Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt vihdoin hesarissa ihmetellään hallituksen kosmeettisen kirurgian lopettamista julkisella puolella

Vierailija
18.04.2024 |

Tätähän on täällä ihmetelty jo eilisestä lähtien. 

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010368668.html

Julkisella puolella ei ole mitään sellaista plastiikkakirurgiaa, jolle ei olisi lääketieteellisiä perusteita. 

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niin että sterilisaatiot poistettiin myös julkisesta terveydenhoidosta? 

Juu, niin ne aikoo.

Mutta sitä minä vaan tässä mietin, että kuinka iso toimenpide munanjohtimien klipsaus tai siemenjohtimien katkaisu on. Eiks se oo vain pikkanen tähystystoimenpide, ja saman päivän aikana kotiin! Rasittaako hirveesti julkista puolta tällaiset pikku toimenpiteet. Toki, onhan siinä niitä esitutkimuksia varmaan... mutta.... Ja tehdäänköhän näitä edes hirveitä määriä.

Onko tuolla hallituksella asiantuntijoita neuvojina? Millainen on seuraava outo säästävä toimi, jota ruvetaan kansaan päin asettamaan? Hallitus ei välitä asiantuntijoista eikä se halua heidän kannanottojaan edes kuulla, tämähän todettiin jo sosiaaliturvan leikkausten yhteydessä. Ei liikuta kok-ps-porukkaa lainkaan!

Vierailija
122/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse harkinnut rintojen pienennysleikkausta, ja ne mitta rajat ylittyy kohdallani, eli tarve on ilmeinen. 

Kuitenkin, olen ollut yhdessä Fb ryhmässä jossa on monia näitä jotka käyneet siinä leikkauksessa. Mitat EI YLITY monella. SIlti heidät on iLMAISEKSI leikattu. Olen ollut tosi ihmeissäni ja jopa vihainen tästä, näille lääkäreille ja naisille KOSKA JONOT KASVAA niille jotka oikeasti tarvitsee sen. Syynä leikkauksille oli vain imetyksien jälkeinen  tyhjentyneinen rintojen kosmeettinen nosto. Eli rintojenkohotus. Eli ne roikkui, mutta oli kooltaan pienet, jopa jotain b- c-kuppia. Syynä leikkaukselle ei todellakaan ollut mikään muu kuin älykäs nainen on lukenut kriteerit, ja jos mitat ei täyty, hän liioittelee "vaivoja". Kirurgi tuntunut olevan mukana tässä juonessa, että saadaan tehtyä leikkauksia.

Ärsyttää todella paljon, että tietyt naiset osaa pelata ovelasti peliä jotta saavat yhteiskunnalta kalliita palveluita vaikka eivät tee mitä itse olisi voinut. Kuten: laihdutus (tämä kyllä vaaditaan ennen leikkausta), kunnolliset liivit, eikä marketti spagettiolkaimelliset, liikunta, lihasharjoittelu, ehkä ruokavaliokin.  

Monilla leikatuilla oli täysin normaalit rinnat. Miten ja kua ne mitat on ottanut niin että kriteerit täyttyi en tiedä. Omasta mielestäni DD kuppi on normaali eikä pidä lähteä leikkaamaan etenkin kun nainen kieltäytyy liikunnasta (näkee kuvista).

Tässä mielipiteeni. Lihavuusleikkausken jälkeisiin vatsanahan poistoihin en ota kantaa, ehkä voisi jonkun pikkusumman periä leikatulta, koska ei suostunut aikanaan noudattamaan lääkärin neuvoja syömisestä. Tosin monilla sairauksillahan on tämä sama syy, joten....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, niin ne aikoo.

Mutta sitä minä vaan tässä mietin, että kuinka iso toimenpide munanjohtimien klipsaus tai siemenjohtimien katkaisu on. Eiks se oo vain pikkanen tähystystoimenpide, ja saman päivän aikana kotiin! Rasittaako hirveesti julkista puolta tällaiset pikku toimenpiteet. Toki, onhan siinä niitä esitutkimuksia varmaan... mutta.... Ja tehdäänköhän näitä edes hirveitä määriä.

Onko tuolla hallituksella asiantuntijoita neuvojina? Millainen on seuraava outo säästävä toimi, jota ruvetaan kansaan päin asettamaan? Hallitus ei välitä asiantuntijoista eikä se halua heidän kannanottojaan edes kuulla, tämähän todettiin jo sosiaaliturvan leikkausten yhteydessä. Ei liikuta kok-ps-porukkaa lainkaan!

Hammashoito. Se ajetaan täysin alas vaikka on jo nyt. Kokoomus ja persureet toteavat, että hampaat saavat mädäntyä kansalaisilla suuhun ja ennalta ehkäisevää, eikä millään tavalla korjaavaa hoitoa tarjota mihinkään. Julkisen puolen hammaslääkärit/hoitajat/suuhygienistit pakotetaan yksityisille/perustamaan oma toiminimi.

Vierailija
124/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkujat, miettikää mitä on kosmeettinen kirurgia ja mitä on korjaava kirurgia.

Vierailija
125/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuolitautien hoidot ITSE maksettaviksi, niin johan ihmset oppii...jospa ne 10 käskyä alkaisi maittaa, selibaatti, ei seksiä ennen avioliittoa, eikä lukemattomia avioeroja ilman vakavaa syytä. Lapset ei meen poikkiksille nukkumaan. Vanhemmat maksaa skpt hoidot lapsilleen jne. Tässä ohjeeni

Vierailija
126/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse harkinnut rintojen pienennysleikkausta, ja ne mitta rajat ylittyy kohdallani, eli tarve on ilmeinen. 

Kuitenkin, olen ollut yhdessä Fb ryhmässä jossa on monia näitä jotka käyneet siinä leikkauksessa. Mitat EI YLITY monella. SIlti heidät on iLMAISEKSI leikattu. Olen ollut tosi ihmeissäni ja jopa vihainen tästä, näille lääkäreille ja naisille KOSKA JONOT KASVAA niille jotka oikeasti tarvitsee sen. Syynä leikkauksille oli vain imetyksien jälkeinen  tyhjentyneinen rintojen kosmeettinen nosto. Eli rintojenkohotus. Eli ne roikkui, mutta oli kooltaan pienet, jopa jotain b- c-kuppia. Syynä leikkaukselle ei todellakaan ollut mikään muu kuin älykäs nainen on lukenut kriteerit, ja jos mitat ei täyty, hän liioittelee "vaivoja". Kirurgi tuntunut olevan mukana tässä juonessa, että saadaan tehtyä leikkauksia.

Ärsyttää todella paljon, että tietyt naiset osaa pelata ovelasti peliä jotta saavat yhteiskunnalta kalliita palveluita

Nyt en kyllä usko sun tarinaan... Ihmiset voivat kirjoittaa mitä tahansa... ilkeyksissään ja manipuloidakseen kansaa. 

Ja mitä ihmettä sinä tiedät näistä lihavuusleikkauksistakaan. Oletko sinä ollut paikan päällä kun sisätautilääkäri on ohjeistanut potilasta niukka energiaiselle ruokavaliolle. Seurannut painon kehitystä ja niin edespäin... Oletko?

Ei niitä lihavuusleikkauksia, vatsalaukun pienennyksiä jne., ihan heppoisin arvioin tehdä. 

Mitä jos te perussuomalaiset alkaisitte pitää päätänne pienemmällä. Pitäskö teiltä leikata tota..... Tai no, ehkä siitä ei ole mitä leikata... tyhjästä kun on paha nyhjästä.

Vierailija
127/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, niin ne aikoo.

Hammashoito. Se ajetaan täysin alas vaikka on jo nyt. Kokoomus ja persureet toteavat, että hampaat saavat mädäntyä kansalaisilla suuhun ja ennalta ehkäisevää, eikä millään tavalla korjaavaa hoitoa tarjota mihinkään. Julkisen puolen hammaslääkärit/hoitajat/suuhygienistit pakotetaan yksityisille/perustamaan oma toiminimi.

Nää on ajettu alas jo vuosikymmenet sitten. Liki koko 2000-luvun terveyskeskukseen helsingissä saa ajan jos soittaa aamulla soittoaikana klo 8 (+ max 1 minuutti) ja jos menee tuon yli niin päivän ajat meni jo ja sitten päivystykseen jonottamaan sen 8-10 tuntia. Sitten puhelimessa joku leipääntynyt hoitsu mutuilee että tarvitseeko aikaa vai riittääkö 3kk päähän kiireetön aika (joka toki siirretään 2 kertaa eteenpäin kuukaudella jostain mystisistä syistä). Pääset lääkäriin niin siellä on joku "matti" tai "pirjo" jonka suomentaito on vähintäänkin haastava kun ei voi olla varma ymmärsikö lääkäri mitä sanottiin. 

Hammashoidossa tilanne on ollut vielä pahempi. Esim. viimeksi kun viime hallituksen aikana soitin niin takaisinsoitto tuli helsingissä noin kuukauden päästä (!!!!!) ja siitä sitten se 6++ kuukautta eteenpäin olisi saanut tarkastusajan. Ja siitä vielä x kuukautta eteenpäin ennen kuin olisi päästy paikkaamaan. Lohjennutta hammasta nuo paikkaili pari vuotta aiemmin noin 3kk kuluttua ajanvarauksesta. Etc.

Vierailija
128/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää todella paljon, että tietyt naiset osaa pelata ovelasti pe

Mitä jos LUKISIT kirjoitukseni. EN missään ole kritisoinut lihavuusleikkauksia! Ne on erittäin tärkeitä. Sanoin vatsanahanpoistoista. Ne ei ole henkeäpelastavia, ja sanoinkin että itse 90% aiheutettuja. Ja kyllä, olen vierestä katsonut miten laihdustusohjeet ei kertakaikkiaan mene super super super ylipainoiselle perille. Kaikkea on yritetty, eivät tottele helppoja ohjeita, sairaudet lisääntyy näillä, diabetekset, verenpaineet, jne,. Huom. Olen itsekin ollut ylipainoinen, ja taistelen edelleen. Se on vaikeaa varmatsi kaikille.

Rintojenpienennys leikkaukseen pääsykriteerit näyttäisikin olevan heiman eri, eri alueilla. Toki rahalla saa yksityisellä leikata vaikka a kupit pois. Eihän se ole keltään pois. Mutta DD kupin pienennystä ei pitäisi yhteiskunnalla maksattaa. 

Vierailija
129/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin hassua on ollut seurata miten iloisia tästä olemattojen palveluiden leikkauksista palstan perskokkareet ovat olleet :D

Kaikkein hassuinta on se miten he totuuden selvittyä nyt jänkkäävät: "Onpas tällainen palvelu!"

:D :D :D

Vierailija
130/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin julkisella tyvisolusyöpä nenästä. Reilu 2kk myöhemmin tehtiin ihan puhtaasti kosmeettinen toimenpide, jossa poistettiin paikalle tullutta arpikudosta.

Olen kiitollinen korjauksesta, mutta toimenpide oli puhtaasti kosmeettinen. Arpihoito yksityisellä olisi maksanut noin 350 euroa. Nyt lopputulos on täysin huomaamaton, ennen toimenpidettä paikalla oli sellainen alle millin paksumpi "laatta"

Ystäväni sai Kela-korvauksen roikkuvien silmäluomien korjaukseen ja kertoi itse, että toimenpide on puhtaasti kosmeettinen, mutta hän sai lähetteen leikkauksen myös toteuttaneelta yksityislääkäriltä. Kela korvaus oli kuitenkin vain joitain satasia, itse maksoi valtaosan.

Kyllä näitä vaan on tehty.

Vierailija
131/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta poistettiin julkisella tyvisolusyöpä nenästä. Reilu 2kk myöhemmin tehtiin ihan puhtaasti kosmeettinen toimenpide, jossa poistettiin paikalle tullutta arpikudosta.

Olen kiitollinen korjauksesta, mutta toimenpide oli puhtaasti kosmeettinen. Arpihoito yksityisellä olisi maksanut noin 350 euroa. Nyt lopputulos on täysin huomaamaton, ennen toimenpidettä paikalla oli sellainen alle millin paksumpi "laatta"

Ystäväni sai Kela-korvauksen roikkuvien silmäluomien korjaukseen ja kertoi itse, että toimenpide on puhtaasti kosmeettinen, mutta hän sai lähetteen leikkauksen myös toteuttaneelta yksityislääkäriltä. Kela korvaus oli kuitenkin vain joitain satasia, itse maksoi valtaosan.

Tottakai. Varmasti. Asiasta kertoi kaikkien tuntema Vierailija.

Vierailija
132/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Varmasti. Asiasta kertoi kaikkien tuntema Vierailija.

Sinä voit aivan itse lukea käypä hoito suosituksen tyvisolusyövän hoidosta sekä arpihoidosta jos et usko. Pohjois-Karjalan keskussairaalan nenä- ja kurkkutautien osaston päiväkirurgiassa toteutettiin 1,5 vuotta sitten. Kasvain poistettiin veneviillolla ja haava jätettiin kasvamaan mikrogranulaatiota itse itsensä umpeen. Valitettavasti arven muodostus oli ennakoitua voimakkaampaa ja tätä arpikudosta sitten poistettiin koska "kyse oli vielä nuoresta naisesta", olen poikkeuksellinen tyvisolusyöpäpotilas vasta noin nelikymppisenä.

Ajan sain työterveyslääkärin lähetteen perusteella muutamassa viikossa ja palvelu oli erinomaista. Kirjoitin asiasta kaupungin puskaradioonkin ylistävän palautteen.

BTW, kun kuljen ihmisten parissa, näen usein ihan nuorillakin ihmisillä ihomuutoksia, jotka olisi hyvä käydä tarkastamassa. Googlatkaa tyvisolusyöpä niin löydätte ainakin yhden nuorehkon naisen tarinan kuvineen sekä yhden ikäiseni, olisikohan ollut Kotiliedessä ja Annassa..

Vierailija
133/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää todella

No, jos se jäljelle jäänyt löysä nahka aiheuttaa haittaa, niin totta kai se poistetaan.

Sinähän juuri kritisoit sitä lihavuusleikkausta  tai vastaavasti laihdutushoitoa, jos kerran huudat sitten sitä vastaan, että jäljelle jäänyt iso ihopoimu poistetaan.

Ethän sinä raukka ymmärrä yhtään mistään mitään...

Jotain tarpeetonta ja haittaa aiheuttavaa - siis oikeasti haittaa aiheuttavaa nahkaa pitäisi kantaa mukana... 

Ei se iso ihopoimu ole lainkaan verrattavissa joihinkin käsivarsien alleihin.... Siitä isosta ihopoimusta voi koitua terveydellistä haittaa....... Siksi se poistetaan. 

Vierailija
134/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut se käsitys että Kela-korvauksia saa vain sairauden hoitoon tai niiden ehkäisyyn tehdyistä toimenpiteistä. Mutta ilmeisesti sinun kertomasi perusteella olen ollut väärässä.

SINÄ VOIT MANIPULOIDAKSESI KIRJOITELLA IHAN MITÄ VAAN MEILLE TÄNNE VAUVA.FI:HIN LUETTAVAKSI.

Kelan maksamien korvausten nimikekin on sairaanhoitokorvaus!

Tarkoittanee sitä, että korvaus maksetaan toimenpiteestä joka tehdään sairauden hoitona.

Vierailija
135/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan ei tule maksaa ainoatakaan aborttia. Kyseessä on lapsenmurha. Ne tilanteet jossa äidin henki on vaarassa on äärettömän harvinaisia, ja usein ratkeaa luonnollisesti keskenmenolla.

Ime paskaa, naisia vihaava sadisti

Vierailija
136/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta..

Asun Varhan alueella, säästötavoite 130 miljoonaa.

Soitin eilen terveyskeskukseen saadakseni ajan lääkärille.

Aikoja ei ole. Jonot niin pitkät.

Ei päivystysaikoja 41,50e /kerta, eikä kiireettömiä aikoja 3kk päähän h. 20e/kerta.

Käskettiin soittaa ensi ti. Silloin voin seuraavaksi yrittää varata ajan.

Mitä ihmettä teette jos sairastutte, eikä ole varaa yksityiseen?

Myös työterveys säästää. Miehen jalka ihan p****na, eikä sille tehdä mitään.

Vierailija
137/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakorvauksista kirjoittanut...

silmäluomileikkauksesta kela-korvaus.

mut siis maksaako kela julkisen puolen tekemistä toimenpiteistä kelakorvauksia.

Eikö niitä makseta vain yksityisen puolen sairaanhoitomaksuihin.... Siis aloittajan kaveri ei edes ollut julkisen puolen asiakas.

Vierailija
138/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että huomattu löysyyttä kriteereissä, otetaan potilaita jotta riittää kirurgeille työtä, ei pidä olla liian sinisilmäinen.

No, haluatko itse kirurgille, joka ei ole saanut tehdä työtään ja harjoitella? 

Vierailija
139/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Mulla on ollut se käsitys että Kela-korvauksia saa vain sairauden hoitoon tai niiden ehkäisyyn tehdyistä toimenpiteistä. Mutta ilmeisesti sinun kertomasi perusteella olen ollut väärässä.

SINÄ VOIT MANIPULOIDAKSESI KIRJOITELLA IHAN MITÄ VAAN MEILLE TÄNNE VAUVA.FI:HIN LUETTAVAKSI."

Onko sulle todella yllätys, että roikkuvia silmäluomia korjataan kirurgisesti julkisin varoin? Kysehän on sairauden hoitamisesta JOS lääkäri kirjoittaa lähetteen jonka mukaan luomet aiheuttavat näkemiselle häiriötä tai vaikka päänsärkyä. No arvaapa kuule kirjoittaako Pihlajalinnan plastiikkakirurgi tällaisen lähetteen kun sen avulla hakeudutaan tälle samaiselle kirurgille toimenpiteeseen?

Täällä myös kirjoittajat jostain syystä valehtelevat saavansa arvelle kosmeettisista syistä hoitoa julkiselta puolelta:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14591904/rintojen-kohotus-ja-arpien-hai…

Vierailija
140/174 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelakorvauksista kirjoittanut...

silmäluomileikkauksesta kela-korvaus.

mut siis maksaako kela julkisen puolen tekemistä toimenpiteistä kelakorvauksia.

Eikö niitä makseta vain yksityisen puolen sairaanhoitomaksuihin.... Siis aloittajan kaveri ei edes ollut julkisen puolen asiakas.

"Taksaluetteloon on listattu joitakin toimenpiteitä, joista Kela voi myöntää korvauksen vain, jos erikseen määritellyt lääketieteelliset edellytykset täyttyvät. Taksaluettelossa ei kuitenkaan selitetä tarkemmin näitä korvaamiseen liittyviä edellytyksiä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi