Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen raaat hedelmät

Vierailija
30.06.2023 |

Nyt ollaan jo pitkällä kesää ja mielellään herkuteltaisiin hedelmillä ennen kotimaista marjasatoa.
Kävin tänään kolmessa isossa kaupassa (Prisma, Citymarket, iso S_market)
Ajattelin ostaa ison kasan hedelmiä, kun kaikki niistä tykkäävät: tulos oli, että uskaltauduin ostamaan vesimelonin (niistäkin ollaan jouduttu heittämään 2 pois tänä kesänä, kun olivat sisältä mummokalsareiden värisiä ja täysin ilman makua)
Persikat, nektariinit yms,ihan kivikovia.
Ja olen kokeillut; eivät todellakaan kypsy keittiötasolla tai auringossa, seurauksena nahistuminen tai mätäneminen.
Anteeksi avautuminen, ottaa aivoon...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

raat on halvempia ostaa duopolille isoina massoina, sitten vaan "hävikkinä" roskiin ylimääräinen. money talks.

Vierailija
2/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne nektariinit omppujen lähelle niin kypsyvät. Mulla oli sama ongelma. Ässän minimeloonit on ollu tosi hyviä ja makeita. Hirveen hintaisia mut on sen väärtti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raa'at

Muuten olen kyllä samaa mieltä.

Vierailija
4/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori

Vierailija
5/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja avokadopussit on kuin heittäisi rahansa roskiin.

Vierailija
6/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Marketin verigreipit on nyt hyviä.

Vierailija
7/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä - kaikki tuodaan tänne liian raakoina ja sitten Vantaan keskuskypsytämössä muka kypsytetään. Arvaa miten hedelmien hivenaineille ja vitamiineille on käynyt. 

Vierailija
8/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikat, luumut, avokadot, nektariinit, melonit ja persimonit, kaikki raakoja.

Vierailija
9/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persikat, luumut, avokadot, nektariinit, melonit ja persimonit, kaikki raakoja.

Ja kiiwit!

Vierailija
10/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sama havaittu. Nektariinit sementtiä, jos jättää kypsymään, muuttuvat rusinakuorisiksi. Vesimelonin vippasin tänään roskiin, ei kestänyt kotona kuin 1 päivän niin alkoi kuoren reuna ruskettumaan, vadelmat jotenkin vetelämpiä kuin ennen, mansikat vielä OK, hunajameloni OK, avokadot raakoja ja kahden päivän päästä mädänneitä. Kalliita paskoja !

Vierailija
11/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuo on muuten totta, hyvä jos 1-2 on syömäkelpoista, sama on koskenut irtomyynnissä olleita Haas merkkisiä avokadoja, vaikka lukee syöntikypsiä, ovat joko vielä raakoja tai sisältä mustia, jota päältä päin ei aina tunnista, kauhea kilohinta vaan.

Vierailija
12/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappa avuttomille mammoille tarjota kypsiä hedelmiä?

Kaikki puristellaan paskamaiseksi velliksi ja valitetetaan kun ei säily kotona.

Vierailija
13/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitappa avuttomille mammoille tarjota kypsiä hedelmiä?

Kaikki puristellaan paskamaiseksi velliksi ja valitetetaan kun ei säily kotona.

Ai siitäkö se johtui, luulin puristavani päätäsi paskamaiseksi velliksi mutta se olikin valmiiksi löysä ja pehmeä meloni. 

Vierailija
14/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-7628585

Säilykehedelmät ovat mainettaan parempaa evästä – Tutkija: erittäin hyvää ravintoa lapsillekin

"Talvella tuorehedelmien saanti edellyttää Suomessa usein sitä, että hedelmät kerätään toiselta puolelta maapalloa raakoina ja ne päätyvät suomalaiseen tuoretiskiin vasta viikkojen tai jopa kuukausien päästä keräämisestä. Vitamiinien kannalta tämä ei ole välttämättä otollisinta.

– Raakoihin hedelmiin ei kehity vitamiineja, sillä useat vitamiinit kehittyvät hedelmiin nimenomaan auringonvalon vaikutuksesta, Kuusipalo selventää."

Vaikka nyt onkin kesä, niin miten paljon mitään vitamiineja ja hivenaineita ehtii raaka hedelmä kerätä?

Keinovalolla kypsytys ja puoliraakana kauppaan. Keinotekoista meininkiä. Itse syön mielummin purkkihedelmiä.

Vierailija
15/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa vain pehmeitä avokadoja. Kovat olen jättänyt kauppaan.

Vierailija
16/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raa'at

Muuten olen kyllä samaa mieltä.

Mä tiedän, mutta se yläheittomerkki ei vaan löydy

T:ap

Vierailija
17/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi tehdä välillä joku kapina!

Jas ostaisit syöntikelvotonta lihaa 2kg, niin ärsyttäisikö? Nyt musta tuntuu, että me vaan annetaan tukkujen tuoda meille huonoa.

Vierailija
18/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mieluummin näin kuin ylikypsinä, sisältävät vähemmän sokeria.

Vierailija
19/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä ostat kivikovia nektariineja, luumuja päärynöitä esim. Ihanko totta? Mun mielestä ne ei maistu miltään, pahimmillaan vaan kaasulla kypsytetyiltä. 

Mutta jos sunlaisia ihmisiä on paljon, niin sittenhän selvisi, miksi meille tuodaan hedelmiä, jotka ei maistu miltään

Vierailija
20/23 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/3-7628585

Säilykehedelmät ovat mainettaan parempaa evästä – Tutkija: erittäin hyvää ravintoa lapsillekin

"Talvella tuorehedelmien saanti edellyttää Suomessa usein sitä, että hedelmät kerätään toiselta puolelta maapalloa raakoina ja ne päätyvät suomalaiseen tuoretiskiin vasta viikkojen tai jopa kuukausien päästä keräämisestä. Vitamiinien kannalta tämä ei ole välttämättä otollisinta.

– Raakoihin hedelmiin ei kehity vitamiineja, sillä useat vitamiinit kehittyvät hedelmiin nimenomaan auringonvalon vaikutuksesta, Kuusipalo selventää."

Vaikka nyt onkin kesä, niin miten paljon mitään vitamiineja ja hivenaineita ehtii raaka hedelmä kerätä?

Keinovalolla kypsytys ja puoliraakana kauppaan. Keinotekoista meininkiä. Itse syön mielummin purkkihedelmiä.

Mitä purkkihedelmiä sä syöt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi