Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ihmiset oikeasti majoittuu matkoillaan hostelleissa?

Vierailija
12.04.2024 |

Näitä aina näkee Booking.comissa yms.

Kuka kahjo noihin monen sängyn yhteismajoituksiin menee? Mulla olisi loma ainakin ihan v*uillaan, jos pitäisi nukkua ventovieraiden kanssa samassa huoneessa.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne jotka siihen kykenevät, eihän niitä muutoin olisi edes olemassa..

Vierailija
82/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on annettu erilaisia perusteluita syille majoittua hostelleissa, mutta väitän perussyyn lopulta olevan rahallinen.

Joko niin, ettei hotelliin lomalla ole kerrassaan varaa. Tai niin, että lomalle on tietty budjetti, eikä majoituksen haluta ottavan siitä liian suurta siivua, koska se olisi jostain muista elämyksistä pois. Tai vaikka niin, että varaa olisi molempiin, mutta mielen sopukassa vainoavat tulevat lainanlyhennykset merenrantahuvilasta ja mersun vaihdosta uuteen.

Kuvitellaan, että tuloja on niin paljon, että niistä jää joka tapauksessa yli, vaikka majoittuisi joka reissussa vain luksushotellien sviiteissä, söisi Michelin -ravintoloissa ja. Kuinka moni tässä tilanteessa majoittuisi paremmassakaan hostellissa? Kuten sanoin, pohjimmiltaan aina rahakysymys.

Toki. Mutta hostelli on tässä asiassa samalla viivalla kuin perushotelli. Harvemmalla täällä av:lla varmaan on varaa asua luksushotellissa, vaan meillä on jokin budjetti. Mutta ihmisillä on kumman paljon väärinkäsityksiä hostelleista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25 vuotiaan kun reissasi kavereiden kanssa oli hyvä valinta.Nyt kaipaa jo omaa rauhaa ja luksusta lomiin.

Vierailija
84/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa jakaa keittiötä, kylppäriä tai vessaa/vessoja muiden kanssa, mutta oma huone on ehdottoman tarpeellinen. En pysty nukkumaan jos ympärillä on tuntemattomia ihmisiä.

Pariisissa olin juuri tällaisessa hostellissa ja oli ihan hyvä ja yli puolet halvempi kuin hotellit. Kööpenhaminassa myös, sielläkin tuli edulliseksi.

Vierailija
85/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prostituoidut, huumekauppiaat ja vakavasti päihderiippuvaiset.

Ai jaa. Viimeksi samassa hostellissa oli lääkäri, lakimies ja pari toimittajaa. Kaikki aikuisia, päälle kolmekymppisiä. Yhteistä heille oli se, että matkustivat yksin. 

Ainakin ennen yksinmatkustava joutui maksamaan 2 henk huoneen yksin. Nuorena reilatessa oli mukava rupatella muiden, aivan tavallisten opiskelijoiden kanssa. 

Varmasti proteille ja narkeille on luukkunsa, mutta ne ei ole booking.com sivuilla. Eläkää, matkustelkaa, niin ymmärrys hiukan avartuu. 

Vierailija
86/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen, mutta reissun päällä tykkään mennä paikkoihin, joissa on muita reppureissaajia ja nuoria ihmisiä.

En ole koskaan viihtynyt hotelleissa. Työmatkoilla joudun nuohoamaan läpi Hiltonit ja Intercontinentalit, eikä sellaisissa paikoissa ole mitään tunnelmaa eikä mielenkiintoisia ihmisiä. Miksi ihmeessä menisin lomalla sellaiseen? En tarvitse mitään hienoja palveluja tai överiä aamiaista, kun kuitenkin syön mieluiten katukeittiöissä. 

Vierailija
87/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät eivät tajua, että hostellit ovat köyhiä, rikollisia ja päihdeongelmaisia varten. Normaalit ihmiset majoittuvat normaalien ihmisten hotelleissa. 

Vierailija
88/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät eivät tajua, että hostellit ovat yksi vaihtoehto muiden joukossa ja että niissä on erilaisia huonevaihtoehtoja. Hostellit sijaitsevat usein keskellä kaupunkia ja ovat kivasti sisustettuja. Kannattaa opetella vertailemaan. Hinta/sijainti/mukavuudet. Jos ei maksa turhasta, on varaa matkustaa useammin. 

Tämä on totta. Hyvät hostellit ovat kodikkaita ja viihtyisiä. Niistä puuttuu hotellien laitosmaisuus.

Hotellit ovat huomattavasti viihtyisämpiä kuin hostellit, ja niistä puuttuu hostellien laitosmaisuus. Toki joku muutaman tähden hotelli on huono missä tahansa. Mielestäni se, että joutuu kuuntelemaan muiden ihmisten melua ja jakamaan vessa- ja suihkutilat, ei ole kodikkuutta vaan epämukavuutta. Lomalta en muutenkaan hae kodikkuutta, vaan yksityisyyttä, hemmottelua ja luksusta arjen keskelle.

Vierailija
89/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät eivät tajua, että hostellit ovat köyhiä, rikollisia ja päihdeongelmaisia varten. Normaalit ihmiset majoittuvat normaalien ihmisten hotelleissa. 

Ja jostakin syystä se tuntuu sinua häiritsevän.

Vierailija
90/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontoon tai vaikkapa Barcelonan keskihintaisissakin hotelleissa on huono taso, että kannattaa ennemmin ottaa hyvästä hostellista sänky tai huone. Suomalaisittain hyvän hotellin keskeisiltä paikoilta näissä kaupungeissa saa vain, jos on valmis maksamaan yhden yön yöpymisestä yli 300 €. 

Ohoh, onpas kova hintataso. Viime syksynä käytiin extempore Prahassa kun oli hienot ilmat. Siisti huone aivan keskustassa maksoi n. 70e/ yö. Kahdelta ja aamiaisineen. En tiedä oliko joku tarjous vai mikä, tuttu varasi.

Hinnat vaihtelee paljon ajankohdasta riippuen. Kesä viikonloppuna hinnat on varmasti tapissa. 

Vierailija
91/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät eivät osaa kunnolla edes provoilla. 

Vierailija
92/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri matkustaa yleensä yksin ja aina majoittuu hostelliin. Sillä konstilla saa heti uusia kavereita, joiden kanssa voi käydä hippaamassa tai muuten vaan kierrellä. Ilman että on sitoutunut 'matkustuskaveriin' . Toimii hänelle hyvin. 

Vierailija
93/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että entisen T-Marketin asiakkaat pääosin.

Vierailija
94/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri matkustaa yleensä yksin ja aina majoittuu hostelliin. Sillä konstilla saa heti uusia kavereita, joiden kanssa voi käydä hippaamassa tai muuten vaan kierrellä. Ilman että on sitoutunut 'matkustuskaveriin' . Toimii hänelle hyvin. 

Jatkan vielä, että minut heitettäisi ulos, kuorsaan sen verran! 

Vierailija
95/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa puhuu lomamatkoista, mutta hostellissa voi majoittua myös esimerkiksi työmatkalla.

Itse opiskelin eri paikkakunnalla ja kävin siellä lähinnä tenteissä, jolloin usein matkustin kaupunkiin edellisenä iltana ja yövyin hostellissa. Sesongin ulkopuolella, keskellä viikkoa sain aina koko makuusalin itselleni ja sen yhteydessä oli oma WC, kun yhden hengen huoneissa taas piti jakaa WC. Sängyt olivat mukavia runkopatjasänkyjä, ei mitään kämäisiä kerrossänkyjä.

Vierailija
96/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen, mutta reissun päällä tykkään mennä paikkoihin, joissa on muita reppureissaajia ja nuoria ihmisiä.

En ole koskaan viihtynyt hotelleissa. Työmatkoilla joudun nuohoamaan läpi Hiltonit ja Intercontinentalit, eikä sellaisissa paikoissa ole mitään tunnelmaa eikä mielenkiintoisia ihmisiä. Miksi ihmeessä menisin lomalla sellaiseen? En tarvitse mitään hienoja palveluja tai överiä aamiaista, kun kuitenkin syön mieluiten katukeittiöissä. 

Oma seurani tai matkaseurani on ihan tarpeeksi viihdyttävää. Itse ottaisin Hiltonit ja InterContinentalin ehdottomasti mieluummin kuin hostellin, ja arvostan sitä, että hotellista saa kunnon ruokaa ja juomaa, hierontoja ja spa-palveluita, ja kunnon kuntosali ja uima-allas. Katukeittiöitä tulee kyllä itsekin kokeiltua, mutta ei sitä väsyneenä aina jaksa lähteä hotellin ulkopuolelle seikkailemaan.

Vierailija
97/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan tässä joku ero introverttien ja ekstroverttien välillä. Introverttinä tarvitsen todella paljon yksityisyyttä ja hostelli kuulostaa painajaiselta. Samaten olen todella tarkka siisteyden suhteen.

Vierailija
98/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hienoa hotelleissa on? Täysin keinotekoinen miljöö, ei lainkaan paikallisia ihmisiä, ruoka länsimaalaista, työntekijät teennäisiä ja huonekin on kovin pieni.

Airbnb-asunto on mun vaihtoehto nro 1. On oma keittiö ja jääkaappi, kunnon makuuhuone ja oma rauha.

Vierailija
99/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on annettu erilaisia perusteluita syille majoittua hostelleissa, mutta väitän perussyyn lopulta olevan rahallinen.

Joko niin, ettei hotelliin lomalla ole kerrassaan varaa.

Höpsis. Olen ottanut IT-alan töistä palkatonta, että pääsen pidemmälle reppureissulle. Ei tosiaan ole ollut rahasta pulaa, lomaan on mennyt helposti lähes 10000€. Hotelli on ollut aina viimeinen vaihtoehto, useasta syystä. Ne ovat tosiaan pääosin laitosmaisia, kuolleita, samanlaisia, tylsiä ja täynnä ylsiä hiljaisia ihmisiä. Pienissä kylissä on vielä majatalomaisuutta ja sosiaalisuutta jäljellä, ja hotellit mukavia, mutta kaupungeissa hostellit ovat ykkösjuttu seuran ja menon kannalta.

Silloin kun lähdetään reissuun, lähdetään kokemaan ja näkemään, ei olemaan ja kuolemaan.

Vierailija
100/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan tässä joku ero introverttien ja ekstroverttien välillä. Introverttinä tarvitsen todella paljon yksityisyyttä ja hostelli kuulostaa painajaiselta. Samaten olen todella tarkka siisteyden suhteen.

Yksityishuoneita on. T. introvertti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä