Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko YHTÄKÄÄN lokkia ns. gold diggeriä joka elää vain miehen/miesten rahoilla?

Vierailija
26.04.2024 |

Miten paljon sellaisia on todellisuudessa? Ovatko edes kauniita? Miten peiteltyä homma on?

Kommentit (329)

Vierailija
141/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yhden. Putosi korkealta ja kovaa, kun ekonomipankkirimiehensä otti eron. Siipeilijä joutui varmaan kymmenen vuoden pintaliitoelåmån jälkeen palaamaan ihan oikeisiin töihin (sairaanhoitaja) ja vuokra-asuntoon. 

Vierailija
142/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tunnen naispuolisen ja pari miespuolista. Näissä tapauksissa ei kuitenkaan mitkään isot rahat pyöri kenelläkään. Juuri paras ystäväni erosi tällaisesta miehestä, oli ihan sairas kuvio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nää naiset, joiden ei ollut pakko, ovat tehneet töitä ihan omasta halusta. Viiskyt-kuuskytluvuilta alkaen. Oma isäni irtisanoi äitini työpaikan heidän saatuaan lapsen, mutta äitini sit myöhemmin alkoi tehdä töitä. Omaks iloks.

Äitisi kävi varmaankin töissä siksi että sillä olisi mahdollisuus vielä joskus  lähteä noin kontrolloivasta suhteesta, eikä omaks iloks

Vierailija
144/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se aito ja oikea :)

Ja kiitokset positiivisesta palautteesta!

121212"

Ole hyvä, kiva huomata, että olet ok, kun jo kerran sua täällä huhuilinkin, että mihin olet kadonnut ja toivottavasti kaikki on hyvin. Mitä sulle kuuluu? (Ymmärrän, jos et halua vastata.)

Ei siis olla kumpikaan täältä pois kokonaan päästy. Mietin mikä täällä pitelee, kun oikeasti kaikki aiheet on jo käyty läpi mitä täällä on, palsta on nähty. Omalla kohdalla varmaan sillä on  merkitystä, että sosiaalinen elämä on näin kotirouvana paljon vähäisempää kuin se oli töissä ollessa. Toisaalta olen nähtävästi liian vanha uusiin ystävyyksiin, olen nimittäin torjunut pari oikeasti mukavaa naista, jotka ovat tehneet tuttavuutta ja pahoittanut vähän heidän mieltään. Heissä ei oikeasti ole mitään vikaa, mutta en vain jaksa enää ottaa elämääni uusia ihmisiä enää. Palsta täyttää jutustelun tarpeen, mutta uusista, kiinnostavista aiheista on kyllä pulaa.

Jokin kulma tähän kotirouvahommaan löytyy siitä, että sosiaaliset suhteet vähenevät merkittävästi. Jos se tapahtuu nuorena, voi ehkä päätyä yksinäisyyteen, jos jää leskeksi tai tulee ero. Noissa tilanteissa ainakin palstan perusteella ihmiset saattavat jopa tuntea vahingoniloa kotirouvan tilanteen johdosta. Jokaisen pitää ottaa omista valinnoistaan vastuu ja niin tapahtuukin julmassa luonnossa, mutta toisen ihmisen onnettomuuden tarkastelu pahantahtoisesti (kuten tässäkin ketjussa) ei tunnu ihan inhimilliseltä. Mutta kaipa ne mustat ajatukset ansaitsevat päästä ilmoille siinä missä taivaansinisetkin. Minun tuntemilleni kotirouville ei ole käynyt yhdellekään huonosti eli heitä ei ole jätetty eivätkä muutenkaan ole käynyt mitään ikävää. Ainakaan vielä. En kyllä kovin montaa tunnekaan itseni lisäksi, osa on jo kuollut. 

Vierailija
145/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se menee niin, että molemmat käy töissä ja nainen hoitaa kotityöt. Eli toisin sanoen mies lokkeilee. 

Sitten on näitä, että ruokamenot maksetaan puoliksi ja mies syö 2 kertaa enemmän. Eli näissäkin mies lokkeilee. 

Sekä pareja joissa nainen juo vain sampanjaa kun miehelle kelpaa olut. 

Apua, tuossahan olemme me :D  

Vierailija
146/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan oikeasti rikkaista, niin edes niiden miesten ei "tarvitse" käydä töissä, vaan he voivat ylläpitää elintasoaan sijoituksillaan ym. 

Sitten on näitä semisti rikkaita, pikku miljonäärejä muutaman miljoonan omaisuudella, jotka voivat jäädä pois työelämästä viiskymppisinä. Silloin etsinnässä voi olla nuorempi vaimo, joka tekisi elämästä entistä mukavempaa. 

Mun kokemus "oikeasti rikkaista" on se, että he tekevät tosi paljon töitä. Siis vaikka ei olisi pakkokaan. Monille varakkaille ihmisille (erityisesti miehille, jostain syystä) näyttää olevan tärkeää nimenomaan tehdä töitä, kun taas muille on tärkeää ansaita rahaa, että voisivat olla jouten eikä töissä tarvitsisi  käydä.

Tuo on kyllä merkillinen ristiriita. Rahaa vain kertyy itsekseen tuollaisille ihmisille, mutta itse en heihin kuulu. Rahalla ei ole itseisarvoa minulle, tulisin toimeen paljon vähemmälläkin ja olemme jo siirtäneet omaisuutta lapsille lahjoina ja ennakkoperintönä. 

Vierailija
147/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä miehillä lokkeilu paljon yleisempää kuin naisilla.

Kaikki pummit, rentut ja taitelijat etsivät kaunista nuorta naista, jonka rahoilla voivat sikailla vapaasti. Miehillä siihen sikailuun kuuluu myös pettäminen. Harva miespuolinen miljonääri katsoisi sormiensa läpi samanlaista käytöstä, mitä nämä rentut vaativat naisilta. 

Tunnen vain yhden tapauksen, joka hiukan muistuttaa miespuolista gold diggeriä, mutta kyllä hänkin töissä kävi. Työ oli vain pienipalkkaista. Hän oli kyllä loistava kokki ja siisti... en kuitenkaan tohdi sen enempää tapauksesta kertoa. 

Uskon kyllä, että miehiä on Suomessa enemmän kuin naisia, jotka elävät naisten kustannuksella sikäli, että ovat ikään kuin teinin asemassa vaimoon nähden. Täällä palstalla näkee paljon sellaista ajattelua. Nainen nalkuttaa ja estää menemästä kaverien kanssa yms.

Vierailija
148/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun kommenteista näkee miten katkeria ovat fiilikset velavanhojenpiikojen yksinäisinä perjantai-iltoina. 

Tuskin velat ovat katkeria äideille? Niillähän ei ole ikinä mitään vapaata sen enempää kuin omaishoitajillakaan.

Ja tämä vannoutunut vela sen sijaan nappasi itselleen oikein ihanan ja rikkaan miehen, joka arvostaa rajallista ja jaettua aikaa enemmän kuin rahaa (koska on aina osannut tehdä sitä, ja nyt motivaatiota siihen löytyi kummasti enemmän). Tässä suhteessa mennään mukavuus edellä. Tosin ehto miehen luo muuttoon on oma työpaikka, jota mies ei tajua lainkaan. Samaa esiintynyt myös sukulaisten kohdalla, tällöin on vaan järkätty pystyyn väkisin joku toimistohomma, josta nainen on ansainnut sen, mitä ilman ei kykene yhteistyöhön, josta hän on saanut esim. 3000 €/kk käteen (jos mies ansaitsee vaikkapa Lontoossa 50 000 €/kk ja veropros

En tajunnut tästä kommentista juuri mitään?

Vierailija
149/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohtori Jenni Haukio?

Jäi pois hyväpalkkaisesta työstään ja teki ilmaistyötä Suomen valtion hyväksi 12 vuotta. Toki samaan aikaan myös teki väikkärin, johti muutamat kirjamessut tms. Tee perässä. 

Minulla väitöskirjan tekoon men kaksi vuotta. 

Mitähän lienet kirjoitellut, kun näinkin yksinkertainen asia meni kaukaa ohi? Teki ilmaistyötä presidentin puolisona 12 vuotta.

Vierailija
150/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kotiäitiys ole golddiggeriä. Eivät kaikki ole aina työelämässä, mutta kontribuoivat yhteiseen talouteen muuten.

Kyllä sekin on. Eihän noin helppoa "työtä" voi verrata oikeiseen työhön.

Jos se äiti ei jää kotiin hoitamaan lapsia, jotta isä pääsee töihin, niin silloin se isä joutuu a) olemaan itse töistä pois tai b) maksamaan lapsenvahdista/päivähoidosta/au pairista. 

Ei kotiäitiydessä ole kyse siitä, että onko se rankkaa vai helppoa, kyse on siitä, että kotiäitinä olo mahdollistaa toiselle työelämässä olon.

Aivan, lisäksi on kyse siitä, että moni tahtoo hoitaa lapsensa itse nelivuotiaaksi kuten itse halusin aikoinaan. Myös sen perusteella mitä tiedän varhaisesta vuorovaikutuksesta, mutta myös siksi, että halusin olla lasteni seurassa mahdollisimman paljon. Ja koska se oli mahdollista, niin totta kai tein niin. Osittain vaikuttivat myös omat kokemuksen uravanhempien lapsena. Suhteemme on mielestäni jäänyt hiukan etäiseksi (mitään skismoja ei kuitenkaan ole), lapsena tuskin näin heitä. Meillä sen sijaan on aikuisten lasten kanssa läheiset välit.

Vierailija
151/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuoleni

Vierailija
152/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän sellaisen miehen. On aina seurustellut vain rikkaiden perheiden tytärten kanssa. Nyt lopulta onnistui huijaamaan yhden naimisiin ja tekemään kanssaan lapset. Käy ihan normtöissä kyllä, mutta on pahimman luokan gold digger ja leveilee omaisuudella ja aktiviteeteillä, joihin hänellä ei ikinä olisi varaa ilman vaimoaan. 

"Käy töissä", "on gold digger". Vähän on ristiriitaista nyt.

Vierailija
153/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nää naiset, joiden ei ollut pakko, ovat tehneet töitä ihan omasta halusta. Viiskyt-kuuskytluvuilta alkaen. Oma isäni irtisanoi äitini työpaikan heidän saatuaan lapsen, mutta äitini sit myöhemmin alkoi tehdä töitä. Omaks iloks.

Äitisi kävi varmaankin töissä siksi että sillä olisi mahdollisuus vielä joskus  lähteä noin kontrolloivasta suhteesta, eikä omaks iloks

Se oli yksi aikakausi. Kun pitkän taistelun jälkeen pääsi työelämään, niin sinne varmasti sitten halusi. Nykyään tuokin on nähty ja koettu. Ei raskas työelämä tee ketään onnelliseksi. 

Vierailija
154/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella rikkaiden piireissä konservatiiviset sukupuoliroolit ovat yleisempiä kuin muulla väestöllä. Jos mies tienaa tarpeeksi, miksi vaimon pitäisi käydä töissä? Jos naiset työskentelevät, niin he tekevät sitä huvin vuoksi, eikä rahan. 

Sukuni on ollut melko varakasta, mutta kyllä kaikki naiset ovat töitä tehneet. Ihan vaikka huvikseen, ei pakosta, mutta tehneet kuitenkin. Aina.

Samoin omassa suvussani. Työnteko on myös itselleni tärkeää, mutta monien unelma on se, ettei töissä tarvitse käydä. Nyt vanhemmiten nautin kotirouvana olemisesta, mutta tilanne voisi olla toinen, ellei minulla olisi minkäänlaista uraa takana. Tässä iässä kaikki väsyvät työntekoon välillä, jopa oma mies, joka on "työhullu". Fyysinen suorituskyky ei yksinkertaisesti ole samaa enää kuin nuorena.

Vierailija
155/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat siitä, mitä elämässään tekee? Jos on itse tyytyväinen. Elämää eletään itselle, ei muita ihmisiä varten. 

Näinpä. Suurin osa muiden ihmisten tekemisten ruotimisesta taitaa olla sitä perua, ettei omaan elämään ole ihan tyytyväinen.

Vierailija
156/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman miehen. Yksi heistä polttelee pilveä päivät pitkät ja käy kavereiden kanssa pelaamassa jalkapalloa, mutta auttaa lastenhoidossa. Nainen äärimmäisen rikkaasta suvusta mutta boheemi ja maksaa mielellään kaikki kulut.

Toinen on myös sellainen driftaaja joka käy sillon tällön raksahommissa, mutta pääsääntöisesti työtön, jonka tyttöystävä tienaa hirveitä summia somella, ja on niin kiltti että maksaa kaiken. 

Molempia miehiä yhdistää kiltteys, lempeys ja kunnioitus naista kohtaan. Näin olen ainakin ymmärtänyt, ja siksi naiset mielellään maksavatkin kaiken. Jos ei tuntisi miehiä niin ulkopuolisen silmin nehän näyttävät ihan kauheilta pummeilta.

Vierailija
157/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella rikkaiden piireissä konservatiiviset sukupuoliroolit ovat yleisempiä kuin muulla väestöllä. Jos mies tienaa tarpeeksi, miksi vaimon pitäisi käydä töissä? Jos naiset työskentelevät, niin he tekevät sitä huvin vuoksi, eikä rahan. 

Sukuni on ollut melko varakasta, mutta kyllä kaikki naiset ovat töitä tehneet. Ihan vaikka huvikseen, ei pakosta, mutta tehneet kuitenkin. Aina.

Samoin omassa suvussani. Työnteko on myös itselleni tärkeää, mutta monien unelma on se, ettei töissä tarvitse käydä. Nyt vanhemmiten nautin kotirouvana olemisesta, mutta tilanne voisi olla toinen, ellei minulla olisi minkäänlaista uraa takana. Tässä iässä kaikki väsyvät työntekoon välillä, jopa oma mies, joka on "työhullu". Fyysinen suorituskyky ei yksinkertaisesti ole samaa enää kuin nuorena.

Kysymys on aika pitkälti siitä, että voi valita, mitä töitä tekee. Onko harrastusyrittäjä nelipäiväisellä lyhyellä päivällä. Vai tekeeko pitkää päivää toisen palveluksessa kontrollin alaisena. Työllä ja työllä on todellakin eroa. 

Työ, jota on pakko tehdä ilman jouston varaa on kuluttavaa. 

Tai johtotehtävissä oleminen sillä tiedolla, ettei tarvitsisi käydä töissä, mutta käy koska se on mukavaa. Ja tietysti nostaa sosiaalista statusta. Saa enemmän mukavia juhlia piireissä, koska on esimerkillinen. Sitten voi hyvällä omallatunnolla postata matkakuvia jne. 

Vierailija
158/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesti näillä pariskunnilla on - ainakin ns. paremmissa piireissä - eräänlainen kirjoittamaton sääntö, jonka mukaan pariskunta näyttelee yhdessä tilannetta jossa he ovat tiimi jonka molemmat jäsenet ovat yhtä tärkeitä yhteisen elintason rakentamisessa.

Näin on, vaikka mies toisi pöytään 90% pariskunnan tuloista, tai vaikka mies olisi erityisen taitava työssään naisen tehdessä kotitöitä joihin pystyisi lähes kuka tahansa.

Tällä järjestelyllä vältetään epämukava tilanne, jossa molemmat joutuisivat myöntämään sen mitkä tekijät oikeasti saivat miehen valitsemaan kyseisen naisen, esimerkiksi mukavan ja pullantuoksuisen mutta vähän pyöreän ja epäedulliset piirteet omaavan kilpasiskon sijasta. Nainen voi uskotella itselleen olevansa kaikkea muuta kuin gold digger, ja mies ettei tämä tarvitsisi rahaa kauniin naisen saamiseksi.

Mies kehuu naista siitä kuinka tämä on kaiken hänen menestyksens

Hyviä huomioita, tietenkin, kun 12121212 on kyseessä. Tuo tiimin rakentaminen nauratti, kun olen itsekin siihen suuntaan ajatellut. Mun mies kysyy minulta edelleen neuvoa niin hassuissa työasioissa, etten voi edes tähän kertoa, vaikka oikeasti hän ei tarvitse minua mihinkään. Ei mihinkään paitsi olemaan minä. Kai hän on riippuvainen minusta kuten minäkin olen hänestä. Pahin pelkoni on, että menetän hänet, siis että hän kuolee ennen minua.

Vierailija
159/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin joskus varakkaalla alueella ja kyllä siellä oli tavallista että vaimot oli ns. kotirouvia. Myös monella miehellä oli työ joka vaikutti enemmän harrastukselta.

Minulla on ollut aina asunto alueelle, jossa asuvat Suomen varakkaimmat ihmiset, mutta kotirouvat ovat siellä nykyisin hyvin harvinaisia. Ennen heitä oli enemmän, minun lapsuudessani.

Vierailija
160/329 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän