Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ihmiset oikeasti majoittuu matkoillaan hostelleissa?

Vierailija
12.04.2024 |

Näitä aina näkee Booking.comissa yms.

Kuka kahjo noihin monen sängyn yhteismajoituksiin menee? Mulla olisi loma ainakin ihan v*uillaan, jos pitäisi nukkua ventovieraiden kanssa samassa huoneessa.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset hassunhauskat maailmanmatkaajat. Tässä vastaus Minkälainen-hullulle.

Vierailija
42/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka haluaa matkustaa mutta ei oikeasti olisi varaa siihen.

Onhan heillä, kun säästävät majoituksen hinnassa. Minä keskituloisen päädyn myös välillä valitseman hostellin. Miksi tuhlata rahaa, jos on havainnut hostellit ihan hyväksi vaihtoehdoksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prostituoidut, huumekauppiaat ja vakavasti päihderiippuvaiset.

Ai jaa. Viimeksi samassa hostellissa oli lääkäri, lakimies ja pari toimittajaa. Kaikki aikuisia, päälle kolmekymppisiä. Yhteistä heille oli se, että matkustivat yksin. 

Niin, päihderiippuvuus ei katso yhteiskunnallista asemaa. Alamaailmassa sitä lakiapuakin vasta tarvitaan. 

Vierailija
44/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin majoittumaan muuten vaatimattomassa paikassa, mutta suihkua ja vessaa en suostu jakamaan, joten hostelli ei siksi ole vaihtoehto. Halpoja hotelleja löytyy ja air bnb.

Perhehuoneissa on yleensä oma wc ja kph. 

Vierailija
45/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämähän just haluavat oman huoneen. Ei siellä hostellissa voi prostituoidut panna asiakkaita, vakavasti päihderiippuvaiset juopot ja narkit heitetään sieltä ulos käytöksen takia eivätkä huumekauppiaat halua 10 silmäparia rikoksilleen.

Vierailija
46/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan heillä, kun säästävät majoituksen hinnassa. Minä keskituloisen päädyn myös välillä valitseman hostellin. Miksi tuhlata rahaa, jos on havainnut hostellit ihan hyväksi vaihtoehdoksi? 

Eri vastaaja tässä.

En koe tuhlaamiseksi sitä, että haluan oman huoneen ja kylppärin. Rahaa ei saa mukaansa hautaan ja kaikista mieluiten minä käytän sitä omaan mukavuuteeni. Eihän se edes tule kovin paljoa kalliimmaksi.

En ymmärrä miksi joku haluaa majoittua vaatimattomasti, jos varaa on mukavuuksiin.

Vierailija
47/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ No kyllä minulle suihkun ja vessan jakaminen on ongelma, vaikka ne olisi kiiltävän puhtaita. Haluan mennä suihkuun ilman, että on jonoa oven takana. Kakkoshädälläkin on kivempi käydä niin ettei sinne heti joku tule. Enkä todellakaan halua mennä itse vessaan sen jälkeen kun joku toinen on siellä torttuillut.

-eri

Mutta voit kumminkin käyttää ravintoloiden tms wc:tä? Vai otatko aina private hotellihuoneen kakkostarvetta varten?

-toinen eri

Vierailija
48/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista jotka reissaa nukkuu vieraan kanssa samassa huoneessa. Tarkemmin sanottua sen paikallisen ukon alla.

Vierailija
49/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät, tietenkin. Sukupuolitetut huoneet on ihan ok, Suomen ulkopuolella en uskaltaisi mennä molempien sukupuolten huoneeseen. Aivan liian ahdistavaa olla ainoana naisena huoneessa jossa muut on miehiä, kavereita keskenään ja puhuvat kieltä jota en ymmärrä. 

Vierailija
50/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Viimeksi samassa hostellissa oli lääkäri, lakimies ja pari toimittajaa. Kaikki aikuisia, päälle kolmekymppisiä. Yhteistä heille oli se, että matkustivat yksin. 

Niin, päihderiippuvuus ei katso yhteiskunnallista asemaa. Alamaailmassa sitä lakiapuakin vasta tarvitaan. 

Juopot ryyppäävät yksin hotellihuoneissa, niissähän on yleensä minibaari. Dormeissa ei saa ryypätä. Hostelleissa ollaan yleensä siivosti. 

Vierailija
51/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen yleensä booking.comista rajauksella Oma kylpyhuone. Tuolla haulla on löytynyt useamman kerran hyviä hostelleja. 

Vierailija
52/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri vastaaja tässä.

En koe tuhlaamiseksi sitä, että haluan oman huoneen ja kylppärin. Rahaa ei saa mukaansa hautaan ja kaikista mieluiten minä käytän sitä omaan mukavuuteeni. Eihän se edes tule kovin paljoa kalliimmaksi.

En ymmärrä miksi joku haluaa majoittua vaatimattomasti, jos varaa on mukavuuksiin.

Katso tämän ketjun useat vastaukset huoneista, joissa on oma kylpyhuone. 

Vierailija
53/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kuka vaan, joka on avoin seikkailulle tai kaipaa vähän seikkailua. Varmaan eri asia, jos haluat painua puolison kanssa viettämään läheisiä hetkiä, niihin en valitsisi hostellia. 

Vierailija
54/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja köyhät ei varmaan oikeasti matkusta yhtään minnekään. Ja ylipäätään mielikuvituksen köyhyydestä kertoo, jos täytyy fyysisesti matkustaa kovin pitkälle avatakseen uusia maailmoja.

Vierailija
55/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa joutunut majoittumaan rahapulan vuoksi ja ihan hirveää tuo oli. Yksityisyyden puute oli pahin ongelma ja piti myös pyytää huoneen vaihtoa kun yksi kämppis haisi aivan järkyttävän pahalle ja kävi läpi mun tavaroita. Muutenkin ongelmia yleisen siisteyden kanssa vaikka olikin ihan hyvämaineinen hostelli.

Vierailija
56/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ No kyllä minulle suihkun ja vessan jakaminen on ongelma, vaikka ne olisi kiiltävän puhtaita. Haluan mennä suihkuun ilman, että on jonoa oven takana. Kakkoshädälläkin on kivempi käydä niin ettei sinne heti joku tule. Enkä todellakaan halua mennä itse vessaan sen jälkeen kun joku toinen on siellä torttuillut.

-eri

Mutta voit kumminkin käyttää ravintoloiden tms wc:tä? Vai otatko aina private hotellihuoneen kakkostarvetta varten?

-toinen eri

Käyn tietysti hotellihuoneessa paskalla jos pitää kesken safkan synnyttämässä ruskea lapsi. 

Vierailija
57/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopot ryyppäävät yksin hotellihuoneissa, niissähän on yleensä minibaari. Dormeissa ei saa ryypätä. Hostelleissa ollaan yleensä siivosti. 

Kyllä, kun huumepiikki on suonessa on hyvä maata tripillä siellä hostellin punkassa kunnes aamutärinät ajaa taas kadulle persettään myymään. 

Vierailija
58/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama porukka jotka asioivat Lidlissä. 

Asioin enimmäkseen juuri Lidlissä koska se sattuu olemaan lähikauppa ja selkeästi saa samat tavarat edullisemmin kuin muualta. Kuitenkin lähes aina on yövytty hotelleissa niin Suomessa, Virossa, Venäjällä kuin Keskieuroopassakin. Yleensä ainoa vaatimus huoneelle on oma kylppäri. On oltu hotelleissa ja hostelleissa mutta aina on ollut oma huone.

Vierailija
59/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opiskelijana reissasin yksin ympäri maailmaa ja majoituin aina dormeissa hostelleissa. Se oli paras tapa tutustua muihin saman henkisiin, koska yleensä noissa majoittuu juuri nuoria ja seikkailullisia ihmisiä. Monta hienoa iltaa on tullut vietettyä hostellieissa korttia pelaten, kaljaa juoden ja tutustuen ihmisiin.

Ei sitä tietenkään aikuisena enää jaksa mitään dormihuoneita, mutta hostellien ja majatalojen yksityishuoneet ovat kyllä ihan potentiaalinen majoitusmuoto pidemmillä useamman kuukausen reissulla (itse suosin yleensä näitä vs jotkut viikon-pari kaupunkilomat). Yleensä hostelleissa ja majataloissa on yhteiskeittiö, jossa voi kokkailla edullisesti omat ruuat. Ja jos on reissulla päällä monta kuukautta ravintolaruoka alkaa etoa ja haluaa mieluummin kokata itse omat terveelliset murkinat.

Vierailija
60/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi tuhlata rahaa hotellihuoneeseen? Eihän siellä pitkää aikaa oleilla. Ei ainakaan me. Oma huone on kumminkin oltava, nekin on tosi edullisia yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi