Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aiotte tulevaisuudessa järjestää vanhempienne hoivan kun julkisia palveluja ei ole enää?

Vierailija
20.04.2024 |

Hoidatteko itse kotona? 

Kommentit (294)

Vierailija
61/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat on kuolleet, lasten isän vanhemmat on kuolleet ja nykyisen mieheni vanhemmat on kuolleet. Töissä pitää meidän jaksaa ja lähinnä minun yrittää saada rahaa säästettyä opiskelija ikäisten lasten tukemiseen. Isovanhemmista ei ole käytännössä ollut mitään apua lasten kanssa, viimeiset kuolivat kun lapset oli päiväkodissa ja/tai peruskoulussa. Surullista ollut, mutta ehkä nyt pääsee tavallaan helpommalla.

Vierailija
62/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen sanoin - välittäkää toisistanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurien ikäluokkien ahneita k- päitä EI pidä hoitaa

Vierailija
64/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset vanhukset ovat ennätyksellisen itsekäs ikäluokka.,

Ei sellaista lakia tule, että olisi pakko hoitaa vanhempansa. Nykyinen vanhusikäluokka poisti sellaisen velvoitteen ja nyt sitten saavat itse kärsiä tuosta. Halusivat itse päästä helpolla. Joten siinä nyt saavat kärsiä koloissaan yksin. 

Vierailija
65/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikki sellaisia.

Vierailija
66/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on rikkain vanhusväestö mitä koskaan on ollut..Myykööt asuntonsa ja sillä voi maksaa hoivakotimaksuja.

Vierailija
67/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskottu yhteiskunta ja hoitojärjestelmä. Ei olis uskonut 5 vuotta sitten

Kyllä tämän näki jo 15-20 vuotta sitten. 

Vierailija
68/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhemmat on kuolleet, lasten isän vanhemmat on kuolleet ja nykyisen mieheni vanhemmat on kuolleet. Töissä pitää meidän jaksaa ja lähinnä minun yrittää saada rahaa säästettyä opiskelija ikäisten lasten tukemiseen. Isovanhemmista ei ole käytännössä ollut mitään apua lasten kanssa, viimeiset kuolivat kun lapset oli päiväkodissa ja/tai peruskoulussa. Surullista ollut, mutta ehkä nyt pääsee tavallaan helpommalla.

Ole siis kiltti lapsillesi.

Vierailija
69/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on sen verran varallisuutta, että voivat mennä yksityiselle. Asun sen verran kaukana etten voi jatkuvasti olla avuksi (ja sisarukseni asuvat lähempänä) ja tiedän etteivät tänne seudulle suostuisi edes muuttamaan.

Vierailija
70/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on rikkain vanhusväestö mitä koskaan on ollut..Myykööt asuntonsa ja sillä voi maksaa hoivakotimaksuja.

Ei niitä syrjäkylien asuntoja kukaan osta. Kyllä ne jää perinnönsaajan riesaksi ja maksettavaksi. Sitten perijöistäkin tulee se rikkain kansanosa :-)

Vierailija
71/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitenkään. Ei ole taloudellisesti mahdollista heittäytyä omaishoitajaksi. Asunnolle ja ruualle on tarvetta jatkossakin.

Vierailija
72/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei enää maanpäällisiä palveluita tarvi ja äiti asuu jo palveluasunnossa josta ajanmittaan hoivapuolelle jos elää niin pitkään enää. Tuskin elää. Asuntoon pääsy pudotti ison taakan ja jatkuvan huolen meidän lasten hartioilta. Palvelut ihan lähellä ja yksikön sisältä saa ostaa tarpeen mukaan. 

Vierailija
73/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista velvoitetta voi säätää, että lasten tulisi vanhempansa hoitaa.  Käytännössä se on aivan mahdotonta toteuttaa.  

Vierailija
74/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku minä yhden ainoan kerran vuonna 2005 olisin tarvinnut kipeästi lastenhoidossa apua vanhemmiltani, he totesivat että he ovat jo omat lapsensa hoitaneet, nyt on muiden vuoro. Kyse olisi ollut kertaluontoisesta tilanteesta, kun olin menossa suunniteltuun leikkaukseen ja lapsia olisi jonkun pitänyt katsoa 2vrk. Sisareni onneksi hoiti lapsia mielellään. 

Nyt vanhempani ovat vanhoja ja raihnaisia. Välinme ovat asialliset mutta viileät. 

He toivovat että kävisin heillä aina auttelemassa milloin missäkin. En aio kuitenkaan mennä. 

Vierailija
75/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vanhempani tajuavat, että eivät elä ikuisesti, voimme alkaa keskustella eri järjestelyistä. Toistaiseksi he eivät ole tehneet yhtikäs mitään varautuakseen vanhuuden vaivoihin. 

Vierailija
76/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä syrjäkylien asuntoja kukaan osta. Kyllä ne jää perinnönsaajan riesaksi ja maksettavaksi. Sitten perijöistäkin tulee se rikkain kansanosa :-)

Äiti pisti myyntiin tuollaisen ja 2 viikkoa kesti että meni pyyntihinnalla. Rivarikämppä. Asennoiduttiin kyllä siihen että myynti on vaikeaa ja kestää kauan. Jos ollenkaan. Ystävällä on käsissä isänsä asunto syrjäperukalta jota kukaan ei ole edes kysellyt nähdäkseen ja hinta pudotettu jo paljon . 

Vierailija
77/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm mielenkiintoinen kysymys!

Omat vanhemmat kuolleet. Miehen sisko hoitakoon vanhempansa.

Vuosia seurattu epäoikeudenmukaisuutta ja lastenlasten vähättelyä mihin kuuluu se, että miehen lapsia ei haluta nähdä muutoin kuin pakon sanelemana eli jouluna ja syntymäpäivinä. 

Isovanhemmat valitsivat itse tyttären perheen kanssa oleilun ja 100% auttamisen. Auttakoon tytär perheineen vuorostaan. 

Vierailija
78/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu vanhemmat saivat mitä tilasivat, tulen silloin tällöin kylään nauramaan heille.

Vierailija
79/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse järjestää, molemmat ovat jo maatuneet.

Vierailija
80/294 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kalauttaa astalolla päähän takaapäin ja yllättäen. Sillä siitä pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän