Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ihmiset oikeasti majoittuu matkoillaan hostelleissa?

Vierailija
12.04.2024 |

Näitä aina näkee Booking.comissa yms.

Kuka kahjo noihin monen sängyn yhteismajoituksiin menee? Mulla olisi loma ainakin ihan v*uillaan, jos pitäisi nukkua ventovieraiden kanssa samassa huoneessa.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka haluaa matkustaa mutta ei oikeasti olisi varaa siihen.

Onhan heillä, kun säästävät majoituksen hinnassa. Minä keskituloisen päädyn myös välillä valitseman hostellin. Miksi tuhlata rahaa, jos on havainnut hostellit ihan hyväksi vaihtoehdoksi? 

Eri vastaaja tässä.

En koe tuhlaamiseksi sitä, että haluan oman huoneen ja kylppärin. Rahaa ei saa mukaansa hautaan ja kaikista mieluiten minä käytän sitä omaan mukavuuteeni. Eihän se edes tule kovin paljoa kalliimmaksi.

En ymmärrä miksi joku haluaa majoittua vaatimattomasti, jos varaa on mukavuuksiin.

Eiköhän jokainen määritä viihtyvyytensä itse. Lyhyellä matkalla rahat riittää hotelliin, mutta parin kuukauden reppureissulla budjetti on pidemmälle ajalle. Tein pitkiä matkoja yksin ja juuri hostelleissa tapasi ihmisiä, kuuli uutisia ja suosituksia, ennen nettiaikaa irl ihmisten kohtaamiset oli tärkeitä. Vanhempana olen nähnyt hienoja hotelleja, ylellisiä aamiaisia ym. Hostellit sopi nuoruuteen, sosiaalisista taidoista on toki apua myöhemminkin.

Vierailija
102/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 18-vuotiaana reilaajana. Joskus nukuin kadulla tai ojanpientareella. Hostelli oli luksusta siihen verrattuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan tässä joku ero introverttien ja ekstroverttien välillä. Introverttinä tarvitsen todella paljon yksityisyyttä ja hostelli kuulostaa painajaiselta. Samaten olen todella tarkka siisteyden suhteen.

Ehkä se isoin ero on se, pystyykö ihminen joustamaan ja irrottautumaan uusiin kokemuksiin vai kaipaako ympärille jotain tuttua ja turvallista.

Vierailija
104/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hienoa hotelleissa on? Täysin keinotekoinen miljöö, ei lainkaan paikallisia ihmisiä, ruoka länsimaalaista, työntekijät teennäisiä ja huonekin on kovin pieni.

Airbnb-asunto on mun vaihtoehto nro 1. On oma keittiö ja jääkaappi, kunnon makuuhuone ja oma rauha.

Hotellin työntekijät ovat usein paikallisia ihmisiä, ja paikallisia ihmisiä tapaa joka paikassa muuallakin siellä kohteessa. Lomalla itselläni ei ole ylipäätään tarkoituksena tutustua valtavaan määrään uusia ihmisiä, vaan viihdyn rauhassa oman matkakumppanini kanssa. Kaikissa hotelleissa, joissa olen ollut, on aina ollut ruokavaihtoehtona myös paikallista ruokaa, ja vaikka yöpyisitkin hotellissa, voit silti käydä välillä myös paikallisissa ravintoloissa. Huoneen koko riippuu taas aivan täysin siitä, missä hotellissa yövyt ja minkä kokoisen huoneen varaat. Itselleni ei liian pieni huone ole kertaakaan ollut ongelma, ja yleensä siellä on ollut hyvin tilaa kirjoituspöydälle, sohvalle ja vaatteidensäilytykselle. Useimmat hotellien työntekijät ovat myös olleet mukavia ja auttavaisia.

Vierailija
105/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö Täydellisyys tekee näitä samantyyppisiä aloituksia. Tyyli on aina sama. Paremmuuskompleksi ilmeisesti hänen ongelmansa.

Vierailija
106/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan tässä joku ero introverttien ja ekstroverttien välillä. Introverttinä tarvitsen todella paljon yksityisyyttä ja hostelli kuulostaa painajaiselta. Samaten olen todella tarkka siisteyden suhteen.

Ehkä se isoin ero on se, pystyykö ihminen joustamaan ja irrottautumaan uusiin kokemuksiin vai kaipaako ympärille jotain tuttua ja turvallista.

Itse hankin lomalla paljonkin uusia kokemuksia. Viimeksi tuli kokeiltua esim surffausta ja sukeltelua. Kyse ei ole niinkään tutusta ja turvallisesta vaan mukavuudesta ja asioiden sujuvuudesta.

Vierailija
107/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkästään yövy hostelleissa, majataloissa, tai vieraanvaraisten paikallisten luona, vaan matkustan kylien ja kaupunkien välillä III-luokassa tai ilmastoimattomassa paikallisbussissa. Olen myös liftannut, vaikka olisi varaa ihan hyvin kulkea ns. mukavasti kun rahaa lyö tiskiin. 

Oli ihan oma elämyksensä kulkea kylästä toiseen hedelmäkuorma-autolla tai bussilla, jossa oli vuohia ja kanoja matkakumppaneina samalla. Näillä reissuilla on saattanut tutustua paikalliseen, joka haluaa näyttää omaa kyläänsä ja jopa kutsuu kotiinsa teelle.

Ja tienaan Suomessa enemmän kuin 90% muusta kansasta. Ei tämä reissaustyyli rahan puutteesta johdu. Jos joku saa irti jotain luksushotelleista ja ilmastoiduista turistibusseista, niin mikäs siinä. Minua ei kiinnosta.

Vierailija
108/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime reissullani majoituin huoneistohotellissa, teltassa, 4 tähden hotellissa, mökissä, hostellissa ja Airbnb-huoneessa. Kaikissa oli puolensa, mutta yksin matkustavana tuli eniten sosialisoitua hostellissa ja Airbnbssä, kun kohdalleni sattui puhelias majoittaja.

Vierailija
109/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ No kyllä minulle suihkun ja vessan jakaminen on ongelma, vaikka ne olisi kiiltävän puhtaita. Haluan mennä suihkuun ilman, että on jonoa oven takana. Kakkoshädälläkin on kivempi käydä niin ettei sinne heti joku tule. Enkä todellakaan halua mennä itse vessaan sen jälkeen kun joku toinen on siellä torttuillut.

-eri

Tämä juuri. Samaten haluan rauhassa olla hotellihuoneessani vaikka alasti jos niin haluan. Haluan pitää peseytymis- ja kosmetiikkatarvikkeeni kylpyhuoneessa omilla paikoillaan enkä raahata niitä mukanani jossain pussukassa. Haluan pistää musiikkia soimaa ja pestää hampaat rauhassa ilman, että joku vieras henkilö tekee samaa vieressä. 

Vierailija
110/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi tällainen viisikymppinen akateemisesti koulutettu. Olen ollut monesti hostelleissa. Tosin tässä iässä en enää yhteismajoituksessa vaan mieheni kanssa kahden hengen huoneessa.

Vierailija
111/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ No kyllä minulle suihkun ja vessan jakaminen on ongelma, vaikka ne olisi kiiltävän puhtaita. Haluan mennä suihkuun ilman, että on jonoa oven takana. Kakkoshädälläkin on kivempi käydä niin ettei sinne heti joku tule. Enkä todellakaan halua mennä itse vessaan sen jälkeen kun joku toinen on siellä torttuillut.

-eri

Tämä juuri. Samaten haluan rauhassa olla hotellihuoneessani vaikka alasti jos niin haluan. Haluan pitää peseytymis- ja kosmetiikkatarvikkeeni kylpyhuoneessa omilla paikoillaan enkä raahata niitä mukanani jossain pussukassa. Haluan pistää musiikkia soimaa ja pestää hampaat rauhassa ilman, että joku vieras henkilö tekee samaa vieressä. 

Tässä ketjussa on lukemattomia kertoja mainittu, että yksityishuoneita omalla kylpyhuoneella on olemassa. 

Vierailija
112/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoitun hotelleihin jos haluan saada nuorta ulkolaista pesää. Japanilaista tai kiinalaista en ole vielä onnistunut saamaan kun heräävät jo 04:30 ja ovat unten mailla jo iltateen jälkeen.

Vierailija
113/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi tällainen viisikymppinen akateemisesti koulutettu. Olen ollut monesti hostelleissa. Tosin tässä iässä en enää yhteismajoituksessa vaan mieheni kanssa kahden hengen huoneessa.

Ja taidat valittaa hostellin henkilökunnalle jos olohuoneessa tai keittiössä kaljoitellaan klo 22 jälkeen.

Vierailija
114/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taidat valittaa hostellin henkilökunnalle jos olohuoneessa tai keittiössä kaljoitellaan klo 22 jälkeen.

Häh? Niinkuin minkä vuoksi? Jos tuollainen häiritsee, on paras pysyä kotona.

Vierailija
115/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei kuitenkaan kulje paikkoihin, jotka ovat täynnä riehuvia brittejä? 

Itse hakeudun paikkoihin, jotka eivät ole keskeisellä sijainnilla välttääkseni pahimmat ääliöt. 

Vierailija
116/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Tässä ketjussa on lukemattomia kertoja mainittu, että yksityishuoneita omalla kylpyhuoneella on olemassa. 

Joka tapauksessa huonompi tasoisia kuin kunnon hotelli. Sillä on syynsä miksi hostelli on se halvempi vaihtoehto ja se on se että mukavuudesta on aina tingittävä jos rahaa haluaa säästää. 

Vierailija
117/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä köyhät keräävät vuosia kasaan matkabudjettia viikon reissulle, ja käyttävät rahat ulkomailla elämäntyyliin johon heillä ei normaalisti ole varaa. Varakkaammille askeettiset olosuhteet ovat vain elämys, mutta he voivat hakeutua vaikka viiden tähden hotelliin, jos hostellielämä alkaakin kypsyttää.

Vierailija
118/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Yksityishuonekin hostellissa on usein rauhattomampi kuin hotellissa, koska hostelliympäristössä on usein nuorempaa ja seurallisempaa matkustajakuntaa, mikä saattaa johtaa vilkkaampaan ja meluisampaan käytökseen hostellin yhteisissä tiloissa ja viereisissä huoneissa. 

Vierailija
119/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Niinkuin minkä vuoksi? Jos tuollainen häiritsee, on paras pysyä kotona.

No kyllä minua ainakin tuollainen häiritsisi jos melua pitäisivät ja se kantautuisi nukkumatilaani. Tämän vuoksi juuri yövyn hotelleissa, koska haluan yörauhan.

Vierailija
120/132 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hostelleja on monenlaisia. Omaan opiskeluaikaan tietyistä opiskelija-asuntoloissa ei voinut asua kesäisin, niistä pistettettiin opiskelijat ulos kesäisin ja valmiiksi kalustetut huoneet otettiin hostellikäyttöön eli tuolla ainakin oli ihan omat huoneet yhteiskeittiöllä.

Turussa on hostellilaiva, vanha ruotsinlaiva, missä on erikokoisia hyttejä. Ammattikoululaiset usealta eri alalta harjoittelevat siellä ja pyörittävät toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä