Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko narsisti parantua?

Vierailija
22.01.2007 |

Onko narsismin tasoja erilaisia? Kuka diagnosoi, että joku henkilö on narsisti?

Olen yrittänyt googlettaa asiaa, mutta en löydä vastauksia.

Mieheni saattaa olla narsisti, mutta mistä tiedän onko hän oikeasti? Mies ei tietysti itse myönnä olevansa. Jos jotain olisi asialle tehtävissä, niin en haluasi erota, mutta jos toivoa ei ole, niin se on ainoa tie.

Fyysistä väkivaltaa mies ei ole vielä käyttänyt, mutta henkistä senkin edestä. Mistä saan apua? Miten asian kanssa voi edetä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. healingeagle. net/Fin/Vaknin/Vaknin. html

Jos miehesi tosiaan on narsisti, ainut vaihtoehto on erota. Se että pysytte yhdessä, ruokkii miehesi narsismia eikä hän voi parantua.

Olen pahoillani.

Vierailija
2/8 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tapahtunut. Aina oli vain minä, minä ja minä. Muut ihmiset vain välineitä, joita hyödynnettiin eri tarpeiden tyydyttämiseen. Ja se ainainen valehtelu ja itsen korostaminen... huoh...

Toivoin, että ex hakisi joskus apua, mutta en tiedä olisiko se auttanut... ilmeisesti ei.

Jaksoin jokusen vuoden. Ja nythän miehen kelpuutti jo joku uusi nainen, ihme ja kumma. Mietin vaan että kuinka kauan se naisparka jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmana on se, että hoitotulokset ovat huonoja, koska narsisti ei sitoudu hoitoon, sillä hän tietää itse paremmin kuin hoitava terapeutti mikä häntä vaivaa, tai häntä ei vaivaa mikään, mutta muita vaivaa...

Vierailija
4/8 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloinen narsismi ei ilmeisesti juurikaan parane, koska henkilö ei pysty sitoutumaan hoitoon.

Olen kyllä havainnut, että aika pahastikin narsistisella ihmisellä voi olla parempia ja huonompia kausia. Joskus hän toimii hyvästä ääripäästään, joskus huonosta. Jos hän voi muuten hyvin, ei stressiä eikä sairautta, hän voi käydä lähes terveestä.

Vierailija
5/8 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leimaamalla joku narsistiksi (meillä kaikilla on narsistisia vaurioita), annetaan syy ja lupa olla ottamatta vastuuta ja lupa kieltäytyä muutoksesta

tästä syystä näen ympäristön vahvasti tukevan narsistisen persoonallisuushäiriön olemassaoloa, stigmatisointi on petollista, itseään ennustavaa

Vierailija
6/8 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristö tukee narsisimia parhaiten yrittämällä vain tulla toimeen hinnalla millä hyvänsä, esim. sietämällä painostusta ja väkivaltaa avioliitossa.

Minä en hyväksy, että uhri syyllisetään tässäkin asiassa.

Vierailija
7/8 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveetä uhripuhetta, minä olen hyvä - narsisti on paha

vähän saa itsekritiikkiäkin olla

Vierailija
8/8 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistienuhrientuki

sieltä saat lisää tietoja ja hyviä neuvojakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi