Seiska: Somevaikuttaja Yousra Chafak rasistisen käräjäoikeuden uhri?
Yousra nosti someteksteissään esille etnisen taustansa.
Itselleni herää myös kysymys vaikuttiko päätökseen etninen taustani, sillä usein me ulkomaalaiset olemme helppo kohde. Joudumme aina tekemään enemmän töitä asioiden eteen, jopa syyttömyyden todistamiseen.
Käräjäoikeus ei ole tässä tapauksessa ottanut yhtään huomioon sitä, että minä olen myös uhri tässä ja minun hyvyyttä on käytetty hyväksi. Jos tässä tilanteessa olisi kantasuomalainen, uskoisin, että päätös olisi ollut toisenlainen.
Myös poliisi oli kiinniottotilanteessa rasistinen?
Kiinniottotilanne oli turhan kovakouraista, josta minulle jäi jopa mustelmia. Minulle puhuttiin alentavasti ja minulle puhuttiin englantia, vaikka puhun täydellistä suomea ja olen aina asunut täällä, Yousra kirjoittaa.
https://www.seiska.fi/rikos/somevaikuttaja-yousra-chafak-avautuu-rikost…
Kommentit (93)
suomessa ei oikeus taida koskaan ottaa huomioon selityksiä, että "minun hyvyyttäni käytettiin hyväksi" tai "en tiennyt, että noin ei saa tehdä". Oletusarvoisesti täällä ajatellaan, että ihminen on tietoinen tekemänsä asian juridisesta puolesta ja ainakin sen verran, että elää suurinpirtein laki rikkomatta ja jos rikkoo ja jää kiinni, niin sitten pitää kantaa vastuu. Esim oletetaan, että ajokortilliset tuntevat liikennesäännöt ja noudattavat niitä. Ei voi selittää oikeudessa, että "kun en tiennyt, että suomessa ajonopeusmerkintä tarkoittaa maksiminopeutta, ajattelin, että se on miniminopeus, jonka alle ei saa ajaa". Samoin on muissakin asioissa. Pitää vain tietää.
Lapsille pitäisi jo koulussa opettaa ainakin perusteet elämässä tarvittavista taidoista.
hetkinen.. hän siis saoo seiskan mukaan, että on ulkomaalainen ja sanoo myös, että on _aina_ asunut täällä suomessa (Eli myös syntynyt suomessa, oletan ja näin ollen suomalainen?) eli kumpaa hän nyt sitten on?
Vierailija kirjoitti:
hetkinen.. hän siis saoo seiskan mukaan, että on ulkomaalainen ja sanoo myös, että on _aina_ asunut täällä suomessa (Eli myös syntynyt suomessa, oletan ja näin ollen suomalainen?) eli kumpaa hän nyt sitten on?
Riippu siitä milloin ja missä kysytään. Kumpi nyt milloinkin kannattaa olla
Vierailija kirjoitti:
Tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole kerjätä sääliä vaan..
Hauskaa että suurimman tietämäni uhriutujan, Roina-Jonnan, kirjeet sisältävät aina saman lauseen. Ja sitten A nelosellisen tekstiä siitä kuinka väärin häntä on kohdeltu.
Kyllä minuakin on kohdeltu väärin Käräjäoikeudessa, vaikka olen kantasuomalainen. Minulle myös puhutaan englanniksi, vaikka olen kantasuomalainen ja valkon aa mainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku missi?
Ei ainakaan ulkonäöstä päätellen
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Ymmärsinkö oikein? Kyseisen naisen miesystävä ei osannut suomea ja pyysi ystävätärtään kääntämään suomeksi jotain tekstiä? Eikä kertonut mitä VARTEN teksti käännetään suomeksi? Ja sitten mies käytti tekstiä ihmisten huijaamisessa?
En ymmärrä millä tavalla Yousrasta saadaan rikollinen? Mistä hän olisi voinut tietää mitä varten teksti käännetään?
Jokainen täys järkinen ymmärtää.Keiden kesken rahat jaettiin?Influensseri valittaa että hänelle tulee taloudellista tappiota.Nonentäs ne joilta huijattiin melkeim 70 000 e.
Mikä tämä huijari poikaystävä on? Opiskeleeko vai pienipalkkaisessa työssä kun huijaa n melkoisen hyvän vuositulon?
Onko Lindex yhteistyökumppani?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Ymmärsinkö oikein? Kyseisen naisen miesystävä ei osannut suomea ja pyysi ystävätärtään kääntämään suomeksi jotain tekstiä? Eikä kertonut mitä VARTEN teksti käännetään suomeksi? Ja sitten mies käytti tekstiä ihmisten huijaamisessa?
En ymmärrä millä tavalla Yousrasta saadaan rikollinen? Mistä hän olisi voinut tietää mitä varten teksti käännetään?
Älä poistu kotoasi. Sä oot aivan liian kallis uhka meidän yhteiskunnalle noin hattaraisella pääkopalla..
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan ihmisiä jotka pystyvät myöntämään virheensä, tälläiset selittelijät ei saa minulta mitään sympatiaa. Tyhmempikin näkee kuinka hänen ihonväriselittelynsä on pelkkää hölynpölyä, viimeinen epätoivoinen yritys.
Tarkoitatko, että kunnioittaisit häntä, jos hän myöntäisi huijanneensa viattomilta ihmisiltä rahaa. Virhe on eri asia kuin tahallinen rikos.
Todella toivon, että hänen kanssaan taloudellista yhteistyötä tekevät tahot miettisivät jatkossa, edustaako hän sellaisia arvoja, joita kannattaa tukea.
Harvaa porukkaa halveksin yhtä vahvasti kuin näitä ammattiuhriutujia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan ihmisiä jotka pystyvät myöntämään virheensä, tälläiset selittelijät ei saa minulta mitään sympatiaa. Tyhmempikin näkee kuinka hänen ihonväriselittelynsä on pelkkää hölynpölyä, viimeinen epätoivoinen yritys.
Tarkoitatko, että kunnioittaisit häntä, jos hän myöntäisi huijanneensa viattomilta ihmisiltä rahaa. Virhe on eri asia kuin tahallinen rikos.
Sivusta, mutta siinä tapauksessa olisi edes jotain kunnioitettavaa, jos olisi sen verran selkärankaa, että myöntäisi toimineensa väärin.
Tällaiset kiemurtelijat taas on sitä porukkaa, joka kuuluisi torille johonkin häpeäpaaluun, ei lehtien palstoille.
Muistuttaisin vain että termi etninen värinen on rasismia.
Voiko ruskeat tytöt auttaa, koska voihan olla että käräjäoikeus on rasistinen.619
Yousran rikostuomio koskee sitä, että hän oli Helsingin käräjäoikeuden mukaan auttanut silloista miesystäväänsä huijaamaan ihmisiltä rahaa niin sanotuilla Hei äiti -tekstareilla.
Käräjäoikeuden mukaan Yousra oli kääntänyt englannista suomeksi viestejä, joita hänen englantia puhuva silloinen miesystävänsä oli lähettänyt uhreille.
Mies sai huijausviestien avulla melkein 20 uhria lähettämään hänelle yhteensä noin 66 000 euroa.
TIS-Mika kärähti amfetamiinista
Yousra kiisti esitutkinnassa ja oikeudenkäynnin aikana syyllistyneensä rikokseen. Hän sanoi, ettei tiennyt mitä varten hänen miesystävä pyysi käännökset.
__
"Ei tiennyt mitä varten käännökset oli."
HEH HEH
Vierailija kirjoitti:
Yousran rikostuomio koskee sitä, että hän oli Helsingin käräjäoikeuden mukaan auttanut silloista miesystäväänsä huijaamaan ihmisiltä rahaa niin sanotuilla Hei äiti -tekstareilla.
Käräjäoikeuden mukaan Yousra oli kääntänyt englannista suomeksi viestejä, joita hänen englantia puhuva silloinen miesystävänsä oli lähettänyt uhreille.
Mies sai huijausviestien avulla melkein 20 uhria lähettämään hänelle yhteensä noin 66 000 euroa.
TIS-Mika kärähti amfetamiinista
Yousra kiisti esitutkinnassa ja oikeudenkäynnin aikana syyllistyneensä rikokseen. Hän sanoi, ettei tiennyt mitä varten hänen miesystävä pyysi käännökset.
__
"Ei tiennyt mitä varten käännökset oli."
HEH HEH
Eipä tietenkään
Toivottavasti hovi ei ota käsittelyyn aivan selvää tuomiota!
Tapaus on päivänselvä ja silti tuo uhriutuu ja selittelee...
No todellakin. Hän on auttanut rakastaan tekemään "hei äiti" -huijauksia Suomessa. Kääntänyt huijauksessa käytetyt viestit suomeksi.
Todella erikoinen tyyppi muutenkin. Selittää olevansa ulkomaalainen, joka on asunut koko ikänsä Suomessa ja puhuvansa täydellistä Suomea.