellä kesäsesonkia. Toisekseen, tuntuu vähän ikävältä että hän tulee toisen kaverinsa häihin ja minulta kelpaisi juuri se ilmainen majoitus.

Mitä vastaisitte tuollaiseen viestiin?

Kommentit (394)

Vierailija
261/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti joku uskoo, että ihminen joka ei kykene edes hotellia maksamaan kustantaisi omat ruokansa ja maksaisi vielä apnkin ruuat? Eiköhän tämä tulisi syöttilääksi. Itsehän hän kertoi rahaongelmista heti alkuun.

Mitä ruokia pitäisi maksaa ? Kai siinä asunnossa keittiö on . Tukholmassakin on mm Lidl.

Saapuvatko Tukholmassa Lidlin ruuat ap:n jääkaappiin ilmaiseksi? Aika mahtavaa. Neljässä päivässä voi mennä iso summa ruokiin, kun loinen pääsee mässyttämään. Ei se hääpari tarjoile useampana päivänä. Jostain on joka päivä appeet saatava. Ja mites juot itse vieressä vaikka saunaoluet, kun toinen tapittaa kuivin suin silmiin?

Vierailija
262/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Rakas ystävä suuressa hädässä pyytää apua, ja hänen nokkansa edestä pitäisi tylysti sulkea ovi paiskoen ja heittää hänet kylmälle kadulle yöksi, tämä on joidenkin kirjoittajien tyly ja epäinhimillinen vastaus.

Kertoisitko, mistä "suuresta hädästä" on tässä kyse. Hätääkö sillä tyypillä on, kun kotoansa soitti. Onhan sillä aikaa vaikka kuinka järkätä yöpymisensä.

Ei ole tarve myöskään heittää ketään kylmälle kadulle, kun ei ole kutsuttukaan ovelle ensinkään.

Sitäpaitsi kesällä Tukholmassa ei voida puhua heitteillejätöstä, vaikka ihminen ovesi takana anelisi sisään, etkä päästäisi. Ei siellä pääsee kylmään menehtymään.

Ja onhan sitä asunnottomillekin jotain yömajoja, menköön persaukinen lokki kaltaistensa seuraan.

Yksi vanhan ja kokeneen ihmisen vinkki: jos ihminen kertoo heikosta taloudellisesta tilanteestaan heti, juokse. Normaalit ihmiset pitävät raha-asiansa itsellään, ellei kyse ole erittäin läheisistä ystävistä. Nuo kertojat aina olettavat saavansa säälin varjolla hyödyttyä toisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle laittoi taannoin viestiä Facebookissa samassa lukiossa ollut mies, olemme nyt nelikymppisiä. Kyseli yöpaikkaa luotani itselleen ja kaverilleen festareiden ajaksi kun kuulemma hotellit myyty lopuun. Totesin että onpa harmi ja annoin parin leirintäalueen tiedot. Kuka kehtaa edes pyytää rymyjuhliin yöpaikkaa puolituntemattomalta ihmiseltä? Ja kaverille kans?

Mun vanha kaveri laittoi vasta viestiä, että haluaisi nuolla minun pillua. Niin ne ihmiset muuttuu vuosien aikana ja tämä vanha kaveri meni samantien estoon. 

Vierailija
264/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla mun entinen luokkakaveri muutti Nykkiin asumaan. Kävi kerran vuodessa Suomessa ja aina sanoi kaikille tulkaa. Meitä sitten lähti 3 mimmiä, ensimmäistä kertaa Amerikkaan. Sähköpostit toimi silloin. Kaikki oltiin sovittu jo ja sitten ehkä 2 viikkoa ennen kysyi missä aiomme asua. Tämä oli jo käsitelty aikanaan, hän lupasi majoittaa meidät.

Yhtäkkiä tuli stoppi ja me oltiin ihan ihmeissään. Sanoi tässä on hotellien yhteystietoja. Meillä kenelläkään ei ollut luottokortteja, sanoi soita tähän numeroon. 90 luvulla puhelut maksoivst mansikoita. Sanoi tää on ilmaisnumero, niin maan sisällä.

Hän oli tilannut meiltä vaikka mitä, mm ruisjauhoja jne ja vastasi voimle tuoda ne ja sitten mennä hotelliin. Lopputulos oli, me lennettiin, tietenkin, kun liput oli ostettu ja mentiin matkailubeuvontaan. Sieltä ohjasivat meidät jonnekin asuntolaan, lähellä keskuspuistoa. 

Otettiin huone kolmeen pekkaan ja maksoihan se hirveesti, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Siellä oli tosi kivaa, tavattiin jotain koripalloilijoita.

Pari v vai varmaan useampikin meni, kun törmättiin jossain kesäfestareilla. Selitti vaan ei hän tajunnut joku tulee oikeasti ja hänellä oli pieni huone. Kämppis oli sanonut kaikki menee hotelleihin ja on ok sanoa ei käy. Joo ei ollut suomalainen. Lopputulos oli kukaan ei meistä enää tämän jälkeen pitänyt mitään yhteyttä häneen, kukasn ei vastannut, ei majoittanut. Tai joku oli sanonut teit oharit meille, en todellakaan halua nähdä. 

Ehkä Amerikassa tämä on täysin vieras ajatus

Vierailija
265/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tässä ketjussa tuntuvat puhuvan ihan eri asioista. Joidenkin mielestä olisi mukavaa jos "vanha kaveri" tulisi kylään, joidenkin mielestä ei, mutta sehän on ihan erilainen juttu. On erillinen keskustelu, olisiko ok mennä lomailemaan vanhan kaverin luokse ulkomaille vai onko se lokkeilua.

Tässä tapauksessa kuitenkin ap:n vanha tuttava on menossa jonkin kolmannen osapuolen häihin ja kaipaa vain majapaikkaa. Minusta tuo tekee tästä pyynnöstä erityisen loukkaavan. Ei edes kyläilyn varjolla tulla lomailemaan, vaan matkan syy on joku ihan muu ystävä, ja ap on tässä skenaariossa vain kätsy ilmainen majatalo.

Tässä pyydetään vanha ystävä tekee palveluksen. Esim mun tuttu asuu ulkomailla. Hänen siskonsa odottaa vauvaa ja tää tuttu löysi kivat vaunut netistä. Ne tuli mulle ja tuttu hakee ne mun luota, kun tulee Suomeen, n kk verran on eteisessä. Onhan ne tiellä jne, mu

Sinne ulkomaaseen ei kulje posti, että olisi voinut tilata ne vaunut nettikaupasta kuten normaalit ihmiset?

Osa porukasta elää kyllä hyvin merkillisessä maailmassa. Itse olen aina pitänyt yksinkertaisimpana että hoidan ja maksan asiani itse, niin ei ole mitään palveluksia velkaa kenellekään, eikä tarvitse vastapalveluksilla päätään vaivata.

Vierailija
266/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 luvulla mun entinen luokkakaveri muutti Nykkiin asumaan. Kävi kerran vuodessa Suomessa ja aina sanoi kaikille tulkaa. Meitä sitten lähti 3 mimmiä, ensimmäistä kertaa Amerikkaan. Sähköpostit toimi silloin. Kaikki oltiin sovittu jo ja sitten ehkä 2 viikkoa ennen kysyi missä aiomme asua. Tämä oli jo käsitelty aikanaan, hän lupasi majoittaa meidät.

Yhtäkkiä tuli stoppi ja me oltiin ihan ihmeissään. Sanoi tässä on hotellien yhteystietoja. Meillä kenelläkään ei ollut luottokortteja, sanoi soita tähän numeroon. 90 luvulla puhelut maksoivst mansikoita. Sanoi tää on ilmaisnumero, niin maan sisällä.

Hän oli tilannut meiltä vaikka mitä, mm ruisjauhoja jne ja vastasi voimle tuoda ne ja sitten mennä hotelliin. Lopputulos oli, me lennettiin, tietenkin, kun liput oli ostettu ja mentiin matkailubeuvontaan. Sieltä ohjasivat meidät jonnekin asuntolaan, lähellä keskuspuistoa. 

Otettiin huone kolmeen pekkaan ja maksoihan se hirve

Siis miten kolme mimmiä olettaa, että saa kaikille majoituksen toisen luota? New Yorkissa ei varmaan mitään isoja asuntoja ole yhdellä ihmisellä. Miten teillä edes tuli mieleen, että saatte ilmaisen majoituksen?

Vierailija
267/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät tuskin neljää päivää kestävät, joten mitä tuo kaveri puuhailisi muun ajan? Veikkaan että rahaa riittäisi kuitenkin kaupungilla kiertelyyn ja shoppailuun.

No tämä ystävä tietenkin pyytäisi ap:tä ja hänen luottokorttiaan mukaansa kaupungin yöelämään, vanhan ystävyyden verestämiseksi. Kohotetaan siinä malja jos toinenkin jne. Ja toki ap voisi kamulle vaikka lainata jonkun kivan summan, kyllähän se kaveri takaisin maksaa, eiku...

Vois olla aika orpo olo; neljä yötä loisittu sun sohvalla, jääkaappi tyhjennetty useamman kerran ja lopuksi odotat saavasi rahat takaisin. Kaverista ei enää kuulu mitään...

Vierailija
268/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että Slussenilla on tilaa, r*nkkari.

Vierailija
269/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin itse, että "minulla on menoa juuri kyseisenä ajankohtana niin, että en ole kotona, jotta pystyisin majoittamaan"

Tuota "en ole kotona" ei kannata missään nimessä käyttää, sehän on oikein yllyke lisäkyselyihin ja -maanitteluun jos kämppä on mukamas tyhjänä.

Eikä ihmisen muutenkaan tarvitse antaa mitään selitystä, jos kieltäytyy röyhkeästä ja poskettomasta pyynnöstä.

Minä majoitan vieraat, jotka olen itse kutsunut. Minä päätän, keitä kutsun ja koska. Ei niin, että toinen tarvitsee paikkaa punkata ja kuvittelee että olen joku hotellinpitäjä ja varmaan ilmainen piikakin.

Itse vastaisin tyypille vaan, että "ne piirtää, joilla on liitua." Ei ole minun ongelmani jos jollain etäisellä tutulla ei ole varaa hotelliin.

Tämä. Aloitteen vierailuun tulee AINA tulla siltä, jonka luona on tarkoitus olla. Jos ulkomailla asuja ei ole koskaan sanonut edes kohteliaisuusfraasia "pankaas joskus poiketen", on täydellisen moukkamaista pyytää majoitusta.

Osalla meistä on tiedättekö elämä. Ei siihen sovi joku loinen sohvalla punkkaamaan.

Tätä samaa problematiikkaa on muuten silloinkin, kun expatit tulee Suomeen. Ei majoituksen suhteen välttämättä, mutta itselläni on yksi ystävä, joka kuvitteli että kun hän on Suomessa kesän lomalla, tottakai nähdään koko ajan. Kun hänellä on aikaa eikä niin hirveästi tuttuja Suomessa enää. Joka kesä sille tuli yllätyksenä se, että minulla on oma elämäni, joka ei ole pausella silloin kun hänen ylhäisyyteensä on Amerikoissa. Että ei minua vedetä naftaliinista silloin, kun hän tulee huudeille.

Loppui se ystävyys sitten jossain kohtaa.

Vierailija
270/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti joku uskoo, että ihminen joka ei kykene edes hotellia maksamaan kustantaisi omat ruokansa ja maksaisi vielä apnkin ruuat? Eiköhän tämä tulisi syöttilääksi. Itsehän hän kertoi rahaongelmista heti alkuun.

Mitä ruokia pitäisi maksaa ? Kai siinä asunnossa keittiö on . Tukholmassakin on mm Lidl.

Saapuvatko Tukholmassa Lidlin ruuat ap:n jääkaappiin ilmaiseksi? Aika mahtavaa. Neljässä päivässä voi mennä iso summa ruokiin, kun loinen pääsee mässyttämään. Ei se hääpari tarjoile useampana päivänä. Jostain on joka päivä appeet saatava. Ja mites juot itse vieressä vaikka saunaoluet, kun toinen tapittaa kuivin suin silmiin?

Onko sun luona käynyt vieras tuomatta mitään ? Mulla ei ole ikinä. 

Mitä saunaolutta ? Missä on sauna ?

Vierailija
271/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi ihminen, joka pyytää majoittamaan, on pekkä moukka. Ei sellaista kukaan tarvitse lähipiiriinsä. 

Onko tosiaan niin että jo pelkkä majapaikan pyytäminen on moukkamaista ja sitä ei saisi suoraan kysyä siis missään tapauksessa? Kuulostaa jo melkoiselta säätämiseltä. Miksi olettaisin ettei toisella ole jo majapaikkaa, ellei hän erikseen sanoisi? Kovasti harmittaisi, jos olisi tarvinnut majapaikkaa enkä tajunnut tarjota koska ei sanonut suoraan. 

Kyllä se niin on. Aikuinen ihminen järjestää ja maksaa majoituksensa itse. Ainakin jossain kaupungissa, mikä on hotelleja ja airbnb:tä väärällään. Oletus on, että ihminen ei lähde reissuun jos ei kykene hoitamaan majoitustaan.

Ei itseään voi kutsua kenenkään luo vieraisille. Niin ei vaan tehdä.

Keskustele voi mennä vaikka näin:

Turisti: olen tulossa Tukholmaan sillloin ja silloin, olisi kiva nähdä.

Tukholmalainen: Ai kun kiva. Joko sulla on majapaikka, vai haluaisitko olla meillä?

Sivistynyt turisti: Kiitos paljon, mutta varasin jo hotellin. Menen yhden kaverin häihin niin en ehtisi kuitenkaan olemaan sun kanssasi niin paljoa, mutta olisi tosi hauska käydä kahvilla.

Moukkamainen lokkituristi: No ajattelin kyllä hotellia mutta en ole vielä varannut mitään, mutta jos teillä saa olla... Voinko tuoda mitään Suomen-tuliaisia, mitä sun tekisi mieli?

Vierailija
272/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se nyt mikään häpeä ole kysyä, jos siis ollaan aktiivisesti tekemisissä olevat ystävät ja homma onnistuu toisinkin päin, eikä ole kyse viikoista ja pienestä yksiöstä. 

Kyllä aito ystävyys pitää sisällään äkkinäisen pyynnön yöpyä ja esittää myös kutsu vastavuoroisesti. Millainen tosiystävä sanoo ne piirtää joilla on liitua?

Loiset erikseen.

Vierailija
273/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olette olleet ystäviä aiemmin, hän ajattelee niin vieläkin. Hän ajattelee olevansa niin läheinen ystävä, että voi majoittautua teillä. Ota kylään ja vietä pari iltaa hänen kanssaan. Ehkä hänellä on ikävä jotain vanhoja aikoja ja kivoja muistoja sinusta. 

No ap:lla selvästi on hyvin eri käsitys.

Pitäisikö ap:n sinun logiikkasi mukaan jakaa persiitäkin kaikille niille miehille, jotka ovat häneen ihastuneita?

Ei kukaan voi yksipuolisesti päättää, että ollaan toooosi hyviä ystäviä, jos toinen ei koe niin. Eikä sen toisen nostalgiat ja sentimentaalisuudet velvoita toista yhtään mihinkään.

Vierailija
274/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi yösijaa, koska itse en ainakaan kehtaisi pyytää yöpaikkaa tutulta, johon ne ole ollut moneen vuoteen yhteydessä. Ei vaan kehtaisi. 

Itse kehtasin, tein elämäni erehdyksen, Kuopiosta kotoisin oleva entinen kaverini vaikutti liikkuvan sittemmin melko epämääräisissä piireissä, jopa kyseenalaisissa. Yhden yön lupasin PK-seudulle ja myöhemmin kun kaveri oli lähtenyt, huomasin asuntokäsirahani, matkasekkini, kultasormukseni ja monen muun asian kadonneen. Myös tämä varkaaksi muuttunut ns kaveri katosi ulkomaille mitä pikimmiten. Poliisi ei saanut kiinni. Sekin oli aikamoinen sekasotku, rikosilmoitusvaiheen jälkeen poliisi tuli paikalle yli viikon viiveellä, poliisilla ei ollut minkään valtakunnan kiirettä asian hoitamiseen. Päinvastoin. Varas oli jo kadonnut. En luota poliisiin enää lainkaan enkä yökavereihin.

Vierailija
275/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko majoittaa ja ruokkia meidätkin, 7 miestä jotka tulee seuramaan ottelua? Mennään ihan siinä samassa, ei meistä ole mitään vaivaa. Ollaan kohtuukäyttäjiä, paitsi toi Remu.

Vierailija
276/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun luona käynyt vieras tuomatta mitään ? Mulla

Tässä on nyt kyse ap:n ystävästä, jolla ei ole rahaa. Ei sinun elämästäsi, eikä minun. Miten rahaton tuo ap:lle mitään tuliaista tai kustantaa omia ruokiaan? Ai mutta kun ne saapuvat samaan aikaan ilmaiseksi Lidlistä, niinhän se olikin. Toivottavasti ystävä on älynnyt tilata kaupasta ilmaiseksi kokolihaa, savulohen ja kaljakopat vaikka yhteiseen iltaan. Kiva nähdä pitkästä aikaa...

Ruotsissakin löytyy asunnoista saunoja, ja yleensä saatetaan saunan jälkeen juoda jotain alkoholipitoista, siideriä, olutta jne. Kun ap sattuu vielä olemaan suomalainen alun perin. Suihkunkin jälkeen saatetaan napata juomaa, kahvia, mehua, tai mitä vaan...ja eiku kai Litkusta taas tilaamaan ilmaiseksi?

Vierailija
277/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se nyt mikään häpeä ole kysyä, jos siis ollaan aktiivisesti tekemisissä olevat ystävät ja homma onnistuu toisinkin päin, eikä ole kyse viikoista ja pienestä yksiöstä. 

Kyllä aito ystävyys pitää sisällään äkkinäisen pyynnön yöpyä ja esittää myös kutsu vastavuoroisesti. Millainen tosiystävä sanoo ne piirtää joilla on liitua?

Loiset erikseen.

Ap ei ole puhunut ystävästä. Vaan kaverista, jonka kanssa oltiin joskus aika paljon tekemisissä, mutta ei mitään yhteydenpitoa vuosiin.

Itse en majoittaisi ystävääkään, jos se tahtoo vaan päästä humputtelemaan. Enkä ylipäänsä ketään muutakaan. Voisin auttaa, jos joku on oikeasti pulassa, pakenee väkivallakkoa yön selkään. Mutta silloinkin auttaisin maksamalla mieluummin hotellihuoneen, kuin ottamalla jonkun nurkkiini pyörimään.

Jos haluaisin majoittaa ihmisiä, olisin perustanut kestikievarin. Mutta koska kotini on minulle pyhä paikka ja rauhoittumisen keidas, sinne ei tule kukaan nukkumaan minun ja mieheni lisäksi.

Nuorempana meillä oli välillä yövieraita, mutta inhosin sitä aina. Ihmiset valvoo liian myöhään ja tahtoo maata puoleen päivään ja voi sitä tunkkaisen ilman määrää, jos joku nukkuu olohuoneessa. Fy fan.

Vierailija
278/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En antaisi yösijaa, koska itse en ainakaan kehtaisi pyytää yöpaikkaa tutulta, johon ne ole ollut moneen vuoteen yhteydessä. Ei vaan kehtaisi. 

Itse kehtasin, tein elämäni erehdyksen, Kuopiosta kotoisin oleva entinen kaverini vaikutti liikkuvan sittemmin melko epämääräisissä piireissä, jopa kyseenalaisissa. Yhden yön lupasin PK-seudulle ja myöhemmin kun kaveri oli lähtenyt, huomasin asuntokäsirahani, matkasekkini, kultasormukseni ja monen muun asian kadonneen. Myös tämä varkaaksi muuttunut ns kaveri katosi ulkomaille mitä pikimmiten. Poliisi ei saanut kiinni. Sekin oli aikamoinen sekasotku, rikosilmoitusvaiheen jälkeen poliisi tuli paikalle yli viikon viiveellä, poliisilla ei ollut minkään valtakunnan kiirettä asian hoitamiseen. Päinvastoin. Varas oli jo kadonnut. En luota poliisiin enää lainkaan enkä yökavereihin.

Multa vanha tuttu varasti kalliin sormuksen. Siis olin niin typerä, että esittelin hänen pyynnöstään korujani. Hei sulla näkyy olevan kivoja koruja, näyttäisitkö niitä lisää ja todellisena typeryksinä sitten niitä näytin. Vierailun jälkeen huomasin, että sormus oli hävinnyt ja aluksi kysyin ystävällisesti, että olisiko se vaikka vahingossa tippunut hänen laukkuunsa. Sitten hän laittoi viestin miten se sormus oli hävinnyt meidän baarireissulla vaikka koko sormus ei ollut mukana sillä reissulla. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ketään vanhaa tuttua majoitan asuntooni. Ehdoton ei kaikille muille paitsi hyville ystävilleni.  

Vierailija
279/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset erikseen.

Ap ei ole puhunut ystävästä. Vaan kaverista, jonka kanssa oltiin joskus aika paljon tekemisissä, mutta ei mitään yhteydenpitoa vuosiin.

Itse en majoittaisi ystävääkään, jos se tahtoo vaan päästä humputtelemaan. Enkä ylipäänsä ketään muutakaan. Voisin auttaa, jos joku on oikeasti pulassa, pakenee väkivallakkoa yön selkään. Mutta silloinkin auttaisin maksamalla mieluummin hotellihuoneen, kuin ottamalla jonkun nurkkiini pyörimään.

Jos haluaisin majoittaa ihmisiä

Eli sinulla ei ole yhtään sellaista tosiystävää, joka voisi olla tervetullut kotiisi yöpymään? Ja sinä puolestaan ystäväsi luokse...Asia selvä. Minä pidän outona ohjata rakas ystävä hotelliin, jos ollaan yhdessä sovittu, että nähdään. Ja sellainen termikin on olemassa, kuin "vierashuone"...mutta ne piirtää joilla on liitua :D

Vierailija
280/394 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia kokemuksia takavuosilta. Sano ei, ei käy!