Minkälaiset ihmiset oikeasti majoittuu matkoillaan hostelleissa?
Näitä aina näkee Booking.comissa yms.
Kuka kahjo noihin monen sängyn yhteismajoituksiin menee? Mulla olisi loma ainakin ihan v*uillaan, jos pitäisi nukkua ventovieraiden kanssa samassa huoneessa.
Kommentit (132)
Sellaiset jotka tarvii yösijaa mahd. halvalla. Porukalla ihan hauskaakin. Ainakin oli joskus.
mä majoituin nuorena ja ainakin silloni se oli hauskaa. Ei siellä huonessa tullut aikaa vietettyä, mutta hostellin aulassa/kahvilassa tapasi heti ihmisiä, joiten kanssa sitten touhusin kaupungilla. Eli suosittelen ihmiselle, joka mielellään tutustuu ihmisiin reisulla.
Sama porukka jotka asioivat Lidlissä.
Köyhät nuoret. Nuorena voi olla ihan hauska tutustua muihin siellä. Ymmärrän hyvin vaikka itse en menisi.
On niissä myös yhden hengen huoneitta
Interraileilla asuin pääosin hostelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Interraileilla asuin pääosin hostelleissa.
Oli myös hyvä tapa tutustua eri maiden ihmisiin. Käytiin yhdesää syömässä jne.
Yleensä saa bileseuraa helpommin kuin hotellimatkoilla. Sitten voi tehdä yhdessä mitä vain. Itse Espanjassa biletin Portugalialaisten kanssa vaikka en osaa sanaakaan espanjaa.
Köyhät luuserit, jotka yrittävät kääntää asian niin, että se on superhauskaa ja aUtEnTtIsTa mAtKaIlUa, vaikka oikeasti v...ttaa, kun ei ole varaa hotelliin.
Tiedän kyllä hotellien puhtaustason, olen siivonnut huoneita. Mutta kuka tahansa täysjärkinen valitsee siltikin tuhat kertaa mieluummin hotellihuoneen kuin rähjäisen hostellin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä saa bileseuraa helpommin kuin hotellimatkoilla. Sitten voi tehdä yhdessä mitä vain. Itse Espanjassa biletin Portugalialaisten kanssa vaikka en osaa sanaakaan espanjaa.
Et osaa näköjään montaa sanaa suomeakaan. Mikä hel...vetin Portugalilainen??
Minä!
Mutta riippuu hostellista. Osa voi olla parempia kuin huonot hotellit. Jos yöpyy vain pari yötä paikassa A ja pari yötä paikassa B, niin aikaa tulee vietettyä varsin vähän sisätiloissa - laskin kerran, että keskimäärin hieman alle 7 h. Mielestäni on itsestä kiinni haluaako maksaa siitä ilosta vaikka Lontoossa 200 €/hotelliyö vai 50 €/hostelliyö?
Toisen kanssa matkustaessa ja pidemmäksi kuin pariksi päiväksi otan aina hotellin. Matkustan paljon. Neljäs matka tänä vuonna starttaa parin päivän päästä. Se kestää 10 päivää, josta suurimman osan vietän hotellissa mieheni kanssa ja loput yksin hostelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Prostituoidut, huumekauppiaat ja vakavasti päihderiippuvaiset.
Ai jaa. Viimeksi samassa hostellissa oli lääkäri, lakimies ja pari toimittajaa. Kaikki aikuisia, päälle kolmekymppisiä. Yhteistä heille oli se, että matkustivat yksin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät luuserit, jotka yrittävät kääntää asian niin, että se on superhauskaa ja aUtEnTtIsTa mAtKaIlUa, vaikka oikeasti v...ttaa, kun ei ole varaa hotelliin.
Tiedän kyllä hotellien puhtaustason, olen siivonnut huoneita. Mutta kuka tahansa täysjärkinen valitsee siltikin tuhat kertaa mieluummin hotellihuoneen kuin rähjäisen hostellin.
Sulla ei varmaan ole varaa matkustaa kovin paljon. Hyvä hostelli peittoaa huonon tai jopa keskitason hotellin helposti. Ja niistä saa yhden hengen huoneita, mutta maksavat enemmän kuin huonot tai keskitason hotellihuoneet. Kapselihotelli ja tilava, verhoilla toisistaan erotettu dormi ovat käytännössä sama asia. Dormi usein mukavampi, koska tilaa on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Portugalilaiset kylläkin puhuu portugalia.
Nuorena majoituttiin, oli hauskaa. Hostelleissa on usein myös huoneita yhdelle ja kahdelle hengelle.
Ne joilla ei vieläkään ole peräsuolenlaskeumaa.
Niin.
Olin viimeksi hostellissa Lissabonissa 27 vuotiaana kaverini kanssa. Haluttiin säästää majoituksissa. Tavattiin ihan huippu porukkaa ja käytiin yhdessä Baari kierroksella.
Ennen koronaa reissasin 4-5 kertaa vuodessa ja majoituin usein hostellissa. Katsoin aina siistit, hyviä arvosteluja saaneet hostellit. Hostellissa oli tosi helppo tutustua ihmisiin ympäri maailman ja tuli käytyä monet mielenkiintoiset keskustelut. Varsinkin yksin reissatessa tykkäsin tästä sosiaalisuudesta.
Nyt olen 34v ja varasin kesälomamatkan viimeiselle yölle hostellin. Nyt en kyllä enää halua sekadormiin vaan otettiin siskon kanssa oma huone jaetulla wc/klph.
Ollaan perheen kanssa oltu jonkin verran hostelleissa. Monissa on perhehuoneita, taso vastaa edullisempia hotelleja, ja yhteistilat ovat olleet erittäin mukavia. Se on vaihtoehto muiden joukossa, ja hinta-laatusuhde on ollut erinomainen. Valintaan on vaikuttanut esim. sijainti kaupungin parhaalla paikalla.
Minä, jos matkustan yksin ja tarvitsen edullisen yösijan vain yhdeksi yöksi. Toinen vaihtoehto on huone, ei kokonainen asunto, Airbnbstä. Käytän reissatessa rahani ennemmin ruokaan ja elämyksiin kuin kalliisiin hotellihuoneisiin.
N40
Prostituoidut, huumekauppiaat ja vakavasti päihderiippuvaiset.