Miten aiotte tulevaisuudessa järjestää vanhempienne hoivan kun julkisia palveluja ei ole enää?
Kommentit (294)
En aio järjestää. Lakisääteisesti olen vastuussa vain alaikäisistä lapsistani. Meillä nähdään sellainen vanhushelvetti tulevaisuudessa ettei sitä usko kukaan.
En mitenkään, ei kuulu minulle. Jokainen hoitaa asiansa ja elämänsä miten parhaaksi kokee.
Miksi kuvittelet eutanasia-lakia suunniteltavan?
No mihis ne julkiset palvelut katoaa ?
Meitä on monta sisarusta ja perheessä hyvät välit. Emmeköhän pysty homman pyörittämään, kun erilaista ammattiosaamistakin on. Itsekin tein monta lasta, joten mahdollinen taakka tasaantuu. Toki pyrin muutoinkin tilanteeseen vaikuttamaan: liikun, säästän jne.
Mun vanhemmat asuvat yli 500 km päässä minusta, molemmat ihan itse omatoimisesti sinne muuttaneet. En seuraa kumpaakaan, siellä järjestävät hoitonsa miten järjestävät, ei kuulu minulle yhtään mitenkään (eronneetkin jo 80-luvulla)
Hoidan tällä hetkellä iäkästä ja monisairasta isääni työni ohella ilman mitään korvausta. Ja kyllä, rankkaa on, mutta haluan isälleni arvokkaan vanhuuden.
En yhtään mitenkään. Isä ryyppäsi itsensä hengiltä ollessani varhaisteini. Äiti taas ei tehnyt mitään kun isä juovuksissa hakkasi minua, käänsi vain pään toiseen suuntaan ettei itse saa nyrkistä.
Omillansa on.
Vierailija kirjoitti:
Etkö seuraa uutisia? Vanhusten hoitolaitoksia suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat asuvat yli 500 km päässä minusta, molemmat ihan itse omatoimisesti sinne muuttaneet. En seuraa kumpaakaan, siellä järjestävät hoitonsa miten järjestävät, ei kuulu minulle yhtään mitenkään (eronneetkin jo 80-luvulla)
Ja vielä paras kaikista: molemmat ääripersuja :D :D
Vierailija kirjoitti:
Sepä se.
Ovat hankkineet asunnon sellaisesta paikasta että on palvelut lähellä ja voin kyllä helposti käydä kerran päivässä ja kotihoito tulee siinäkin kerrostalossa kätevästi kulkemaan joka asunnon läpi kun asukkaan on jo ja tulee olemaan vanhuksia.
Luulen kyllä että järjestävät eutanasian itselleen ennen kuin ovat täysin hoidettavia, koska tietävät hyvin mikä tulevaisuus on.
Vanhemmat kuolleet jo vuosia sitten. Hoidin itse heidät loppuun asti, asuivat kanssamme loppuvuotensa.
On ihan normaalia huolehtia läheisistään, nyky Suomi on vaan tullut niin kovaksi ja sydämettömäksi, että pitää normaalina kaikkien sulkemista laitoksiin.
Käytännössä se vaatii vain yhteistyötä koko perheeltä, työvuorojen jakoa ja silloin tällöin myös kaupungin hoitorinkiin turhautumista.
Mutta kun nykyvanhemmat uupuvat jo yhden tai kahden lapsen kanssa, kun pitää päästä toteuttamaan itseään ja miettimään kuka oikein onkaan, niin epätoivoiselta näyttää. Nykyajan ihmiset eivät taida koskaan kasvaa aikuisiksi?
Toivotaan, että jatkossa dementikkovanhemman saa lukita huoneeseensa omaishoitajan palkkatyöpäivän ajaksi. Muuten sytyttävät keittiössä vahinkotulipaloja ja vaeltelevat vapaana kylillä ja metsissä onnettomuusmagneetteina.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat kuolleet jo vuosia sitten. Hoidin itse heidät loppuun asti, asuivat kanssamme loppuvuotensa.
On ihan normaalia huolehtia läheisistään, nyky Suomi on vaan tullut niin kovaksi ja sydämettömäksi, että pitää normaalina kaikkien sulkemista laitoksiin.
Käytännössä se vaatii vain yhteistyötä koko perheeltä, työvuorojen jakoa ja silloin tällöin myös kaupungin hoitorinkiin turhautumista.
Mutta kun nykyvanhemmat uupuvat jo yhden tai kahden lapsen kanssa, kun pitää päästä toteuttamaan itseään ja miettimään kuka oikein onkaan, niin epätoivoiselta näyttää. Nykyajan ihmiset eivät taida koskaan kasvaa aikuisiksi?
Miten tämä sydämetön tapa korjataan jos vanhemmat asuvat monen sadan kilometrin päässä? Pitäisikö aikuisten lapsen muuttaa sinne myös, irtisanoutua työpaikastaan, entä minne oma perhe?
Vierailija kirjoitti:
"Säästöihin".
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Varsinkin, jos on perittävää.
Vanhemmat kuolleet ajat sitten. Itse toki autoin mahdollisimman paljon.