Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tukia olet saannut pankkitilillesi yhteiskunnalta?

Vierailija
28.04.2024 |

Minä olen saannut vain armeijasta päivärahan joka oli joku 4e/päivä, mitään muita tukia tämä yhteiskunta ei ole minulle koskaan maksanut. Olen duunari ja keskituloinen. Kannatan nykyistä hallitusta koska haluan että tukia leikataan koska minulla ei ole enää maksukykyä maksella enempää veroja.

Miten on sinulla? 

M30

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä saatte tukia yhteiskunnalta niin te varmaan kannatatte joko demareita,vassareita tai vihreitä? Minulla on sellainen käsitys että kokoomusta ja persussuomalaisia kannattaa ne ihmiset jotka ei saa tukia yhteiskunnalta ja että ne elättää itsensä. 

Eli he eivät ole opiskelleet (opintotuki, opiskelijan asumislisä/asumistuki), he eivät koskaan tarvitse lääkkeitä (kelan lääkekorvaus), eivät käy yksityislääkärilla (kela-korvaus), eivät ole hankkineet lapsia (äitiyspäiväraha, isyysraha, vanhempainraha, kotihoidon tuki, lapsilisä) jne.

Te tulette kalliiksi tälle yhteiskunnalle. Siksi persut ja kokoomus. 

Ketkä "te" ? Joka kuukausi 400 korkeakoulutettua jää työttömäksi, nekö tulevat kalliiksi? Kannattaisiko järjestää yhteiskunta niin, että jokaiselle LÖYTYY töitä? Ei poistaa työpaikkoja, etenkin kun heidän koulutuksensa on maksanut 10 000 euroa vuodessa ja heillä on myös omaa opintovelkaa.

Oletko miettinyt vanhuuttasi? Jos olet ap, eikä sinulla ole lapsia, niin kuka huolehtii sinusta? Persujen ja kokoomuksen politiikalla EI KUKAAN.

Vierailija
62/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoaikona sain opintotukea ja asumislisää,jaoin lehtiä että sain ostettua lukio kirjat kun yllämainitut meni ruokaan ja solun vuokraan. Uudet painokset oli sika kalliita. Näin aikuisena olen saanut asumistukea ja työttömyystukea pätkätöiden välissä. Kerran päsäsyt palkkatuella töihin kolmannelle sektorille.

M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan odotellaan, että ap joutuu onnettomuuteen tai sairastuu vakavasti. Sitä huomaa äkkiä, miten jokainen on toisista ihmisistä riippuvainen.

Vierailija
64/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys rahan ja vauva pakkauksen. Sairaspäivärahan 3 kk:tta vuonna 2015. 

Vierailija
65/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole opiskellut ja menit suoraan duuniin peruskoulun jälkeen? Saavutus kyllä sinäänsä.

Joo  säästin  koulutuksesta yhteiskunnan  hyväksi ja  menin  töihin  17- vuotiaana. 38 -vuotta  takana duunia.  

Vierailija
66/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten sain opintotukea.

Vierailija
67/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä saatte tukia yhteiskunnalta niin te varmaan kannatatte joko demareita,vassareita tai vihreitä? Minulla on sellainen käsitys että kokoomusta ja persussuomalaisia kannattaa ne ihmiset jotka ei saa tukia yhteiskunnalta ja että ne elättää itsensä. 

Kukaan Kokoomuksen tai persujen edustaja ei ole koskaan saanut äitiys- isyys-vanhempainrahaa, kotihoidon tukea, lapsilisää, opintorahaa, sairauspäivärahaa...He kieltäyvät näistä ja elättävät kaikissa tilanteissa itsensä

Vierailija
68/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsilisää, ilmaisen akateemisen koulutuksen, opintotuen,verotuksessa  3500€/v kotitalousvähennyksen, yksityisen hammaslääkärin Kela-korvauksen, samoin työterv.hoidosta n. 60% Kela-korvaus,  myös fysioterapia-palveluihin, valtiot tuet käyttämääni harrastuksiin, jotka mahdollistavat harrastukset, käytån paljon kulttuuri, musiikki ja teatteripalveluja, tykkään elokuvista ja kirjallisuudesta jotka mahdollistetaan valtion apurahoilla,  lisäksi mökille valokuitu-yhteydet valtion tuella. Sijoitusasuntoon valtion Aran avustukset, viimeiksi hissiremontti 60% kuluista, jolloin asunnon asunnon arvo nousee entisestään. Nämä tuli nyt ainakin mieleen. 

Maksan mielelläni veroja ja kannatan tukia pienituloisia ja minusta niitä maksetaan liian vähän ja siksi olen monet hyväntekeväisyys- järjestön säännöllinen lahjoittaja. 

Vierailija
69/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisän, siihen yksinhuoltajakorotuksen saan tällä hetkellä. Aiemmin olen saanut asumistukea, äitiyspäivärahaa, lasten kotihoidontukea, opintotukea. N31

Vierailija
70/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeuspäiivärahaa, työmarkkinatukea, opintotukea, yleistä asumistukea, toimeentulotukea. Nykyään en saa mitään, koska vakituisessa työssä. 

Vierailija
71/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutista täällä vassarit selittää kuinka he saavat tukia yhteiskunnalta :D Tajuatteko että ne tukirahat on meidän oikeistolaisten maksamia koska me maksamme veroja jotta te saatte tukia? 

Tajuatko sinä, että usea oikeistolainenkin on nauttinut näistä samoista tuista, jotka täällä on mainittu. Tulosidonnaisista luultavasti jopa enemmänkin. Ja sitä paitsi, en ole huomannut veroprosentissani mitään alennusta, vaikka vasemmistoa äänestänkin, joten maksan ihan samalla tavalla veroja kuin joku persu tai kokkarikin.

Vierailija
72/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki, sairauspvraha, vanhempainpvraha ja kotihoidontuki. Siinäpä ne. Parin vuoden kuluttua jään työeläkkeelle. Työvuosia on kertynyt noin 35 vuotta.

Vierailija
73/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta sain asumistukea, noin 6 vuotta sitten.

Vierailija
74/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukea, asumistukea, lapsilisää, sairauspäivärahaa ja toimeentulotukea.

N+50

Vierailija
75/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä lapsilisät yh-korotuksella ja elatustuen. Jälkimmäinen on tosin mun mielestä lasten isän tuki. Jos hänellä olisi maksukykyä, hän maksaisi elatusapua. 

Aiemmin olen saanut opintotukea ja asumislisää opiskeluaikana. Äitiys- ja vanhempainvapaiden aikana päivärahaa. Hoitovapaita en pitänyt. 

Nämä siis sellaisia jotka ovat tulleet rahana tilille. 

Vierailija
76/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukea, opintotukea, asumistukea, äitiys-ja vanhempainpäivärahaa, kotihoidontukea, lapsilisää, alle 16-vuotiaan lapsen vammaistukea. Onhan noita. Mutta noista kaikista on jo aikaa, ja olen kyllä varmasti veroina maksanut nuo kaikki jo moneen kertaan takaisin.

Vierailija
77/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys-ja vanhempainrahat,lapsilisät,lääkärien ja lääkkeiden kelakorvaukset,opintotuen ja silloisen opiskelijan asumislisän.Muita en tiedosta (voi niitä toki olla...)

Vierailija
78/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reseptilääkkeistä kaikki saavat tukea. Tai suurimmasta osasta reseptilääkkeistä. Tuskin olet sinäkään ilman reseptilääkkeitä elämäsi pärjännyt. 

Ai saa? Minä olen reseptilääkkeitä syönnyt mutta ei mun pankkitilille mitään tukia ole tullut.

se on jo kompensoitu hinnassa, eli hinta on halvempi kuin ilman tukea

Eli puhut eri asiasta. Tässä viestiketjussa puhutaan siitä "Mitä tukia olet saannut yhteiskunnalta tilillesi?" 

Kun tällaisia ketjuja lukee, alkaa ajatella, että ehkäpä kaikki tuet pitäisi tehdä sellaisiksi, että niitä pitää erikseen hakea, koska ihmiset tulevat nokkaviksi kun luulevat että ovat kaiken aina itse maksaneet. 

Vierailija
79/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea, opintotukea, asumistukea, työttömyystukea, lähinnä opiskelujen aikana.

Sitten pääsinkin kunnon tuloille. Mutta kiitos hallituksen aivopierujen, työni ovat vähentyneet niin, että suunnittelen alanvaihtoa. Ilmeisesti se ei riitä enää tässä maassa, että tekee hemmetisti töitä.

Valtaan voi aina nousta tällainen nykyisenkaltainen nassefasseretkue, jonka päätöksissä ei ole päätä eikä häntää.

Vierailija
80/111 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutista täällä vassarit selittää kuinka he saavat tukia yhteiskunnalta :D Tajuatteko että ne tukirahat on meidän oikeistolaisten maksamia koska me maksamme veroja jotta te saatte tukia? 

Oikeisto eli Kokoomuksen kannattajat ovat suurin osa hyvätuloisia ja heillä on paljon varallisuutta  ja siksi hyvä ostovoima, joka mahdollistaa monet yhteiskunnan tuet ja etuudet, josta vähäosaiset voivat vain uneksia. 

Esim. Nalle Wahlroos on saanut kartanonsa tiluksille miljoonien eurojen arvosta maataloustukea ja yksityistien ylläpitoon.  Viime vuonnakin taisi summa olla yli 700.000 euroa vuodessa. Samoin metsänhoidollisiin kuluihin, jolloin metsän arvo nousee entisestään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä