Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ihmiset oikeasti majoittuu matkoillaan hostelleissa?

Vierailija
12.04.2024 |

Näitä aina näkee Booking.comissa yms.

Kuka kahjo noihin monen sängyn yhteismajoituksiin menee? Mulla olisi loma ainakin ihan v*uillaan, jos pitäisi nukkua ventovieraiden kanssa samassa huoneessa.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yöpyy yksityishuoneessa, yhteistilojen äänet ei sinne kantaudu. Kaikki kokemukseni hostelleista ovat olleet rauhallisia ja viihtyisiä. N56v

Vierailija
122/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi tällainen viisikymppinen akateemisesti koulutettu. Olen ollut monesti hostelleissa. Tosin tässä iässä en enää yhteismajoituksessa vaan mieheni kanssa kahden hengen huoneessa.

Ja taidat valittaa hostellin henkilökunnalle jos olohuoneessa tai keittiössä kaljoitellaan klo 22 jälkeen.

Häh? Niinkuin minkä vuoksi? Jos tuollainen häiritsee, on paras pysyä kotona.

No kyllä minua ainakin tuollainen häiritsisi jos melua pitäisivät ja se kantautuisi nukkumatilaani. Tämän vuoksi juuri yövyn hotelleissa, koska haluan yörauhan.

Kaikki eivät lomalla ole nukkumassa klo 22 maissa. Enkä ole kyllä koskaan yöpynyt hotellissa niin, että joku ei olisi häirinnyt yöunia. Aina kun baarit yöllä sulkeutuvat, alkaa käytävillä hirveä melu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ No kyllä minulle suihkun ja vessan jakaminen on ongelma, vaikka ne olisi kiiltävän puhtaita. Haluan mennä suihkuun ilman, että on jonoa oven takana. Kakkoshädälläkin on kivempi käydä niin ettei sinne heti joku tule. Enkä todellakaan halua mennä itse vessaan sen jälkeen kun joku toinen on siellä torttuillut.

-eri

Tämä juuri. Samaten haluan rauhassa olla hotellihuoneessani vaikka alasti jos niin haluan. Haluan pitää peseytymis- ja kosmetiikkatarvikkeeni kylpyhuoneessa omilla paikoillaan enkä raahata niitä mukanani jossain pussukassa. Haluan pistää musiikkia soimaa ja pestää hampaat rauhassa ilman, että joku vieras henkilö tekee samaa vieressä. 

Tässä ketjussa on lukemattomia kertoja mainittu, että yksit

Riippuu mitä tarkoitat kunnon hotellilla. Ei tavishotellin huoneissa sen ihmeempiä mukavuuksia ole. 

Vierailija
124/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdamissa yövyn hostelleissa ja käytän rahani kukkaan. Kun polttaa tarpeeksi on aivan sama nukkuuko yömajassa vai Hiltonissa.

Vierailija
125/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ No kyllä minulle suihkun ja vessan jakaminen on ongelma, vaikka ne olisi kiiltävän puhtaita. Haluan mennä suihkuun ilman, että on jonoa oven takana. Kakkoshädälläkin on kivempi käydä niin ettei sinne heti joku tule. Enkä todellakaan halua mennä itse vessaan sen jälkeen kun joku toinen on siellä torttuillut.

-eri

Tämä juuri. Samaten haluan rauhassa olla hotellihuoneessani vaikka alasti jos niin haluan. Haluan pitää peseytymis- ja kosmetiikkatarvikkeeni kylpyhuoneessa omilla paikoillaan enkä raahata niitä mukanani jossain pussukassa. Haluan pistää musiikkia soimaa ja pestää hampaat rauhassa ilman, että joku vieras henkilö tekee samaa vieressä. 

Riippuu mitä tarkoitat kunnon hotellilla. Ei tavishotellin huoneissa sen ihmeempiä mukavuuksia ole. 

No esim. nämä ketjuhotellit kuten Radisson Hotels 

Vierailija
126/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hostelleja on laidasta laitaan tyylillisesti ja asiakaskunnaltaan. Eli moni hostelli toivottaa kaikenikäiset tervetulleiksi (mikä on mahtavaa) ja sitten on erikseen bile-nuorisopaikat.

Minusta tuo on yksinmatkaavalle jutun juju nukkua dormissa, nykyään otan naisten huoneen mutta sekadormit ihan ok kunhan ei tarvitse kuorsaajia kestää. Toki näitä voi olla naisissakin.

Olen introvertti mutta koen ihan viihtyisänä yhdessä punkkaamisen, minusta tuossa on jopa jotain suloista. Tuli mieleen yksi hostellin nimikin: Let them sleep 😀

Vierailija
127/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hostelleja on laidasta laitaan tyylillisesti ja asiakaskunnaltaan. Eli moni hostelli toivottaa kaikenikäiset tervetulleiksi (mikä on mahtavaa) ja sitten on erikseen bile-nuorisopaikat.

Minusta tuo on yksinmatkaavalle jutun juju nukkua dormissa, nykyään otan naisten huoneen mutta sekadormit ihan ok kunhan ei tarvitse kuorsaajia kestää. Toki näitä voi olla naisissakin.

Olen introvertti mutta koen ihan viihtyisänä yhdessä punkkaamisen, minusta tuossa on jopa jotain suloista. Tuli mieleen yksi hostellin nimikin: Let them sleep 😀

Itse olen yksinmatkaaja ja nimenomaan viihdyn ja haluan olla yksin. Mielestäni ei ole mitään suloista siinä, että vierustoverilla on eri vuorokausirytmi kuin sinulla tai juuri tuo mahdollinen kuorsaus tai tuo muu meluaminen. Ja itsekään en halua koko ajan joutua varomaan sitä etten pidä liikaa meteliä ettei se toinen herää vaan haluan olla ja mennä oman aikataulun mukaan kaikessa rauhassa.

Vierailija
128/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät luuserit, jotka yrittävät kääntää asian niin, että se on superhauskaa ja aUtEnTtIsTa mAtKaIlUa, vaikka oikeasti v...ttaa, kun ei ole varaa hotelliin. 

Tiedän kyllä hotellien puhtaustason, olen siivonnut huoneita. Mutta kuka tahansa täysjärkinen valitsee siltikin tuhat kertaa mieluummin hotellihuoneen kuin rähjäisen hostellin. 

Nuoret usein on köyhyä, muttei koskaan tullut mieleen, että valitsisin hotellin mieluummin. Reilatessa halusi ilman muuta päästä edullisemmin, mutta se hostelleissa ja doormseissa majoittuminen oli osa sitä kokemusta. Keskusteluja aiemmin opituilla kielillä, yhdessä hauskan pitämistä ja nähtävyyksissä kiertämistä. Hienoja reissuja, ja jotenkin tällainen vähättely ei millään saa sitä kokemusta itseltäni tao muilta sen saaneilta yhtään sen huonommaksi. En vaihtaisi niitä vuosia pois edes hotellihuoneeseen.

Vanhemmiten on mukavuudenhaluisempi kaikin puolin. Sitä myös matkustelee puolison ja ehkä myös lasten kanssa tai työmatkoilla, jolloin tarpeet ovat erilaiset vrt. interrail ja majoittuminen vain siksi, että nukkuakin täytyy.

Itse asiassa nykyisen nukun usein kesäyöt teltassa ja rinkka selässä, mikä olisi taas hyvin arvaamaton keino suurkaupungin sykkeessä ;)

Vierailija
129/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hostellien taso on pääsääntöisesti korkea,siis siisteys ja petien mukavuus. Monessa petissä on verho jonka saa vedettyä eteen, lukolliset kaapit, oma lamppu. Hinta voi silti olla hyvinkin edullinen yötä kohti monessa maassa, jo Tallinnasta lähtien.

Booking on hyvä paikka vertailla pisteiden mukaan eri paikkoja, lukea arvioita. Ja huone voi olla 4 ja 25 hengen väliltä, isot ovat jo saleja joissa voi olla kolme petiä päällekkäin.

Keskimäärin myös nuoretkin kävijät ovat huomaavaisia. Yöllä hiivitään hiljaa paikalleen tai lähdetään aamuyöstä ääneti jatkamaan matkaa.

Vierailija
130/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ihmiset. Ei tulisi mieleenkään näin nelikymppisenä mennä hostelliin. Mielummin jään kotiin. 

Vierailija
131/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oma rauha on tärkeää, en varmaan osaisi elää hostellissa.

Ensinnäkin nukun aina alasti, jos yöllä herään vessaan tmv. ne varmaan hoksaisi asiaa vaan nakkeilisin pitkin salia.

Toisekseen poden lievää pöpökammoa, jotenkin tökkii ajatus että jaksaa vessan ja suihkun tuntemattomien kanssa esim. viikon ajan.

Olen joskus miettinyt myös sitä, miten kurjaa tuollaisessa olisi saada mahatauti tai pahempi flunssa tmv. TAI jos samassa salissa oleva on sairaana. Esim. noro leviää herkästi pinnoilta, ja flunssat 'ilman' kautta jne. eristetäänkö noissa ihmisiä jos joku sairastuu?

Vierailija
132/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään hostellien taso on pääsääntöisesti korkea,siis siisteys ja petien mukavuus. Monessa petissä on verho jonka saa vedettyä eteen, lukolliset kaapit, oma lamppu. Hinta voi silti olla hyvinkin edullinen yötä kohti monessa maassa, jo Tallinnasta lähtien.

Booking on hyvä paikka vertailla pisteiden mukaan eri paikkoja, lukea arvioita. Ja huone voi olla 4 ja 25 hengen väliltä, isot ovat jo saleja joissa voi olla kolme petiä päällekkäin.

Keskimäärin myös nuoretkin kävijät ovat huomaavaisia. Yöllä hiivitään hiljaa paikalleen tai lähdetään aamuyöstä ääneti jatkamaan matkaa.

Verho, lukolliset kaapit ja oma lamppu ei pitäisi olla mitään luksusta vaan jo ihan minimivaatimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän