No nyt vihdoin hesarissa ihmetellään hallituksen kosmeettisen kirurgian lopettamista julkisella puolella
Tätähän on täällä ihmetelty jo eilisestä lähtien.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010368668.html
Julkisella puolella ei ole mitään sellaista plastiikkakirurgiaa, jolle ei olisi lääketieteellisiä perusteita.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Ihan rauhassa voitte tietysti naureskella Purran sanomisille, mutta kyllä siellä julkisessa terveydenhuollossa on suurta tehottomuutta ja omaan pussiin pelaamista jatkuvasti ja jonkun täytyy siihenkin puuttua. Yhteistä hyväähän tässä ajatellaan ja sitä, että yhteisistä rahoista ei kaikkea voida kustantaa. Haluatteko te mahdollisuuden jatkaa elämää, jos tarvitsette hätäleikkauksen vai silmäluomileikkauksen ettei tarvitse nostella kulmia?
Ehdotan Saksan tapaa eli sairaskassan maksujen rajua korotusta. Se on ainoa keino. Muukalaiset tosin vievät suuren osan palveluista, kun heille kaikki on ilmaista. Jokainen maksakoon Saksan malliin muutaman satasen kuukausittain kuten minä maksan 250 euroa suoraan kuukaudessa. Suomessa voisi sairaskassamaksua korottaa jokaiselta kuukaudessa 100 eurosta alkaen, niin jopa alkaisi toimimaan sairaalapalvelut. Maksut ovat ihan liian alhaisia Suomessa.
Tämä on asian ydin.
HS en lue, mutta eduskunnan kyselytunnin katsoin tänään.
Niin. Politikkojen suustahan sen totuuden kuulee. Tai sitten ei. Ehkä kannattaisi ottaa asioista selvää muutakin kautta. Silloin tietäisi myös sen ettei Suomessa tehdä julkisella puolella kosmeettisia leikkauksia ilman lääketieteellisiä perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Politikkojen suustahan sen totuuden kuulee. Tai sitten ei. Ehkä kannattaisi ottaa asioista selvää muutakin kautta. Silloin tietäisi myös sen ettei Suomessa tehdä julkisella puolella kosmeettisia leikkauksia ilman lääketieteellisiä perusteita.
Kyllä vammautuminen kuuluu tähän ryhmään.
Kysyn vielä palvelusetelistä, missä sellaisen saa ja kuka sen saa. Tämä henkilö ei joutunut itse maksamaan leikkauta.
Miten olisi sairaskassa maksun korottaminen, se olisi hyödyllinen tapa koko maan kansalaisille ja ainakin sairaat saisivat siitä edun.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä lääketieteelliseksi perusteeksi riittää mielenterveysdiagnoosi tiettyihin kosmeettisiin leikkauksiin. Kuitenkaan se mielenterveyden häiriö ei poistu, vaikka leikkaus tehdään.
A-talkia katsomaan jos sieltä selviäätarkemmin asioita.
Näköjään palstallakin esiintyy ns. Trumpismia.
Puolustellaan henkeen ja vereen moneen kertaan ääliöksi osoittautunutta henkilöä ja hänen idioottimaisia tekojaan.
Viittaan teihin Urpon ja Ärri-Purrin kannattajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vammautuminen kuuluu tähän ryhmään.
Kysyn vielä palvelusetelistä, missä sellaisen saa ja kuka sen saa. Tämä henkilö ei joutunut itse maksamaan leikkauta.
Miten olisi sairaskassa maksun korottaminen, se olisi hyödyllinen tapa koko maan kansalaisille ja ainakin sairaat saisivat siitä edun.
Siis mihin ryhmään vammautuminen kuuluu? En ymmärrä tekstiäsi.
Oikein. Sairaiden pitää alkaa ottaa vastuuta valinnoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät erottaa sitten jatkossa rikkaista siitä, kuinka rujon näköisiksi ne on jääneet esim syöpähoitojen tai onnettomuuksien jäljiltä.
Juu-es-ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä. Osa rintojen ja vatsojen pienennyksistä mm.
Eihän noitakaan tehdä pelkästään kosmeettisin perustein. Vatsanahkan täytyy olla iso tai sitten erkaumaa. Rintojen täytyy myös olla isot ja painavat. Mulle on tehty rintojen pienennys ja vaikutti kyllä elämänlaatuun ihan älyttömästi.
Myös rintasyövän jälkeen teidän rintojen korjausleikkauksia.
No enpä ei olekkaan kosmeettisia kirurgiaa.
Julkinen terveydenhuolto pitää lopettaa aikuisilta. Se ei vaan voi toimia pitkässä juoksussa. Samoin kaikki kelakorvaukset poistettava lääkkeistä.
Oliko niin että sterilisaatiot poistettiin myös julkisesta terveydenhoidosta?
Mites nämä päin persettä Turkissa jne tehtyjen leikkausten korjaukset Suomessa julkisella? Eikö ne mene tähän luokkaan? Jos on halunnut itse säästää rahaa menemälle kehitysmaahan leikattavaksi ja saa tuhoutuneet tissit, miksi meidän veronmaksajien tulee korjaus maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Persujen jäsenkirjalla vois saada ilmaiseksi mun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rauhassa voitte tietysti naureskella Purran sanomisille, mutta kyllä siellä julkisessa terveydenhuollossa on suurta tehottomuutta ja omaan pussiin pelaamista jatkuvasti ja jonkun täytyy siihenkin puuttua. Yhteistä hyväähän tässä ajatellaan ja sitä, että yhteisistä rahoista ei kaikkea voida kustantaa. Haluatteko te mahdollisuuden jatkaa elämää, jos tarvitsette hätäleikkauksen vai silmäluomileikkauksen ettei tarvitse nostella kulmia?
Ehdotan Saksan tapaa eli sairaskassan maksujen rajua korotusta. Se on ainoa keino. Muukalaiset tosin vievät suuren osan palveluista, kun heille kaikki on ilmaista. Jokainen maksakoon Saksan malliin muutaman satasen kuukausittain kuten minä maksan 250 euroa suoraan kuukaudessa. Suomessa voisi sairaskassamaksua korottaa jokaiselta kuukaudessa 100 eurosta alkaen, niin jopa alkaisi toimimaan sairaalapalvelut. Maksut ovat ihan liian alhaisia Suomessa.
Sopii, heti kun aletaan maksamaan Saksan-mallin mukaan myös palkkoja ja veroja.
No niin! Hullu hallitus on nyt siinä pisteessä, että lääkkeet on jäänyt ottamatta. Kaikki tarvis pari viikkoa suljetulla
Mitähän mahtaa tapahtua ,jos sterilisaatiot tehdään yksityisellä? Aivan. Ei toivotut lapset lisääntyy ja ongelmat sen mukana. Ja nää plastiikkakirurgiset toimenpiteet ,sallikaa mun nauraa =D . Ei ne tiedä yhtään mistään mitään ja TE olette nää sun e valinnut. En minä ainakaan.