Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tukia olet saannut pankkitilillesi yhteiskunnalta?

Vierailija
28.04.2024 |

Minä olen saannut vain armeijasta päivärahan joka oli joku 4e/päivä, mitään muita tukia tämä yhteiskunta ei ole minulle koskaan maksanut. Olen duunari ja keskituloinen. Kannatan nykyistä hallitusta koska haluan että tukia leikataan koska minulla ei ole enää maksukykyä maksella enempää veroja.

Miten on sinulla? 

M30

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukea, opiskelijan asumistukea ja yleistä asumistukea

Työllisyystukea

Äitiyspäivärahaa

Lapsilisiä, kotihoidontukea ja lapsen vammaistukea sekä omaishoidontukea

Tällä hetkellä en saa mitään tukia.

Vierailija
82/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä saatte tukia yhteiskunnalta niin te varmaan kannatatte joko demareita,vassareita tai vihreitä? Minulla on sellainen käsitys että kokoomusta ja persussuomalaisia kannattaa ne ihmiset jotka ei saa tukia yhteiskunnalta ja että ne elättää itsensä. 

KAIKKI saavat tukia. 

Käytännössä kaikki saavat jotain tukea jossain vaiheessa elämäänsä. Mutta preesensissä tuo väite ei päde.

Itse sain armeijan jälkeen pari kuukautta työttömyyskorvausta, ja sen jälkeen muutaman vuoden opintotukea ja sen päälle asumislisän. Tämä oli 90 -luvulla. Yli neljännesvuosisataan en ole saanut latiakaan mitään tukea, kun lapsiakaan ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutista täällä vassarit selittää kuinka he saavat tukia yhteiskunnalta :D Tajuatteko että ne tukirahat on meidän oikeistolaisten maksamia koska me maksamme veroja jotta te saatte tukia? 

Ymmärrätkö sinä ja ap. Suomessa maksetaan tukia ja etuuksia kaikille, varallisuudesta ja tulotasosta riippumatta kaikille. Esim. yritystukia satoja miljardeja euroa vuodessa ja esim.  kymmeniä miljoonia hevosharrastuksiin ja hevosurheiluun. Ei niitä hevosia pienituloiset omista. 

Jostakin syystä, puhutaan jostakin tt-tuesta tai työttömyyskorvauksesta ja pienituloisia syyllistetään, kun ei ole rohkeutta ja uskallusta käydä hyväosaisten kimppuun, ei edes Riikka Purra uskalla heille räksyttää, kun EK ja Kokoomus näyttää hänelle kaapin paikan. Tänään oli IL hyvä kirjoitus, jossa yritettiin raapaista jäävuoren huippua. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6b2c4ba-1b12-4af2-82a7-a0973bb87…;

Vierailija
84/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan saanut sairaspäivärahaa.

Vierailija
85/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maataloustukea.

Ja mitä veetä se sulle kuuluu. 

Tuet pois ja jokainen elättää itsensä. Kai se nyt meille muille kuuluu kun me muut elätämme teitä. 

Palkka pois miehiltä, jotka ei ole käyneet armeijaa.

Vierailija
86/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo kehuu saamaansa JULKISTA terveydenhoitoa IL:n lehdessä. Mites nyt, kun itselleen on kelvannut pallolaajennukset ym, mutta muille niitä ei pitäisi antaa?

Vierailija
87/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Orpon CPAP-laite oma, vai lainassa yhteiskunnalta? Muiden maksamat laitteet ovat kyllä kelvanneet. Hyh hyh.

Vierailija
88/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tuet pois ja jokainen elättää itsensä. Kai se nyt meille muille kuuluu kun me muut elätämme teitä.

Mitäs jos laitetaan sinut yksin eristetylle saarelle talvioloihin ja vertaillaan vuoden kuluttua täysin yksin luomaasi yhdenkuntaa ja suomalaista yhteiskuntaa?

Vierailija
89/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein töitä nuoresta asti, enkä ole koskaan saanut mitään tukia.  Olin pienehkollä palkalla töissä ja nyt olen työeläkkeellä.   Eläke on pienenlainen, mutta sillä on tultava toimeen.  Lasketaanko eläkekin tukiaisiin?  

Etkö ole koskaan käynyt lääkärissä, saanut Kela-korvausta yksityisellä lääkärillä käynnistä?

Vierailija
90/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsilisiä ja takauksen opintolainalle yliopisto-opintoja varten. Opintorahaa ei tuolloin vielä ollut. Ap

Vierailija
91/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut lapsilisiä ja takauksen opintolainalle yliopisto-opintoja varten. Opintorahaa ei tuolloin vielä ollut. Ap

Vahinko tuo ap lopussa! Ei ollut ap:n viesti.

Vierailija
92/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys päivärahaa aikoinaan. Lapsilisät sain kun sattui lapsia olemaan, ostin niillä lapsille vaatteita ja urheiluvälineitä. Siinäpä ne olikin.

Vierailija
93/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole opiskellut ja menit suoraan duuniin peruskoulun jälkeen? Saavutus kyllä sinäänsä.

Oletko koskaan kuullut oppisopimuskoulutuksesta esimerkiksi. Ennen armeijaa ehtii ammatinkin hankkimaan mutta lasketaan vanhempien tulot ja ei saa edes opintotukea. 

Vierailija
94/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole opiskellut ja menit suoraan duuniin peruskoulun jälkeen? Saavutus kyllä sinäänsä.

Oletko koskaan kuullut oppisopimuskoulutuksesta esimerkiksi. Ennen armeijaa ehtii ammatinkin hankkimaan mutta lasketaan vanhempien tulot ja ei saa edes opintotukea. 

Oletko sinä kuullut, ettei oppisopimuskoulutus ole valtiolle/veronmaksajille ilmaista, vaan jokaista oppisopimuskoulutuksesta valtio korvaa työnantajalle koulutuksen ja lisäksi maksaa palkkatukea ja palkan sivukulut. Eli aikoinaan sinunkin palkan ja koulutuksen, jopa lomat.  Oppisopimuskoulutus on yksi tukimuoto yrityksille ja tietysti henkilölle itselleen.

Vierailija
95/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki, opintotuen asumislisä, ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha, työmarkkinatuki, asumistuki, sairauspäiväraha, ammattitutkintostipendi.

Vierailija
96/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein töitä nuoresta asti, enkä ole koskaan saanut mitään tukia.  Olin pienehkollä palkalla töissä ja nyt olen työeläkkeellä.   Eläke on pienenlainen, mutta sillä on tultava toimeen.  Lasketaanko eläkekin tukiaisiin?  

Etkö ole koskaan käynyt lääkärissä, saanut Kela-korvausta yksityisellä lääkärillä käynnistä?

Olen eri, mutta ap kysyi tilille maksettavista tuista. Kela-korvaushan maksetaan suoraan lääkäriasemalle eikä ihmiselle itselleen.

Vierailija
97/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intin päiväraha+varusraha, opintotuki+opintotuen asumislisä, äitiysraha, lapsilisät

Vierailija
98/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä saatte tukia yhteiskunnalta niin te varmaan kannatatte joko demareita,vassareita tai vihreitä? Minulla on sellainen käsitys että kokoomusta ja persussuomalaisia kannattaa ne ihmiset jotka ei saa tukia yhteiskunnalta ja että ne elättää itsensä. 

Eli he eivät ole opiskelleet (opintotuki, opiskelijan asumislisä/asumistuki), he eivät koskaan tarvitse lääkkeitä (kelan lääkekorvaus), eivät käy yksityislääkärilla (kela-korvaus), eivät ole hankkineet lapsia (äitiyspäiväraha, isyysraha, vanhempainraha, kotihoidon tuki, lapsilisä) jne.

Eivät ole myöskään käyneet armeijaa, niin isänmaallisia kuin ovatkin mielestään.

Vierailija
99/111 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ensin kysymykseen ja sitten sen vierestä. Suoraan tilille tulleita ovat opintotuki, äitiyspäiväraha, kodinhoidontuki ja soviteltu päiväraha välillisesti liiton kautta. Liittohan on siinä vain välittäjä ja maksaa murto-osan, suurin osa toimintaan tulee sinnekin verorahoista. Saa nähdä koska tähän uskalletaan puuttua ja sillion se älämölö vasta nouseekin. 

Moni vastaaja on kyllä yllättävän yksinkertainen. Ei ap ole tarvinnut, eikä edes saanut jos on ollut hyvätuloiset vanhemmat, opintotukea, jos on asunut ammattikouluajan vanhempiensa luona, hänhän on ollut silloin vielä alaikäinen suurimman osan ajasta. 

Ap itse on taas vielä kaikessa nuoruudessaan naiivi ja lapsellinen. Hän ajattelee pysyvänsä terveenä ja työkykyisenä 20 vuotta. Kuitenkin duunarialat, vähän alasta riippuen, ovat paljon herkempiä siihen että sairastutaan työperäiseen sairauteen tai joudutaan työtapaturmaan tai sairastutaan muuten vain elintapojen seurauksena. Ihan jo autossa istumalla voi joutua onnettomuuteen, joka vie työkyvyn, kuka tahansa. Omalla varovaisuudella voi jonkin verran vähentää onnettomuusriskiä, mutta kukaan ei kykene täysin varautumaan kaikkeen. Entisellä asuinpaikkakunnallani kuoli työtapaturmassa henkilö, jolla ei ollut omaa osuuttaan muu kuin suoritti hänelle kuuluvaa työtehtävää. Vika oli muiden ihmisten huolimattomuudessa.  Tästä tuli myöhemmin jotain tuomioitakin. 

Vierailija
100/111 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 korjaa siis liiton kassan kautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän