Todella ihastunut miehen luonteeseen, mutta ulkonäkö ja tuoksu...
Kenellekään käynyt näin ja miten siinä lopulta kävi?
Olen todella todella ihastunut miehen luonteeseen ja ajatuksiin, siihen miten hän kirjoittaa ym.
Kirjoitamme paljon.
Mutta en ole viehättynyt ulkonäöstä, tyyli, takatukka, lisäksi hänen tuoksu on vaan vieras.
En ole yleensä yhtään pinnallinen, mutta nyt nämä asiat todella vaivaavat kun olemme lähekkäin.
Tuoksunkin pitäisi olla viehättävä jo tässä vaiheessa.
Voiko näistä asioista päästä yli?
Kommentit (171)
Kyllä seksikin on jonkinlainen liima pitkässä suhteessa. Jos vetovoimaa on, niin tulee harrastettua seksiäkin. Jos suhde perustuu enemmän johonkin muuhun, niin tuleeko sitä ajan kuluessa vain ystävyyssuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni pari tuntee suurta vetovoimaa toisiinsa. Suhteet taitavat olla monesti isoja kompromisseja ja hyvä kemia on ehkä juuri se, josta tingitään muun sopivuuden hyväksi. Se on ehkä hyväkin asia, koska ns. hyvä kemia saattaa monesti perustua traumasidokseen, eikä suhteesta tulisi tasapainoinen.
Niin minulla juuri tuppaa olemaan näin, siksi arvostankin juuri tätä miestä ja sitä mitä meillä on.
On vaikeaa koska huonoja kokemuksia on niin paljon epäluotettavista ihmisistä.
ap
Tämä olisi varmaan kannattanut kertoa aiemmin. Jos kerran sinulla on traumataustaa ja hakeudut huonoihin suhteisiin, tietysti sinua silloin arveluttaa, jos et näe suhteessa toivomiasi ongelmia. Nyt moni kirjoittaja on kommentoinut sinulle toisenlaisesta näkökulmasta ja olettaa, että lähtökohtaisesti haet toimivaa suhdetta, jossa kemia kertoo yhteensopivuudesta. Kaikille kun se kemia ei tarkoita ongelmia ja draamaa. Mutta nyt kun valaisit tilannettasi tarkemmin, unohda kaikki ketjussa kuulemasi neuvot - varmaan kannattaa vain selittää itsellesi, että sinun taipumuksesi on tuntea kemiaa silloin, kun on tiedossa ongelmia, eli ristiriitainen olosi saattaa tarkoittaa, että tässä olisi nyt hyvä suhde ja hyvä tyyppi. Harmi vain, että tuskin pystyt aidosti syttymään hänestä. Pitäisi ensin hoitaa terapiassa pääsi kuntoon, että pystyt tuntemaan vetoa nimenomaan hyviin suhteisiin. En tiedä, onko se tahdonvoimalla tai omahoidolla toteutettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni pari tuntee suurta vetovoimaa toisiinsa. Suhteet taitavat olla monesti isoja kompromisseja ja hyvä kemia on ehkä juuri se, josta tingitään muun sopivuuden hyväksi. Se on ehkä hyväkin asia, koska ns. hyvä kemia saattaa monesti perustua traumasidokseen, eikä suhteesta tulisi tasapainoinen.
Tämä pätee vain niihin, joilla ON traumasidos. Jos henkilöillä on turvallinen kiintymyssuhdemalli eikä mitään traumataustaa, silloin kemia kertoo toimivasta ihmissuhteesta ja yhteensopivasta seksuaalisuudesta. Silloin kemia on nimenomaan hyvä merkki. On totta, että joillain asia on toisin ja silloin kemia voi johtaa ongelmalliseen suhteeseen, mutta jos traumataustaa tai muuta ongelmataustaa ei ole, silloin kemia johtaa hyvään ja toimivaan suhteeseen (ja hyvään ja toimivaan seksiin).
Totta kai on niin, että vetovoimainen suhde on ongelmallinen vain silloin, jos taustalla on sellaisia kiintymyssuhteen ja muita ongelmia, jotka aiheuttavat traumasidoten muodostumista. Toin trauman suhteen luonnin taustavaikuttimena esille, koska se on asia, josta ei tarpeeksi puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita e-pillerien käyttö tauolle. Ne vääristävät kykyäsi aistia potentiaalisten kumppaneiden aitoa tuoksua.
Mä olen niin iloinen ettei ole tullut koskaan noihin pillereihin koskettua. Olen kyllä joskus miettinyt ovatko ne yksi mahdollinen syy, miksi jotkut naiset löytävät niin helposti uusia kumppaneita ja ihastuvat jatkuvasti. Itselleni on aina ollut todella vaikea ihastua ja harvoin tunnen edes vetoa kehenkään, mutta sitten kun tunnen, se on todella voimakasta.
Sinänsä pillereiden kanssa ihastuminen varmaan on aika pintapuolista juuri siksi, että ne usein sammuttavat libidon. Jos libidoa ei oikeastaan ole tai se on vaimeampaa, saattaa ihminen tottua pitämään ihastumisena yleensä vain sitä, jos joku ihminen on mukava - helpostihan sitä silloin "ihastuu",joskin mitään kovin erityistä noista jutuista ei synny, Että siinä mielessä saatat olla oikeassa. Itse en ole ikinä halunnut e-pillereitä, koska nuorempana epäilytti niiden lihottava vaikutus ja nyt aikusiempana on tajunnut myös niiden haitan omalle seksuaalisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tunnen hänen saksuaalista vetovoimaa myös ja hän tuntee minuun, ajattelen häntä paljon.
Mutta kun tapaamme, hän on innoissaan, mutta minä en tiedä miltä minusta tuntuu. Hänen tuoksu häiritsee minua. Tunnen siis edelleen vetoa kyllä, mutta olo on ristiriitainen.
Tuo toisen ominaistuoksu on todella hankala sivuutettava asia. Voit ehkä päättää kaikesta huolimatta ryhtyä parisuhteeseen hänen kanssaan, mutta sitten kun kohtaatkin sen yhden, jolla onkin se juuri oikea ominaistuoksu, niin vaikeaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on niin, että vetovoimainen suhde on ongelmallinen vain silloin, jos taustalla on sellaisia kiintymyssuhteen ja muita ongelmia, jotka aiheuttavat traumasidoten muodostumista. Toin trauman suhteen luonnin taustavaikuttimena esille, koska se on asia, josta ei tarpeeksi puhuta.
Ihan hyvä pointti toki.
"Tämä olisi varmaan kannattanut kertoa aiemmin. Jos kerran sinulla on traumataustaa ja hakeudut huonoihin suhteisiin, tietysti sinua silloin arveluttaa, jos et näe suhteessa toivomiasi ongelmia. Nyt moni kirjoittaja on kommentoinut sinulle toisenlaisesta näkökulmasta ja olettaa, että lähtökohtaisesti haet toimivaa suhdetta, jossa kemia kertoo yhteensopivuudesta. Kaikille kun se kemia ei tarkoita ongelmia ja draamaa. Mutta nyt kun valaisit tilannettasi tarkemmin, unohda kaikki ketjussa kuulemasi neuvot - varmaan kannattaa vain selittää itsellesi, että sinun taipumuksesi on tuntea kemiaa silloin, kun on tiedossa ongelmia, eli ristiriitainen olosi saattaa tarkoittaa, että tässä olisi nyt hyvä suhde ja hyvä tyyppi. Harmi vain, että tuskin pystyt aidosti syttymään hänestä. Pitäisi ensin hoitaa terapiassa pääsi kuntoon, että pystyt tuntemaan vetoa nimenomaan hyviin suhteisiin. En tiedä, onko se tahdonvoimalla tai omahoidolla toteutettavissa."
Kiitos, minulla on jonkun verran traumataustaa, mutta minulla on osittain myös terve kiintymyssuhdemalli.
Niin minusta tuntuu että tässä voisi olla hyvä tyyppi, nyt kun häntä ajattelen, hänellä on ihana vartalo ja tunnen häneen kyllä fyysisesti vetoa. Mutta sitten on tämä tuoksuunkin liittyvä ristiriitaisuus.
Mutta kyllä ihan kyyneleet tulee silmiin kuna jattelen että hänet menettäisin.
ap
Siis onko niin, että hän ei käytä edes deodoranttia? Aiemmin laitoit, ettei käytä tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko niin, että hän ei käytä edes deodoranttia? Aiemmin laitoit, ettei käytä tuoksuja.
Nimittäin riittävä hygienia ja ominaistuoksu ovat eri asioita.
Mä en tykännyt exän tuoksusta ja se oli virhe. Mikään muukaan ei lopulta sitten toiminut parisuhdemielessä, koska en oikeasti ollut hänestä koskaan viehättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksu on oleellinen. Evoluutiotutkijoiden mukaan pari valitaan tiedostamatta hajun perusteella
Totta, mutta liittyy jälkeläisten elinkelpoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita e-pillerien käyttö tauolle. Ne vääristävät kykyäsi aistia potentiaalisten kumppaneiden aitoa tuoksua.
Mä olen niin iloinen ettei ole tullut koskaan noihin pillereihin koskettua. Olen kyllä joskus miettinyt ovatko ne yksi mahdollinen syy, miksi jotkut naiset löytävät niin helposti uusia kumppaneita ja ihastuvat jatkuvasti. Itselleni on aina ollut todella vaikea ihastua ja harvoin tunnen edes vetoa kehenkään, mutta sitten kun tunnen, se on todella voimakasta.
Sinänsä pillereiden kanssa ihastuminen varmaan on aika pintapuolista juuri siksi, että ne usein sammuttavat libidon. Jos libidoa ei oikeastaan ole tai se on vaimeampaa, saattaa ihminen tottua pitämään ihastumisena yleensä vain sitä, jos joku ihminen on mukava - helpostihan sitä silloin "ihastuu",joskin mitään kovin erityistä noista jutuista ei syn
Mä tutustuin mun exään kun käytin pillereitä ja myöhemmin kun lopetin niiden syömisen en tuntenut enää mitään vetoa häneen.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä ihan fakta että jos tuoksu ei miellytä niin se on luonnon tapa kertoa että ette ole yhteensopivia. Jos olet lapsentekoiän ohi niin sillä ei välttämättä ole merkitystä, muuten kannattaa kuunnella omaa kehoa. Tosin varttuneemmallakin iällä suhde on tuhoon tuomittu jos tisen haju on yksinkertaisesti vastenmielinen.
Tämä. Olin pitkään yhdessä miehen kanssa, josta kyllä pidin, mutta en pitänyt hänen ominaistuoksustaan enkä tuntenut seksuaalista vetovoimaa. Yritimme myös lasta pitkään, mutta ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Saan vielä vuosia eron jälkeen post-traumaattisen stressireaktion eksäni tuoksumuistosta. Haisi aina väärälle vaikka oli kunnon mies, ja suhde olikin sitten lopulta ihan kamala.
Joo, tiedän tunnistan tämän. Nykyään pelkkä seksin ajatuskin hänen kanssaan puistattaa. En tajua miten olen siihen joskus pystynyt.
Kuulostaa ystävyydeltä, ei parisuhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele että olisit alastomana tämän miehen kanssa harrastamassa seksiä. Onko ajatus kiihottava vai vastenmielinen?
Tämän ajatusleikin jälkeen tiedät kyllä kannattaako sinun enää miestä tavata.
Olemme harrastaneet kerran, huom aloitimme tutustumisen muuten hitaasti.
Seksi oli alkuun outoa, mutta hetken päästä ihan mukavaa. Eikä mikään miehessä varsinaisesti häirinnyt.
ap
Seksi ihan mukavaa, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän sitä varmasti käyttää, hiki ei haise. Hänen ominaistuoksunsa on vaan jotenkin outo minusta.
ap
Pidät siis luonteesta, mutta et tunne minkäänlaista ihastumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ennemmin hieman hidas tutustumaan.
ap
En puhunut tutustumisesta mitään vaan ihastumisesta ja vetovoimasta. Vetovoima ei oikeastaan liity siihen kuinka hyvin miehen tunnen, vaan sen tuntee aina välittömästi ja voimakkaasti kun sellainen mies kohdalle osuu. Ilman tätä kokemusta en voisi kuvitellakaan ihastuvani mieheen.
Kyllä tulee. Palstallakin ollut joskus aloitus aiheesta ja siinä päiviteltiin miten kukaan voi olla niin kylmäsydäminen että sanoo tuollaista. Ja sadat yläpeukut komppaamassa.