Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitus haluaa nostaa synnytyksen hinnan yli tuhanteen euroon

Vierailija
19.05.2026 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012009612.html

Jos ei varaa niin maksu suoraan ulosottoon. Lapsiluku nousuun!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu ettei tätä porukkaa kiinnosta oikeasti syntyvyys, kansakunnan jatkuminen jne., kunhan saadaan omat hillotolpat maksimoitua kaiken muun kustannuksella ennen vaalitappiota.

Vierailija
2/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2013 minulla meni vain joku 60€ perusmaksu.  Synnytys kesti noin 4h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakoot saman tein vaikka 46500€ ja maksuajaksi 30pv. Saadaan maa helpommin valloitettavaksi ryssäköille kun maassa on enää muutama tuhat nuorta 2050-luvulla.

Vierailija
4/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1997 multa meni 143€ naistenklinikalle. Olin 3 päivää siellä. Hieman on hinnat noussu siitä.

Vierailija
5/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomessa pitäisi olla sama meno kuin Amerikassa, synnytys 10 000€, ei mitään lapsilisiä eikä äitiyslomaa.

Ei tartte lisääntyä, ihan itse olet kakarasi tehnyt, ihan itse saat sen elättää.

Vierailija
6/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on hyvä, ettei ulkkiksilla ole varaa tehtailla lapsia. 

Vierailija
7/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vaan päälle indeksikorotuksia ja yleisiä prosenttinostoja. Saadaan jenkkityyliin velkaantuneita jotka makselevat pitkän aikaa sitä että toivat uuden ihmisen yhteiskuntaan.

Vierailija
8/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se koske somaleita?

Vierailija
9/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Suomessa pitäisi olla sama meno kuin Amerikassa, synnytys 10 000€, ei mitään lapsilisiä eikä äitiyslomaa.

Ei tartte lisääntyä, ihan itse olet kakarasi tehnyt, ihan itse saat sen elättää.

Kuka sinut hoitaa kun olet paskavaipoissa?

Kuka hoitaa maanpuolustuksen?

Entä poliisin ja palomiehen työt?

Miten ajattelit että pelkistä eläkeläisistä koostuva yhteiskunta selviää?

Vierailija
10/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voisit tilittää sen valtiokonttorille jälkikäteen.

Vierailija
11/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin haluaa, vaan on pakko. Ihmisten on pakko ottaa enemmän vastuuta omast elämästään, koska meillä on kokoomme nähden valtavasti ylisuuri julkinen sektori. Hatunnosto hallitukselle, joka tekee duuniaan äärirajoille asti, vaikka koirat haukkuvat jokaista askelta. Kaikki eivät kalastele suosiota, vaan tuloksia.

Vierailija
12/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on ilmaista eikä tule vaurioitakaan kun ei mene pharmaan noudattelemaan sairaita ylöspäinsynnytys-oppeja. Äiti ja lapsi säästyvät myös sadistiselta seksuaaliväkivaltakokemukselta, joka pilaa perimää.

Vierailija
13/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on jotenkin kasvatettu siihen, että kaiken pitäisi olla ilmaista ja mistään ei pitäisi joutua maksamaan mitään. Tosiasiassa mikään ei ole ilmaista. Kaiken maksaa joku. Edes se ilmainen kouluruoka, joka on niin pahaa, ettei lapset syö mitään, on verorahoilla maksettu. Siinä menee verorahat vaan haaskuuseen. Jos kouluruoka olisi osittain maksullista, se olisi parempaa, lapset söisi sitä ja myös siihen käytetyt verorahat menisi parempaan käyttöön. Ihmiset ei tajua tätä kun kaiken pitää olla ilmaista ja rikkaiden pitää maksaa kaikki.

Vierailija
14/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on MTV:n mukaan noin 30%:lla kansasta säästössä alle 500€. Noin 25%:lla summa on maksimissaan 1000€. Ulkomaalaisia on väestöstä vain n. 6%.

Vierailija
15/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä suomalaisilla.

T. Petteri -aasian ystävä-

Vierailija
16/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh.

Korotukset ja leikkaukset koskee vain SUOMALAISIA. 

Vierailija
17/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on jotenkin kasvatettu siihen, että kaiken pitäisi olla ilmaista ja mistään ei pitäisi joutua maksamaan mitään. Tosiasiassa mikään ei ole ilmaista. Kaiken maksaa joku. Edes se ilmainen kouluruoka, joka on niin pahaa, ettei lapset syö mitään, on verorahoilla maksettu. Siinä menee verorahat vaan haaskuuseen. Jos kouluruoka olisi osittain maksullista, se olisi parempaa, lapset söisi sitä ja myös siihen käytetyt verorahat menisi parempaan käyttöön. Ihmiset ei tajua tätä kun kaiken pitää olla ilmaista ja rikkaiden pitää maksaa kaikki.

Voi luoja. Onko sinut pudotettu päällesi vauvana?

Ei se ilmaista ole kun suurin osa äideistä itsekin maksanut 30-50% veroa palkastaan jo vuosia ennen synnytystä. Mitään vastinettako sille ei saisi odottaa?

Vierailija
18/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinut hoitaa kun olet paskavaipoissa?

Kuka hoitaa maanpuolustuksen?

Entä poliisin ja palomiehen työt?

Miten ajattelit että pelkistä eläkeläisistä koostuva yhteiskunta selviää?

Kehitysmaista tuodut orjat ja syrjäytetyt suomalaiset hoitavat muutaman euron tuntipalkoilla kokoomuslaiset vanhukset ja kokkarien synnytykset, kaikki muut suomalaiset ali-ihmiset saavat kuolla sukupuuttoon ja tauteihin. Kympin nettona olevilla päiväpalkoilla ei ole asiaa julkiseen tai yksityiseen terveydenhuoltoon.

Vierailija
19/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se koske somaleita?

Ei.  Miksi koskisi?

Vierailija
20/23 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta palstakurppiin kun niitten pillut on jo kuivunut, ja vaikkei vielä olisikaan niin panna ne ei halua missään nimessä.

Siis tällaiseen käsitykseen olen tätä palstaa lukiessa päätynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme