Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiska: Somevaikuttaja Yousra Chafak rasistisen käräjäoikeuden uhri?

Vierailija
23.04.2024 |

Yousra nosti someteksteissään esille etnisen taustansa.

Itselleni herää myös kysymys vaikuttiko päätökseen etninen taustani, sillä usein me ulkomaalaiset olemme helppo kohde. Joudumme aina tekemään enemmän töitä asioiden eteen, jopa syyttömyyden todistamiseen.

Käräjäoikeus ei ole tässä tapauksessa ottanut yhtään huomioon sitä, että minä olen myös uhri tässä ja minun hyvyyttä on käytetty hyväksi. Jos tässä tilanteessa olisi kantasuomalainen, uskoisin, että päätös olisi ollut toisenlainen.

Myös poliisi oli kiinniottotilanteessa rasistinen?

Kiinniottotilanne oli turhan kovakouraista, josta minulle jäi jopa mustelmia. Minulle puhuttiin alentavasti ja minulle puhuttiin englantia, vaikka puhun täydellistä suomea ja olen aina asunut täällä, Yousra kirjoittaa.

https://www.seiska.fi/rikos/somevaikuttaja-yousra-chafak-avautuu-rikost…

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää!!! 

Vierailija
2/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole kerjätä sääliä vaan..

Hauskaa että suurimman tietämäni uhriutujan, Roina-Jonnan, kirjeet sisältävät aina saman lauseen. Ja sitten A nelosellisen tekstiä siitä kuinka väärin häntä on kohdeltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kyllä todellinen undulaatti toi muija, jos ei muka ymmärtänyt mihin tarpeeseen hän niitä rikollisia käännöksiä miehelleen teki. Selitys se on tuokin, uskokoon ken tahtoo.

Vierailija
4/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, mieheni on ulkkis eikä tarvitse todistella lehtien sivuilla tuomioitaan kun niitä ei vattu ole kun osaa elää ihmisiksi. HoroOn hyvä ja tekee saman. 

Vierailija
5/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla kyllä todellinen undulaatti toi muija, jos ei muka ymmärtänyt mihin tarpeeseen hän niitä rikollisia käännöksiä miehelleen teki. Selitys se on tuokin, uskokoon ken tahtoo.

En ole rikollinen, olen vain lähes rikollisen t y h m ä

Vierailija
6/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rikollinen, olen vain lähes rikollisen t y h m ä

Mutta tarkoitukseni ei siis ole kerjätä sääliä. Vaikka on heikkolahjainen voi silti elää ihan tyydyttävää elämää, kunhan razze poliisi ja oikeuslaitos ei vainoa.

Vierailija
7/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tulla yllätyksenä joillekin, mutta Suomessa ei ole mitään automaattista "vapaudu vankilasta" korttia ihonvärin tai etnisen taustasi perusteella. Ja kun luki mistä tuomio on tullut, ei ihonväri liity asiaan millään tavalla eli:

Hän oli Helsingin käräjäoikeuden mukaan auttanut silloista miesystäväänsä huijaamaan ihmisiltä rahaa niin sanotuilla Hei äiti -tekstareilla. Käräjäoikeuden mukaan Yousra oli kääntänyt englannista suomeksi viestejä, joita hänen englantia puhuva silloinen miesystävänsä oli lähettänyt uhreille.

Mies sai huijausviestien avulla melkein 20 uhria lähettämään hänelle yhteensä noin 66 000 euroa.

Vierailija
8/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi tulla yllätyksenä joillekin, mutta Suomessa ei ole mitään automaattista "vapaudu vankilasta" korttia ihonvärin tai etnisen taustasi perusteella. Ja kun luki mistä tuomio on tullut, ei ihonväri liity asiaan millään tavalla eli:

Hän oli Helsingin käräjäoikeuden mukaan auttanut silloista miesystäväänsä huijaamaan ihmisiltä rahaa niin sanotuilla Hei äiti -tekstareilla. Käräjäoikeuden mukaan Yousra oli kääntänyt englannista suomeksi viestejä, joita hänen englantia puhuva silloinen miesystävänsä oli lähettänyt uhreille.

Mies sai huijausviestien avulla melkein 20 uhria lähettämään hänelle yhteensä noin 66 000 euroa.

Älä pilaa hyvää tarinaa faktoilla.

Vierailija
9/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi. Ei yhtään arvannut mihin mies tarvitsee seuraavanlaista käännöstä:

Hei Äiti! Olen hukannut puhelimeni ja olen pahassa pulassa. Olen velkaa erittäin vaarallisille ihmisille, jotka uhkaavat satuttaa minua, ellen maksa. Saatko siirrettyä 3000 euroa tilille IBAN xxxxxxxxx mahdollisimman pian! Olen epätoivoinen, auta äiti.

Ai että kuinka kunniallinen ja sydämellinen some-vaikuttaja. Kiristää alaikäisten vanhemmilta rahaa uhkaamalla heidän lastensa henkeä ja terveyttä.

Vierailija
10/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ole tietoinen, että avunanto rikokseen on myös rikos ja oikeudessa ei sitten käy selitykseksi se iänikuinen en minä tiennyt, enhän minä mukamas tehnyt mitään väärää, olen viaton pulmunen jne. Tässä tapauksessa näyttäisi olevan aika selvä tapaus, jos tuo on pystytty oikeudessa todistamaan, niin vaikea nähdä miten ihonväri liittyy asiaan millään tavalla.

Vierailija
11/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku missi? 

Vierailija
12/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on tehty rikos jota yritetään valkopestä käyttämällä omaa ihonväriä. Ja kyllä tuomio on annettu, rikos on siis tehty ihan Helsingin käräjäoikeudenkin mukaan. Jos väittää Suomen oikeuslaitosta rasistiseksi, niin sinulla on väitteesi tueksi tottakai vahvat todisteet ja näytöt eikö niin. Ai sinulla ei ole mitään vain omat mustatuntuu fiilikset, se ei kyllä riitä vakuuttamaan ketään.

Vierailija
13/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin siihen käsitykseen, että oikeuden olisi vapauttaa ko. henkilö, koska tämä ei ihonvärinsä vuoksi ollut kykenevä ymmärtämään miksi käännökset piti tehdä??

Vierailija
14/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi kulkemassa Paqpan tietä. Verottaja ja poliisi voisivat nyt, kun on alkuun päästy, niin tarkistaa myös veroilmoitusten oikeellisuuden. Jos eivät jo ole niin tekemässäkin.

Vierailija
15/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku missi? 

Heh, no ei! Missin sukulainen ilmeisesti kuitenkin.

Vierailija
16/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku missi? 

Onhan se toki nykyaikana mahdollista tuolla ulkonäöllä. 

Vierailija
17/93 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan ihmisiä jotka pystyvät myöntämään virheensä, tälläiset selittelijät ei saa minulta mitään sympatiaa.  Tyhmempikin näkee kuinka hänen ihonväriselittelynsä on pelkkää hölynpölyä, viimeinen epätoivoinen yritys.

Vierailija
18/93 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Ymmärsinkö oikein? Kyseisen naisen miesystävä ei osannut suomea ja pyysi ystävätärtään kääntämään suomeksi jotain tekstiä? Eikä kertonut mitä VARTEN teksti käännetään suomeksi? Ja sitten mies käytti tekstiä ihmisten huijaamisessa?

En ymmärrä millä tavalla Yousrasta saadaan rikollinen? Mistä hän olisi voinut tietää mitä varten teksti käännetään?

Vierailija
19/93 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että ei tiennyt minkä takia ulkomaalainen mies tarvitsee kääntää suomeksi tekstiä jossa lukee äiti lähettäisitkö rahaa tililleni..

Vierailija
20/93 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että ei tiennyt minkä takia ulkomaalainen mies tarvitsee kääntää suomeksi tekstiä jossa lukee äiti lähettäisitkö

Voi ei! Tuo kyllä näyttää tosi pahalta...

Minä luulin, että oli kyse ihan normikäännöksistä, esim. säästä tai ruoanlaitosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi