Stressaavin työ mitä olet koskaan tehnyt?
Ap aloittaa kertomalla että stressaavin työ oli työ puhelinkeskuksessa, jonne soitti 95% kpäisistä asiakkaista. Ei enää ikinä.
Kommentit (107)
Tehdastyö ja sen huono sisäinen ilmapiiri
Olen eräässä asiakaspalvelutyössä, jossa ei ole yhtään k-päisiä asiakkaita kohdallani vielä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Huoltoaseman työntekijä. Olin aivan jäätävän paniikissa ja kestin vaan viikon.
Miksi?
Ni tycks alla ha en väldigt låg stressnivå.
Vierailija kirjoitti:
Siivous. Liikaa töitä, liian vähän aikaa tehdä ne kunnolla -> valittavat asiakkaat, pomo tiuskii ja lyö luuria korvaan kun kieltäydyin ottamasta lisää töitä vastaan (kun aikaisemmin maireasti korosti että sano vaan jos on liikaa kohteita). Pahimmillaan päivä alkoi aamukahdelta ja kesti 12 h.
toi pomojen kaksinaamaisuus :.(
Olin joskus nuorempana vuoden verran ruokakaupan kassalla huonolla alueella. Työ oli kamalaa ja osa asiakkaista kamalia. Juoppoja, häiriköiviä huonokäytöksisiä nuoria, perheitä joidenka lapset olivat välillä huostassa ym. ongelmaisia ihmisiä. Iltaisin työvuoron päätteeksi bussipysäkillä sai välillä pelätä oman turvallisuuden puolesta. Jäi kammo, että toivottavasti ei koskaan tule sellaista tilannetta, että joutuisin muuttamaan tuollaiselle alueelle ja/tai tekemään uudestaan työtä kaupan kassalla. Vuoden verran kestin ja otin lopputilin ja vaihdoin alaa.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalialan ohjaajana ja lähes kaikki kollegat sosionomeja. Ei ikinä enää.
Olikohan sulla työkaverina yksi mun entinen koulukiusaaja. Hänestä tuli aikuisena sosionomi.
Sellainen kahviautomaattien täyttäjä/huoltaja. Paikkoja oli ihan järkyttävästi, ihmiset haukkuivat koneen kahvia mulle ja toiset taas ärsyyntyivät kun menin tekemään huoltoa ja kahvin tuloon tuli 5-10 min katkos. Mun reitti oli hankala ja pakua oli vaikea saada kohteiden lähelle parkkiin, joten laatikoita piti välillä raahata pitkiäkin matkoja.
Huomasin ettei mun edeltäjä ollut pahemmin niitä puhdistushuoltoja ollut ehtinyt tehdä vaan se oli varmaan vaan laittanut nimen siihen tsekkilistaan. Kestin hommaa itse pari viikkoa.
Luokanopettajan sijaisuus vuosien takaa. Muutama lapsi luokassa (noin 20) oli täysin eri planeetalta, eivät ymmärtäneet oikein mitään, koska ÄO tasoa 50. Pari muuten erityislasta päälle, yksi vaipoissa koko päivän ja yksi mutisti. Toisella oli sentään avustaja.
Tarkoitus oli olla helmikuusta alkaen koko kevät. Olin tuolloin valmistunut kasvatustieteen kandiksi, tein enää gradua ja rahapula oli, eikä se gradun teko oikein napannut. Ekan kolmen viikon päästä kun tuli sen kuun tili, se järkytti, koska silloin vasta konkretisoitui miten onnetonta palkkaa sain.
Viidennen vuoden yliopisto-opiskelijana, kandina ja muutamaa kymmentä sivua vaille maisterina, minut rinnastettiin täysin epäpäteväksi ja palkka jota sain, oli sama kuin olisin ollut saman kevään ylioppilas.
Sivistysjohtajan kanssa keskusteltua, mitään muutosta ei ollut näköpiirissä palkkaan. Sanoin, että lähden heti, kun saatte uuden sijaisen, siinä meni muutama päivä. Olin lopulta sen viikon loppuun ja yhteensä 4 viikkoa.
Palasin innolla gradun kimppuun ja jätin sen 2kk myöhemmin tarkistukseen ja luokanopettajan hommista voin sanoa, että never again ja siirryin yliopistolle papereita pyörittelemään.
Puhelinaspana lääkäriasemaketjun valtakunnallisessa ajanvarauksessa. Kestin 8 kk ja olin sillä kokemuksella konkari. Aivan sama saavatko ne raivohullut hoitoa vai eivät.
Lähihoitaja vanhusten palveluyksikössä, sekä lastenhoitaja päiväkodissa.
Ongelma ei ollut itse työ, tai asiakkaat, vaan kamalat "työkaverit".
Suoranaista kiusaamista erityisesti nuorempia työntekijöitä kohtaan.
Juoruilua, laiskottelua, saikuttamista...
Osasta näki ja kuuli, että alkon kanssa ongelmaa oli...
Taukohuoneessa haukuttiin sitä, joka ei ollut paikalla ja myös vanhukset,omaiset ja lasten vanhemmat.
Lapsille huudettiin ja ulkoilut juoruiltiin ringissä pihalla ja, kun me nuoremmat leikittiin lasten kanssa ulkoiluajat, niin naureskeltiin ja mulkoiltiin.
Hirveää , enkä ikinä enää tuon alan töitä aio tehdä.
Opiskelijat jättävät jopa kesken työssä oppimisen, kun näissä paikoissa niin ilkeitä naisia töissä/ohjaamassa.
Olkaa omaiset ja vanhemmat tarkkana.
Inhottavia ihmisiä on paljon hoitamassa teidän lapsia ja vanhempia valitettavasti.
Pienen maakuntayliopiston tukipalvelut. Naisvaltainen ala, missä piti itse keksiä työtä itselleen tai olla toimettomana. Sitten kun oli keksinyt töitä itselleen, sanottiin, että sooloilet, lopeta. Palkka kuitenkin tuli tilille vuosikymmenet. Järjetöntä johtamista.
Laboratorion näytteenotossa. Ilkeitä työkavereita, osa vältteli töitään ja muut joutuivat tekemään ne heidän puolestaan, huono esimies, järkyttävä kiire koko ajan. Asiakkaat valittivat ja rähjäsivät kaikesta ja ennen kaikkea valtavista jonoista, jotka saattoivat olla yli 2-tuntisia, mikä onkin tietysti kohtuutonta. Palkka oli huono ja työssä kehittymis- ja etenemismahdollisuudet nolla.
Ärrämyyjä. Yksin viikonloppuiltaisin oli ihan järkyttävää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltoaseman työntekijä. Olin aivan jäätävän paniikissa ja kestin vaan viikon.
Miksi?
Jos ei ole luonteeltaan sellainen reipas/rempseä, niin kyllä se aika hirvittävää on palvella niitä kaikenmaailman röimiehiä ja lipeviä setiä. Kiusaavat, heittävät huoltsikkahuumoria. Yksin vielä joutuu tekemään kaikkea...
Työharjoittelu suht kiireisessä kahvilassa. Työ sinänsä ei varmaankaan ole stressaavaa niille keille se sopii mutta minulla se tuli uniinkin, heräilin pitkin öitä ja olin todella ahdistunut koko harjoittelujakson ajan.
Päiväkoti ollut raskain. Ryhmässä oli puolet erityislapsia. Kaikesta väännettiin, eivät keskittyneet minuuttiakaan, siirtymätilanteet hankalia ja yhtä kiukuttelua, kamala melu, itku ja huutaminen. Juoksivat ympäri huonetta ja yrittivät kiivetä kirjahyllyyn yms.
Osa ei nukkunut päiväunia. Puremia ja nipistelyä joka viikko, yks sylki vieressä kun söit valvonta-aterian. Välillä tarvittiin 2 aikuista hoitamaan vaipan vaihto, kun yks oli ihan sotkenut ulosteilla yms.
Ulkona tekivät kaikkea mitä ei olisi saanut tehdä esim. Söivät hiekkaa ja joivat kuravettä. Lisäksi piha-alueella oli toinenkin päiväkoti eikä aitaa edes välissä. Sai olla silmät selässä. Olivat vielä karkailualttiita ja siinä -2 työntekijää kun osa teki lyhyttä viikkoa. Ei kiitos enää ikinä!
Liikenteen laskija. V*ttu aina menee ihan sekaisin, ja pitää aloittaa alusta.
Lastensuojelussa