Stressaavin työ mitä olet koskaan tehnyt?
Ap aloittaa kertomalla että stressaavin työ oli työ puhelinkeskuksessa, jonne soitti 95% kpäisistä asiakkaista. Ei enää ikinä.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Perusopetuksessa sijaisena. Vaikka tein tunnollisesti hommia parhaani mukaan ja muutenkin olen mukava luonne, oli jotenkin outo ilmapiiri. Monet opettajat suhtautui vähättelevästi, jopa ilkeästi, vaikka koulutukseni on vaativalta alalta korkeakoulututkinto, mutta ei juuri kyseisestä aineesta. Minulla myös pedagoginen pätevyys.
Opettajat tunnetusti ovat (olleet) todella tympeitä ja elitistisiä kaikkia muita paitsi toisia opettajia kohtaan. Avustajat, sijaiset, sihteerit (näille on varmaan nykyään joku eri nimi) ym. ovat alempaa kastia ja vertautuvat lähinnä palvelusväkeen.
Tehtaalla pullonkaulatyöpisteessä. Edeltävässä tuotantovaiheessa oli kaksi nopeaa konetta jotka suoltivat järjettömän määrän tuotteita tähän hitaaseen vaiheeseen, kone ikivanha epäluotettava rotisko, ja myös seuraavat työvaiheet olivat nopeita, joten he pääsi äkkiä eroon niistä vähistä tuotteista mitä sai läpi tästä. Ylivoimainen työmäärä, jatkuva ruinaaminen ylitöihin, jne. sai stressikäyrän nousemaan joten hankkiuduin eroon siitä työstä. Mitään parannusehdotuksia ei otettu kuuleviin korviinkaan.
Puhelinasiakaspalvelu. Puhelinmyynnistä ei ole kokemusta, mutta siis asiakaspalvelutyö. Jokainen sekunti oli kellotettu, vessakäynteihin sai käyttää tasan tietyn minuuttimäärän, kamala kiire. Asiakkaat soitteli äkäisinä, jatkuva asioiden selvittäminen ja edestakas soittelu eri paikkoihin. Istuminen kuivassa toimistohuoneessa päivästä toiseen saman tietokoneen ääressä. Ihan todellinen maanpäällinen helvetti. Ainut pelastus oli mahtavat työkaverit, työyhteisö oli tosi terve eli ei ollut juurikaan juoruilua ja ilkeilyä, vaan todella mukavaa ja huumorintajuista porukkaa, eri ikäisiä ihmisiä. En tekisi työtä uudestaan, mutta samojen ihmisten kanssa työskentelisin mielelläni uudestaan. Toivottavasti hekin ovat joko löytäneet paremman työn tai työolosuhteet siellä ovat parantuneet, ansaitsevat nimittäin parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Pienen maakuntayliopiston tukipalvelut. Naisvaltainen ala, missä piti itse keksiä työtä itselleen tai olla toimettomana. Sitten kun oli keksinyt töitä itselleen, sanottiin, että sooloilet, lopeta. Palkka kuitenkin tuli tilille vuosikymmenet. Järjetöntä johtamista.
Ei kuulosta stressaavalta.
Unelma olisi päästä jonkin yliopiston tutkimusaseman tukipalvelujen työntekijäksi. Esim Oulankaan tai mitä niitä on. Ei takuulla stressi puristelisi
Johdon assistenttina toimiminen ison kansainvälisen yrityksen myyntiosastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienen maakuntayliopiston tukipalvelut. Naisvaltainen ala, missä piti itse keksiä työtä itselleen tai olla toimettomana. Sitten kun oli keksinyt töitä itselleen, sanottiin, että sooloilet, lopeta. Palkka kuitenkin tuli tilille vuosikymmenet. Järjetöntä johtamista.
Ei kuulosta stressaavalta.
Unelma olisi päästä jonkin yliopiston tutkimusaseman tukipalvelujen työntekijäksi. Esim Oulankaan tai mitä niitä on. Ei takuulla stressi puristelisi
Tuo todennäköisesti oli jonkun oikeistotrollin provo, jonka avulla yrittää mustamaalata yliopistomaailmaa ja tukipalveluja, jotta ne ajettaisiin alas. Samalla sai tehdä lempparipuuhaansa, eli kirjoittaa ilkeästi naisistakin. Jos oikeasti olisi tuollainen työ, niin takuulla ei valittaisi siitä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Auts, just laitoin työhakemuksen johdon assistentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslaboratorio. Ei ikinä enää moista helvettiä!
Hyi, haisiko siellä hammasmätä? Olen kuullut huhuja tällaisesta.
Seurakunnalla toimistosihteerinä.
Olen ollut töissä Suomen kiireisimmässä McDonaldsissa. Viikonloppuyöt, festariviikonloput, jne. ah mitä autuutta. Sai kyllä juosta pää kolmantena jalkana ihan koko ajan ja tehdä samanaikaisesti kymmentä asiaa. Bonuksena humalaisten sössötystä ja iskuyrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä Suomen kiireisimmässä McDonaldsissa. Viikonloppuyöt, festariviikonloput, jne. ah mitä autuutta. Sai kyllä juosta pää kolmantena jalkana ihan koko ajan ja tehdä samanaikaisesti kymmentä asiaa. Bonuksena humalaisten sössötystä ja iskuyrityksiä.
Ja tuliko pomolta vielä kehuja päälle?
Vierailija kirjoitti:
Yötyöntekijä lasensuojelulaitoksessa. Valvoin yksin, eikä koskaan tiennyt mitä draamaa yö tuo tullessaan. Riski väkivaltaan oli huomattava. Jonkun aikaa jaksoin, mutta muutaman ikävän tapauksen jälkeen aloin pelkäämään ihan kunnolla ja työkyky siihen hommaan meni.
Olen yökkönä nuorisokodissa. Työpaikkani on niin rauhallinen että katselen yöt pitkät Netflixiä kun nuoret nukkumassa jo 21.30
Vierailija kirjoitti:
Hammashoitaja. Mun työpari eli se hammaslääkäri toimi yrittäjänä eli määräsi itse täysin aikataulunsa jolloin varsinaisia taukoja ei yleensä päivän aikana ollut. Hän ahnehti potilaita niin paljon kuin mahtui ja tärkeempää tuntui olevan määrä , eikä lopputuloksen laatu. Peruutuksen sattuessa saattoi olla hetki vessaan tai eväiden syömiseen joka ei suinkaan ollut varmaa vaan tuurilla tapahtui. Aikataulut oli sullottu potilaita täyteen ja niiden välillä instrumenttien valmistelut seuraavaa varten, desinfioinnit paikkojen siivoamiset yms yms.. todella hektistä ja itse ainakin suoriudun noin yleensä huonoiten kun joku hengittää niskaan :D ja siinähän ollaan senttien päässä toisistaan eli pomo siinä koko ajan. Noin muuten hän oli mukava mutta stresaantuneena todella kireä ja minun päällenihän kaikki silloin kaatui, huudot ja tiuskimiset. Olen kuullut tuota muiltakin hammashoitajilta ja yritin ajatella ettei se ole henkilökohtaista mutta kyl
K u ttila?
Yrittäjänä. Kaatui loputla sitten siihen kun ei löytynyt työntkijöitä ja tein itse liikaa töitä ja paloin loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts, just laitoin työhakemuksen johdon assistentiksi.
Varmasti riippuu paljon siitä, että minkälainen yritys tai osasto on kyseessä. Yleisesti ottaen tämä on kyllä yllättävän stressaava rooli. Olen tehnyt tätä hommaa muuallakin. Johtajat ovat vaativia ja yllättäviä tilanteita tulee. Tykkäsin kyllä työstäni, mutta dynaamisten ihmisten palveleminen ja heidän mitä ihmeellisimpiin pyyntöihinsä reagoiminen monesti lyhyellä varoitusajalla oli stressaavaa. Työtä tein meluisassa avokonttorissa. Työkielinä suomi/englanti.
Hoitajana akuutilla psykiatrisella osastolla. Sai pelätä henkensä edestä. Koko ajan piti olla valppaana, että kuka käy kiinni tai kenellä menee hermo. Kiinnipitotilanteita jatkuvasti. Mustelmia yms. Ei jaksa pidemmän päälle.
Saman kokenut. Ahdistavat asiakkaat, huono työilmapiiri, vuorotyö, yksin työskentely kiireisinä aikoina jne. Ihan järkyttävää.