Mitä tukia olet saannut pankkitilillesi yhteiskunnalta?
Minä olen saannut vain armeijasta päivärahan joka oli joku 4e/päivä, mitään muita tukia tämä yhteiskunta ei ole minulle koskaan maksanut. Olen duunari ja keskituloinen. Kannatan nykyistä hallitusta koska haluan että tukia leikataan koska minulla ei ole enää maksukykyä maksella enempää veroja.
Miten on sinulla?
M30
Kommentit (111)
No, nyt on siistii. Kaikki vaan lapsilisiä...
Mä sain myös peltojen paketointiin tukea.
Opintotuki, lapsilisä.
En kannata nykyistä hallitusta, tienaan pelkästään palkkatuloa 120k/v.
Opiskelu on mahdotonta ilman tukia, jos ei sitten saa vanhemmiltaan rahaa, vaan eipä heillä mitään velvollisuutta ole täysi-ikäistä lastaan elättää.
Vierailija kirjoitti:
Maataloustukea.
Ja mitä veetä se sulle kuuluu.
Tuet pois ja jokainen elättää itsensä. Kai se nyt meille muille kuuluu kun me muut elätämme teitä.
Lapsilisää. Yritystukia. Lisäksi yhteiskunta maksaa lapsieni koulutuksen ja terveydenhuollon.
Saan ilmaiseksi ajella moottoriteillä ja silloilla. Poliisija palokunta on maksutonta minulle.
Verojahan en maksa kosta yrittäjänä osaan välttää ne.
Vierailija kirjoitti:
Tein töitä nuoresta asti, enkä ole koskaan saanut mitään tukia. Olin pienehkollä palkalla töissä ja nyt olen työeläkkeellä. Eläke on pienenlainen, mutta sillä on tultava toimeen. Lasketaanko eläkekin tukiaisiin?
Työeläkettä ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Reseptilääkkeistä kaikki saavat tukea. Tai suurimmasta osasta reseptilääkkeistä. Tuskin olet sinäkään ilman reseptilääkkeitä elämäsi pärjännyt.
Ai saa? Minä olen reseptilääkkeitä syönnyt mutta ei mun pankkitilille mitään tukia ole tullut.
Opintotuki ja sen aikana asumislisä 90-luvulla (työskentelellyt siinä ammatissa jo 25v putkeen), sairauspäivärahaa joskus, äitiyspvraha,kotihoidontuki,lapsilisä kahdesta lapsesta.
Olen duunari ja tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä saatte tukia yhteiskunnalta niin te varmaan kannatatte joko demareita,vassareita tai vihreitä? Minulla on sellainen käsitys että kokoomusta ja persussuomalaisia kannattaa ne ihmiset jotka ei saa tukia yhteiskunnalta ja että ne elättää itsensä.
KAIKKI saavat tukia.
Ei saa. Jos olet lapseton ja et ole ikinä ollut työtön niin et sä mitään tukia saa yhteiskunnalta. Opiskeluaikoinakaan ei mitään tukia herunut jos asuis porukoiden luona opiskeluiden ajan.
Siksi persut koska mitään tukia tältä yhteiskunnalta ei heru.
M30
Sä asuit vanhempiesi luona ja kulutit kuitenkin. Aika typerää halveerata sellaisia, joita vanhemmat ei tukeneet, vaan joutuivat hakemaan tukia.
intin päiväraha EI OLE TUKI vaan erittäin paska palkka.
Monia suoria tukia on tilille tupsahdellut elämän aikana. Intin päiväraha, opintoraha ja asumislisä ja nyt lapsilisä.
Intin päiväraha ok, koska vastineeksi oltiin melkeinpä 24/7 palveluksessa. Aikamoinen uhraus.
Opiskelijan tuet tuntuivat oikeastaan huijaamiselta. Maksettiin paaljon rahaa siitä, että sain pitää hauskaa ja nauttia omaehtoisesti kiinnostavasta opiskelusta. Lisänä vielä korkea status ja tuleva iso palkka. En ymmärrä, miksi minua piti paapoa.
Lapsilisää en itse tarvitsisi, mutta lapsia tarvitaan, joten sinne kannattaa panokset asettaa, jos johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reseptilääkkeistä kaikki saavat tukea. Tai suurimmasta osasta reseptilääkkeistä. Tuskin olet sinäkään ilman reseptilääkkeitä elämäsi pärjännyt.
Ai saa? Minä olen reseptilääkkeitä syönnyt mutta ei mun pankkitilille mitään tukia ole tullut.
se on jo kompensoitu hinnassa, eli hinta on halvempi kuin ilman tukea
Toimeentulotukea saan 1800€/kk elämiseen, lisäksi Afrikalisää 900€/kk että voi ostaa kaikki mausteet. Kela maksaa leasing auton 500€/kk myös.
Vierailija kirjoitti:
ennen sai. vaan eipä saa enää ennenkuin se joku lääkekatto on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä saatte tukia yhteiskunnalta niin te varmaan kannatatte joko demareita,vassareita tai vihreitä? Minulla on sellainen käsitys että kokoomusta ja persussuomalaisia kannattaa ne ihmiset jotka ei saa tukia yhteiskunnalta ja että ne elättää itsensä.
Kaikki tuntemani vihervassarit ovat akateemisia, keskituloisia ja työssäkäyviä. Eri aloilta, paitsi kauppatieteen ja tekniikan aloilta en tunne ketään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisää. Yritystukia. Lisäksi yhteiskunta maksaa lapsieni koulutuksen ja terveydenhuollon.
Saan ilmaiseksi ajella moottoriteillä ja silloilla. Poliisija palokunta on maksutonta minulle.
Verojahan en maksa kosta yrittäjänä osaan välttää ne.
Älä viitsi provoilla. Yrittäjä ei veroja vältä, paitsi tekemällä niin kehnoa tulosta ja pientä liikevaihtoa, ettei mitään jaettavaa olisikaan.
Olen saanut opintotukea ja asumistukea opiskeluaikoina. Pari kk ajan työmarkkinatukea. Muutaman euron KELA-korvauksen lääkärikäynnistä ja lääkkeistä. Lapsilisä meni vanhemmille. Tällä hetkellä en saa penninjeniä KELAlta. Olen pienituloinen duunari, jota vtuttaa, että toisille maksetaan yhteissummaltaan samat tuet kuin minä saan kokopäivätyöstä. En kannata mitään puoluetta, koska mikään puolue ei ole kiinnostunut pienituloisista duunareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on jo kompensoitu hinnassa, eli hinta on halvempi kuin ilman tukea
Eli puhut eri asiasta. Tässä viestiketjussa puhutaan siitä "Mitä tukia olet saannut yhteiskunnalta tilillesi?"