Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ihmiset oikeasti majoittuu matkoillaan hostelleissa?

Vierailija
12.04.2024 |

Näitä aina näkee Booking.comissa yms.

Kuka kahjo noihin monen sängyn yhteismajoituksiin menee? Mulla olisi loma ainakin ihan v*uillaan, jos pitäisi nukkua ventovieraiden kanssa samassa huoneessa.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prostituoidut, huumekauppiaat ja vakavasti päihderiippuvaiset.

Ai jaa. Viimeksi samassa hostellissa oli lääkäri, lakimies ja pari toimittajaa. Kaikki aikuisia, päälle kolmekymppisiä. Yhteistä heille oli se, että matkustivat yksin. 

Niin, päihderiippuvuus ei katso yhteiskunnallista asemaa. Alamaailmassa sitä lakiapuakin vasta tarvitaan. 

Juopot ryyppäävät yksin hotellihuoneissa, niissähän on yleensä minibaari. Dormeissa ei saa ryypätä. Hostelleissa ollaan yleensä siivosti. 

Kyllä, kun huumepiikki on suonessa on hyvä maata tripillä siellä hostellin punkassa kunnes aamutärinät ajaa taas kadulle persettään myymään. 

Kukin tavallaan. Toivottavasti et kuitenkaan yövy samassa dormissa mun kanssa, jos huumeita käytät.

Vierailija
62/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoon tai vaikkapa Barcelonan keskihintaisissakin hotelleissa on huono taso, että kannattaa ennemmin ottaa hyvästä hostellista sänky tai huone. Suomalaisittain hyvän hotellin keskeisiltä paikoilta näissä kaupungeissa saa vain, jos on valmis maksamaan yhden yön yöpymisestä yli 300 €. 

Ohoh, onpas kova hintataso. Viime syksynä käytiin extempore Prahassa kun oli hienot ilmat. Siisti huone aivan keskustassa maksoi n. 70e/ yö. Kahdelta ja aamiaisineen. En tiedä oliko joku tarjous vai mikä, tuttu varasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useinkin yöpynyt hostellissa. Niissä on monen kokoisia tasoisia huoneita. Koskaan en ole yöpynyt missään isossa yhteishuoneessa.

Aamupala hostellissa on hyvin vaatimaton verrattuna hotellin aamupalaan. Mutta kaupunkilomalla on kiva käydä aamiaisella jossain kahvilassa. 

Vierailija
64/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prostituoidut, huumekauppiaat ja vakavasti päihderiippuvaiset.

Ai jaa. Viimeksi samassa hostellissa oli lääkäri, lakimies ja pari toimittajaa. Kaikki aikuisia, päälle kolmekymppisiä. Yhteistä heille oli se, että matkustivat yksin. 

Niin, päihderiippuvuus ei katso yhteiskunnallista asemaa. Alamaailmassa sitä lakiapuakin vasta tarvitaan. 

Juopot ryyppäävät yksin hotellihuoneissa, niissähän on yleensä minibaari. Dormeissa ei saa ryypätä. Hostelleissa ollaan yleensä siivosti. 

Kyllä, kun huumepiikki on suonessa on hyvä maata tripillä siellä hostellin punkassa kunnes aamutärinät ajaa taas kadul

En käytä huumeita enkä myy itseäni joten en koe tarvetta majoittua hostelliin. 

Vierailija
65/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka haluaa matkustaa mutta ei oikeasti olisi varaa siihen.

Onhan heillä, kun säästävät majoituksen hinnassa. Minä keskituloisen päädyn myös välillä valitseman hostellin. Miksi tuhlata rahaa, jos on havainnut hostellit ihan hyväksi vaihtoehdoksi? 

Niin miksi tuhlata rahaa hotellihuoneeseen? Eihän siellä pitkää aikaa oleilla. Ei ainakaan me. Oma huone on kumminkin oltava, nekin on tosi edullisia yleensä.

Lomalla usein tarkoitus on mennä rentoutumaan ja elää paremmin kuin arjessa ja hostellissa rentoutuminen on vaikeaa ja olot hostellissa ovat vielä huonommat kuin kotona. Toki tietysti jos rahat eivät riitä hotelliin ja haluaa nähdä maailmaa niin hostelli voi auttaa tuossa, mutta en kyllä itse ainakaan keskituloisena ikinä menisi hostelliin vapaaehtoisesti.

Vierailija
66/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät eivät tajua, että hostellit ovat yksi vaihtoehto muiden joukossa ja että niissä on erilaisia huonevaihtoehtoja. Hostellit sijaitsevat usein keskellä kaupunkia ja ovat kivasti sisustettuja. Kannattaa opetella vertailemaan. Hinta/sijainti/mukavuudet. Jos ei maksa turhasta, on varaa matkustaa useammin. 

Vierailija
67/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan heillä, kun säästävät majoituksen hinnassa. Minä keskituloisen päädyn myös välillä valitseman hostellin. Miksi tuhlata rahaa, jos on havainnut hostellit ihan hyväksi vaihtoehdoksi? 

Niin miksi tuhlata rahaa hotellihuoneeseen? Eihän siellä pitkää aikaa oleilla. Ei ainakaan me. Oma huone on kumminkin oltava, nekin on tosi edullisia yleensä.

Lomalla usein tarkoitus on mennä rentoutumaan ja elää paremmin kuin arjessa ja hostellissa rentoutuminen on vaikeaa ja olot hostellissa ovat vielä huonommat kuin kotona. Toki tietysti jos rahat eivät riitä hotelliin ja haluaa nähdä maailmaa niin hostelli voi auttaa tuossa, mutta en kyllä i

Keskiverto hotellihuone ei kyllä tarjoa sen ylellisempää elämystä kuin hyvä perhehuone hostellissa. 

Vierailija
68/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomalla usein tarkoitus on mennä rentoutumaan ja elää paremmin kuin arjessa ja hostellissa rentoutuminen on vaikeaa ja olot hostellissa ovat vielä huonommat kuin kotona. Toki tietysti jos rahat eivät riitä hotelliin ja haluaa nähdä maailmaa niin hostelli voi auttaa tuossa, mutta en kyllä i

Lomilla ihmisillä voi hyvin olla myös erilaisia tarkoituksia. Tutustua ehkä eri maihin niiden kulttuuriin, nähtävyuksiin tai erilaisiin ihmisiin. Rentotuakin voi toki muutenkin kuin majoittumalla viiden tähden hotellissa.

Vierailija
69/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni parhaan matkaviikonloppuni yövyin nuorena hostellissa. Mikään myöhemmin tullut ei ole sille reissulle vetänyt vertoja.

Vierailija
70/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto-opiskelijana reissasin yksin ympäri maailmaa ja majoituin aina dormeissa hostelleissa. Se oli paras tapa tutustua muihin saman henkisiin, koska yleensä noissa majoittuu juuri nuoria ja seikkailullisia ihmisiä. Monta hienoa iltaa on tullut vietettyä hostellieissa korttia pelaten, kaljaa juoden ja tutustuen ihmisiin.

Ei sitä tietenkään aikuisena enää jaksa mitään dormihuoneita, mutta hostellien ja majatalojen yksityishuoneet ovat kyllä ihan potentiaalinen majoitusmuoto pidemmillä useamman kuukausen reissulla (itse suosin yleensä näitä vs jotkut viikon-pari kaupunkilomat). Yleensä hostelleissa ja majataloissa on yhteiskeittiö, jossa voi kokkailla edullisesti omat ruuat. Ja jos on reissulla päällä monta kuukautta ravintolaruoka alkaa etoa ja haluaa mieluummin kokata itse omat terveelliset murkinat.

Jos viivyn jossain yli viikon, vuokraan yleensä ihan oikean asunnon / huoneiston. Airbnb, Vrbo tai vastaava. Vielä parempi on vuokrata suoraan jostain serviced apartmentsista, jos matka kestää vähintään kuukauden. Pari yötä hostellissa vielä ymmärrän, mutta kuka hitto jaksaa noita yhteiskeittiöitä ruuhkineen ja huonosti tiskattuine pannuineen viikko- saati kuukausitolkulla?

Vierailija
71/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät eivät tajua, että hostellit ovat yksi vaihtoehto muiden joukossa ja että niissä on erilaisia huonevaihtoehtoja. Hostellit sijaitsevat usein keskellä kaupunkia ja ovat kivasti sisustettuja. Kannattaa opetella vertailemaan. Hinta/sijainti/mukavuudet. Jos ei maksa turhasta, on varaa matkustaa useammin. 

Tämä on totta. Hyvät hostellit ovat kodikkaita ja viihtyisiä. Niistä puuttuu hotellien laitosmaisuus.

Vierailija
72/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomalla usein tarkoitus on mennä rentoutumaan ja elää paremmin kuin arjessa ja hostellissa rentoutuminen on vaikeaa ja olot hostellissa ovat vielä huonommat kuin kotona. Toki tietysti jos rahat eivät riitä hotelliin ja haluaa nähdä maailma

Keskiverto hotellihuone ei kyllä tarjoa sen ylellisempää elämystä kuin hyvä perhehuone hostellissa. 

Itsellä neljän tähden hyvämaineinen hotelli on minimi johon menisin. Olen muutaman kerra kokeillut kahden ja kolmen tähden hotelleja ja hyvämaineisia hostelleja, mutta kaikissa niissä on kyllä ollut aika kurjat oltavat. En ole mitenkään erityisen hyvätuloinen, mutta lomalla en suostu kärvistelemään huonossa majoituksessa.

Vierailija
73/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset taas matkustavat mieluummin hieman harvemmin, mutta mukavammin.

Vierailija
74/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 19--30 -vuotiaana. Joskus yksinkin matkustaessa. Dormit ihan jees. Ehkä oli myös onnea matkassa, mutta koskaan ei käynyt mitään. Ja osa matkoista oli siis aikaa ennen kännyköitä tai internettiä nykymuodossaan.

Nyt olen varttuneessa keski-iässä oleva perheenäiti; hostellien perhehuoneita on tullut hyödynnettyä edelleenkin. Kun esikoinen oli parivuotias matkasimme hänen kanssaan junalla Kouvolasta Venäjän ja Mongolian läpi Kiinaan. Junaöiden lisäksi oli hostelliöitä. Minulle kerrottiin, kannattaa mennä nyt, kohta tulevat luotijunat ja sitten matka ei ole enää sama. 2000-luvun alku oli hyvin valoisaa tältä osin. No, maailma muuttui, mutta ei olisi arvannut mihin suuntaan. Noinkohan omana elinaikanani tullaan enää koskaan matkaamaan junalla idän suuntaan.

Ah, tämä kommentti kääntää veistä haavassa. Pandemiarajoitusten iskiessä päälle päätin, että niiden

Venäjälle voi edelleenkin matkustaa, junat kulkee jne. Ei mitään ongelmia ja voit aivan hyvin toteuttaa kyseisen matkan.

Vierailija
75/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hostelleissa on myös yksityisiä huoneita omalla kylpyhuoneella, jotka eivät mitenkään eroa tavallisesta hotellihuoneesta. Ei hostellissa ole pakko majoittua jaetussa huoneessa.

Vierailija
76/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ No kyllä minulle suihkun ja vessan jakaminen on ongelma, vaikka ne olisi kiiltävän puhtaita. Haluan mennä suihkuun ilman, että on jonoa oven takana. Kakkoshädälläkin on kivempi käydä niin ettei sinne heti joku tule. Enkä todellakaan halua mennä itse vessaan sen jälkeen kun joku toinen on siellä torttuillut.

-eri

Mutta voit kumminkin käyttää ravintoloiden tms wc:tä? Vai otatko aina private hotellihuoneen kakkostarvetta varten?

-toinen eri

Pissaamassa nyt voi käydä missä tahansa, mutta aika haervoin sitä tarvitsee käyttää julkisia wc -tiloja isompaan tarpeeseen. Aamuin illoin kun on omassa hotellihuoneessa / asunnossa, siellä nämä tarpeet tulee valtaosin hoidettua. Asia on tietenkin eri ihmisille, joilla on vilkas suoli.

Tuo useimpien hostellien privaatti wc:n puute on isoin ongelma juuri aamuja ajatellen. On sietämätöntä, jos joutuu jonottamaan aamutoimilleen. On sietämätöntä harjata hampaansa ja pestä kasvonsa tilassa, jossa haisee vieraan ihmisen hetki sitten vääntämä torttu. 

Vierailija
77/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Hyvät hostellit ovat kodikkaita ja viihtyisiä. Niistä puuttuu hotellien laitosmaisuus.

Minun mielestäni taas hostellit ovat laitosmaisia kun joudut jakamaan huoneesi ja/tai vessa ja suihkutilasi muiden ihmisten kanssa, ja ruoka ja majoituksen taso on alhaista. 

Vierailija
78/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät luuserit, jotka yrittävät kääntää asian niin, että se on superhauskaa ja aUtEnTtIsTa mAtKaIlUa, vaikka oikeasti v...ttaa, kun ei ole varaa hotelliin. 

Tiedän kyllä hotellien puhtaustason, olen siivonnut huoneita. Mutta kuka tahansa täysjärkinen valitsee siltikin tuhat kertaa mieluummin hotellihuoneen kuin rähjäisen hostellin. 

Kun meen matkalle, niin en mene hotelliin matkalle. Käyn nukkumassa vaan ja siihen ei tarvitse hotellihuonetta. Kun herään, niin vedän kengät jalkaan ja palaan nukkumaan joskus. Aamupalat ja muut syön muualla. En tarvitse hotelliaamiaista, ja kun katsoo niitä aamiaisia, niin kaikkialla samaa munakokkelia, puuroa jne.

Vierailija
79/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomalla usein tarkoitus on mennä rentoutumaan ja elää paremmin kuin arjessa ja hostellissa rentoutuminen on vaikeaa ja olot hostellissa ovat vielä huonommat kuin kotona. Toki tietysti jos rah

Tähän on kyllä vaikea samaistua. Minulle matkojen tarkoitus on uusien paikkojen näkeminen. Majoituksen haluan olevan siisti, rauhallinen, hyvällä sijainnilla, oma kylpyhuone, ja näillä spekseilläbse se voi hyvin olla hostelli. Olen yli keskituloinen. 

Vierailija
80/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on annettu erilaisia perusteluita syille majoittua hostelleissa, mutta väitän perussyyn lopulta olevan rahallinen.

Joko niin, ettei hotelliin lomalla ole kerrassaan varaa. Tai niin, että lomalle on tietty budjetti, eikä majoituksen haluta ottavan siitä liian suurta siivua, koska se olisi jostain muista elämyksistä pois. Tai vaikka niin, että varaa olisi molempiin, mutta mielen sopukassa vainoavat tulevat lainanlyhennykset merenrantahuvilasta ja mersun vaihdosta uuteen.

Kuvitellaan, että tuloja on niin paljon, että niistä jää joka tapauksessa yli, vaikka majoittuisi joka reissussa vain luksushotellien sviiteissä, söisi Michelin -ravintoloissa ja. Kuinka moni tässä tilanteessa majoittuisi paremmassakaan hostellissa? Kuten sanoin, pohjimmiltaan aina rahakysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi